abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91876400
Sinds kort ben ik gebruiker van Linkedin. Wat mij direct opvalt is al die showerij op deze site. Het doet mij geloven dat alle gebruikers ongelooflijke geslaagde levens hebben met al hun managementbanen en titels. Ik heb ook het idee dat realiteitszin en eerlijkheid ongepast is op deze netwerksite. Het gaat puur om show en de beeldvorming wat mensen van je hebben.

Zo zie ik bijvoorbeeld gebruikers die in een bedrijf systeembeheerder zijn (mbo-niveau) en dan op linkedin met termen smijten als software engineer en dan in hun CV allerlei cursussen opsommen en direct HBO-level erbij vermelden (terwijl het dat niet is) waarom? omdat de mensen in hun netwerk ook HBO of uni titels hebben en je kan niet achterblijven he.

Juist daardoor kan linkedin meer stress dan voldoening opleveren, omdat de site je constant sociaal laat vergelijken met anderen met al die titels en ellenlange CV's met quasi-interessante banen.

Herkennen jullie je in dit beeld en wat vind jezelf van linkedin?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:35:36 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91876754
Nee, daar herken ik me niet in.

LinkedIn kan handig zijn bij het netwerken en het opdoen van nieuwe contacten/relaties.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91876789
Alle profielen sites zijn zo.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_91876829
No shit sherlock.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:41:01 #5
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_91877028
Zeiken over MBO IT'ers maar zelf wel:

kerstbomen verkopen

:')
En toen was er niets!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:45:38 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91877281
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:35 schreef donroyco het volgende:

LinkedIn kan handig zijn bij het netwerken en het opdoen van nieuwe contacten/relaties.
dit
pi_91877426
In plaats van een voorspelbare discussie uit te lokken waarin je voor jezelf weer kunt bewijzen dat mensen werk te serieus nemen in het leven, kun je er ook voor kiezen om te dealen met je eigen problemen die jij kennelijk hebt met de plaats die werk in je eigen leven in moet nemen (en dit zeg ik niet op basis van enkel dit topic maar meerdere werkgerelateerde topics die ik van je gezien heb).
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:51:33 #8
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91877554
quote:

Dit. Ik denk dat je daar alleen last van kan hebben als je aan grote onzekerheid lijdt.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:54:47 #9
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_91877695
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Juist daardoor kan linkedin meer stress dan voldoening opleveren, omdat de site je constant sociaal laat vergelijken met anderen met al die titels en ellenlange CV's met quasi-interessante banen.

Nee want ik heb een academische titel en hoef dus niets te veinzen. _O-
pi_91877712
Ik heb er last van omdat mensen niet eerlijk zijn

Ze hemelen zichzelf helemaal op en noemen dure engelse functienamen voor relatief eenvoudige banen en durven mbo-certificaten courses op 'HBO-level' te noemen. Wat is er mis om gewoon eerlijk te communiceren wat je doet en welk niveau je hebt?

ohnee, het is de tijdsgeest, de tijd waarin iedereen maar succesvol moet zijn. Vandaag die achterlijk drang tot hardnekkige selfpromotie en hippe functienamen en titels strooien :r

Linkedin is daar een mooi voorbeeld van
pi_91877924
Dit topic is eerder iets voor de klaagbak
pi_91878758
Dit zal de eerste keer zijn dat ik het eens ben met Leonidas82. Het is ook jezelf beter voor doen dan je eigenlijk bent, maar daar is deze hele maatschappij op gebaseerd. Of wil jij mij vertellen dat je nog nooit kleine leugentjes om bestwil hebt verteld in sollicitatiebrieven of gesprekken? Niet alleen daar, maar ook in alle social media of gesprekken met vrienden. "Ja man, ze is echt lekker!" (en dan lijkt ze meer op Smeagol. )

Is het misselijkmakend? Ja! Maar wil je er wat van maken, helemaal op carrièregebied, dan moet je er wel aan mee doen. In veel succesvolle beroepen doe je nou eenmaal niks anders dan lucht verkopen. :P
pi_91878988
Wat ben je ook een jankerd zeg :'). Mensen die zichzelf beter voor doen dan ze werkelijk zijn is van alle tijden niks nieuws aan.
pi_91880312
Dan kom je zo'n profiel tegen van:

senior accountmanager new business

In principe is dat gewoon een verkoper (met >5 jaar ervaring) welke zich richt op het binnenhalen van nieuwe klanten, maarja zo'n oerhollandse realistische functienaam staat natuurlijk niet chic.

je moet wel manager, engineer of consultant zijn natuurlijk, anders tel je niet mee.
pi_91880847
Leonidas wat is jouw titel dan? En waarom erger je jezelf er zo aan?
pi_91881655
Misschien moet er standaard een verplichte optie komen waar je in max 20 woorden moet vertellen wat je doet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91882022
quote:
Ze hemelen zichzelf helemaal op en noemen dure engelse functienamen voor relatief eenvoudige banen en durven mbo-certificaten courses op 'HBO-level' te noemen. Wat is er mis om gewoon eerlijk te communiceren wat je doet en welk niveau je hebt?

ohnee, het is de tijdsgeest, de tijd waarin iedereen maar succesvol moet zijn. Vandaag die achterlijk drang tot hardnekkige selfpromotie en hippe functienamen en titels strooien
Welcome to 1993...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91882054
Heb ook een profiel op linkedin, maar doe er voor de rest niks mee. Nu je het zegt, veel mensen proberen te pronken op LinkedIn.
Are you nuts??
pi_91882116
quote:
Sinds kort ben ik gebruiker van Linkedin. Wat mij direct opvalt is al die showerij op deze site. Het doet mij geloven dat alle gebruikers ongelooflijke geslaagde levens hebben met al hun managementbanen en titels.
Mjah, er zijn niet veel vakkenvullers met een LinkedIn profiel, true.
quote:
Ik heb ook het idee dat realiteitszin en eerlijkheid ongepast is op deze netwerksite. Het gaat puur om show en de beeldvorming wat mensen van je hebben.
Als je het zo bekijkt, denk je dus dat iedereen daar liegt en vrijwel niemand op LinkedIn een goede managementbaan heeft. :')
quote:
Als je inderdaad emotioneel nog niet in staat bent te accepteren wat jouw eigen plaats in de maatschappij is, dan is LinkedIn geen goede plek voor je. Er wordt je de mogelijkheid geboden om te vergelijken (hoewel daar niet primair voor bedoeld) en als je daar niet tegen kan, zoals jij, dan kan je beter terug naar Hyves.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_91882803
Als ik dit allemaal in ogenschouw neem moet ik maar snel mijn account bij LinkedIn deleten, helemaal niet goed voor mijn zelfbeeld.
Het klopt dat men zich daar vaak beter voordoet dan men in werkelijkheid is, zelf doe ik daar niet aan mee, daar staat ook een simpel "bookkeeper" als job bij mij. De meeste mensen met een beetje gezond verstand prikken hier wel doorheen en kunnen een goed onderscheid maken tussen feit en fictie.

En voor Leonidas is het zeker weer "hoeveel topics open ik in een week" periode.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91882845
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:47 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Als ik dit allemaal in ogenschouw neem moet ik maar snel mijn account bij LinkedIn deleten, helemaal niet goed voor mijn zelfbeeld.
Het klopt dat men zich daar vaak beter voordoet dan men in werkelijkheid is, zelf doe ik daar niet aan mee, daar staat ook een simpel "bookkeeper" als job bij mij. De meeste mensen met een beetje gezond verstand prikken hier wel doorheen en kunnen een goed onderscheid maken tussen feit en fictie.

En voor Leonidas is het zeker weer "hoeveel topics open ik in een week" periode.
Precies, als je er iets op tegen mooimakerij hebt, dan hou je het zelf simpel, de mensen die je selecteren op basis van je profiel, weten toch wel door de meeste grootspraak heen te prikken.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_91883540
Mensen proberen zich via LinkedIn te verkopen. Daarin verschilt LinkedIn niet van het echte leven.

Ik zie echt niet in waarom dat stress op zou moeten leveren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2011 @ 09:29:43 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_91883574
quote:

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2011 @ 09:32:35 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_91883642
Maar gezien je andere topic in KLB begin ik te snappen waar de frustratie vandaan komt. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_91883647
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:
En wilde lid worden van een aantal netwerkgroups, kreeg ik direct berichtje van: wij hebben jou niet geaccepteerd, omdat onze groep niet voor reclamedoeleinden bestemd is :?

Dit soort gedonder heb je dus niet op twitter ofzo, kun je gewoon iedereen toevoegen. Maar op linkedin moet het allemaal weer moeilijk blijkbaar.
Als ik vanuit een ander topic je ideeen over LinkedIn lees dan begrijp ik wel waarom je het niets vind.
pi_91883700
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:32 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als ik vanuit een ander topic je ideeen over LinkedIn lees dan begrijp ik wel waarom je het niets vind.
Je begrijpt Leonidas82 :D
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:35:30 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_91883715
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:21 schreef Leonidas82 het volgende:
Dan kom je zo'n profiel tegen van:

senior accountmanager new business

In principe is dat gewoon een verkoper (met >5 jaar ervaring) welke zich richt op het binnenhalen van nieuwe klanten, maarja zo'n oerhollandse realistische functienaam staat natuurlijk niet chic.

je moet wel manager, engineer of consultant zijn natuurlijk, anders tel je niet mee.
Maar wat is hier op tegen? Zoek eens op vacature sites. Daar zoeken ze ook geen senior verkopers die zicht richten op opkomende markten.

Bovendien zijn veel IT certificaten (Onterecht?) gekwalificeerd op HBO niveau. Of soms zelf post HBO niveau. Als jij een PRINCE 2 of een ASL/ BiSL/ ITIL op zak hebt kun je HBO niveau op je CV knallen. Heb je daar (give or take) een jaar of 5 werkervaring bij dan ben je al bijna senior.

Niks mis met de term 'Adviseur', maar consultant klinkt gewoon lekkerder. Overigens is dit ergens in de jaren 80 al in gang gezet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:39:51 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_91883818
LinkedIn is in de basis natuurlijk gewoon een grote verzameling cv's... Uiteraard staan die bol van de overdrijvingen.
pi_91884707
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat is hier op tegen?
TS kan geen lekker klinkende engelse functiebenaming voor zichzelf vinden, heeft geen HBO opleiding en is daarom tegen het concept. Tenslotte, Junior Accountmanager Christmas Trees klinkt niet echt fijn :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2011 @ 10:21:39 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_91884937
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:14 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

TS kan geen lekker klinkende engelse functiebenaming voor zichzelf vinden, heeft geen HBO opleiding en is daarom tegen het concept. Tenslotte, Junior Accountmanager Christmas Trees klinkt niet echt fijn :P
Ik heb ook geen hbo opleiding. :{w
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:25:34 #31
116015 SicSicSics
pi_91885072
quote:
Ah! Vandaar. Maar als Junior Accountmanager Christmas Trees :D heb je toch ook geen LinkedIn nodig?

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb ook geen hbo opleiding. :{w
Maar wel een Engelse functie titel!?! :D

In mijn email staat trouwens als automatische handtekening mijn functie titel in het Nederlands... Ben ik nou promoties en spannende aanbiedingen mis gelopen? ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2011 @ 10:27:43 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_91885148
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ah! Vandaar. Maar als Junior Accountmanager Christmas Trees :D heb je toch ook geen LinkedIn nodig?

[..]

Maar wel een Engelse functie titel!?! :D

In mijn email staat trouwens als automatische handtekening mijn functie titel in het Nederlands... Ben ik nou promoties en spannende aanbiedingen mis gelopen? ;(
Systeemprutser vertaald zo slecht naar het Engels. :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:49:14 #33
116015 SicSicSics
pi_91885796
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
Systeemprutser vertaald zo slecht naar het Engels. :')
Die van ons noemt zich 'System Engineer' ;)
Fine, fuck you then!
pi_91887920
Is het misschien bij je opgekomen dat die "dure engelse functienamen" voortkomen uit het feit dat LinkedIn een internationale site is en het dus eigenlijk wel een beetje logisch is dat mensen hun functienaam vertalen naar het engels zodat ook hun niet-nederlandse connecties zich er een beeld bij kunnen vormen?
pi_91908521
ik heb op LinkedIn ook gewoon mr. drs. RA en buitenlandse universiteiten en werkgevers op mijn naam staan terwijl ik gewoon achter de kassa bij A&H werk. :Y
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:06:01 #36
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_91924139
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:55 schreef twixie25 het volgende:
ik heb op LinkedIn ook gewoon mr. drs. RA en buitenlandse universiteiten en werkgevers op mijn naam staan terwijl ik gewoon achter de kassa bij A&H werk. :Y
Serieus. :')
pi_91925980
Ik zit ook op LinkedIn, maar ik herken die stress absoluut niet. Ik vind het juist wel leuk om mezelf zo stoer/succesvol mogelijk te presenteren. En kom op, met een beetje fantasie heeft iedereen wel iets. Ik ken mensen die beweren dat ze huishoudmanager zijn. Och, waarom ook niet, er zit ook wel een kern van waarheid in.
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:10:51 #38
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_91926576
quote:

[..]

"verkoper" is dan al genoeg, dacht ik zo.
pi_91929836
Sommige mensen hebben wel echt abnormaal veel op hun profiel staan idd. Zo zie je mensen die iets georganiseerd hebben en hier echt 5 recommendations voor hebben en een halve a4 aan tekst.
pi_91929918
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:58 schreef Rejected het volgende:
Sommige mensen hebben wel echt abnormaal veel op hun profiel staan idd. Zo zie je mensen die iets georganiseerd hebben en hier echt 5 recommendations voor hebben en een halve a4 aan tekst.
Maar veroorzaakt dat stress bij jou, zoals de OP suggereert? :P
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:03:40 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_91931238
quote:
Waarom zou je jezelf vergelijken met mensen met andere kwalificaties?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_91933317
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:02 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Maar veroorzaakt dat stress bij jou, zoals de OP suggereert? :P
Hahaha nee dat niet. :D Krijg er meer een :') gevoel bij. Mensen zien ook wel dat het dik overdreven is.
pi_91934322
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:18 schreef Rejected het volgende:

[..]

Hahaha nee dat niet. :D Krijg er meer een :') gevoel bij. Mensen zien ook wel dat het dik overdreven is.
Exact. De echt goede profielen die weten daarin wel een balans te vinden.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:28:38 #44
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91935669
LinkedIn is een netwerktool, het is gaat niet om selfbranding of een online CV.
Vooral de kennis/expertise groepen zijn erg handig om je netwerk te vergroten.
pi_91945584
Ik las 'zelfverbranding' :')
pi_91945721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:15 schreef Henno het volgende:
Ik las 'zelfverbranding' :')
Nooit in een verkapte vorm gezien eigenlijk :P
pi_91949515
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:28 schreef Muridae het volgende:
LinkedIn is een netwerktool, het is gaat niet om selfbranding of een online CV.
Vooral de kennis/expertise groepen zijn erg handig om je netwerk te vergroten.
Ja, maar als je die kennis/expertise niet of nauwelijks hebt vind je LinkedIn al snel een hoop opgeblazen poeha :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:33:04 #48
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91951373
quote:

Zo zie ik bijvoorbeeld gebruikers die in een bedrijf systeembeheerder zijn (mbo-niveau) en dan op linkedin met termen smijten als software engineer en dan in hun CV allerlei cursussen opsommen en direct HBO-level erbij vermelden (terwijl het dat niet is) waarom? omdat de mensen in hun netwerk ook HBO of uni titels hebben en je kan niet achterblijven he.

Misschien vind je dit interessant, TS.

quote:
http://opinie.volkskrant.(...)at_we_niet_bereikten
Facebook laat ons zien wat we niet bereikten

Het ‘individualisme à la carte’ van de sociale netwerken maakt de gebruiker ongelukkig.
De waarde van Facebook neemt nog elke dag toe, zeker nu zijn beursgang nabij is. Gedompeld in succes wordt oprichter Mark Zuckerberg er in de film The Social Network - over het ontstaan van Facebook - echter niet gelukkiger op. Nu is dit ook niet erg verwonderlijk aangezien hier een documentaire met fictief drama wordt aangelengd. Desondanks lijkt het achterliggende fenomeen tekenend voor een generatie. Mijn generatie.

In een tijd van internet, globalisering en ongekende welvaart en veiligheid zijn onze persoonlijke mogelijkheden vrijwel onbegrensd. Vooral voor hoog opgeleide jongeren zijn er keuzes te over, wat zich bij de studiekeuze doet voelen: moet je nou biomedische wiskunde, biomedische technologie of toch maar biomedische wetenschappen gaan studeren? En als die keuze uiteindelijk gemaakt is, kan dat ook nog eens over de hele wereld.

Studietijd
Tijdens en na de studietijd kabbelt het probleem voort. Want wat willen we nou eigenlijk? In de aangrijpende documentaire Alles wat we wilden wordt het antwoord gegeven: all we ever wanted was everything. Om ieders welvaart te verhogen, moet individuele vrijheid worden verhoogd. Als je meer keuze hebt, heb je meer vrijheid. En heb je meer vrijheid, dan ben je beter in staat om je leven naar eigen smaak in te richten, hetgeen ons uiteindelijk gelukkiger zou maken.

Het probleem is alleen dat de toegenomen keuzevrijheid niet per se tot meer geluk leidt. De vrijheid gaat gepaard met keuzestress en verlamming door een overkill aan keuzes. Daarbij komt dat je je na het maken van een keuze kunt voorstellen dat het alternatief nog beter zou zijn geweest (‘Had ik maar biomedische wiskunde gekozen in plaats van biomedische technologie’).

Escalatie van keuzes werkt ook een escalatie van verwachtingen in de hand. En als ik ten slotte ontevreden ben over mijn keuze, kan ik alles en iedereen de schuld geven, maar feit blijft dat het om mijn keuze gaat.

Emancipatie
De eigen verantwoordelijkheid houdt verband met de emancipatie van het individu. Terwijl de grote ideologische en religieuze verhalen uit de mode raakten, begonnen massacultuur en virtuele mogelijkheden aan hun opmars. Meer en meer zijn jongeren via hun i-Phones en Facebooks bezig om hun eigen, kleine verhaaltje te schrijven in een meer en meer verbonden wereld.

Hierbij komt dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden van heroïsch en moraliserend individualisme naar een ‘individualisme à la carte’, zoals de Franse filosoof Gilles Lipovetsky het noemt. Dit individualisme is psychologisch en hedonistisch en maakt persoonlijke prestaties tot belangrijkste doel in het bestaan. Een bestaan overigens, waarin onze identiteit ontworteld is. In plaats daarvan gooien we volgens socioloog Zygmunt Bauman naar believen ankers uit en halen die op als we onze ‘vloeibare identiteit’ weer willen aanpassen. Aldus krijgt Sartres stelling dat de mens gedoemd is om vrij te zijn een 21e-eeuwse uitdrukking.

Hel
Het probleem is echter, om bij Sartre te blijven, dat de hel de anderen zijn. Juist via YouTube, Hyves en Facebook wordt je geconfronteerd met wat je had kunnen doen; niet alleen biomedische wetenschappen of wiskunde, maar ook naar hippe feesten gaan, of een succesvol dj worden. Hyves- en Facebookvrienden construeren een virtuele identiteit waarin de één nog succesvoller is dan de ander. Het maakt onzeker, rusteloos en zelfs angstig. Nog nooit zaten zoveel opgebrande twintigers aan de antidepressiva. De reden? Wij zien onszelf als oorzaak van ons eigen falen. De wereld blijkt niet zo maakbaar als we meenden.

Schopenhauer wist al dat de bron van onze ontevredenheid ligt in onze terugkerende pogingen om de factor van onze eisen op te drijven. Het is met roem en rijkdom als met zeewater, schreef hij: hoe meer je ervan drinkt, hoe dorstiger je ervan wordt. Mark Zuckerberg is hier een hedendaags voorbeeld van. Maar surfend over zijn Facebook en de vloeibare identiteiten van onze vrienden moeten we goed beseffen dat de sleutel tot geluk in lage verwachtingen ligt.
Koen Damhuis (23) studeert bestuurskunde aan de Universiteit Utrecht. Eerder studeerde hij sociologie aan de Sorbonne.
pi_92042754
quote:
Sinds kort ben ik gebruiker van Linkedin. Wat mij direct opvalt is al die showerij op deze site. Het doet mij geloven dat alle gebruikers ongelooflijke geslaagde levens hebben met al hun managementbanen en titels. Ik heb ook het idee dat realiteitszin en eerlijkheid ongepast is op deze netwerksite. Het gaat puur om show en de beeldvorming wat mensen van je hebben.

Zo zie ik bijvoorbeeld gebruikers die in een bedrijf systeembeheerder zijn (mbo-niveau) en dan op linkedin met termen smijten als software engineer en dan in hun CV allerlei cursussen opsommen en direct HBO-level erbij vermelden (terwijl het dat niet is) waarom? omdat de mensen in hun netwerk ook HBO of uni titels hebben en je kan niet achterblijven he....
Nog even en het is in je nadeel als je op linkedin staat. ;)
pi_92076998
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:01 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Nog even en het is in je nadeel als je op linkedin staat. ;)
Voor sommige mensen wel. Je valt natuurlijk een beetje door de mand als je opgestuurde CV en je CV op LinkedIn wel erg verschillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')