abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92036605
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:19 schreef macca728 het volgende:
Overigens is de definitieve overgang naar de OV chipkaart op 3-2-2011 definitief 1 maand uitgesteld.
Bron?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92036791
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:11 schreef knuppelhaar het volgende:

[..]

Dat TLS graag zegt dat het probleem kunnen verhelpen is reeds bekend.

En dat het niet bij bussen werkt is een logisch gevolg. Voor de tram is het onzin (uitgezonderd haltes met hekjes) want daar kan je nog steeds vooraf inchecken daar je niet instapt bij de bestuurder.
In bijna alle trams in Amsterdam stap je wel degelijk OF bij de bestuurder OF bij de conducteur in. Hekjes in de tram zelf (dus niet op de halte) dwingen je daar toe.

Natuurlijk zie je wel dagelijks mensen keurig inchecken bij bestuurder of conducteur om vervolgens bij de volgende deur weer uit te checken voor ze gaan zitten ;)
pi_92036804
Het voelt best wel kut om gekraakt te zijn trouwens!
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92036860
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:32 schreef OVchipkaart het volgende:
Het voelt best wel kut om gekraakt te zijn trouwens!
Gekraakt worden voelt voor een mens ook zeer onplezant.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92036885
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:32 schreef OVchipkaart het volgende:
Het voelt best wel kut om gekraakt te zijn trouwens!
Ga dan ook gewoon strippen :P
pi_92036925
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:32 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

In bijna alle trams in Amsterdam stap je wel degelijk OF bij de bestuurder OF bij de conducteur in. Hekjes in de tram zelf (dus niet op de halte) dwingen je daar toe.

Natuurlijk zie je wel dagelijks mensen keurig inchecken bij bestuurder of conducteur om vervolgens bij de volgende deur weer uit te checken voor ze gaan zitten ;)
Er zijn nog meer steden. In Rotterdam en Den Haag kan je overal in stappen en denk echt niet dat iedereen incheckt zeker niet als het druk is.
pi_92036956
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:34 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ga dan ook gewoon strippen :P
Hé niks tegen mijn vader hè!
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92037007
er is echt een run op anonieme kaarten, heb twee dagen op het station bij alle automaten geprobeerd en zojuist is er eindelijk eentje uit komen rollen
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_92037024
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bron?
rtv rijnmond onde rmeer

http://www.rijnmond.nl/Ho(...)houd%20strippenkaart

quote:
Provincie baalt van behoud strippenkaart
28 januari 2011

De provincie is boos dat de strippenkaart nog zeker een maand in gebruik blijft. Er zijn enkele tonnen besteed aan publiekscampagnes voor de overgang naar de OV-chipkaart.

De provincie baalt van het behoud van de strippenkaart voor zeker een maand. 'We waren er klaar voor, maar de Tweede Kamer maakt het ons onmogelijk', reageert gedeputeerde Asje van Dijk.

Campagnegeld
Er zijn enige tonnen aan campagnegeld voor de overgang naar de OV-chipkaart op 3 februari in rook op gegaan. Onder druk van de Kamer besloot minister Schultz van Haegen om het afscheid van de strippenkaart met een maand uit te stellen. De provincie gaat de schade die daarvan het gevolg is claimen bij het rijk. Verder zullen de winkels en supermarkten niet meer worden bevoorraad met strippenkaarten. 'Wij doen even niets meer', zegt de gedeputeerde. De billboards en reclames op bussen voor de startdatum zullen wel met spoed worden verwijderd.

Arriva
Ook vervoersbedrijf Arriva heeft aan RTV Rijnmond laten weten absoluut niet blij te zijn met de aankondiging van minister Schultz van Haegen van Infrastructuur dat de strippenkaart deze maand nog niet verdwijnt. De vervoerder vraagt zich af wie de extra kosten gaat betalen. Volgens een woordvoerder van Arriva kunnen de extra kosten door het uitstel oplopen tot enkele tonnen. Zo moet de pr-campagne voor de overstap naar de OV-chipkaart langer draaien. Dit bedraagt naar schatting 200.000 euro. Ook moet het systeem waarop de strippenkaart werkt een maand langer in de lucht blijven. Op jaarbasis kost dit 400.000 euro. Wij zijn helemaal klaar voor de overstap op 3 februari, dus dit komt ons enorm slecht uit. Wij als vervoerder zijn financieel de dupe, aldus Roos Zevenboom van Arriva. Zevenboom denkt ook dat dit slecht is voor het vertrouwen van de consument in de OV-chipkaart. Arriva rijdt in onze regio onder meer op Goeree Overflakkee, de Drechtsteden en in de Hoeksche Waard.

Luister hier naar een gesprek tussen presentator Ruud de Boer en woordvoerder Roos Zevenboom van ArrivaWoordvoerder Arriva by rtvrijnmond

Qbuzz
Het OV-bedrijf Qbuzz, met buslijnen van en naar onder andere Barendrecht, Rhoon, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Pijnacker, Maassluis, Ridderkerk en Vlaardingen, ziet geen reden om de overstap uit te stellen. Zij hebben sinds de invoering van de OV-chipkaart geen fraude meer vast kunnen stellen.

Luister hier naar een gesprek tussen verslaggever Leo Roubos en gedeputeerde Asje van Dijk
pi_92037071
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er zijn nog meer steden. In Rotterdam en Den Haag kan je overal in stappen en denk echt niet dat iedereen incheckt zeker niet als het druk is.
Klopt, maar we hadden het hier over een Parool artikel over het Amsterdamse openbare vervoer ;)
pi_92037095
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:34 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ga dan ook gewoon strippen :P
Niet te hopen dat het een Urkse kaart is dan..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92037147
Ook de winkeliers zijn niet blij met de OV chipkaart, wie wel eigenlijk

quote:
Winkelier niet blij met ov-chipkaart
Uitgegeven: 29 januari 2011 10:41
Laatst gewijzigd: 29 januari 2011 10:41

ZALTBOMMEL - Winkeliers bekijken de ontwikkelingen rondom de ov-chipkaart met argusogen. Ze krijgen nu al minder klanten aan de toonbank om de strippenkaart te kopen en lopen daardoor omzet mis. De winkeliers kunnen wel een apparaat plaatsen waar mensen met een pinpas hun ov-tegoed aanvullen, maar dat maakt het verlies lang niet goed.

© Alphons NieuwenhuisDat zegt Gert van Doorn, commercieel directeur van winkelketen Primera. Hij heeft metingen laten verrichten bij 375 winkels van de coöperatieve organisatie.

Zijn conclusie: de winkels hadden door het wegvallen van de strippenkaart 571.125 transacties minder. ''Omgerekend gaat het per winkel om dertig klanten per week minder en dat dus elke week opnieuw. In de grote steden is dat meer dan in de kleinere.''

Een paal in de winkel waar het tegoed van de ov-chipkaart kan worden opgewaardeerd, is voor de winkelier minder profijtelijk dan de strippenkaart.

Opladen

''Mensen kunnen de kaart ook thuis via internet opladen. Het levert de winkelier ongeveer 55 procent van het aantal transacties van de strippenkaart. Per winkel was de strippenkaart goed voor een omzet van zo'n 65.000 euro, en in de steden ligt dit nog hoger, waarvan zeg maar de helft wegvalt. Bovendien hoeven de klanten bij de ov-chipkaart niet meer naar de toonbank, en kopen ze dus niet en passant sigaretten of snoep.''

Toch liet de totale omzet van de Primera-winkels afgelopen jaar nog een stijging zien van 1 procent.

Alternatieven

''We zagen dit natuurlijk al langer aankomen en zijn gaan zoeken naar alternatieven. Naar Amerikaans voorbeeld verkopen we nu bijna drie jaar de plastic cadeaukaartjes waarmee mensen kunnen funshoppen bij hun favoriete winkelketen als bijvoorbeeld Bijenkorf of Intratuin. Daarvan steeg de omzet vorig jaar met maar liefst 118 procent.''

Tot nu toe is Primera de enige winkelketen die deze trend uit het buitenland op zo'n grote schaal heeft opgepakt.

Sigarenboer

De winkelketen Primera werd in 1991 opgericht en moest het antwoord van de sigarenboer zijn op het antirookbeleid van de overheid. De winkels verkopen nog steeds tabak, maar hebben het assortiment uitgebreid met tijdschriften, wenskaarten, boeken, kantoorartikelen, tickets en krasloten.

Mensen kunnen er ook terecht voor de Staatsloterij en Lotto. Wat dat oplevert is ook voor de winkeliers een gok. De omzet is fors hoger als een hoge stand van de jackpot meer mensen naar de winkel lokt.
pi_92037181
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:41 schreef macca728 het volgende:
Ook de winkeliers zijn niet blij met de OV chipkaart, wie wel eigenlijk
Als het allemaal wat beter geïmplementeerd was zou ik er best blij mee kunnen zijn...
pi_92037369
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:42 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Als het allemaal wat beter geïmplementeerd was zou ik er best blij mee kunnen zijn...
De winkeliers in de stations die straks worden afgesloten (Den Haag HS, AMsterdam CS bv) zullen ook niet blij zijn, want die krijgen ook minder klanten.
pi_92037622
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

De winkeliers in de stations die straks worden afgesloten (Den Haag HS, AMsterdam CS bv) zullen ook niet blij zijn, want die krijgen ook minder klanten.
Terecht.

5 euro voor een sandwitch en een kop koffie. _O-
Heb me in de luie periode van mijn leven ook veel te veel laten afzetten door die woekertarieven.

Al geef ik je wel dat er oneerlijke concurrentie is op HS. Er zit een broodwinkel voor de afgesloten poorten en en kiosk er achter.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:17:55 #166
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92038626
D'r gaat iets mis bij de overheid, zie die gierige gemeentes eens snel gaan claimen :r
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_92043883
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 13:53 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Terecht.

5 euro voor een sandwitch en een kop koffie. _O-
Heb me in de luie periode van mijn leven ook veel te veel laten afzetten door die woekertarieven.

Al geef ik je wel dat er oneerlijke concurrentie is op HS. Er zit een broodwinkel voor de afgesloten poorten en en kiosk er achter.
Als die dingen ooit echt afgesloten gaan worden. Voor zover ik weet hebben ze nog altijd geen oplossing bedacht voor reizigers met een internationaal vervoersbewijs.

En nee, internationale treinen op een appart perron laten binnenkomen is geen oplossing. Ook handgeschreven flappen Novosibirsk-Oost - Almere Muziekwijk zijn (en blijven) gewoon geldig.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92081853
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

De winkeliers in de stations die straks worden afgesloten (Den Haag HS, AMsterdam CS bv) zullen ook niet blij zijn, want die krijgen ook minder klanten.
Vandaag eens geprobeerd of ik op de ene paal kon inchecken en op een ander 1 minuut daarna kan uitchecken. dat lukt dus niet, dus zul je dadelijk ook meer dan 3 minuten over een tocht door de tunnel moeten doen omdat je er dan aan de andere kant nog niet uitgelaten wordt. :D
pi_92083313
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als die dingen ooit echt afgesloten gaan worden. Voor zover ik weet hebben ze nog altijd geen oplossing bedacht voor reizigers met een internationaal vervoersbewijs.

En nee, internationale treinen op een appart perron laten binnenkomen is geen oplossing. Ook handgeschreven flappen Novosibirsk-Oost - Almere Muziekwijk zijn (en blijven) gewoon geldig.
Treinen binnen laten komen op een apart perron en daar een servicepunt neerzetten alwaar men een mooi wegwerpchipkaartje kan krijgen voor het gewenste traject ? Zoveel stations waar internationale treinen stoppen zijn er niet.
  zondag 30 januari 2011 @ 16:38:56 #170
40566 Ericr
Livewrong
pi_92083401
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

De winkeliers in de stations die straks worden afgesloten (Den Haag HS, AMsterdam CS bv) zullen ook niet blij zijn, want die krijgen ook minder klanten.
Poortjes staan toch niet bij de ingang van Den Haag HS? Neem aan dat je hoe dan ook het station in kan en alle winkels op HS bevinden zich in de hal.
pi_92084159
quote:
Op zondag 30 januari 2011 16:36 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Treinen binnen laten komen op een apart perron en daar een servicepunt neerzetten alwaar men een mooi wegwerpchipkaartje kan krijgen voor het gewenste traject ? Zoveel stations waar internationale treinen stoppen zijn er niet.
Dat gaat dus niet werken, simpelweg omdat je al een geldig kaartje hebt. En de omgekeerde richting kan natuurlijk ook. Dan sta je dan met je retourtje voor gesloten poortjes in Nieuw-Vennep, waar je niet verder kunt. De enige oplossing is bij elk station met poortjes een meneer met een pet en een snor naast de poortjes te zetten. Maar dat was juist niet de bedoeling met de OV-chipkaart.

Overigens hebben ze het zelfde bij de Berlijnse S-Bahn geprobeerd. Tot nu toe (pakweg 10 jaar na de eerste pogingen) is dat afsluiten nog altijd niet gelukt, simpelweg vanwege de internationale tickets.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92084406
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:56 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet werken, simpelweg omdat je al een geldig kaartje hebt.
En dus krijg je daar een gratis kaartje bij van NS. Dat op 2 dagen op een bepaald traject geldig laten zijn moet met zoiets enorm geavanceerds als de OV-chipkaart probleemloos kunnen.

Tadaa - internationale reizigers kunnen reizen. Kost je alleen wat extra bemanning van balies op internationale perrons.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 januari 2011 @ 17:33:18 #173
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_92085932
quote:
Op zondag 30 januari 2011 17:01 schreef MisterSqueaky het volgende:

Kost je alleen wat extra bemanning van balies op internationale perrons.
ja, en daar is de OV chipkaart ook deels om te doen: om minder mensen nodig te hebben.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_92087354
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:38 schreef Ericr het volgende:

[..]

Poortjes staan toch niet bij de ingang van Den Haag HS? Neem aan dat je hoe dan ook het station in kan en alle winkels op HS bevinden zich in de hal.
kiosken bevinden zich op het perron. Verder heb je alleen een bloemenwinkel, AKO en een broodjeszaak. Daar kan je nog wel heen ja in Den Haag HS.

in Amsterdam komen ze wel bij de ingang, Rotterdam moet nog gebouwd worden.
Maar er worden veel meer stations afgesloten en daar bevinden zich ook winkels in.
pi_92087526
het was weer een leuke ervaring met de OV chipkaart.

Ik wilde in Breda inchecken (op het perron !) was mijn saldo te laag.
Moest ik helemaal naar de ingang van het station om mijn kaart op te laden, wat uiteindelijk lukte (vraag niet hoe want mijn bankpas werd tot 5x toe geweigerd door de automaat)

Ik haalde nog net op tijd de trein, dankzij mijn vriendin die in de deur stond te wachten.

Hoe was die reclame ook alweer ?

Leuk ook dat de NS uniformiteit uitdraagt. Wat is er mis mee om op ek perron kaartlezers te plaatsen + automaten ?

Bij Rotterdam Lombardijen moet je bv eerst een trap op naar de treinen om je kaart op te laden om vervolgens weer naar beneden te lopen om in te checken. Waarom geen kaartlezers op de 2 perronnen zelf ? Zo onlogisch.
pi_92087568
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:56 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet werken, simpelweg omdat je al een geldig kaartje hebt. En de omgekeerde richting kan natuurlijk ook. Dan sta je dan met je retourtje voor gesloten poortjes in Nieuw-Vennep, waar je niet verder kunt. De enige oplossing is bij elk station met poortjes een meneer met een pet en een snor naast de poortjes te zetten. Maar dat was juist niet de bedoeling met de OV-chipkaart.

Overigens hebben ze het zelfde bij de Berlijnse S-Bahn geprobeerd. Tot nu toe (pakweg 10 jaar na de eerste pogingen) is dat afsluiten nog altijd niet gelukt, simpelweg vanwege de internationale tickets.
ach gaat de NS het wel lukken om 2 mensen met 40% korting te laten reizen op 1 OV chipkaart ? Denk het niet. Zulke dingen denk je toch vooraf al over na.
pi_92163566
'NS willen ov-chipkaart niet vervroegd vervangen'
Uitgegeven: 1 februari 2011 08:02
Laatst gewijzigd: 1 februari 2011 10:21

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) zien geen noodzaak om op korte termijn een nieuwe, beter beveiligde, ov-chipkaart in te voeren. Dat bevestigt een woordvoerder van de NS dinsdag naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

© ANPDe kosten door fraude met de onlangs gekraakte ov-chipkaart wegen volgens de woordvoerder nog niet op tegen de koste van een versnelde invoer van een beter beveiligde chip.

“Het is een kostenafweging”, aldus de zegsman. De nieuwe, beter beveiligde chip, is aan het einde van dit jaar beschikbaar. Met de invoering zou volgens De Telegraaf zo’n honderd miljoen euro zijn gemoeid.

Reizigers krijgen de vernieuwde ov-chipkaart pas na het verlopen van hun huidige kaart, die vijf jaar geldig is.

De NS zijn van mening dat het probleem van de gekraakte ov-chipkaart "nog beheersbaar is". Bovendien denkt het het spoorbedrijf dat de mogelijkheden om de fraude op te sporen nog niet zijn uitgeput.

Kaartbeheerder

De NS is de belangrijkste gebruiker van de ov-chipkaart. Het spoorbedrijf laat aan De Telegraaf weten te hopen dat kaartbeheerder Trans Link Systems een systeem ontwikkelt waarmee fraude met gekraakte kaarten wordt opgespoord.

Eind januari bleek dat met behulp van een eenvoudig computerprogramma voor het veelgebruikte besturingssysteem Windows, het mogelijk is om zwart te rijden op de ov-chipkaart.

Diverse journalisten kregen de software in handen en konden weken met gemanipuleerde kaarten reizen. In slechts twee gevallen werd de kaart geblokkeerd voor het inchecken bij de NS. In bus, tram en metro functioneerden de kaarten gewoon. De blokkade bleek te verwijderen door de software opnieuw te gebruiken.
pi_92166356
We zouden dat natuurlijk als een compensatieregeling voor het decemberdrama kunnen zien... ;)
pi_92166975
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:08 schreef macca728 het volgende:
het was weer een leuke ervaring met de OV chipkaart.

Ik wilde in Breda inchecken (op het perron !) was mijn saldo te laag.
Moest ik helemaal naar de ingang van het station om mijn kaart op te laden, wat uiteindelijk lukte (vraag niet hoe want mijn bankpas werd tot 5x toe geweigerd door de automaat)

Ik haalde nog net op tijd de trein, dankzij mijn vriendin die in de deur stond te wachten.

Hoe was die reclame ook alweer ?

Leuk ook dat de NS uniformiteit uitdraagt. Wat is er mis mee om op ek perron kaartlezers te plaatsen + automaten ?

Bij Rotterdam Lombardijen moet je bv eerst een trap op naar de treinen om je kaart op te laden om vervolgens weer naar beneden te lopen om in te checken. Waarom geen kaartlezers op de 2 perronnen zelf ? Zo onlogisch.
Wat is er mis met zelf van te voren het saldo te checken? Verwacht je soms ook dat een conducteur je pielemuis komt vasthouden en je kont afveegt als je in de trein naar de wc gaat ofzo? :')

De zelfredzaamheid en eigen verantwoording is ver te zoeken soms.. :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:22:26 #180
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92167499
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:08 schreef fruityloop het volgende:
De zelfredzaamheid en eigen verantwoording is ver te zoeken soms.. :N
Zelfredzaamheid my ass. Het grote argument voor de OV Chipkaart was toch om het de reiziger makkelijker te maken?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92167816
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zelfredzaamheid my ass. Het grote argument voor de OV Chipkaart was toch om het de reiziger makkelijker te maken?
En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem ;)
pi_92167927
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat is er mis met zelf van te voren het saldo te checken? Verwacht je soms ook dat een conducteur je pielemuis komt vasthouden en je kont afveegt als je in de trein naar de wc gaat ofzo? :')

De zelfredzaamheid en eigen verantwoording is ver te zoeken soms.. :N
je vindt het normaal dat kaartlezers en automaten 1 km van elkaar staan ?
Heb jij het zeker bedacht.
pi_92168004
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem ;)
Oh je moet je saldo zelf onthouden als je een maand later weer met de trein reist.
En automatisch opladen doe ik niet, het kost me al genoeg geld.
pi_92168051
gewoon kaartlezers en automaten op perron zetten en je bent van alle problemen af.
pi_92168054
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:35 schreef macca728 het volgende:
De kosten door fraude met de onlangs gekraakte ov-chipkaart wegen volgens de woordvoerder nog niet op tegen de koste van een versnelde invoer van een beter beveiligde chip.

“Het is een kostenafweging”, aldus de zegsman. De nieuwe, beter beveiligde chip, is aan het einde van dit jaar beschikbaar. Met de invoering zou volgens De Telegraaf zo’n honderd miljoen euro zijn gemoeid.
En het hele opzetten van het OV-Chipkaart traject kostte natuurlijk niet zo heel veel. :')
pi_92168103
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:35 schreef CasB het volgende:

[..]

En het hele opzetten van het OV-Chipkaart traject kostte natuurlijk niet zo heel veel. :')
en het werd juist opgezet om zwartrijden te voorkomen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:37:26 #187
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92168130
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem ;)
Ik reageerde op de zelfredzaamheid. De ultieme vorm van zelfredzaamheid zou zijn: gewoon een kaartje kopen aan het loket zonder verder gezeik.
Mijn vader heeft sinds kort ook een OV chipkaart. Voordat hij de kaart kan gebruiken moet hij eerst via internet een code aanvragen (geen internet), dan dat ding ergens activeren en dan kan hij pas reizen. Het gemak voor de reiziger is ver te zoeken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92168544
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh je moet je saldo zelf onthouden als je een maand later weer met de trein reist.
OF je loopt even naar de automaat nadat je uitcheckt en laadt hem meteen op. Of dat doe je de volgende keer als je boodschappen doet bij AH. Dat saldo blijft sowieso een paar jaar geldig.

Alvast een papieren kaartje kopen voor "ergens over een maand" is ietsje lastiger - en kan alleen op het station ;)
pi_92168855
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:49 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

OF je loopt even naar de automaat nadat je uitcheckt en laadt hem meteen op. Of dat doe je de volgende keer als je boodschappen doet bij AH. Dat saldo blijft sowieso een paar jaar geldig.

Alvast een papieren kaartje kopen voor "ergens over een maand" is ietsje lastiger - en kan alleen op het station ;)
lees eens even, die automaten staan op veel stations een km van de kaartlezers.

Waarom niet bij elkaar ?
pi_92172019
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

lees eens even, die automaten staan op veel stations een km van de kaartlezers.
En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid ;)

Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
pi_92175311
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid ;)

Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
voorbeelden ? reis je zelf niet. Neem aan dat je automaten en kaartlezers bedoeld ?

R'dam lombardijen, waar je zelfs een steile trap op en af moet.
Breda
2e ingang Den Haag HS

En kaartjes kan je al ruim van te voren kopen hoor, kon je gewoon afstempelen bij automaat..

NS moet gewoon standaard kaartlezers en automaten vlakbij elkaar zetten, liefst op perron.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:39:14 #192
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92175789
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid ;)

Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92176198
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
Ik loop het station in, blieb langs die paal, oh onvoldoende saldo, ik doe 15 passen naar rechts, en heej, ik kan hem opwaarderen. Kost evenveel tijd als een kaartje uit een automaat trekken. (die staat er nl pal naast) Als iemand daar de tijd niet voor kan vinden, moet die maar wat eerder met zijn luie donder vertrekken van huis.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92176275
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:46 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik loop het station in, blieb langs die paal, oh onvoldoende saldo, ik doe 15 passen naar rechts, en heej, ik kan hem opwaarderen. Kost evenveel tijd als een kaartje uit een automaat trekken. (die staat er nl pal naast) Als iemand daar de tijd niet voor kan vinden, moet die maar wat eerder met zijn luie donder vertrekken van huis.
dat kan dus lang niet bij elk station. Lees eens even.

Lat staan dat je bij veel stations moet zoeken naar een incheckpaaltje
pi_92176418
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat kan dus lang niet bij elk station. Lees eens even.
Had ik al wel door hoor. Snap jij ook dat het geschetste probleem dus bij veel andere stations niét speelt?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92176534
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Had ik al wel door hoor. Snap jij ook dat het geschetste probleem dus bij veel andere stations niét speelt?
Ja , wat heb ik daaraan ?

maar waarom kan het bij het ene station wel en bij het andere niet ?
Waarom de kaartlezers op het ene station wel op het perron, bij het andere weer niet ?
Is dat zo moeilijk voor de NS ?
pi_92177260
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja , wat heb ik daaraan ?

maar waarom kan het bij het ene station wel en bij het andere niet ?
Waarom de kaartlezers op het ene station wel op het perron, bij het andere weer niet ?
Is dat zo moeilijk voor de NS ?
De korte versie is ja. De lange versie heeft te maken met de ondergrondse infrastructuur, blokkeren van ontruimingsroutes, doorstroom van grote mensenmassa's etc etc etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92177463
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De korte versie is ja. De lange versie heeft te maken met de ondergrondse infrastructuur, blokkeren van ontruimingsroutes, doorstroom van grote mensenmassa's etc etc etc.
ja lekker lullen doet ook mee.

Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
pi_92177577
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef macca728 het volgende:

ja lekker lullen doet ook mee.

Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
En schiphol heeft benenden de lezers staan en boven de automaten.

Maar dat zal allemaal wel. Dit laatste geschetste probleem waar je je nu weer druk over maakt is niets anders dan het zoeken van spijkers op laag water.
pi_92177689
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
In de oude situatie moest je langs de kaartautomaat voor een papieren kaartje.
In de nieuwe situatie moet je langs de kaartautomaat om je chip te laden.

In de nieuwe situatie heb je echter OOK de optie om met een vooruitziende blik je kaartje vantevoren op te waarderen bij het boodschappen doen. Of om meteen op te waarderen voor meerdere reizen, waarbij je nog niet hoeft te beslissen waarvandaan, waarheen en wanneer die reizen gaan plaatsvinden.

Waarom is de nieuwe situatie een verslechtering ?

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterSqueaky op 01-02-2011 16:20:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')