Nee een paar miljard belastinggeld is niks, 't is goed.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:21 schreef lutser.com het volgende:
Wat een commotie om niks weer, ja de chipkaart is te slecht beveiligd en moet verbeterd worden maar met de strippenkaart kon ook gefraudeerd worden.
Je kan ook tanken zonder te betalen.
De strippenkaart was alleen geen peperduur computersysteem...quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:21 schreef lutser.com het volgende:
Wat een commotie om niks weer, ja de chipkaart is te slecht beveiligd en moet verbeterd worden maar met de strippenkaart kon ook gefraudeerd worden.
Je kan ook tanken zonder te betalen.
Ik vrees hetzelfde.quote:Op woensdag 26 januari 2011 01:14 schreef Stupendous76 het volgende:
Die ene vent die ze hadden opgepakt verkocht die kaarten en is waarschijnlijk mede daardoor gepakt. Ik ken geen berichten van mensen die kaarten van hem hebben gekocht die zijn opgepakt.
En daarnaast: gezien de massaliteit van de verkregen privacy-gegevens en de winstmaximalisatie blijft deze kaart bestaan, wat er ook gebeurt.
Maar veel fraude daarvan was gewoon zichtbaar, deze manieren van frauderen worden steeds moeilijker zichtbaar voor de controleurs.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:21 schreef lutser.com het volgende:
Is het dus de bedoeling dat de treinkaartjes er ook definitief uit gaan in de toekomst?quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:34 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Je vergeet het reizen naar het buitenland via een trein die in Nederland vertrekt, en het reizen met korting na een bepaald tijdstip.
Hadden. Die kaart was er al voordat Rutte I op het bordes stond.quote:
Ach CDA, VVD, PVDA, een pot nat man! Allemaal zielige ventjes die hun ergenis en onderbuikgevoelens kwijt moeten in dit soort nutteloze maatregelen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hadden. Die kaart was er al voordat Rutte I op het bordes stond.
Als je m legaal oplaad tot 20 euro en je gaat voor tien euro reizen staat er nog 10 euro op bij het uitchecken, dit word dan geadministreerd (neem ik aan).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vraag me echt af hoe de politie nu ooit een gebruiker van een wegwerk kaart kan achterhalen. Die dingen kosten niks, je zet er elke keer 40 euro op en je reist NL door en gooit die kaart weer weg.
thnx!quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:26 schreef Infection het volgende:
Het programmaatje is nu ook op internet te downloaden.
http://www.nu.nl/internet(...)pkaart-internet.html
Dat zou je verwachten inderdaad. Maar uit de berichtgeving blijkt dat men een week zonder problemen met een illegale kaart heeft kunnen reizen. Het lijkt er dus niet op dat de kaartsaldi ergens centraal worden bijgehouden.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:07 schreef Symn het volgende:
Als je m legaal oplaad tot 20 euro en je gaat voor tien euro reizen staat er nog 10 euro op bij het uitchecken, dit word dan geadministreerd (neem ik aan).
Als je vervolgens je kaart illegaal oplaad tot 30 euro, en je checkt weer in, klopt dit saldo niet, want volgens de OV-inlogterminal moet er nog 10 euro op staan, dus moet hij in principe een soort foutmelding geven. Toch?
Geef me je wachtwoord van je emailadres, want alleen terroristen en pedofielen hebben dingen te verbergenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zouden natuurlijk gewoon het hele systeem kunnen terugdraaien maar dan zouden enkele ministers er dom uitzien. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Het zal ongetwijfeld beter zijn om anonieme kaarten af te schaffen want alleen terroristen en fraudeurs willen niet de hele dag gevolgd worden door particuliere bedrijven en de overheid.
Bij anonieme kaarten zeker niet, bij kaarten op naam wordt het saldo wel ergens opgeslagen omdat je dat saldo ook automatisch kan laten verhogen. Bij anonieme kaarten zal het saldo op het kaartje staan, net zoals de gefaalde chipknip.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:36 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat zou je verwachten inderdaad. Maar uit de berichtgeving blijkt dat men een week zonder problemen met een illegale kaart heeft kunnen reizen. Het lijkt er dus niet op dat de kaartsaldi ergens centraal worden bijgehouden.
Als jij een anonieme kaart hebt met ID: 123quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bij anonieme kaarten zeker niet, bij kaarten op naam wordt het saldo wel ergens opgeslagen omdat je dat saldo ook automatisch kan laten verhogen. Bij anonieme kaarten zal het saldo op het kaartje staan, net zoals de gefaalde chipknip.
Yup! En dan gooi je die kaart weg en koop je weer een nieuwe!quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als jij een anonieme kaart hebt met ID: 123
Vervolgens laad je de kaart op, het systeem weet nu wat het saldo is.
Vervolgens ga je een poosje reizen, welliswaar wordt niet centraal het saldo op je kaart bijgehouden, wel worden de reisgegevens van de anonieme kaarten bijgehouden, als nu blijkt dat er voor 300 euro is gereist met kaart 123, en er maar voor 20 euro op gestort is, dan is dus duidelijk dat er met kaart 123 fraude word gepleegd. Vervolgens kunnen ze kaart nummer 123 op de targetlist zetten
Dat is idd een goedequote:Op woensdag 26 januari 2011 15:52 schreef Wootism het volgende:
[..]
Yup! En dan gooi je die kaart weg en koop je weer een nieuwe!
Ik moet zeggen dat ik er echt enorm van geniet om op deze manier te NS te kloten.
Bij anonieme kaarten staat dit op de kaart zelf, hoe hebben ze anders het saldo een paar keer kunnen verhogen?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bij anonieme kaarten zeker niet, bij kaarten op naam wordt het saldo wel ergens opgeslagen omdat je dat saldo ook automatisch kan laten verhogen. Bij anonieme kaarten zal het saldo op het kaartje staan, net zoals de gefaalde chipknip.
Goed van je dat je sarcasme kan herkennen en duidelijk de andere posts hebt gelezen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geef me je wachtwoord van je emailadres, want alleen terroristen en pedofielen hebben dingen te verbergen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()