Dit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef BeSimple het volgende:
Tja in Zuid-Europa denken ze temindste wel chill, 55 ftw
Alleen jammer dat daar landen failliet gaan marjaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef BeSimple het volgende:
Tja, daar betalen wij dan weer extra voor met de Euro.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef BeSimple het volgende:
Dat jij dat doet in je vrije tijd betekend niet dat iedereen zo'n saaie huismus is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef DeRakker. het volgende:
Leuk toch?
Heledag thuis zitten.. nee daar word je blij van, kan je net zo goed dood gaan
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef polderturk het volgende:
Ze willen de pensioenleeftijd naar 71 verhogen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Waar gaan we naar toe? We zijn verworden tot loonslaven.
Weet je wel wat je zegt? Niet werken=niet leven?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef DeRakker. het volgende:
Leuk toch?
Onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef DeRakker. het volgende:
Leuk toch?
Door de consumptie groeit de economie anders ook hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:03 schreef dandybleu het volgende:
iedereen begint te klagen maar de vergrijzing is heel duur..... en ook alle gezonde opaas willen ook nog eens een flatscreen thuis hebben en goed eten en zelfstandig wonen ( in luxe ) en het liefst ook nog eens op vakantie......
ha ja daar ben ik het niet echt mee eens en wat ook nog eens is...: de vergrijzing is ook nog eens negatief voor het woningaanbod.....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:07 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Door de consumptie van bejaarden groeit de economie anders ook hoor.
wat een onzin zeg. de pvv is juist tegen de verhoging van de pensioenleeftijd. er zitten eerder teveel linkse partijen die hun dure sinterklaashobbies moeten blijven bekostingen coûte que coûte.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bereid je er maar op voor. Ook in Denemarken zit een gedoogregering die gesteund wordt door een PVV-a-like partij.
Het ergste is nog dat Lord_Veter/Wile_E_Coyote dom overkomt, zonder het zelf door te hebben.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een onzin zeg. de pvv is juist tegen de verhoging van de pensioenleeftijd. er zitten eerder teveel linkse partijen die hun dure sinterklaashobbies moeten blijven bekostingen coûte que coûte.
jouw opmerking raakt echt kant nog wal. of probeerde je expres dom over te komen?
volgens mij zit ie gewoon lekker dom te stoken, net als ik dat soms leuk vind om te doen. alleen zaagt hij écht geen hout.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:12 schreef TurboJezus het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat Lord_Veter/Wile_E_Coyote dom overkomt, zonder het zelf door te hebben.
Tja, het blijft een lastige kwestie waarover niemand zomaar een mening kan hebben, imho. Eerst komen er allerlei technologiëen om de mens langer te laten leven, dan worden de oudjes duur en moeten ze dus langer werken. Je kunt moeilijk zeggen "We schaffen het af zodat we weer eerder doodgaan".quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:08 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ja daar ben ik het niet echt mee eens en wat ook nog eens is...: de vergrijzing is ook nog eens negatief voor het woningaanbod.....
denen? eerder een linkse regering die van gekkigheid niet meer weet wat te doen om hun té dure hobbies te begroten. ben blij dat pvda hier even buitenspel is gezet.quote:
Eens. De oude pensioenleeftijd is gekozen omdat veel mensen niet eens zo oud werden. Was lekker goedkoop.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:01 schreef MASD het volgende:
Goede zaak. Sowieso is die leeftijd achterhaald nu de geneeskunde grote stappen aan het nemen is en mensen steeds langer leven.
we moeten gewoon allemaal snel 1 pakje shag per dag gaan roken. hele probleem opgelost en kunnen we weer dorogaan tot de orde van de dag. lekker leven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:15 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Tja, het blijft een lastige kwestie waarover niemand zomaar een mening kan hebben, imho. Eerst komen er allerlei technologiëen om de mens langer te laten leven, dan worden de oudjes duur en moeten ze dus langer werken. Je kunt moeilijk zeggen "We schaffen het af zodat we weer eerder doodgaan".
Aan de andere kant is het verhogen van de AOW leeftijd ook zo'n techniek om de mens beter te exploiteren. De medische wetenschap verdient eraan om mensen te behandelen, doordat ze langer blijven leven blijven ze ook langer werken en consumeren. Lekker verheffend voor de mens.
Ik kan er moeilijk een standpunt over innemen.
Ze leven langer maar je moet niet kijken hoe..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:01 schreef MASD het volgende:
Goede zaak. Sowieso is die leeftijd achterhaald nu de geneeskunde grote stappen aan het nemen is en mensen steeds langer leven.
verplicht werken tot je 71 ste? beter nemen ze eens de profiteurs van de samenleving onder de loep.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef FlinkeNaam het volgende:
[..]
Eens. De oude pensioenleeftijd is gekozen omdat veel mensen niet eens zo oud werden. Was lekker goedkoop.
Dat mag ook wel eens gecorrigeerd worden dan.
Techniek gaat ook steeds vooruit. We zouden ernaar moeten streven om steeds minder te hoeven werken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:01 schreef MASD het volgende:
Maar mensen worden niet later oud, ze blijven alleen langer leven als ze al oud zijn. Dus het blijven ouderen die werken, en de AOW is er zodat ze dat niet hoeven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef FlinkeNaam het volgende:
[..]
Eens. De oude pensioenleeftijd is gekozen omdat veel mensen niet eens zo oud werden. Was lekker goedkoop.
vandaag heb ik 'robot dinsdag' aan het werk gezet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:20 schreef mirved het volgende:
[..]
Techniek gaat ook steeds vooruit. We zouden ernaar moeten streven om steeds minder te hoeven werken.
Dit is zo'n onzin... De techniek zal nooit zo geweldig worden dat de mens ten koste daarvan kan ontspannen. Om die techniek te maken, te bedienen en te onderhouden is ook werk nodig. We hebben in Nederland een heleboel hulpmiddelen om ons het leven makkelijker te maken, en toch hebben we massaal stress, depressie en burnout, hmmm hmmm...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:20 schreef mirved het volgende:
[..]
Techniek gaat ook steeds vooruit. We zouden ernaar moeten streven om steeds minder te hoeven werken.
zo'n scenario is dan ook alleen maar mogelijk als we hooguit 1 miljard of minder mensen op aarde hebben. de natuur moet snel en genadeloos toe gaan slaan. ik offer me op voor die mensheid. maar hoop natuurlijk stiekem deelgenoot te zijn van de overblijvers.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:26 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Dit is zo'n onzin... De techniek zal nooit zo geweldig worden dat de mens ten koste daarvan kan ontspannen. Om die techniek te maken, te bedienen en te onderhouden is ook werk nodig. We hebben in Nederland een heleboel hulpmiddelen om ons het leven makkelijker te maken, en toch hebben we massaal stress, depressie en burnout, hmmm hmmm...
En zelfs als het al waar zou zijn, leven zonder of met weinig werk is maar utopisch. Mensen hebben altijd gewerkt en zullen van de ellende gaan loeien als ze geen natuurlijke verplichtingen meer hebben, zoals de kost verdienen. Leven in de natuur oke, maar leven van entertainment en consumptie is geen leven. En een wereld waarin machines het meeste/alle werk doen en wij leven zoals onze voorouders maar dan met minder werk, is onmogelijk.
of: in denemarken willen ze dat de sterkste schouders dood gaan voor de zwakke schouders.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef pinine het volgende:
de text zou eigenlijk moeten zijn: "in Denemarken willen ze dat je werkt tot de dood erop volgt"
communisme is nooit echt weggeweest bij links. maar dan nog een tandje erger dan stalin, lenin en de rest van die imbecielen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
In Nederland willen ze dat ook.
Collectief belang versus eigenbelang.
Je werk is je leven? Tikje treurig.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef DeRakker. het volgende:
Leuk toch?
Alsof het bij kapitalisme niet de bedoeling is om rijk te worden door zo veel mogelijk ánderen tot aan hun dood te laten werken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
communisme is nooit echt weggeweest bij links. maar dan nog een tandje erger dan stalin, lenin en de rest van die imbecielen.
Met zo'n instelling wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:26 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Dit is zo'n onzin... De techniek zal nooit zo geweldig worden dat de mens ten koste daarvan kan ontspannen. Om die techniek te maken, te bedienen en te onderhouden is ook werk nodig. We hebben in Nederland een heleboel hulpmiddelen om ons het leven makkelijker te maken, en toch hebben we massaal stress, depressie en burnout, hmmm hmmm...
En zelfs als het al waar zou zijn, leven zonder of met weinig werk is maar utopisch. Mensen hebben altijd gewerkt en zullen van de ellende gaan loeien als ze geen natuurlijke verplichtingen meer hebben, zoals de kost verdienen. Leven in de natuur oke, maar leven van entertainment en consumptie is geen leven. En een wereld waarin machines het meeste/alle werk doen en wij leven zoals onze voorouders maar dan met minder werk, is onmogelijk.
De Deense president is rechts-liberaal, droplul.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denen? eerder een linkse regering die van gekkigheid niet meer weet wat te doen om hun té dure hobbies te begroten. ben blij dat pvda hier even buitenspel is gezet.
ha ja ik vind alles best of we nu links of rechtaf gaan......in de politiek...maar ja weet wel als je de pensioenleeftijd zo houd als ie is dat dat flink geld gaat kosten en dat moet wel betaald worden....dus elk jaar weer pittige belasting verhoging.....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef pinine het volgende:
de text zou eigenlijk moeten zijn: "in Denemarken willen ze dat je werkt tot de dood erop volgt"
dus?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
De Deense president is rechts-liberaal, droplul.
vond je het fijn om mij droplul te noemen? terwijl ik niet echt op de persoon speel bij dit soort zaken. vraag me af wie de droplul is nu.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
De Deense president is rechts-liberaal, droplul.
ik ben een droplul..... jij... bent een droplul, hij is eenn droplul, wij zijn droplullen....zij zijn droplullen....etx etxquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus?
[..]
vond je het fijn om mij droplul te noemen? terwijl ik niet echt op de persoon speel bij dit soort zaken. vraag me af wie de droplul is nu.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:00 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ik ben een droplul..... jij... bent een droplul, hij is eenn droplul, wij zijn droplullen....zij zijn droplullen....etx etx
en dat allemaal om de linkse schijn op te houden dat europa open is voor iedere kansloze uit welk land dan ook. best wel een enge linkse gedachte en een oorlog waard om europa weer rendabel te maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Och ik sta er niet meer van op te kijken. Gezondheid is straks een plicht(Gezondheidsfascisme) zodat je langer kunt blijven doorwerken. Je wordt een bezit van de staat. En de jongste generatie weet niet beter.Op school word hun al een worst voorgehouden dat ze allemaal manager kunnen worden en dan ook kunnen blijven werken tot aan hun dood. En in je vrije tijd als een rat het fitness centrum verplicht, om gezond en fit te blijven.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Och ik sta er niet meer van op te kijken. Gezondheid is straks een plicht(Gezondheidsfascisme) zodat je langer kunt blijven doorwerken. Je wordt een bezit van de staat. En de jongste generatie weet niet beter.Op school word hun al een worst voorgehouden dat ze allemaal manager kunnen worden en dan ook kunnen blijven werken tot aan hun dood. En in je vrije tijd als een rat het fitness centrum verplicht, om gezond en fit te blijven.
Tiswah. Vroeger was alles beter. Toen was er tenminste geen pensioen, geen gezondheidszorg, toen waren er geen fitnesscentra, geen dienstverlening. Dat was pas mooi.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Moderne problemen bekritiseren = vroeger was alles beter = thought crime? Mooie logicaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:56 schreef waht het volgende:
[..]
Tiswah. Vroeger was alles beter. Toen was er tenminste geen pensioen, geen gezondheidszorg, toen waren er geen fitnesscentra, geen dienstverlening. Dat was pas mooi.
Vroeger was het niet beter. Maar wat we opgebouwd hebben breken we weer af dus terug in de tijd.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:56 schreef waht het volgende:
[..]
Tiswah. Vroeger was alles beter. Toen was er tenminste geen pensioen, geen gezondheidszorg, toen waren er geen fitnesscentra, geen dienstverlening. Dat was pas mooi.
Ik weet dat het thought crime is, maar ik denk dat vroeger wel degelijk veel dingen beter waren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Vroeger was het niet beter. Maar wat we opgebouwd hebben breken we weer af dus terug in de tijd.
En dan gaat het met name om verdraagzaamheid en keuzes. Steeds meer verplichtingen door de idiote overheid middels campagnes om het volk maar op te hitsen.
ik heb nog nooit enige vorm van collectief staatspensioen betaald. ik doe mijn eigen oudere dag voorziening.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Vroeger was het niet beter. Maar wat we opgebouwd hebben breken we weer af dus terug in de tijd.
En dan gaat het met name om verdraagzaamheid en keuzes. Steeds meer verplichtingen door de idiote overheid middels campagnes om het volk maar op te hitsen.
Vroeger was er geen pensioen. Je betaalde dan ook niets. Nu betaal je maar krijg je straks niets. Dat is het verschil.
Nou dat wil ik dus niet beweren. Maar de verdraagzaamheid onder mensen was wel beter. Men accepteerde veel meer van elkaar en had meer begrip. Maar ook vroeger kon het erbarmelijk zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:10 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Ik weet dat het thought crime is, maar ik denk dat vroeger wel degelijk veel dingen beter waren.
Dat is dan ook de reden dat wij tot onze dood mogen werken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:31 schreef BeSimple het volgende:
Oke als je ZZPer bent of zelfstandige is dat ook het mooie van dat systeem. Maar werk je voor een baas/onderneming is het pensioen een plicht.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb nog nooit enige vorm van collectief staatspensioen betaald. ik doe mijn eigen oudere dag voorziening.
onzin. ik doe helemaal niet mee met die pensioenen. en werk momenteel voor een baas, alhoewel ik wel in het management zit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Oke als je ZZPer bent of zelfstandige is dat ook het mooie van dat systeem. Maar werk je voor een baas/onderneming is het pensioen een plicht.
Dat mogen ze sowieso wel doen, er lopen wel achterlijk veel randdebielen rond die hun leven lang de hand op houden en prima in staat zijn om betaald werk te verrichten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
verplicht werken tot je 71 ste? beter nemen ze eens de profiteurs van de samenleving onder de loep.
in elk westers land, waar de beloning voor niet-werken heel veel oplevert, heeft links telkens de noodzaak om hun systeem hoog te houden. het moet nou eens ophouden met die sinterklaasacties om stemmen te winnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:47 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat mogen ze sowieso wel doen, er lopen wel achterlijk veel randdebielen rond die hun leven lang de hand op houden en prima in staat zijn om betaald werk te verrichten.
mwoa. dan wordt het weer een werknemersmarkt. zeggen we dat ze dood kunnen vallen met hun werkweek en pakt iedereen 3 dagen per week voor hetzelfde salaris.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:32 schreef rutger05 het volgende:
Je zal straks overigens zien dat als de economie aantrekt dat de werkgevers gelijk weer beginnen over de duur van de werkweek van de Nederlander die zij te kort vinden.
Nee, zoalshetis: jij zit volledig mis. Vaak zeg je zinnige dingen op dit forum, maar deze keer zit je er volledig naast.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
wat een onzin zeg. de pvv is juist tegen de verhoging van de pensioenleeftijd. er zitten eerder teveel linkse partijen die hun dure sinterklaashobbies moeten blijven bekostingen coûte que coûte.
Jouw opmerking raakt echt kant nog wal. of probeerde je expres dom over te komen?
Ook dat dreigt waarheid te worden. En ook dat danken we aan rechts beleid: de prijsopdrijvende hypotheekrenteaftrek (lees: villasubsidie) moet zonodig in stand worden gehouden. Allemaal langer werken zodat de schatrijke buurman elke maand een cadeautje van de staat ontvangt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Met de Nederlandse huizenprijzen werken alle nu jonge mensen tot die leeftijd alleen al voor de hypotheek.![]()
Schrijf er een boek over, en wie weet wordt het over een paar jaar verfilmd met Tom Cruise of Will Smith in de hoofdrol.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Gezondheid is straks een plicht(Gezondheidsfascisme) zodat je langer kunt blijven doorwerken. Je wordt een bezit van de staat. En de jongste generatie weet niet beter.Op school word hun al een worst voorgehouden dat ze allemaal manager kunnen worden en dan ook kunnen blijven werken tot aan hun dood. En in je vrije tijd als een rat het fitness centrum verplicht, om gezond en fit te blijven.
FOUT, te verwachten is dat door technologische vooruitgang juist vanwege het kapitalisme, de concurrentie onderling groter en groter wordt. Er kan meer geproduceerd worden, meer geld verdiend worden, dus dan gebeurt dat ook.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:30 schreef rutger05 het volgende:
Je zou juist verwachten dat door de vooruitgang van de techniek mensen steeds minder en minder lang zouden moeten werken.
Het is ook een vrije keuze, alleen krijg je geen pensioenquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:17 schreef Hathor het volgende:
Denk dat er genoeg mensen zijn die er weinig moeite mee hebben, omdat gedwongen met persioen gaan op je 65ste nu ook bij velen niet echt goed valt. Eigenlijk zou het gewoon een vrije keus moeten zijn of je wil stoppen op een bepaalde leeftijd of niet.
Neen, we worden ouder, dus langer werken, ook beginnen we later op de arbeidsmarkt dan vroeger.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:30 schreef rutger05 het volgende:
Je zou juist verwachten dat door de vooruitgang van de techniek mensen steeds minder en minder lang zouden moeten werken.
Je kan gewoon stoppen op je 40e?...quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:42 schreef DeRakker. het volgende:
Het is ook een vrije keuze, alleen krijg je geen pensioen![]()
Je kan gewoon op je 40e stoppen als je wilt.
welke welvaartsgroei en waar?quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel komen door die 'welvaarts'groei van de laatste decennia.
Ik weet niet hoe het me de Deense partij zit, maar de PVV is volgens mij geen voorstander van verhoging van de AOW-leeftijd. Veel te impopulair onder hun doelgroep.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bereid je er maar op voor. Ook in Denemarken zit een gedoogregering die gesteund wordt door een PVV-a-like partij.
Zo is het. 71 is redelijk, mits in stapjes ingevoerd. De geleidelijke verhoging had al veel eerder moeten beginnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef FlinkeNaam het volgende:
[..]
Beter had ik het niet kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
De stemmen waren nog niet geteld of Wilders draaide al op dat zogeheten breekpunt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:19 schreef StormWarning het volgende:
Ik weet niet hoe het me de Deense partij zit, maar de PVV is volgens mij geen voorstander van verhoging van de AOW-leeftijd. Veel te impopulair onder hun doelgroep.
Ik koester geen enkele illusie dat de pensioengerechtigde leeftijd terug omlaag gaat, wanneer de babyboomer-golf weggespoeld is. Dat wordt gewoon weer een "kwartje van Kok"...quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dikke kans trouwens dat het in NL ook omhoog gaat, verder dan 66.
Maar op een gegeven moment zijn de babyboomers toch echt dood, hoeft er minder pensioen uitgekeerd te worden, krimpt de bevolking en kan de leeftijd misschien wel weer wat naar beneden om 'de jongeren' aan het werk te helpen.
En wat is daar dan mis mee? Als de man of vrouw nog gewoon normaal kan functioneren dan zie ik het probleem niet zo. Alsof werken alleen maar voor jongeren weggelegd is.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:21 schreef Bankfurt het volgende:
Welke werkgever wil nu iemand van 71 ?
Helaas is dat te laat voor veel mensen. De top van de vergrijzing valt pas in 2040. Daarna wordt het langzaam minder slecht.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dikke kans trouwens dat het in NL ook omhoog gaat, verder dan 66.
Maar op een gegeven moment zijn de babyboomers toch echt dood, hoeft er minder pensioen uitgekeerd te worden, krimpt de bevolking en kan de leeftijd misschien wel weer wat naar beneden om 'de jongeren' aan het werk te helpen.
Idd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik koester geen enkele illusie dat de pensioengerechtigde leeftijd terug omlaag gaat, wanneer de babyboomer-golf weggespoeld is. Dat wordt gewoon weer een "kwartje van Kok"...
ja langer werken, meer uren, hogere belastingen, minder géén service (waar dan ook). Nergens te wereld is het zo erbarmelijk slecht als in ons kille kikkerlandje. Voor de bejaarden is Nederland letterlijk Vernederland.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef polderturk het volgende:
Ze willen de pensioenleeftijd naar 71 verhogen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Waar gaan we naar toe? We zijn verworden tot loonslaven.
http://www.nu.nl/economie(...)ioenleeftijd-71.html
Nee we leven korterquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:01 schreef MASD het volgende:
Dit. Het gaat puur om in de toekomst de salarissen omlaag te kunnen brengen, en om mensen geen pensioen meer te hoeven uitbetalen. De concurrentie tussen werknemers zal gigantisch worden waardoor het salaris voor zowel geschoold als laag geschoolde werk behoorlijk omlaag kan. En dit wordt ook nog eens makkelijk gemaakt als het ontslagrecht erdoor is.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:31 schreef Hukkie het volgende:
Dat mensen ouder worden, betekend niet per definitie dat dat ook in goede gezondheid gebeurd. Het is niet voor niks dat de zorgkosten de pan uitrijzen. Tot 71 doorwerken met een stoma en een rollator zal voor velen een lastig verhaal worden.
Los van de vraag hoeveel mensen er daadwerkelijk met 71 nog aan het werk kunnen zijn, zullen we met zn allen moeten doorwerken tot we neervallen en dan zo snel mogelijk dood gaan om de samenleving te ontlasten.
En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
IJsland ligt toch niet in Zuid-Europa?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alleen jammer dat daar landen failliet gaan marja
Die schijnvrijheid van het loonslavenbestaan en om de vier jaar een vakje rood mogen kleuren onder het mom van "democratie", komen op het conto van politiek Den Haag (en de rest v/d west-Europese democratieën) in zijn algemeen. Alsof linkse politici roomser dan de paus zijn en, na hun politieke carrière, niet voor het grote geld als "adviseur" bij een multinational kiezen, of gebruik maken van een buitengewoon riante wachtgeldregeling. Linksom of rechtsom, de rekening van de schaamteloze decadentie op bestuurlijk topniveau komt toch altijd op het bord van ons, loonslaven, terecht...quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.
Vrijheid volgens rechts, je hebt de keus en je mag jezelf ontplooien, als het maar tot maximaal productieve loonslaaf is. De overheid ketent je niet zelf vast aan dat leven, dat doen de banken en verzekeraars wel voor je, waar de verantwoordelijke politici een mooie carriere met dito inkomen tegemoet kunnen zien als ze in de politiek jaren braaf die belangen hebben behartigd.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.
Vrijheid volgens rechts, je hebt de keus en je mag jezelf ontplooien, als het maar tot maximaal productieve loonslaaf is. De overheid ketent je niet zelf vast aan dat leven, dat doen de banken en verzekeraars wel voor je, waar de verantwoordelijke politici een mooie carriere met dito inkomen tegemoet kunnen zien als ze in de politiek jaren braaf die belangen hebben behartigd.
Als je een vrouw was zou ik nu de liefde met je bedrijven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. De komende jaren zal door de vergrijzing de concurrentie óm de werknemer en daarmee z'n salaris juist toenemen. Uiteraard zullen er ook werknemers uit het buitenland komen, maar zó open zijn de grenzen nu ook weer niet en dat zullen bovendien vooral laaggeschoolde arbeiders zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2011 01:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Het gaat puur om in de toekomst de salarissen omlaag te kunnen brengen, en om mensen geen pensioen meer te hoeven uitbetalen. De concurrentie tussen werknemers zal gigantisch worden waardoor het salaris voor zowel geschoold als laag geschoolde werk behoorlijk omlaag kan. En dit wordt ook nog eens makkelijk gemaakt als het ontslagrecht erdoor is.
En heb je geen werk als je dan 65 bent door ontslag val je in de bijstand. Dat is de bedoeling. Want je maakt me niet wijs nu de grenzen open zijn dat er in de toekomst niet genoeg mensen zijn om arbeid te verrichten.
Ik ben het helemaal met je eens; er zijn tal van werksoorten, zoals denkwerk en lessen ontwerpen die iemand van 71 met veel ervaring best zou kunnen doen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat is daar dan mis mee? Als de man of vrouw nog gewoon normaal kan functioneren dan zie ik het probleem niet zo.
[/quote[Dat schreef ik niet;
Het is in Nederland onmogelijk mensen aan te nemen boven de 60; dat is namelijk per definitie niet rendabel.
[quote]Alsof werken alleen maar voor jongeren weggelegd is.Ik heb diverse "oudjes" meegemaakt op de werkvloer die stukken productiever waren dan menig van hun veel jongere collega's. Bovendien is ervaring onbetaalbaar.
Vergrijzing? Ze ontslaan overal massa's mensen. En inderdaad laaggeschoolde die hier voor een grijpstuiver het werk doen. En dan hoor ik nu iedereen zeggen: Maar als je gestudeerd hebt dan ben ik niet vervangbaar door goedkope krachten vanuit de EU. Maar wacht maar als 75% van de jongeren een HBO papiertje op zak heeft. Want nu al zit zowat iedereen op het HBO. Dat papiertje is dus straks ook niets meer waard. En ook in de landen om ons heen worden de mensen steeds slimmer. Want wat wil je al de HBOers laten doen in de toekomst. Nu al zijn veel veel beroepen totaal uitgehold. Dus ook in de toekomst zal de slimme Pool je werk kunnen doen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:24 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. De komende jaren zal door de vergrijzing de concurrentie óm de werknemer en daarmee z'n salaris juist toenemen. Uiteraard zullen er ook werknemers uit het buitenland komen, maar zó open zijn de grenzen nu ook weer niet en dat zullen bovendien vooral laaggeschoolde arbeiders zijn.
Nu nog wel ja. Ik zei dan ook niet voor niets: de komende jaren. Maar stijgende salarissen hebben we ook wel nodig, want er zal ook weer een hoop afgedragen moeten worden aan de zorg voor al die bejaarden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Vergrijzing? Ze ontslaan overal massa's mensen.
Dat klopt, maar de slimme Pool heeft niet zoveel reden om hierheen te komen aangezien hij in z'n eigen land ook genoeg kan verdienen - itt de bouwvakker. Tenzij hij ultraslim is en door multinationals wordt aangekocht, maar dat gebeurt nu ook al over de hele wereld.quote:En inderdaad laaggeschoolde die hier voor een grijpstuiver het werk doen. En dan hoor ik nu iedereen zeggen: Maar als je gestudeerd hebt dan ben ik niet vervangbaar door goedkope krachten vanuit de EU. Maar wacht maar als 75% van de jongeren een HBO papiertje op zak heeft. Want nu al zit zowat iedereen op het HBO. Dat papiertje is dus straks ook niets meer waard. En ook in de landen om ons heen worden de mensen steeds slimmer. Want wat wil je al de HBOers laten doen in de toekomst. Nu al zijn veel veel beroepen totaal uitgehold. Dus ook in de toekomst zal de slimme Pool je werk kunnen doen.
dat hele pensioen gebeuren op je 65e stamt uit de tijd dat de gemiddelde leeftijd rond de 70 lag daar dat nu een stuk hoger is houdt dat in dat je langer moet werken dat is nu eenmaal de prijs.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef polderturk het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ioenleeftijd-71.html
Tja die is goed. Dus jij vindt het oke dat je pensioen betaalt maar daar niets van terug ziet. Iedereen heeft het maar over ouder worden. Maar denkt er hier iemand wel eens over na in welke toestand dat ouder worden dan is. Ik kan wel oud worden maar is dat ook gezond oud worden?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat hele pensioen gebeuren op je 65e stamt uit de tijd dat de gemiddelde leeftijd rond de 70 lag daar dat nu een stuk hoger is houdt dat in dat je langer moet werken dat is nu eenmaal de prijs.
ik ga ook liever met 65 met pensioen maar als het niet haalbaar is werken we gewoon door
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Werkgevers zitten niet op ouderen te wachten. Nu niet en nooit gedaan ook. Hoe produktief kan een 70 jarige nog zijn? M.a.w. ouderen straks allemaal in de bijstand.
En als daar geen geld voor is? Dan ga jij wel 5 euro betalen voor een liter benzine ofzo?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.
Heb je wel eens van groeiende arbeidsproductiviteit gehoord ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:21 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoe ouder mensen worden hoe langer je moet werken
Je zegt het zelf al. Regeringen zijn niet te vertrouwen en je kunt nu wel sparen en denkt het daarmee wel te redden. Maar wie weet steekt de regering daar ook een stokje voor. Heb ook een eigen huis dat ik straks wanneer ik 63 ben geheel heb afgelost. Maar wie weet zal de regering dan wel iets verzonnen hebben tegen die tijd. Dan mag ik eerst mijn huis opvreten voordat ik bijstand, AOW, pensioen etc kan ontvangen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:45 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga er intussen al niet eens meer vanuit dat ik nog met pensioen mag als ik zelf oud ben. Ik spaar daarom zelf intussen wel voor mijn oude dag. Regeringen zijn bljikbaar niet te vertrouwen, dat heb ik nu wel gemerkt.
Ik vrees het laatste...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Doen die Denen dat direct en met terugwerkende kracht, of worden de jongeren daar kind van de babyboomer rekening?
Dit dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Werkgevers zitten niet op ouderen te wachten. Nu niet en nooit gedaan ook. Hoe produktief kan een 70 jarige nog zijn? M.a.w. ouderen straks allemaal in de bijstand.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kennis-economie is ook al zo'n gedrocht en moet je helemaal niet willen. Je moet gaan voor een afspiegeling van de maatschappij. Niet iedereen is van het studeren en ook niet iedereen heeft gouden handjes en weer een ander moet gewoon 'aanpakken'. Logisch toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |