abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91879019
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Met de Nederlandse huizenprijzen werken alle nu jonge mensen tot die leeftijd alleen al voor de hypotheek. :')
Ook dat dreigt waarheid te worden. En ook dat danken we aan rechts beleid: de prijsopdrijvende hypotheekrenteaftrek (lees: villasubsidie) moet zonodig in stand worden gehouden. Allemaal langer werken zodat de schatrijke buurman elke maand een cadeautje van de staat ontvangt.
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:28:55 #77
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91879070
Je kan het ook overdrijven zeg. :{w
71!
Veel halen dat niet eens. Je wil toch ook een paar jaartjes relaxen?
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:31:03 #78
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91879150
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Gezondheid is straks een plicht(Gezondheidsfascisme) zodat je langer kunt blijven doorwerken. Je wordt een bezit van de staat. En de jongste generatie weet niet beter.Op school word hun al een worst voorgehouden dat ze allemaal manager kunnen worden en dan ook kunnen blijven werken tot aan hun dood. En in je vrije tijd als een rat het fitness centrum verplicht, om gezond en fit te blijven.
Schrijf er een boek over, en wie weet wordt het over een paar jaar verfilmd met Tom Cruise of Will Smith in de hoofdrol.

'I, werkslaaf'
'Cherna's Run'
'2084'

:P
pi_91879394
Op zich is het logisch in een systeem waar de werkende betaalt voor de gepensioneerde als je bekijkt dat de verhouding werkenden, gepensioneerden in de komende 20 jaar halveert. Daarbij zijn er in Denemarken ook minder allochtonen die doorgaans meer kinderen produceren waardoor er in Denemarken waarschijnlijk een sterkere vergrijzing is. Als je niets doet wordt het probleem alleen maar erger. Ik vraag me trouwens af of ze hebben meebetaald aan Griekenland, immers, ze doen niet aan de Euro (speciale status in het verdrag van Maastricht).
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:45:51 #80
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91879630
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:30 schreef rutger05 het volgende:
Je zou juist verwachten dat door de vooruitgang van de techniek mensen steeds minder en minder lang zouden moeten werken.
FOUT, te verwachten is dat door technologische vooruitgang juist vanwege het kapitalisme, de concurrentie onderling groter en groter wordt. Er kan meer geproduceerd worden, meer geld verdiend worden, dus dan gebeurt dat ook.

Technologische vooruitgang zal einde van de wereld betekenen zolang de vrije markt en kapitalisme de wereld blijven domineren.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_91881549
Tja, fuck dat, Titanic-economy = gedoemd te falen, dus care.
pi_91881980
Denk dat er genoeg mensen zijn die er weinig moeite mee hebben, omdat gedwongen met persioen gaan op je 65ste nu ook bij velen niet echt goed valt. Eigenlijk zou het gewoon een vrije keus moeten zijn of je wil stoppen op een bepaalde leeftijd of niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_91882096
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:17 schreef Hathor het volgende:
Denk dat er genoeg mensen zijn die er weinig moeite mee hebben, omdat gedwongen met persioen gaan op je 65ste nu ook bij velen niet echt goed valt. Eigenlijk zou het gewoon een vrije keus moeten zijn of je wil stoppen op een bepaalde leeftijd of niet.
Het is ook een vrije keuze, alleen krijg je geen pensioen ;)
Je kan gewoon op je 40e stoppen als je wilt.
pi_91882534
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:30 schreef rutger05 het volgende:
Je zou juist verwachten dat door de vooruitgang van de techniek mensen steeds minder en minder lang zouden moeten werken.
Neen, we worden ouder, dus langer werken, ook beginnen we later op de arbeidsmarkt dan vroeger.
Door de technologische vooruitgang is het werk ook minder zwaar geworden en kunnen we dus langer werken.

Als je op je 45ste wil stoppen moeten we de industriele revolutie terug draaien.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_91882593
dan weet je wat je bent: een wegwerpartikel.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:24:21 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_91883443
We zijn allemaal loonslaven! We moeten allemaal tot ons 71ste blijven werken voor dezelfde baas en hetzelfde hongerloon... Wat?

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:42 schreef DeRakker. het volgende:
Het is ook een vrije keuze, alleen krijg je geen pensioen ;)
Je kan gewoon op je 40e stoppen als je wilt.
Je kan gewoon stoppen op je 40e?... :{ Je kan ontslag nemen en voor een andere baas gaan werken?... Je kan ZZP'er worden?.. Je kan in een hutje op de hei gaan wonen en een moestuintje aanleggen om weer ruilhandel met boontjes en sla te gaan plegen?..

En slaven moesten doorwerken tot hun dood en konden niet kiezen voor wie ze dat deden?

Dan gaat mijn analogie volledig mank! ;(

Wat kunnen sommige mensen toch enorm piepen zeg. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_91884330
Wat is de aftredingsleeftijd in landen zoals Saoedi-Arabie?
pi_91884437
Het zal wel komen door die 'welvaarts'groei van de laatste decennia.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_91884581
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel komen door die 'welvaarts'groei van de laatste decennia.
welke welvaartsgroei en waar? :o
pi_91891076
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bereid je er maar op voor. Ook in Denemarken zit een gedoogregering die gesteund wordt door een PVV-a-like partij.
Ik weet niet hoe het me de Deense partij zit, maar de PVV is volgens mij geen voorstander van verhoging van de AOW-leeftijd. Veel te impopulair onder hun doelgroep.
pi_91896435
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef FlinkeNaam het volgende:

[..]

Eens. De oude pensioenleeftijd is gekozen omdat veel mensen niet eens zo oud werden. Was lekker goedkoop.
Dat mag ook wel eens gecorrigeerd worden dan.
Zo is het. 71 is redelijk, mits in stapjes ingevoerd. De geleidelijke verhoging had al veel eerder moeten beginnen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:31:57 #93
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_91896911
Dat mensen ouder worden, betekend niet per definitie dat dat ook in goede gezondheid gebeurd. Het is niet voor niks dat de zorgkosten de pan uitrijzen. Tot 71 doorwerken met een stoma en een rollator zal voor velen een lastig verhaal worden.
Los van de vraag hoeveel mensen er daadwerkelijk met 71 nog aan het werk kunnen zijn, zullen we met zn allen moeten doorwerken tot we neervallen en dan zo snel mogelijk dood gaan om de samenleving te ontlasten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_91897084
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Och ik sta er niet meer van op te kijken. Gezondheid is straks een plicht(Gezondheidsfascisme) zodat je langer kunt blijven doorwerken. Je wordt een bezit van de staat. En de jongste generatie weet niet beter.Op school word hun al een worst voorgehouden dat ze allemaal manager kunnen worden en dan ook kunnen blijven werken tot aan hun dood. En in je vrije tijd als een rat het fitness centrum verplicht, om gezond en fit te blijven.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden. _O_
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_91897112
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:19 schreef StormWarning het volgende:
Ik weet niet hoe het me de Deense partij zit, maar de PVV is volgens mij geen voorstander van verhoging van de AOW-leeftijd. Veel te impopulair onder hun doelgroep.
De stemmen waren nog niet geteld of Wilders draaide al op dat zogeheten breekpunt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_91897179
Dikke kans trouwens dat het in NL ook omhoog gaat, verder dan 66.
Maar op een gegeven moment zijn de babyboomers toch echt dood, hoeft er minder pensioen uitgekeerd te worden, krimpt de bevolking en kan de leeftijd misschien wel weer wat naar beneden om 'de jongeren' aan het werk te helpen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_91902146
Welke werkgever wil nu iemand van 71 ? :')
pi_91903578
quote:
11s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Maar op een gegeven moment zijn de babyboomers toch echt dood, hoeft er minder pensioen uitgekeerd te worden, krimpt de bevolking en kan de leeftijd misschien wel weer wat naar beneden om 'de jongeren' aan het werk te helpen.
Ik koester geen enkele illusie dat de pensioengerechtigde leeftijd terug omlaag gaat, wanneer de babyboomer-golf weggespoeld is. Dat wordt gewoon weer een "kwartje van Kok"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_91908547
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:21 schreef Bankfurt het volgende:
Welke werkgever wil nu iemand van 71 ? :')
En wat is daar dan mis mee? Als de man of vrouw nog gewoon normaal kan functioneren dan zie ik het probleem niet zo. Alsof werken alleen maar voor jongeren weggelegd is. :') Ik heb diverse "oudjes" meegemaakt op de werkvloer die stukken productiever waren dan menig van hun veel jongere collega's. Bovendien is ervaring onbetaalbaar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:55:37 #100
297051 schaal_9
Caissière B
pi_91912292
quote:
11s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Helaas is dat te laat voor veel mensen. De top van de vergrijzing valt pas in 2040. Daarna wordt het langzaam minder slecht.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')