Tja, je zou het gaan denkenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:19 schreef Bluezz het volgende:
De laatste 2 keer was het brood wat vochtig van binnen... terwijl ik niets veranderd heb behalve de stand van de oven. Zou het daarmee te maken kunnen hebben
Ik neem aan dat je maisgriesmeel bedoeld?quote:Op zondag 27 maart 2011 17:47 schreef Gwywen het volgende:
Lekker, kruiden in brood. M'n favoriet is een mediterraan brood met allerlei kruiden die in m'n tuin voorhanden zijn, flinters gedroogde tomaatjes en stukken zwarte olijf. Bestrooien met polenta en grof zeezout.
Dat is het leuke ervan, je maakt steeds betere broden, makkelijkheid erin krijgen, ook grotere uitdagingen aannemen en nog meer genieten van je broodquote:Op vrijdag 8 april 2011 17:17 schreef Gwywen het volgende:
Ik moet zeggen dat ik, na een paar maanden lang elke week zo'n drie broden, er steeds handiger in word. Vroeger was ik toch wel twee, drie uur druk als ik een brood maakte, maar tegenwoordig is het even tien minuten kneden en de rest doet moeder natuur (rijzen) of het oventje. Geen idee eigenlijk waarom ik er vroeger altijd zo tegenop zag en zo lang over deed.
Volgende keer nog minder water dus, fluffy goed gerezen prut was hetquote:Op zondag 13 maart 2011 12:30 schreef mjan het volgende:
[..]
Ah, je hebt handmatig gekneed? Weet je ongeveer hoe lang? Zeker 10 minuten actief doorkneden zal het deeg wel nodig hebben. Met de hand zou ik sowieso met wat minder water beginnen, anders zou ik ook al snel wanhopig worden van de plakbende.
Waren ze nog wel lekker geworden?
Heb ik gedaan, het stortte net zo hard weer inquote:Op zondag 10 april 2011 20:42 schreef Gwywen het volgende:
Als het te fluffy is doe je er toch gewoon een paar handjes witmeel bij tot het goed is?
Oh das wel gek danquote:Op zondag 10 april 2011 21:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, het stortte net zo hard weer in
Er is niks mee te kneden het blijft waterig en plakkerig.
quote:Op maandag 11 april 2011 12:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Oh das wel gek danmare op naar de volgende poging
Vind het persoonlijk niet zo lekker maar het is wellicht afhankelijk van het broodsoort.quote:Op maandag 11 april 2011 18:50 schreef deepart het volgende:
Kan ik dat brood gewoon voor de helft in de diepvries gooien, of verliest het dan zijn smaak?
ik doe dat zo vaak.quote:Op maandag 11 april 2011 18:50 schreef deepart het volgende:
Kan ik dat brood gewoon voor de helft in de diepvries gooien, of verliest het dan zijn smaak?
Dat ziet er erg lekker uitquote:Op zondag 17 april 2011 16:28 schreef Bluezz het volgende:
Italiaans landbrood waar ik voor de laatste rijs zongedroogde tomaatjes heb gedaan en dat ziet er zo uit :
[ afbeelding ]
Het grappige is dat elk sneetje er anders uit ziet
O, jawel hoor, hele leuke kipjes met een bol lijf waarin een gekookt ei (gerold in een plakje ham) verstopt zat. Ik had er twee de man gemaakt, dat bleek dus een complete maaltijd, zo vreselijk machtig.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:06 schreef evo87 het volgende:
hmm, niemand voor pasen brood aan het bakken?
Gun je gist wat meer tijd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb vorige week twee broden gemaakt met maar één zakje gist, (op 1 kg meel), en hoewel het iets minder hoog werd dan anders vond ik het aardig gelukt.
Heb er vier uur over gedaan. Ruim drie uur laten rijzen. Af en toe kneden of vormen tussendoor. Of is dat (veel) te weinig?quote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 05:26 schreef AcidFay het volgende:
[..]
Heb er vier uur over gedaan. Ruim drie uur laten rijzen. Af en toe kneden of vormen tussendoor. Of is dat (veel) te weinig?
Vormpjes kun je wel bij de bakwinkel/xenos halen, kosten niet zoveel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef AcidFay het volgende:
Handig filmpje. Ik zat zo te zien wel op de goede weg, maar volgende keer het deeg gewoon een dag van de voren. En het kneden wat beter.
Ik heb geen vormpjes, ik neem gewoon bakpapier zoals hier.
http://uitdekeukenvanarde(...)ecept-stokbrood.html
Yum, die zien er lekker uit....!quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:47 schreef MaximusTG het volgende:
Net pizzabroodjes gebakken:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En het deeg? Gewoon een standaarddeeg met 1 x rijzen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:43 schreef MaximusTG het volgende:
Dank! Zit een mengsel van cherrytomaatjes, mozzarella en pesto op.
heerlijk! ik denk dat ik die morgen of zondag ga makenquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:58 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, simpel deegje. Met de toevoeging van wat olijfolie en wat maismeel. Tis van deze:
http://uitdekeukenvanarde(...)8/pizzabroodjes.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |