abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91836626
quote:
TILBURG - Een van de grootste elektronicaketens van Nederland, It's Electronics, staat op het punt om te vallen. Alle ruim 1000 werknemers hebben gisteravond laat van hun bedrijfsleiders te horen gekregen dat ze vandaag niet hoeven te komen werken. De salarissen zijn nog niet uitgekeerd.

Het moederbedrijf IMpact Retail vraagt vandaag uitstel van betaling aan. Onder IMpact Retail vallen It's Electronics, Modern.nl en PrijsTopper.

De bank heeft nieuwe sloten op alle winkels van It's Electronics laten aanbrengen, vertelt een woordvoerder aan De Telegraaf. Op de deuren van de vestigingen hangt een briefje over de sluiting en dat deze te maken heeft met een reorganisatie van IMpact Retail.

"Er wordt gestreefd naar zo min mogelijk overlast. Vandaag zal iedereen verder op de hoogte gebracht worden", aldus de woordvoerder. Volgens de man zijn de vakbonden niet ingeschakeld.

'Doorstart'

Op de website van IMpact Retail staat een mededeling van de directie dat het bedrijf uitstel van betaling heeft aangevraagd en dat daarom alle winkels en webshops gesloten zijn. "Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht", meldt de website.

"De directie van Impact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de winkels en webshops."

'Zo veel mogelijk omzet'

Een medewerker van It's Electronics, die gisteravond onaangenaam verrast werd door het telefoontje van zijn bedrijfsleider, meldt aan De Telegraaf dat de werknemers onlangs de opdracht kregen om afgelopen week zoveel mogelijk omzet te draaien. Hij heeft deze maand nog geen salaris gekregen. Het loyale personeel is volgens de man volledig geknakt.
Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee. :{
pi_91836673
Was ergens wel te verwachten, ze bieden niks extra's (meer) tov de diverse webshops. Goede voorlichting geven die omhoog gevallen stagiares niet, en puur op prijs winnen ze het niet van de grotere webshops.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:08:32 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_91836741
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:05 schreef fruityloop het volgende:
Was ergens wel te verwachten, ze bieden niks extra's (meer) tov de diverse webshops. Goede voorlichting geven die omhoog gevallen stagiares niet, en puur op prijs winnen ze het niet van de grotere webshops.
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."

Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
pi_91836773
Door dit soort berichten in de media weet je zeker dat ze failliet gaan en geen doorstart meer kunnen maken :')
#winning
pi_91836823
Waarom begin je zelf geen nieuwssite met gekopieerde berichten ? Ik zie echt dagelijks vele topics van je voorbijkomen met directe copy paste van nu.nl en telegraaf.nl. ben je in dienst van hen ofzo :`) ..

On topic: Mooi klote voor de medewerkers en hun gezinnen, een volle maand werken en misschien wel kunnen fluiten naar je salaris. :N, erg triest.
pi_91836830
*denkt terug aan zijn bijbaantje bij Megapool toendertijd.
pi_91836841
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."

Wat dat betreeft verliezen ze het ook van de Saturns en Mediamarkten, daar kan je rustig je gang gaan, omdat het er gewoon te groot is om alle klanten binnen 2 minuten op de nek te springen. Ze vielen net wat tussen de grotere webshops, grote witgoed ketens, en de dynabyte en dixons die ook de telecom en game markten bedienen, en vaak toch een iets beter advies geven.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_91836848
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:11 schreef DutchieBre het volgende:

On topic: Mooi klote voor de medewerkers en hun gezinnen, een volle maand werken en misschien wel kunnen fluiten naar je salaris. :N, erg triest.
Dat salaris wordt dan overgenomen door het UWV. :) (maximaal 6 weken; faillissementsuitkering, inclusief vakantiegeld)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:13:50 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_91836861
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:11 schreef DutchieBre het volgende:
Waarom begin je zelf geen nieuwssite met gekopieerde berichten ? Ik zie echt dagelijks vele topics van je voorbijkomen met directe copy paste van nu.nl en telegraaf.nl. ben je in dienst van hen ofzo
Wat denk je dat de frontpage-redactie de hele dag doet?

CTRL + C
CTRL + V
Where law ends, tyrrany begins.
pi_91836971
Blijven er nog wel wat electronica zaken dadelijk over, of hebben we straks alleen nog maar de keus uit de mediamarkt of saturn (welke dezelfde moedermaatschappij hebben)?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:18:44 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91836976
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dit inderdaad. :')

En bij de Media Markt moet je soms een paar uur wachten voordat je geholpen wordt. :{
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_91836981
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat salaris wordt dan overgenomen door het UWV. :) (maximaal 6 weken; faillissementsuitkering, inclusief vakantiegeld)
Is dat zo ? Ik kan me namelijk ook nog een faillissement herinneren van iemand in mijn omgeving waar het loon ook niet meer werd uitgekeerd. Vervolgens moest echt alles door de curator worden verkocht voordat er iets uitbetaald kon worden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:19:17 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91836991
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Blijven er nog wel wat electronica zaken dadelijk over, of hebben we straks alleen nog maar de keus uit de mediamarkt of saturn (welke dezelfde moedermaatschappij hebben)?
BCC, Expert en zo?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_91837033
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Is dat zo ? Ik kan me namelijk ook nog een faillissement herinneren van iemand in mijn omgeving waar het loon ook niet meer werd uitgekeerd. Vervolgens moest echt alles door de curator worden verkocht voordat er iets uitbetaald kon worden.
Dat is zo. (been there, done that ;) ) Zie ook hier: klik
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:21:35 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_91837043
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

BCC, Expert en zo?
Ik denk dat alleen BCC zich serieus staande kan houden tegen die andere.
Er wordt wel gekeken naar een doorstart trouwens.
pi_91837054
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

BCC, Expert en zo?
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.

Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
pi_91837092
Stevenmac26 werkt toch toch daar? :D
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91837106
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is zo. (been there, done that ;) ) Zie ook hier: klik
Ik hoop toch nooit in zo'n situatie verzeild te geraken :N.
pi_91837328
Balen voor de werknemers, wat kan je anders nog gaan doen als electonica-verkoop-kneusje?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:33:43 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91837330
Zuur als je daar zojuist iets gekocht hebt. Krijg je een hoop gedoe met de garantie.
The End Times are wild
pi_91837387
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Van Radio Modern vond ik hun webshop wel handig. Geen verzendkosten, en voor dezelfde/goedkopere prijs als in de winkel. Handig voor de kleinere prut.

Helaas horen ze ook bij die moederbedrijf van It's

quote:
Beste Modern.nl bezoeker,

IMpact Retail, moederbedrijf van Modern.nl, reorganiseert

De directie van IMpact Retail, het moederbedrijf van Modern.nl, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Dat betekent op dit moment dat onze webshop gesloten is.

Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht. Mochten wij geen gegevens van u hebben, dan kunt u via dit webformulier uw gegevens achterlaten. Mocht u andere vragen hebben, dan kunt u mogelijk antwoord vinden op deze pagina Vragen & Antwoorden.

De directie van IMpact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de webshop. Vanzelfsprekend streven wij er naar om u als klant hierbij zo minmogelijk overlast te bezorgen. Er hebben zich hiervoor al verschillende mogelijke partners gemeld. Wij houden u daarover via de website www.impactretail.nl op de hoogte.

Directie
IMpact Retail
pi_91837389
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

BCC zal niet vallen, hoogstens uit de markt verdwijnen, daar zit een partij geld achter waar je u tegen zegt.
pi_91837404
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

BCC zal niet vallen, hoogstens uit de markt verdwijnen, daar zit een partij geld achter waar je u tegen zegt.
Haha dat zeiden ze 6 jaar geleden ook over It's, toen Megapool viel.
pi_91837420
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:23 schreef Stokstaart het volgende:
Stevenmac26 werkt toch toch daar? :D
:') Hopelijk gaat hij dan wat verdienen met het modereren van fok.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:39:14 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91837452
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee. :{
Aangezien It's Electronics dezelfde merken verkoopt als andere winkels, is dit bullshit.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')