Hahaha, dat zat er aan te komen. Nu gaan de poppen aan het dansen. Niks op tegen hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:38 schreef StudentHanze het volgende:
Ik geloof in de theorie van Erich von Daniken en in de evolutietheorie en de oerknal. * pakt popcorn * (er gaan wel mensen komen die gaan vallen over de theorie van von Daniken)
Bedoel je de site waar het plaatje vandaan komt ? Heb er niet op gelet en maakt ook niks uit. Ik heb gewoon de afbeelding gezocht die ik in gedachten had.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Dat is niet ons zonnestelsel aangezien zij een ander symbool hadden voor zon dan voor sterren en dat is het symbool voor een ster (of voor een planeet wat gezien werd als een vreemd bewegende ster)
en dit wordt ook aangegeven in de bron waar de link naar verwijst
Voor mij een Duveltje als 't kan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:56 schreef nostradama het volgende:
Jij leidt de dans, Aton . Ik ga eendrinken.
het hoeven geen planeten te zijnquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Bedoel je de site waar het plaatje vandaan komt ? Heb er niet op gelet en maakt ook niks uit. Ik heb gewoon de afbeelding gezocht die ik in gedachten had.
En waar de bewering/bron dat dit een afbeelding is van een ander zonnestelsel ? aantal planeetjes en hun grootte al eens vergeleken met ons stelsel ?
Ja, zou kunnen. Misschien was het gewoon wat versiering aanbrengen met het toeval dat die puntjes net het aantal planeten van ons zonnestelsel was. Je geeft een verwijzing naar Sitchin. ook toevallig zeg. Heb je al enig werk van hem gelezen ? Ik lees hier wel dikwijls kritieken op wetenschappelijke studies en boeken, maar nog nooit iemand die deze boeken ooit gelezen heeft. ook toevallig zeg.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:08 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het hoeven geen planeten te zijn
het kan de ster zijn die het belangrijkst gezien werd in een sterren beeld en de rest van de puntjes zijn ook sterren.
het enige wat bekend is van deze afdruk van een stempel rol is wat de naam was van de eigenaar en de naam van een machtiger persoon waaraan het gericht is of in wiens naam hij werkte
http://www.sitchiniswrong.com/VA243seal.pdf
er staan meer puntjes dan planetenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:21 schreef ATON het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Misschien was het gewoon wat versiering aanbrengen met het toeval dat die puntjes net het aantal planeten van ons zonnestelsel was.
zoietsquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:22 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat noemen ze de ' Milonguero-stijl '.
1- wat was dan het symbool voor onze zon ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:26 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
er staan meer puntjes dan planeten
en die ster in het midden heeft niet het symbool wat voor de zon gebruikt werd dus het kan de zon niet zijn
Als we een andere indelingen van planeten gebruiken dan kunnen we over een aantal jaar wel 15 of meer planeten hebben en klopt het plaatje weer nietquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:42 schreef ATON het volgende:
[..]
1- wat was dan het symbool voor onze zon ?
2- Gaan we de huidige indeling van de planeten en miniplaneten gebruiken, of houden we ons aan de telling van pakweg 50 jaar geleden ? Voor de sumeriërs was een planeet een planeet. En als je Sitchin zou gelezen hebben is dit al een stuk duidelijker. Er zijn volgens hem aanwijzingen dat er zelfs eentje stuk geslagen is bij een botsing met een ons nog onbekende planeet X. En ik voel me niet geroepen om hier Sitchin of Vondäniken te gaan verdedigen, maar enkel met wat losse patronen schieten vang je ook niks he ?
Zoals in Star Wars ? maken ze die dan nog bij ? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:47 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Als we een andere indelingen van planeten gebruiken dan kunnen we over een aantal jaar wel 15 of meer planeten hebben en klopt het plaatje weer niet
en het plaatje staat in de pdf in die link
maar dit is de zon
[ afbeelding ]
nee maar als je Pluto als planeet blijft nemen waarom andere objecten die gevonden zijn en mogelijk nog gevonden worden niet?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:51 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoals in Star Wars ? maken ze die dan nog bij ? Wist ik niet.
Misschien dan ook weer niet zo belangrijk voor hen ? maar als het ons zonnestelsel niet is, wat stelt het dan wél voor ? Ik vind het persoonlijk nogal zwak om enkel af te gaan op een symbool. Misschien waren er toen ook al variaties zoals de zon ook regelmatig veranderde van symbool in de verschillende kunststijlen. En dan zijn er maar enkele eeuwen tussen. Dus, ons zonnestelsel is het niet doordat er een verschil is in afbeelding. Maar wat is het dan wél ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:58 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
nee maar als je Pluto als planeet blijft nemen waarom andere objecten die gevonden zijn en mogelijk nog gevonden worden niet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dwarf_planet
Ook hierin kan je figuurlijke en letterlijke opvattingen hebben,quote:Op maandag 24 januari 2011 20:40 schreef Sandeeer het volgende:
Aangezien ik denk dat er nog wel een deel 2 gevuld kan worden. Het vorige topic was een erg interessant topic geworden, met veel goede uitgelegde meningen. Hier de OP van het vorige deel:
Ik vraag mij nou af, of er veel mensen zijn op FOK! die in God geloven. Ik ben erg geintereseerd in geloven. Zelf geloof ik niet, simpelweg omdat ik het hele verhaal niet geloof, er zijn ook geen bewijzen dat het echt waar is. Hoe denken mensen die in God geloven dan over de evolutie? Het is toch meer dan logisch dat het niet waar kan zijn, dat er een man is die in zeven dagen, de hele wereld heeft geschapen, onmogelijk.
Dat kan je concluderen als je je ratio en al je logica overboord gooit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:12 schreef samzoekteenhuis het volgende:
[..]
Nu kunnen we concluderen dat omdat er mensen bestaan afhankelijke wezens MOET er een Onafhankelijk wezen zijn wiens onafhankelijkheid essentieel is.
Buiten wat stijlverschillen in het afbeelden van de zon ben je ook niet verder gekomen, he Mr.44 ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:24 schreef ATON het volgende:
[..]
Misschien dan ook weer niet zo belangrijk voor hen ? maar als het ons zonnestelsel niet is, wat stelt het dan wél voor ? Ik vind het persoonlijk nogal zwak om enkel af te gaan op een symbool. Misschien waren er toen ook al variaties zoals de zon ook regelmatig veranderde van symbool in de verschillende kunststijlen. En dan zijn er maar enkele eeuwen tussen. Dus, ons zonnestelsel is het niet doordat er een verschil is in afbeelding. Maar wat is het dan wél ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |