abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 17:35:29 #1
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91807649
Hey mensen, ik heb een huis gekocht waar ik 1 april in ga trekken..

Nu is de hypotheek etc geregeld. Alleen loop ik nu aan tegen het feit dat ik hier 0 ervaring mee heb. Ik woon nog thuis en heb dit dus nog nooit gedaan.

De vraag is; waar moet ik allemaal aan denken? Hierbij bedoel ik aan dingen in het interieur, maar ook aanvraag/ overschrijving van water etc.

Heeft iemand verder nog een (paar) websites waar ik handige informatie vandaan kan halen oid?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 24 januari 2011 @ 17:39:16 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91807827
Zoiets? Niet alles zal van toepassing zijn, maar dan heb je in ieder geval enig idee :)
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 18:10:00 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91809170
Overwegen welke (meestal duurbetaalde) meerwerk opties je vanuit de bouw al laat uitvoernen, maar daar vooraf wel even bedenken welke opties je eenvoudig zelf achteraf kunt gaan.

Scheelt je bakken met geld ! :)
  maandag 24 januari 2011 @ 18:56:00 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91811487
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Overwegen welke (meestal duurbetaalde) meerwerk opties je vanuit de bouw al laat uitvoernen, maar daar vooraf wel even bedenken welke opties je eenvoudig zelf achteraf kunt gaan.

Scheelt je bakken met geld ! :)
Sorry,

Ik was onduidelijk geweest. 1e keer ging door een foutje mn halve OP weg :(

Het is bestaande bouw, 7 jr oud. Hoef alleen binnenkant te verven. Moet het wel helemaal inrichten. Ideeën zijn ook welkom..
Leer spaties gebruiken!
pi_91818696
Niet direct met je huis te maken, maar wel met je "uit-huis", denk aan het afsluiten van een aansprakelijkheids verzekering. Dat is iets wat je namelijk heel erg snel vergeet op het moment dat je "op-jezelf" gaat wonen. :)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 24 januari 2011 @ 22:26:48 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91824701
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:02 schreef Sakura het volgende:
Niet direct met je huis te maken, maar wel met je "uit-huis", denk aan het afsluiten van een aansprakelijkheids verzekering. Dat is iets wat je namelijk heel erg snel vergeet op het moment dat je "op-jezelf" gaat wonen. :)
Kijk. dit soort voorbeelden kan ik goed gebruiken. Zit er ook aan te denken om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten. Kost over het algemeen niet al te veel en is zijn geld meer dan waard als het nodig is..

Zoals met elke verzekering :@
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:27:45 #7
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91836175
Hebben jullie ook nog goeie websites om suggesties op te doen voor het interieur en dergelijke? Een website waar andere mensen aan het klussen zijn oid?

Ik ga ook langs bij de Ikea, maar goed. Alle hulp is welkom.
Leer spaties gebruiken!
pi_91879822
veel verzekeringen heb ik via mijn bank / hypotheekverstrekker kunnen regelen bij nieuw huis..
inboedelverzekering, eventueel hypotheekbescherming, glas.
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:07:06 #10
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_91880073
Als je erg gehecht bent aan internet vraag het dan 3 weekjes van te voren aan. Dat laat altijd even op zich wachten :+
My mama didn't raise no fool
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:52:10 #11
57434 Marloes
Digital Love
pi_91880761
Verhuisservice van tnt is makkelijk :)
http://www.tntpost.nl/voo(...)TNT%20verhuisservice
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:55:11 #12
57434 Marloes
Digital Love
pi_91880809
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:26 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Kijk. dit soort voorbeelden kan ik goed gebruiken. Zit er ook aan te denken om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten. Kost over het algemeen niet al te veel en is zijn geld meer dan waard als het nodig is..

Zoals met elke verzekering :@
Als je gewoon alle verzekeringen bij één verzekeraar afsluit is dat én overzichtelijk én vaak krijg je dan korting. De rechtsbijstand van Univé is bijv. goed en goedkoop, kost volgens mij maar iets van 8 euro en ik las dat het één of andere prijs had gewonnen :P
The more that I appear.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:12:48 #13
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91883164
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:55 schreef Marloes het volgende:

[..]

Als je gewoon alle verzekeringen bij één verzekeraar afsluit is dat én overzichtelijk én vaak krijg je dan korting. De rechtsbijstand van Univé is bijv. goed en goedkoop, kost volgens mij maar iets van 8 euro en ik las dat het één of andere prijs had gewonnen :P
Nice. Dank je wel. Ga ik even induiken.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:07 schreef La_Vita het volgende:
Als je erg gehecht bent aan internet vraag het dan 3 weekjes van te voren aan. Dat laat altijd even op zich wachten :+
Ja mooi. Goed punt. Twijfel alleen nog beetje wat de mogelijkheden zijn. Wil iig niet dat ik vast zit aan CaiWay. Wat een rukbedrijf is dat. Zit hier regionaal en is de monopolist op het gebied van TV en kabelinternet. Doordat het een monopolist is, en de markt hier nog steeds niet open mag, denken ze alleenheerser te zijn en doen ze wat ze leuk vinden. Klachten worden slecht behandeld etc. Op de gemiddelde zaterdag staan er 10 man in de wachtrij bij de Caiway-winkel. Hoef denk ik niet te vertellen hoeveel mensen er in de wachtrij staan van de telefonische helpdesk :')
Leer spaties gebruiken!
pi_91887464
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:27 schreef Bootje84 het volgende:
Hebben jullie ook nog goeie websites om suggesties op te doen voor het interieur en dergelijke? Een website waar andere mensen aan het klussen zijn oid?

Ik ga ook langs bij de Ikea, maar goed. Alle hulp is welkom.
Iemand raadde mij aan het boek van de Troubadour te bestellen, erg leuk vind ik. Qua budget wellicht niet passend, maar zeker leuk om inspiratie op te doen :Y

Catalogus van Henders & Hazel is wellicht ook leuk. Ze hebben uiteenlopende stijlen meubels, heb er zelf een bank en een stoel van gekocht.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_91906067
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:55 schreef Marloes het volgende:

[..]

Ik heb echt al mijn verzekeringen bij de Univé. De kortingen die je krijgt door meerdere verzekeringen bij hen af te sluiten loopt echt behoorlijk op. Komt nog bij dat je elk jaar ook nog eens een bedrag teruggestort krijgt als winstuitkering.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:44:44 #16
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91930712
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:49 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ik heb echt al mijn verzekeringen bij de Univé. De kortingen die je krijgt door meerdere verzekeringen bij hen af te sluiten loopt echt behoorlijk op. Komt nog bij dat je elk jaar ook nog eens een bedrag teruggestort krijgt als winstuitkering.
Ah ok, moet eens even kijken op een website waar ik die kan vergelijken.. Heb mijn ziekenfonds bij de ONVZ, maar weet niet of dat te combineren valt of zo..
Leer spaties gebruiken!
pi_91940501
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:44 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ah ok, moet eens even kijken op een website waar ik die kan vergelijken.. Heb mijn ziekenfonds bij de ONVZ, maar weet niet of dat te combineren valt of zo..
Ik denk niet dat je qua ziektekostenverzekering nu kunt overstappen (moet volgens mij voor februari oid), maar je kunt gewoon je verzekeringen bij bijv. Univé afsluiten en dan aan het einde van dit jaar ook met je zorgverzekering overstappen.
The more that I appear.
pi_91940544
quote:

[..]

Ja inderdaad, hebben ze goed geregeld :D
The more that I appear.
pi_91941723
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:52 schreef Marloes het volgende:
Verhuisservice van tnt is makkelijk :)
http://www.tntpost.nl/voo(...)TNT%20verhuisservice
Ik sluit me hier bij aan. Goede service, herinneringsmailtjes, is heel behulpzaam!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:42:21 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_92211231
Hoe moet je dat trouwens regelen met zoiets als de huisarts?
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:46:35 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92211304
Je moet van tevoren een contract afsluiten met een leverancier van elektriciteit en gas. Als je dat niet (op tijd) doet, krijg je vanzelf een brief van de netbeheerder. Zoek ook even naar de waterbeheerder in je buurt. Zo rond je verhuizing kun je daar je adres opgeven.

Wat je zeker van tevoren moet regelen, is een opstal- en inboedelverzekering. Je huis moet verzekerd zijn vanaf de dag dat het jouw eigendom wordt.

Denk ook aan een onderhoudscontract voor je verwarmingsketel.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:47:11 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92211321
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:42 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe moet je dat trouwens regelen met zoiets als de huisarts?
Ik zou gewoon beginnen met een te bellen bij je in de buurt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_92211566
quote:

[..]

Ik heb ooit gehoord dat al je verzekeringen (dus ook rechtsbijstand) bij 1 maatschappij zetten, niet altijd slim is.

Dat dit nl. niet handig is als je aanspraak moet maken op je rechtsbijstand, tegen een andere verzekering die je bij dezelfde maatschappij hebt lopen.
Weet niet of anderen hier ooit ervaring mee hebben gehad ? Ik vond het toendertijd echter wel logisch klinken.
pi_92211930
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:56 schreef aabmup het volgende:

[..]

Ik heb ooit gehoord dat al je verzekeringen (dus ook rechtsbijstand) bij 1 maatschappij zetten, niet altijd slim is.

Dat dit nl. niet handig is als je aanspraak moet maken op je rechtsbijstand, tegen een andere verzekering die je bij dezelfde maatschappij hebt lopen.
Weet niet of anderen hier ooit ervaring mee hebben gehad ? Ik vond het toendertijd echter wel logisch klinken.
Mijn ervaring is juist anders, omdat beide verzekeringen een ander belang dragen, maar omdat het feitelijk hetzelfde bedrijf is dus makkelijker concessies worden gedaan.

Zo heb ik ooit een issue gehad met DAS Incasso en ik had Das rechtsbijstand, was binnen een paar uur geregeld. Een vriend van mij had eenzelfde issue ook met Das incasso maar een andere rechtsbijstand (ja we hadden beide hetzelfde gekocht bij partij X die om schimmige redenen Das Incasso op ons af stuurde) en bij hem duurde het ruim een maand en 20 telefoontjes voordat het geregeld was..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_92278163
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:56 schreef aabmup het volgende:

[..]

Unive heeft zelf geen advocaten oid in dienst voor hun rechtsbijstandsverzekering, maar brengen het weer onder bij een regulier en onafhankelijk advocaten kantoor. Die advocaten werken dus niet bij Unive, maar vóór Unive. En een goede advocaat zal er wel voor passen om in voorkomende gevallen vriendjespolitiek richting Unive te plegen, dan kan hij/zij hun advocatenkantoor wel opdoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')