abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 22:40:23 #1
229513 Blurred86
Live Positive
pi_91776327
Het vorige deel: Slank # 1311 - in looooove O+

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zondag 23 januari 2011 @ 22:41:17 #2
229513 Blurred86
Live Positive
pi_91776396
ik wilde dus net gaan slapen :') oh en ik ben het nummer vergeten aan te passen }:|
  zondag 23 januari 2011 @ 22:41:34 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91776410
Ja?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 23 januari 2011 @ 22:42:42 #4
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_91776484
Nou... Daar ben ik weer... :{
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 23 januari 2011 @ 22:42:58 #5
229513 Blurred86
Live Positive
pi_91776495
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja?
uhuh :Y
  zondag 23 januari 2011 @ 22:43:03 #6
331 Merel
Be here now.
pi_91776502
:W
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_91776508
Hoe ging het, Cali?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:43:19 #8
331 Merel
Be here now.
pi_91776515
Alles oké Cali? :*
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_91776525
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:42 schreef _Calimero_ het volgende:
Nou... Daar ben ik weer... :{
Hoe is het gegaan? Die smiley voorspelt niet veel goeds. :{
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 23 januari 2011 @ 22:44:12 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91776570
Cali?

Terusten Blurred :*
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 23 januari 2011 @ 22:49:42 #11
277802 _Calimero_
pi_91776912
tsja, nooit leuk dat soort dingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:50:46 #12
277802 _Calimero_
pi_91776979
Thanks ladies, superlief dat jullie er naar vragen! O+
Ik ga maar eens werken aan emotioneel contact leggen met mensen van het andere geslacht (bij vriendinnen kan ik namelijk wél heel makkelijk mijn echte ik laten zien. Gelukkig...)
  zondag 23 januari 2011 @ 22:52:32 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91777093
cali!
Erg is dat he?
Maar je kan het proberen want het is zo slecht nog niet :)
Volgens mij word het niet meer dan dat :P
  zondag 23 januari 2011 @ 22:54:07 #14
277802 _Calimero_
pi_91777202
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:52 schreef uniekhoorn het volgende:
cali!
Erg is dat he?
Maar je kan het proberen want het is zo slecht nog niet :)
Volgens mij word het niet meer dan dat :P
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.. wat is niet zo slecht en wat wordt er niet meer... ? (ik ben ook [s]moe[/s helemaal kapot, dus een beetje trager van begrip ;) Zo maar lekker mijn bed in duiken.
pi_91777520
Sterkte, Cali, en ik hoop dat je lekker slaapt. :*.
pi_91777628
Hey Cali, ik weet niet precies wat er speelt, maar het geeft wel een idee. Klinkt echt als een rotsituatie, maar ook beschamend.
Als je zo koud kan praten, had je dan wel echt een emotionele band? Misschien is dat juist ook de reden dat t niet goed ging? (In het wilde weg hoor)
  zondag 23 januari 2011 @ 23:02:47 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91777731
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:54 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

ik snap niet helemaal wat je bedoelt.. wat is niet zo slecht en wat wordt er niet meer... ? (ik ben ook [s]moe[/s helemaal kapot, dus een beetje trager van begrip ;) Zo maar lekker mijn bed in duiken.
Nou, gewoon doen... angst voor de toekomst ontneemt zoveel leuks in het heden!
Wat nou dat het fout gaat? Ja dat doet pijn maar dan heb je het hopelijk wel leuk gehad.
En misschien loopt het super..
Liever spijt van wat je hebt gedaan dan spijt van wat je niet hebt gedaan.
Wat te verliezen?
pi_91777819
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:50 schreef _Calimero_ het volgende:
Thanks ladies, superlief dat jullie er naar vragen! O+
Ik ga maar eens werken aan emotioneel contact leggen met mensen van het andere geslacht (bij vriendinnen kan ik namelijk wél heel makkelijk mijn echte ik laten zien. Gelukkig...)
Het is rot dat het zo moest lopen, maar dat inzicht is wel veel waard.
Slaap lekker zo. :*
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 23 januari 2011 @ 23:04:33 #19
277802 _Calimero_
pi_91777850
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:02 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nou, gewoon doen... angst voor de toekomst ontneemt zoveel leuks in het heden!
Wat nou dat het fout gaat? Ja dat doet pijn maar dan heb je het hopelijk wel leuk gehad.
En misschien loopt het super..
Liever spijt van wat je hebt gedaan dan spijt van wat je niet hebt gedaan.
Wat te verliezen?
Ah zo, ja daar heb je helemaal gelijk in.
Maarja hoe zorg je ervoor dat zo'n overtuiging niet alleen verstandelijk in je hoofd zit, maar ook echt in je hart, en dat je er ook naar kunt leven...?

Nou ja, genoeg vragen voor de toekomst. Voor nu ga ik slapen. En euhh over de volgende licht ik jullie binnenkort wel in ;)
pi_91779791
Het klinkt niet als een fijne situatie Cali, hopelijk kan je vannacht wel slapen :*.

Vriendinnetje kwam kletsen, fijn O+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_91779920
Cali :*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_91780450
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 24 januari 2011 @ 07:44:14 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91785748
Mogge..

cali: :* kan nog steeds geen spoilers lezen in de nieuwe mobiele layout, maar gewoon alvast een :*.

Duvel gaat zo met Bo naar de DA. Vannacht voer en water weggezet en desondanks nog 3x kleine plasjes kattenkots :{. Het zit me helemaal niet lekker. Het enige dat me nog een beetje geruststelt is dat ie gewoon alert is en aanhankelijk en speels. Totaal niet suffig of wegkruiperig ofzo.

Inloopspreekuur is van 9-9:30, dus maar ff duimen draaien nu. Ben zelf onderweg naar het werk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_91785781
Morning!!
Dikke :* voor cali

Hier weer aan het werk *O* huhu.
pi_91785816
:* Cali

en *duim* voor de kat van XM

Goedemorgen :z

gisteren heerlijk uit eten geweest en over York/Engeland zitten nadenken/ouwehoeren ^O^
Eten was super lekker (voor: lasagne van verschillende soorten zalm, hoofd: entrecote met allemaal lekkere dingetjes erbij zoals rode kool met appel en kaneel, aardappelgratin, stoofpeer, spruitjes, shi-itake en knolselderijpuree, na: kaasplankje) en daarna nog even een aflevering Stargate gekeken :P

En nu door met studeren.. als ik helemaal wakker ben. 8.30 ga ik beginnen, maar eerst wat thee drinken en ontbijten :P
Ja doei.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:19:23 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786064
Goeiemorgen :W.

Nachtwacht doet tegenwoordig het licht voor me aan in de keuken: de ultieme wakkerwordtruc. Al was ik nu al wakker :). Straks hardlopen *O*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 januari 2011 @ 08:19:46 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786068
Oh, ik duim natuurlijk ook voor Bo!
Niet meer actief op Fok!
pi_91786082
Goeiemorgen...planning voor vandaag:

O: yoghurt met muesli en banaan
B: 30 minuten wandelen
T: sinaasappel
L: 2 meergranen wraps met turkse yoghurt, pulled pork en avocado, flinke bak wortelsalade (geraspte wortelen met wat rozijntjes en vinaigrete)
T: nog even bedenken
S: evt. 30 minuten yoga of pilates
D: spinazie/canneloni bonen soep, met een gekruid worstje.

Ik ben tevreden..
  maandag 24 januari 2011 @ 08:23:16 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786097
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 08:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Goeiemorgen...planning voor vandaag:

O: yoghurt met muesli en banaan
T: sinaasappel
L: 2 meergranen wraps met turkse yoghurt, pulled pork en avocado, flinke bak wortelsalade (geraspte wortelen met wat rozijntjes en vinaigrete)
T: nog even bedenken
S: evt. 30 minuten yoga of pilates
D: spinazie/canneloni bonen soep, met een gekruid worstje.

Ik ben tevreden..
Wat eet je lekkere dingen! :9~. Receptje van je D? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_91786115
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 08:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat eet je lekkere dingen! :9~. Receptje van je D? :P.
http://www.notquitenigell(...)h-soup-with-chorizo/
pi_91786283
Mogge!
quote:
Cheeseburgersoep _O- !
  maandag 24 januari 2011 @ 08:45:12 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786336
quote:

Ziet er niet zo smakelijk uit (groenige drab), maar goed, dat is spinazie en spinazie is njum! :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_91786480
Ik had net echt de keurigste mail van een (brugklas)leerling ooit! O+.
pi_91786490
vertel! :P
Ja doei.
pi_91786617
Mijn planning:

O: allbran met muesli dat lijkt me niet zo lekker, ik bedoel soyamelk
T: paprika
L: broodje met tonijnsalade of kaas ofzo, met veel groenvoer, misschien nog een salade
T: stukje makreel
B: 2x 20 min. fietsen
D: ik denk iets met broccoli en voor de rest weet ik het nog niet :)
pi_91786623
Ze wilde vragen of een boek dat ze had uitgekozen geschikt was voor de opdracht (dat was het), maar helemaal begonnen met Geachte en afgesloten met Met vriendelijke groet en een keurig verhaaltje en het boek genoemd inclusief auteur, uitgever en ISBN-nummer. En dat allemaal zonder ook maar één spel-, taal-, of typfout. O+.
pi_91786629
oh, en ik heb havermout, en daar wilde ik eigenlijk mee ontbijten, maar de 'recepten' van melk+havermout+magnetron doen me wel heel erg aan :r brinta :r denken ;(
Ja doei.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:07:56 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786647
Wat netjes idd. Als ik mail kreeg (niet op m'n laatste school trouwens, gelukkig), dan begon het met 'hee' en eindigde het met 'xxx' :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 januari 2011 @ 09:08:20 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786656
Brinta! *O*.
Brinta met banaan, nog beter! *O*.

*noteert voor op boodschappenlijstje*
Niet meer actief op Fok!
pi_91786665
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik heb havermout, en daar wilde ik eigenlijk mee ontbijten, maar de 'recepten' van melk+havermout+magnetron doen me wel heel erg aan :r brinta :r denken ;(
Havermout lijkt helemaal niet op Brinta. Havermout is duizend keer smeriger dan Brinta.
pi_91786667
ik heb Brinta geprobeerd, maar vind 't vooral érg vies ;(
Ja doei.
pi_91786682
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Havermout lijkt helemaal niet op Brinta. Havermout is duizend keer smeriger dan Brinta.
had de havermout over omdat ik die voor in muffins heb gebruikt, maar 't staat nu zo op de kast te staan -O-
Ja doei.
pi_91786687
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

^^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91786689
beiden zijn vies!
pi_91786697
Oh m'n collega is zo'n betweter :D
pi_91786709
Brinta is wel lekker, maar havermout niet. Nou ja, ik vind havermout icm melk goor, krijg je van die zompige troep. Brrr.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91786720
dan zit er niets anders op dan weer muffins bakken :')

:@ maar dat ga ik niet doen :P
Ja doei.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:13:10 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786773
Havermout is ook lekker! Maar een beetje te waterig voor ontbijt imho. Mijn Brinta is zo stevig dat m'n lepel er rechtop in kan staan :').

Gortepap lust ik dan weer echt niet. Huuu! :r.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 januari 2011 @ 09:13:37 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91786785
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
dan zit er niets anders op dan weer muffins bakken :')

:@ maar dat ga ik niet doen :P
Nee, want je moet met fonologie bezig :P. Ah, teh memories! :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_91786790
Je kunt havermout ook gebruiken voor het maken van creamy lemon crumb squares, mo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')