Nee. Hoe moeten mensen in de bijstand dan rondkomenquote:Op zondag 23 januari 2011 00:26 schreef pisnicht het volgende:
Daarom moeten die uitkeringen ook omlaag. Luie flikkers.
Werken?quote:Op zondag 23 januari 2011 00:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee. Hoe moeten mensen in de bijstand dan rondkomen?
Ik heb geen 1600 euro nodig om een maand rond te komen moet ik zeggen.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee. Hoe moeten mensen in de bijstand dan rondkomen?
Ja de bijstand zelf ja.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:29 schreef DeLuna het volgende:
Bijstand die mijn moeder (helaas) ontvangt ligt toch echt onder de 1000 euro hoor.
Ik moet er wel bijzeggen dat ze eigenlijk niet in de bijstand hoort, maar da's een lang verhaal.
Ja, maar gelukkig heeft mijn moeder er niet voor gekozen om in de bijstand te zitten, als ze kon was ze nog steeds aan het werk.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja de bijstand zelf ja.
Maar de kindgebonden budget kinderbijslag huursubsidie zorgtoeslag kwijtscheldingen gemeente.
Tikt aardig tegen de 1600 euro aan ik denk niet dat ze dat gaat verdienen als ze werkt...
Kinderbijslag, huursubsidie en zorgtoeslag is natuurlijk niet alleen voor mensen met een bijstand.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja de bijstand zelf ja.
Maar de kindgebonden budget kinderbijslag huursubsidie zorgtoeslag kwijtscheldingen gemeente.
Tikt aardig tegen de 1600 euro aan ik denk niet dat ze dat gaat verdienen als ze werkt...
Kwijtscheldingen van de gemeente zijn opzich wel handig als je iets echt niet kan betalen.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:32 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Kinderbijslag, huursubsidie en zorgtoeslag is natuurlijk niet alleen voor mensen met een bijstand.
Die kwijtscheldingen van de gemeente mogen er van mij ook wel vanaf ja.
Al verdien je 10 miljoen euro per jaar dan krijg je nog steeds kindgebonden budget en en kinderbijslag.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:21 schreef Zwolsboy het volgende:
[..] jezus man zelfs werken verdien je minder want dan vervallen die subsidies
[..]
Ja dat kloptquote:Op zondag 23 januari 2011 00:32 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Kinderbijslag, huursubsidie en zorgtoeslag is natuurlijk niet alleen voor mensen met een bijstand.
Die kwijtscheldingen van de gemeente mogen er van mij ook wel vanaf ja.
3 kapsalonsquote:Op zondag 23 januari 2011 00:27 schreef o.us het volgende:
Werken. Ga maar lekker in de file staan en onder de zweetoksel van een ander staan in de trein terwijl ik van jullie geld zit te FOK!ken met mijn drie kapsalons per dag en pas om 15u opsta.
1600? vrij ruim..quote:Op zondag 23 januari 2011 00:21 schreef Zwolsboy het volgende:
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Dit kwam ik tegen in een klb topic.
Ik schrik ervanmij werd er verteld dat de bijstand een hongerloontje is.
Maar 1600 netto incl die subsidies? jezus man zelfs werken verdien je minder want dan vervallen die subsidies
Vraag? : Is de bijstand nou echt zon vetpot?
Klacht : Zoveel geld per maand en 0 uren werken.
zorgtoeslag vervalt niet bij 22.000 p/jquote:Op zondag 23 januari 2011 00:34 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja dat klopt
Maar waarom vervalt de huurtoeslag al als je eh 18.000 per jaar verdient?
Waarom verhogen ze dit niet tot bijv 30.000? En als je niet werkt dat die juist lager is zodat mensen sneller zullen werken want dat loont dan weer.
Zorgtoeslag krijgt ook lang niet elke nederlander die vervalt bij 22.000 euro per jaar en das nog niet eens modaal.
Ik wil ook 200 huurtoeslag en volle mep zorgtoeslag![]()
Werken en/of Studeren is echt niet meer interessant in NL
alleen proleten werkenquote:Op zondag 23 januari 2011 00:41 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik drink elke dag euroshopper bier van mijn hard verdiende bijstandcentjes!
Werken
Recht op Huurtoeslag. Je hebt in principe recht op huurtoeslag als je een huis huurt en je inkomen is:quote:Op zondag 23 januari 2011 00:34 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja dat klopt
Maar waarom vervalt de huurtoeslag al als je eh 18.000 per jaar verdient?
Waarom verhogen ze dit niet tot bijv 30.000?
Werken zouden ze inderdaad moeten belonen ofwel stimuleren.quote:En als je niet werkt dat die juist lager is zodat mensen sneller zullen werken want dat loont dan weer.
Recht op Zorgtoeslag. Je hebt recht op Zorgtoeslag als je alleen woont en je inkomen ¤ 33.743 of lager is. En als je samen met je partner ¤ 50.000 of minder verdient.quote:Zorgtoeslag krijgt ook lang niet elke nederlander die vervalt bij 22.000 euro per jaar en das nog niet eens modaal.
Natuurlijk weten we dat... je probeert aan zoveel mogelijk geld te komen om het nog een beetje uit te houden als het echt niet meer kan..quote:Op zondag 23 januari 2011 00:39 schreef OVchipkaart het volgende:
Wat me wel vaak opvalt aan mensen in de bijstand dat ze altijd precies alle potjes weten te vinden. Ik heb me ooit eens in het doolhof dat huursubsidie verdiept en ik snap er geen knars van. Ik heb toen een jaartje huursubsidie gehad en aan het eind van het jaar bijna alles weer terug moeten betalen omdat onze huurbaas ons ¤3,- te veel huur per maand rekende we betaalden 300 en mochten voor dat pand volgens het vrom niet meer dan 297 per maand betalen en daarom moesten we iets van 80% van de huur subsidie inleveren.
Maar terug bij het punt deze mensen weten vaak precies waar ze alles moeten halen subsidie voor dit subsidie voor zus en voor zo, ik zou niet weten waar ik het moet zoeken
Dat vind ik van die rare redeneringen als ik het niet kan redden zoek ik een baan waar ik meer verdien zodat ik het wel kan redden, of ik geef minder uit. Het zou niet eens in me op komen om naar het rijk toe te gaan om te zeggen geef me eens wat meer geld.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Natuurlijk weten we dat... je probeert aan zoveel mogelijk geld te komen om het nog een beetje uit te houden als het echt niet meer kan..
Als je namelijk niet weet waar je dat weg moet halen ben je redelijk dom, je loopt namelijk een boel geld mis die je namelijk wel nodig hebt.
Jij snapt duidelijk het idee achter de bijstand nietquote:Op zondag 23 januari 2011 00:29 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Werken?
En lukt dat echt niet dan voor het raam lukt altijd wel.
Hey grapjas, mijn moeder zou graag willen werken, maar helaas lukt het haar niet. Ze zat in de ziektewet, maar omdat die apen daar niet kunnen wachten totdat haar ziekte een naam krijgt hebben ze haar maar in de bijstand gegooid.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:46 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Dat vind ik van die rare redeneringen als ik het niet kan redden zoek ik een baan waar ik meer verdien zodat ik het wel kan redden, of ik geef minder uit. Het zou niet eens in me op komen om naar het rijk toe te gaan om te zeggen geef me eens wat meer geld.
En weten waar je je geld weg moet halen, bij een baan misschien?
Zei ik met een ww-uitkeringmaarja dat wordt iig nog het meest betaald door mijn oude baan.
Ik heb het meer over die dametjes in de OP die op gesubsieerde cello les gaan enzo. Als je op cello les kunt kun je ook aan het werk.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hey grapjas, mijn moeder zou graag willen werken, maar helaas lukt het haar niet. Ze zat in de ziektewet, maar omdat die apen daar niet kunnen wachten totdat haar ziekte een naam krijgt hebben ze haar maar in de bijstand gegooid.
Dus ze kan ook niet gedeeltelijk werken?quote:Op zondag 23 januari 2011 00:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hey grapjas, mijn moeder zou graag willen werken, maar helaas lukt het haar niet. Ze zat in de ziektewet, maar omdat die apen daar niet kunnen wachten totdat haar ziekte een naam krijgt hebben ze haar maar in de bijstand gegooid.
Zoek jij maar een werkgever die haar wil aannemen dan. Dat wil vast wel totdat je er bij vertelt dat ze ziek is. Of ze is te oud (48), dat kan ook nog. Mijn moeder heeft het allang geprobeerd, maar niks heeft geholpen.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:54 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dus ze kan ook niet gedeeltelijk werken?
Bijv 24 uur per week? verdeeld over 3 volle dagen of 2 volle en 2 halve dagen?
minder dan ¤ 21.450 (alleenstaand)
Aha hij is dus verhoogd met een aantal jaren terug.
Dus als ik minder zou gaan werken vang ik ineens wel huurtoeslag?
Waarom is de huurtoeslag fors lager dan de zorgtoeslag? het inkomsten grens bij huurtoeslag is echt om te huilen man nog geen 22 ruggen het min loon zit daar al bijna op
En je vader dan die heeft zeker een royaal inkomen en was het niet zo als je partner geld verdient dat je geen bijstand krijgt?quote:Op zondag 23 januari 2011 00:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zoek jij maar een werkgever die haar wil aannemen dan. Dat wil vast wel totdat je er bij vertelt dat ze ziek is. Of ze is te oud (48), dat kan ook nog. Mijn moeder heeft het allang geprobeerd, maar niks heeft geholpen.
Op dit moment niet, wasmachine ging kapot (150 euro) en haar eigen risico is binnen no time op en er wordt dus in januari meteen 170 euro afgeschreven.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:59 schreef OVchipkaart het volgende:
Maar ze kan er dus wel goed van rondkomen?
Dat gaat dus niet met mijn moeder.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:00 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Karton fabriek?
Dozen vouwen en sorteren ?
je verdient er het min loon mee en het is doodsimpel werk.
Genoeg van dat soort baantjes te vinden.
Want?quote:
Werken moet in je aard zitten.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:30 schreef Handdoekje het volgende:
Werken is nou eenmaal niet voor iedereen weg gelegd. De een werkt tot z'n dood en de ander blijft thuis.
Wat is dat nu weer voor een achterlijke reactiequote:Op zondag 23 januari 2011 01:02 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Want?
Zit ze in een rolstoel en krijgt ze zuurstof uit een slangetje ?
Draai jij dan op voor de schulden die dan gemaakt zijn? Als blijkt dat diegene echt niet kan werken/niet wordt aangenomen?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:02 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Als ze ineens geen bijstand kreeg dan zal je zien dat ze ineens wel alles kan.
Zoiets moeten ze eens gaan testen 6 maanden lang en dan zien wie er echt niet kan werken.
wellicht kan ze wel wat... (ik ken de situatie verder nietquote:Op zondag 23 januari 2011 01:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Dus jou moeder kan ook niet voor jou zorgen?
Of koken?
Of huishouden?
Wat dacht je van telefoonist?
Of schoonmaakster / thuiszorg
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die echt letterlijk niks kunnen.
Dus kan je echt niet werken dan kan je ook geen gezin onderhouden en huishouden want zelfs daarmee kan je werk vinden hard of niet je zal moeten werken zo zit het leven in elkaar.
Ja, dat kan ze allemaal wel ja, maar dat gaat ook niet zonder pijnquote:Op zondag 23 januari 2011 01:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Dus jou moeder kan ook niet voor jou zorgen?
Of koken?
Of huishouden?
Wat dacht je van telefoonist?
Of schoonmaakster / thuiszorg
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die echt letterlijk niks kunnen.
Dus kan je echt niet werken dan kan je ook geen gezin onderhouden en huishouden want zelfs daarmee kan je werk vinden hard of niet je zal moeten werken zo zit het leven in elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |