Ik denk dat je er goed aan doet om het balletje bij haar te leggen. Als jij meerdere keren hebt gezegd dat je haar af wilt spreken, dan moet zij op dat initiatief ingaan. Dat heeft ze niet gedaan, dus heeft ze er (blijkbaar?) geen behoefte aan, of ze vindt het moeilijk je persoonlijk te ontmoeten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef Octagon het volgende:
[..]
Met mij zelf gaat het redelijk : ex passeert nog wel in mijn gedachten, maar ik heb er totaal geen gevoel bij, behalve dan dat ze zot is mij te laten gaan
De discussie die hier gisterenavond gevoerd is omtrent Mr.Myst en het al dan niet contacteren van zijn ex, heeft wel tot een paar bedenkingen geleid :
* als Mr.Myst zich niet geroepen voelt om zijn ex te contacteren, dan moeten wij hem toch niet pushen om dat wel te doen ? Wat met 'het balletje in haar kamp leggen' ?
Als zij wilt weten hoe het met hem gaat, dan kan zij de vraag evengoed stellen. Toch ?
* (kom ik bij mezelf terecht) laatste communicatie tussen ex en mij, ging ongeveer als volgt :
. ex : zie dat jij jezelf weer op de rails krijgt, en dan zullen we wel zien of er nog in levende lijve moet afgesproken worden
. ik : nu wil je toch het laatste woord en ik wil zo snel mogelijk een IRL afspraak
. ex en ik : radiostilte
Een vraag die ik me wel eens stel : ligt de bal nu in mijn of haar kamp ?
Voor mij is het duidelijk : ik heb haar (meer als eens) duidelijk gemaakt dat ik met haar wou afspreken. Dit kon voor haar (om welke reden dan ook) niet. Dus moet het initiatief van haar komen.
Maar denken jullie daar ook zo over ?
Ik moet er wel bijzeggen dat ik totaal geen moeite heb om haar niet te contacteren. En dat terwijl ik tot voor kort (laten we zeggen, eind december 2010) van de ene PC naar de andere rende om mijn email te checken. De laatste 3 weken ben ik constant online (dank u smartphone), ben dus in staat om haar te contacteren wanneer ik wil, maar ik voel de behoefte niet ! (at the moment)
Hier ben ik dus heel erg bang voor inderdaad. De afgelopen twee dagen spelen mijn gevoelens voor haar weer dubbel zo hard op. Alles komt weer terug, behalve de hoop dat het goed gaat komen. Een vriendschap behoort ook gewoon (nog) niet tot de mogelijkheden, maar natuurlijk zou ik wel contact willen. Ik ben alleen bang dat ik me er nog slechter door ga voelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:19 schreef goofy_goober het volgende:
Het lijkt mij helemaal geen goed idee dat Mr Myst zijn ex contacteert, vooral omdat al die gevoelens dan dubbel zo hard terugkomen.
Ik las dit en toen maakte ik een sprongetje van geluk! Goed zo!!!!!!!! Echt ontzettend goed Mr. Myst.. Werken aan jezelf, dat is het belangrijkste.. Als je niet voor jezelf zorgt, kun je dat al helemaal niet voor anderen. Belangrijkste is dat jij je weer vrolijk voelt want dan is alles om je heen zoveel leuker, en kun je beter genieten!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:20 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Ik denk dat je er goed aan doet om het balletje bij haar te leggen. Als jij meerdere keren hebt gezegd dat je haar af wilt spreken, dan moet zij op dat initiatief ingaan. Dat heeft ze niet gedaan, dus heeft ze er (blijkbaar?) geen behoefte aan, of ze vindt het moeilijk je persoonlijk te ontmoeten.
[..]
Hier ben ik dus heel erg bang voor inderdaad. De afgelopen twee dagen spelen mijn gevoelens voor haar weer dubbel zo hard op. Alles komt weer terug, behalve de hoop dat het goed gaat komen.
Ook denk ik dat Octagon gelijk heeft betreft 'het balletje'. Ze heeft verwachtingen naar mij toe dat ik wel even van me laat horen hoe het gaat. Maar waarom moet ik het initiatief nemen om dat te vertellen? Als ze echt geïnteresseerd is laat ze wel iets van haar horen, en dat verwacht ik ook wel. Aan de andere kant voel heb ik dan ook wel een soort 'schuldgevoel' dat ik niks laat horen.
Ik vond het wel fijn om de meningen van iedereen te horen over het feit of ik nu wel of geen contact op moest nemen met mijn ex. Joyce en WW vonden van wel (maar Joyce zei later wel dat ik het niet moest doen als ik het niet zeker wist), ik sprak gisteren met m'n nichtje, die vond dat ik niks moest laten horen. Van mijn ouders wist ik het antwoord al: Niks laten horen.
Hoewel er voor beiden wat te zeggen valt, zijn mijn gedachten dus heel erg dubbel.
Wat heb ik eraan als ik wat van me laat horen? Ik ga me er echt niet beter door voelen. Waardoor zou ik me wel beter gaan voelen? Twee 'opties':
1. Ik probeer haar uit m'n hoofd te zetten (en wow, wat is dat een succes gebleken tot nu toe!)
2. Ze komt bij me terug. Dat gaat dus niet gebeuren (voorlopig/nooit), dat weet ik ook.
Dan blijft alleen optie 1 maar over.
Doordat ik vannacht helemaal niet geslapen heb, kwam ik in de verleiding om maar weer bij de huisarts voor slaapmedicatie aan te kloppen. Dit heb ik niet gedaan, ik moet toch weer op eigen 'kracht' kunnen gaan slapen. Het moet alleen niet zo zijn dat mijn werk er onder gaat lijden.
Ik moet volgende week weer naar de Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige (SPV), maar dan gaat er over wat anders gepraat worden dan mijn 'schuldgevoel' richting haar, ik wil het echt hebben over hoe klote ik me voel.
Ook al weet ik dat dit weer minder heftig gaat worden, gisteren en vannacht had ik echt vrij heftige gevoelens over hoe ik m'n leven nu voor me zag. Ik weet hoe ongelofelijk verkeerd dat is, en dat geen enkele situatie het waard is om me zo te voelen als ik me nu voel. Toch voel ik me zo, en het lukt me niet om die negatieve denkbeelden om te zetten in iets positievere gedachten. Dat heeft ook wel weer iets te maken met het gebrek aan slaap, maar toch. Dát is waar ik met de SPV aan moet werken.
Ennudan hoe is het met jou? Daar had je nog geen antwoord op gegevenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:28 schreef ennudan het volgende:
@Mr Myst... inderdaad eerst jezelf en dan pas over of je je wel schuldig wel voelen over dingen richting haar....
Ik denk dat je ook pas weer contact moet hebben als je jezelf op de rails hebt
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:29 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Mr.Myst: Je hebt alles afgewogen en uiteindelijk de voor jou meest verstandige beslissing genomen. Ik ben trots op je!
Bewust vermijden????quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ennudan hoe is het met jou? Daar had je nog geen antwoord op gegeven
@ennudan: Even de rol van advocaat van de duivel: Het kan zomaar zijn dat, nu ze dan een ander heeft, ze beter gaat zien wat ze aan jou had. Begrijp je wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:38 schreef ennudan het volgende:
[..]
Bewust vermijden????
Eigenlijk gaat het op moment wel prima. Ik moet nog steeds een datum afspreken voor die spullen maar heb niet echt heel erge haast moet ik zeggen. Verder denk ik er niet zo heel veel over na (tenminste dat probeer ik). Bedoel ze zal nu wel een ander hebben (ze kan niet alleen zijn) en dat is voor mij eigenlijk de afsluiting. Hoe jammer dat ook is. Life goes on!
Ik begrijp zeker wat je bedoelt....... en het doet me niks.... ik wil haar niet meer. Puntquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:42 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@ennudan: Even de rol van advocaat van de duivel: Het kan zomaar zijn dat, nu ze dan een ander heeft, ze beter gaat zien wat ze aan jou had. Begrijp je wat ik bedoel?
Sorry dat ik opdringerig was dan..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:38 schreef ennudan het volgende:
[..]
Bewust vermijden????
Eigenlijk gaat het op moment wel prima. Ik moet nog steeds een datum afspreken voor die spullen maar heb niet echt heel erge haast moet ik zeggen. Verder denk ik er niet zo heel veel over na (tenminste dat probeer ik). Bedoel ze zal nu wel een ander hebben (ze kan niet alleen zijn) en dat is voor mij eigenlijk de afsluiting. Hoe jammer dat ook is. Life goes on!
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:46 schreef ennudan het volgende:
no offence naar jou hoor
Ik ga voor Joycie die haalt tenminste koffie en brengt koekjes mee![]()
Dat bewust vermijden was een grapje hoor..... dat opdringerige van jou heb ik helemaal gemistquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:48 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Sorry dat ik opdringerig was dan..
Doe het gewoon op jou tempoJe moet je niet gehaast erin voelen.. Maar schuif het ook niet eeuwenlang voor je uit
![]()
En inderdaad life goes on! Daar probeer ik mezelf ook aan vast te houden nu,. En ondanks dat ik me vanmorgen klote voelde gaat het nu wel weer redelijk eigenlijk
Vrolijk voelen, das een goede. Ik ben al maanden niet meer 'vrolijk' geweest, en dat is niet goed. Het is zo dat ik mentaal niet weet hoe ik mezelf er weer bovenop kan krijgen, verder zorg ik wel goed voor mezelf. Ik eet weer redelijk normaal, en qua uiterlijke verzorging ben ik nog steeds 'de oude', dat zit wel snor. Maar verder zie ik het op dit moment gewoon niet meer positief in, maar dit zal wel een hele lange heftige rit zijn in die achtbaan waarover we het dagelijks wel een keertje hebben.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik las dit en toen maakte ik een sprongetje van geluk! Goed zo!!!!!!!! Echt ontzettend goed Mr. Myst.. Werken aan jezelf, dat is het belangrijkste.. Als je niet voor jezelf zorgt, kun je dat al helemaal niet voor anderen. Belangrijkste is dat jij je weer vrolijk voelt want dan is alles om je heen zoveel leuker, en kun je beter genieten!
Hoe was/is het op je werk?
Het stomme is, dat ik vorige week gezegd heb dat ik me schuldig voelde, maar dat dat nu over was (dat ging nog over haar verjaardag en oud&nieuw). Vervolgens ging hij erop door. Dat het mijn schuld niet was, dat het ook niet mijn schuld was dat onze relatie stuk gelopen is, ook omdat mijn ex duidelijk aan heeft gegeven dat het aan haar lag. Jammer dat hij daarop doorging, maar ik had het zelf natuurlijk ook af kunnen kappen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:28 schreef ennudan het volgende:
@Mr Myst... inderdaad eerst jezelf en dan pas over of je je wel schuldig wel voelen over dingen richting haar....
Ik denk dat je ook pas weer contact moet hebben als je jezelf op de rails hebt
Je woorden lijken (ik zeg dus lijken...) in strijd met je daden.... Dan bedoel ik die inboedel die je toch qua afwikkeling op de lange baan lijkt te schuiven. Ook hier no offencequote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:46 schreef ennudan het volgende:
[..]
Ik begrijp zeker wat je bedoelt....... en het doet me niks.... ik wil haar niet meer. Punt
Charmeur! Meteen al weer zitten flirten! En dat in dit topic...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:46 schreef ennudan het volgende:
no offence naar jou hoor
Ik ga voor Joycie die haalt tenminste koffie en brengt koekjes mee![]()
het is niet eens inboedel.... het zijn wat schoolspullen van haar.... als ze ze nodig heeft komt ze ze maar halen....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:49 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Je woorden lijken (ik zeg dus lijken...) in strijd met je daden.... Dan bedoel ik die inboedel die je toch qua afwikkeling op de lange baan lijkt te schuiven. Ook hier no offence
Ik was natuurlijk nog vergeten te zeggen dat ze ook fantastisch is met kinderen!!!!!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:51 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Charmeur! Meteen al weer zitten flirten! En dat in dit topic...
![]()
Ik heb anders ook nog een adres van eentje die op zoek is naar...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:53 schreef ennudan het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk nog vergeten te zeggen dat ze ook fantastisch is met kinderen!!!!!
*helpt als je met mij om moet gaan*
LOL. Goed onthouden !quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:00 schreef ennudan het volgende:
die was toch al voorzien van eentje die wel wilde???
*ennudan is nog flauwer*
hebben de meeste mannen niet krullen??quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongens, jongens, jongens.. Ik ben op zoek naar een man met krullen :p Dus vertel hebben jullie krullen
Naja mannen mannen mannen :p
Zo gefocust zijn op één bepaald uiterlijk kenmerk is ook niet goed hoor, dat moet je loslaten!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongens, jongens, jongens.. Ik ben op zoek naar een man met krullen :p Dus vertel hebben jullie krullen
Naja mannen mannen mannen :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |