Tjah, we kunnen niet allemaal ons ding vinden 'in een goed boek' of een computerspelletje. Ik snap best dat je het allemaal heul eng vind, een paar volwassen die een vuurwapen hebben als hobby. Die dingen zijn zo gereguleerd, gecontroleerd, weggestopt en in beheer bij doorgewinterde hobbyisten dat vrijwel alles, maar dan ook alles, een gevaarlijker en meergebruikt wapen is. Tuurlijk is een vuurwapen een potentieel dodelijk wapen, maar... ach ik bedenk me net dat je elke vorm van inbeelding mist in te snappen waar het om gaat. Ga maar een keer proberen, maak 's kennis met de mensen die er hun sport van hebben gemaakt en daarna pas weer fulmineren op een forum.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn dat mensen niet zoveel frustratie oplopen, en bijv. een goed boek lezen om zo weer enigszins in het reine te komen met hun leven.
Verder kun je er echt gewoon een computerspelletje van maken, dat schieten op die schietverenigingen.
Omdat je hier vrij weinig aan hebt om jezelf, je familie en je spullen te beschermen misschien?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:55 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Waarom zou je niet alleen kunnen schieten met losse flodders?
Is sinds 2005 een ombouw van vol-automatisch naar semi-automatisch niet meer toegestaan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:58 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Jawel hoor, als hij af-fabriek maar semi-automaat is. Of voor 2005 is gemod.
Ja, toen kwam er een nieuwe circulaire WWM.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is sinds 2005 een ombouw van vol-automatisch naar semi-automatisch niet meer toegestaan?
Ik fulmineer niet, ik ga ook niet kijken op een schietvereniging, kam me er ook alles bij voorstellen. Ik maak echter geen grapjes over die meneer bij ons in buurt, in de veertig, die nog bij zijn moeder woont, althans niet dusdanig dat hij het of te weten kan komen of kan horen, omdat ik samen met mijn vrouw tijdens het hondje uitlaten langs zijn huis wandel en zijn wapens aan de muur zie hangen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tjah, we kunnen niet allemaal ons ding vinden 'in een goed boek' of een computerspelletje. Ik snap best dat je het allemaal heul eng vind, een paar volwassen die een vuurwapen hebben als hobby. Die dingen zijn zo gereguleerd, gecontroleerd, weggestopt en in beheer bij doorgewinterde hobbyisten dat vrijwel alles, maar dan ook alles, een gevaarlijker en meergebruikt wapen is. Tuurlijk is een vuurwapen een potentieel dodelijk wapen, maar... ach ik bedenk me net dat je elke vorm van inbeelding mist in te snappen waar het om gaat. Ga maar een keer proberen, maak 's kennis met de mensen die er hun sport van hebben gemaakt en daarna pas weer fulmineren op een forum.
Wat een kakzooi zeg, want ik had mijn zinnen eigenlijk op een semi-automatische FN-Fal gezet (in de verre toekomst).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:08 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ja, toen kwam er een nieuwe circulaire WWM.
Als hij wapens aan de muren heeft hangen dan zijn dat antieke wapens, "echte" wapens moet je verplicht in een kluis hebben.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik fulmineer niet, ik ga ook niet kijken op een schietvereniging, kam me er ook alles bij voorstellen. Ik maak echter geen grapjes over die meneer bij ons in buurt, in de veertig, die nog bij zijn moeder woont, althans niet dusdanig dat hij het of te weten kan komen of kan horen, omdat ik samen met mijn vrouw tijdens het hondje uitlaten langs zijn huis wandel en zijn wapens aan de muur zie hangen.
Overigens zijn dat wrs zijn antieke wapens? Ik denk niet dat-ie met die wapens eerst zijn moeder, daarna zijn buurtbewoners en vervolgens zichzelf kan doden als hij, nadat hij ontslagen is, ineens beseft hoe uitermate zinloos zijn leven is? Toch....?
Dat dacht ik al idd.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als hij wapens aan de muren heeft hangen dan zijn dat antieke wapens, "echte" wapens moet je verplicht in een kluis hebben.
Dan zul je in Nederland een tweedehandse moeten vinden, maar de prijzen zijn er ook naar. Maakt FN geen civiele versie? De meeste fabrikanten maken van bijna al hun wapens semi-auto versies tegenwoordig omdat er door dergelijke regels veel vraag naar is op de civiele markt. En anders zijn er altijd copycats die in dat gat springen, bijvoorbeeld met de MP5 van HK (GSG 5).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat een kakzooi zeg, want ik had mijn zinnen eigenlijk op een semi-automatische FN-Fal gezet (in de verre toekomst).
Dat vermoeden had ik al, ik zou er eens naar moeten kijken of die civiel te verkrijgen is. Alleen een omgebouwd orgineel wapen heeft altijd een verhaal erachter, dat heeft z'n charme.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dan zul je in Nederland een tweedehandse moeten vinden, maar de prijzen zijn er ook naar. Maakt FN geen civiele versie? De meeste fabrikanten maken van bijna al hun wapens semi-auto versies tegenwoordig omdat er door dergelijke regels veel vraag naar is op de civiele markt. En anders zijn er altijd copycats die in dat gat springen, bijvoorbeeld met de MP5 van HK (GSG 5).
Heb jij een bron ervoor dat de beschikbaarheid van vuurwapens het aantal doden ook doet toenemen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:23 schreef KiNGTiMM het volgende:
Een familiedrama met een bijl en een gek met een mes is niet te vergelijken,
een goed voorbeeld is uit de vietnamese oorlog, de napalmdroppers, mensen die duizenden onschuldigen vermoordden. Als je aan hun vraagt om benzine over een kind te gooien en het aan te steken, zal hij 99% zeker nee antwoorden. Het is ongeveer hetzelfde met een geweer, je vermoord veel sneller iemand op afstand en met minder meeleving. Er zullen sowieso veel meer moorden gepleegd worden bij het legaliseren.
Ik zelf vond dit eigelyk wel goed bedacht en beredeneerd door een nietswetend 12 jarig-amateur forummer-die even een kykje neemt op FOK.
Misschien moet je eerst Nederlands leren voor je anderen voor 'nietswetend' uitmaakt...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:23 schreef KiNGTiMM het volgende:
Een familiedrama met een bijl en een gek met een mes is niet te vergelijken,
een goed voorbeeld is uit de vietnamese oorlog, de napalmdroppers, mensen die duizenden onschuldigen vermoordden. Als je aan hun vraagt om benzine over een kind te gooien en het aan te steken, zal hij 99% zeker nee antwoorden. Het is ongeveer hetzelfde met een geweer, je vermoord veel sneller iemand op afstand en met minder meeleving. Er zullen sowieso veel meer moorden gepleegd worden bij het legaliseren.
Ik zelf vond dit eigelyk wel goed bedacht en beredeneerd door een nietswetend 12 jarig-amateur forummer-die even een kykje neemt op FOK.
Ik maakte mezelf voor nietswetend uit, misschien moet jij eerst begrijpend lezen gaan leren voor je mij voor slecht Nederlandsuit maakt want ik zit toevallig wel in 2 atheneumquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst Nederlands leren voor je anderen voor 'nietswetend' uitmaakt...
Dat heb ik zeker, kIJk maar eens paar keer het nieuws 2 van de 3 keer gaat het over moorden en aanslagen in de VS en ik kan zonder bronnen zeggen dat het aantal moorden in verhouding hoger is in de VS dan in Nederland. Nou moet je mij niet gaan beordelen op wat dingen die ik ongegrond heb gezegd. want ik beredeneer gewoon wat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb jij een bron ervoor dat de beschikbaarheid van vuurwapens het aantal doden ook doet toenemen?
Want daar is geen enkele correlatie tussen als men bijv. het wapenbezit in Noorwegen en Zwitserland vergelijk (is stukken hoger en vrijer dan in Nederland, nog wel), dan blijkt dat er veel minder moorden gepleegd worden.
Maar goed, mocht jij een bron hebben die de correlatie tussen het aantal beschikbare vuurwapens en moorden (met vuurwapens) aantoont dan sta ik daar altijd voor open. Hoe er echter wél rekening mee dat er in landen zoals de VS / Zuid-Afrika / Brazilie grote cultuurverschillen bestaan vergeleken met Europa.
Hmm, inderdaad verkeerd gelezen. Ik hoop niet dat mijn Nederlands destijds zo belabberd was...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:00 schreef KiNGTiMM het volgende:
[..]
Ik maakte mezelf voor nietswetend uit, misschien moet jij eerst begrijpend lezen gaan leren voor je mij voor slecht Nederlandsuit maakt want ik zit toevallig wel in 2 atheneum
Je hebt er duidelijk geen bal van begrepen, want je gaat inhoudelijk niet op mijn argumenten in.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:04 schreef KiNGTiMM het volgende:
[..]
Dat heb ik zeker, kIJk maar eens paar keer het nieuws 2 van de 3 keer gaat het over moorden en aanslagen in de VS en ik kan zonder bronnen zeggen dat het aantal moorden in verhouding hoger is in de VS dan in Nederland. Nou moet je mij niet gaan beordelen op wat dingen die ik ongegrond heb gezegd. want ik beredeneer gewoon wat.
Daar gaat het niet om, jij stelt dat in Nederland bij toegenomen vuurwapenbezit ook meer slachtoffers vallen. Daarmee geef jij aan dat er een positieve correlatie is tussen toegenomen vuurwapenbezit en meer slachtoffers. Dat weerleg ik door de voorbeelden van Zwitserland en Noorwegen aan te dragen, waaruit blijkt dat die positieve correlatie niet noodzakelijkerwijs bestaat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:13 schreef KiNGTiMM het volgende:
Ontwikkelingspsychologie: levensloop vanaf de jongvolwassenheid - Resultaten voor Zoeken naar boeken met Google
Robert S Feldman, Robert S Feldman - 2007
Het moordcijfer ligt in de VS significant hoger dan in enig ander ontwikkeld land...
Het feit dat dat met Noorwegen en Zwitserland zo zit, heb ik nooit wat over gezegd. Ook is het zo dat de bevolkingsdichtheid (wat er zeker te weten mee te maken heeft) en de hoeveelheid armoede veel hoger is in de VS dan in landen als Noorwegen & Zwitserland.
PVV'ers zijn ook van mening dat alle moslims een bedreiging voor Nederland vormen, maar daarom is het nog geen feit. Fijn dat je je eigen argumentatie om zeep hebt geholpen, je bent een echte held!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:20 schreef KiNGTiMM het volgende:
Oke stop maar, mijn mening is nog steeds, gegrond of ongegrond dat vuurwapens legaliseren niet zou moeten gebeuren. En dat de moordcijfers, door welke reden dan ook, toenemen in Nederland als het wel gelegaliseerd zou worden.
Ik spreek nog wel met je als het uiteindelijk toch gelegaliseerd word en een bekende, of familie er door word vermoord, misschien wel prongeluk. dan gaat het niet meer om cijfers en argumenten, het gaat om mensenlevens.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
PVV'ers zijn ook van mening dat alle moslims een bedreiging voor Nederland vormen, maar daarom is het nog geen feit. Fijn dat je je eigen argumentatie om zeep hebt geholpen, je bent een echte held!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |