abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91744351
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef BeamofLight het volgende:
Ja 50% waarde verliezen ja. Maar als die huizen toch niet verkocht worden is er ook geen waarde. Of denk je dat als het huis affikt de verzekeringmij 50% uitkeert omdat ene Xeno van fok dat zegt?
Nee... als jouw huis afbrand dan keert de verzekeraar de herstelkosten uit.

De reden dat huizen niet verkopen wil niet zeggen dat er geen vraag naar is, de prijs is gewoon te hoog. Zak met de prijs en je bereikt vanzelf een niveau waarvoor het huis wel verkocht kan worden.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91744494
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:35 schreef snabbi het volgende:

^O^
Een huis kopen moet je ook niet doen wanneer je je relatie nog niet hebt getest. Het levert een kort wonen in je koophuis op (wat dus duur is) en daarnaast zorgt een gedwongen verkoop nog eens voor een verkoop onder de marktprijs. Twee negatieve elementen die inderdaad een behoorlijk financieel lijden kunnen veroorzaken.
Maar veel mensen moeten toch kopen? 8 jaar op een wachtlijst gaan staan is geen optie en huren in de vrije sector is je geld weggooien? Of ligt het toch wat genuanceerder? Tot een paar jaar terug was kopen volkomen zonder risico.... het is tijd om dus de normen wat bij te stellen naar de huidige situatie :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91744537
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:05 schreef xenobinol het volgende:
De reden dat huizen niet verkopen wil niet zeggen dat er geen vraag naar is, de prijs is gewoon te hoog. Zak met de prijs en je bereikt vanzelf een niveau waarvoor het huis wel verkocht kan worden.
Waarom zakken? Jij verkoopt je auto toch ook niet voor de helft van de waarde die hij voor jou heeft? Dan blijf je toch ook gewoon zelf rijden met dat ding?

Als ik mijn woning zou verkopen heb ik daarvoor een prijs in gedachten. En die prijs komt er dan ook aan te hangen. Take it or leave it.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 23 januari 2011 @ 13:09:50 #54
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_91744563
Ik ben het er wel mee eens dat de huizenmarktsituatie van geen kanten klopt. Wie niet trouwens. En dat de HRA op een bepaalde manier eraf moet ook (al "kost" me dat 200 euro). Maar dat geneuzel over 40% - 50% te duur is gewoon BS.
pi_91745057
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Waarom zakken? Jij verkoopt je auto toch ook niet voor de helft van de waarde die hij voor jou heeft? Dan blijf je toch ook gewoon zelf rijden met dat ding?
Kennelijk bied jij iets te koop aan en wil je er dus vanaf, je moet maar afwachten dat de markt je een bepaalde prijs wil bieden, gebeurt dat niet dan blijf je gewoon zitten met je handel. Handel heeft dus helemaal niets te maken met het gevoel van waarde, het heeft te maken met de betaalbaarheid voor de markt en de schaarste. Als de markt het niet kan betalen heb je twee opties... blijven zitten met je handel of zakken met je prijs.

quote:
Als ik mijn woning zou verkopen heb ik daarvoor een prijs in gedachten. En die prijs komt er dan ook aan te hangen. Take it or leave it.
Voorlopig blijven wannabe verkopers lekker zitten met hun huizen, je kan beter nu nog verkopen... want je verliezen gaan alleen maar oplopen, "fear" zal spoedig toeslaan *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_91745130
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef BeamofLight het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat de huizenmarktsituatie van geen kanten klopt. Wie niet trouwens. En dat de HRA op een bepaalde manier eraf moet ook (al "kost" me dat 200 euro). Maar dat geneuzel over 40% - 50% te duur is gewoon BS.
Hoezo?... als de rente stijgt en de HRA er af gaat zijn dat hele reele getallen hoor.
I'll sing you a lullaby.
pi_91745364
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:19 schreef xenobinol het volgende:
Kennelijk bied jij iets te koop aan en wil je er dus vanaf, je moet maar afwachten dat de markt je een bepaalde prijs wil bieden, gebeurt dat niet dan blijf je gewoon zitten met je handel. Handel heeft dus helemaal niets te maken met het gevoel van waarde, het heeft te maken met de betaalbaarheid voor de markt en de schaarste. Als de markt het niet kan betalen heb je twee opties... blijven zitten met je handel of zakken met je prijs.
Kennelijk wil ik dan verhuizen. En dan wel naar iets waar ik op vooruit ga. Als je je huis met zwaar verlies moet verkopen vervalt de mogelijkheid om een betere woning te bemachtigen. Dan blijf je dus gewoon zitten waar je zit. Omdat dat het verstandigst is. :Y

quote:
Voorlopig blijven wannabe verkopers lekker zitten met hun huizen, je kan beter nu nog verkopen... want je verliezen gaan alleen maar oplopen, "fear" zal spoedig toeslaan *O*
Dus je moet volgens jou dan maar verkopen met verlies en dan? Iets terug huren ofzo? Iedereen die niet noodgedwongen hoeft te verkopen zal gewoon blijven zitten waar hij zit hoor.
pi_91745460
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo?... als de rente stijgt en de HRA er af gaat zijn dat hele reele getallen hoor.
Zelfs dan niet. De HRA wordt echt niet van de ene op de andere dag afgeschaft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:30:22 #59
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_91745575
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zelfs dan niet. De HRA wordt echt niet van de ene op de andere dag afgeschaft.
Dat dus en er zal iets voor in de plaats komen.
pi_91746496
Wat een vertrouwen in de overheid O+
I'll sing you a lullaby.
pi_91746504
Kopers moeten gewoon nieuwbouw kopen, daar doen ze niet zo moeilijk over kortingen van 100k.
pi_91746552
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Kennelijk wil ik dan verhuizen. En dan wel naar iets waar ik op vooruit ga. Als je je huis met zwaar verlies moet verkopen vervalt de mogelijkheid om een betere woning te bemachtigen. Dan blijf je dus gewoon zitten waar je zit. Omdat dat het verstandigst is. :Y

Yep... en zal dus nieuwbouw de marktprijs bepalen.
I'll sing you a lullaby.
pi_91746585
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:51 schreef Terrorizer het volgende:
Kopers moeten gewoon nieuwbouw kopen, daar doen ze niet zo moeilijk over kortingen van 100k.
Jij snapt het ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_91746786
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:51 schreef xenobinol het volgende:
Wat een vertrouwen in de overheid O+
Het alternatief is dat de politieke omstandigheden finaal omslaan maar dan is er vermoedelijk meer om je druk over te maken dan de huizenprijzen :'). Je hebt gewoon geen argumenten.
pi_91747146
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:52 schreef xenobinol het volgende:
Yep... en zal dus nieuwbouw de marktprijs bepalen.
Als iedereen een nieuwbouwwoning wil kopen wat denk jij dan dat de prijs daarvan gaat doen?
pi_91747211
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als iedereen een nieuwbouwwoning wil kopen wat denk jij dan dat de prijs daarvan gaat doen?
Ja..... mensen verdringen zich nu ook al bij de aannemers _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_91747274
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:56 schreef du_ke het volgende:

Het alternatief is dat de politieke omstandigheden finaal omslaan maar dan is er vermoedelijk meer om je druk over te maken dan de huizenprijzen :'). Je hebt gewoon geen argumenten.
Want.... NL is failliet en anarchie zal overal zijn? Dat is het argument van de leenkneuzen toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_91747438
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:06 schreef xenobinol het volgende:
Want.... NL is failliet en anarchie zal overal zijn? Dat is het argument van de leenkneuzen toch?
Nou.... Als je morgen de HRA in 1 x afschaft staan er wellicht op termijn 500.000 mensen gezinnen op straat.

Ik denk niet dat je als maatschappij daarop vooruit gaat. (Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar als ik mijn gezin moet voeden, dan doe ik dat. En het kan me echt niet schelen wat ik daarvoor moet doen.)
pi_91747785
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou.... Als je morgen de HRA in 1 x afschaft staan er wellicht op termijn 500.000 mensen gezinnen op straat.

Ik denk niet dat je als maatschappij daarop vooruit gaat. (Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar als ik mijn gezin moet voeden, dan doe ik dat. En het kan me echt niet schelen wat ik daarvoor moet doen.)
Welnee joh.. die kopen gewoon weer een (nieuwbouw) huis.

Of gewoon een huis in dezelfde straat waar ze uitgezet zijn tegen -30%. :+
  zondag 23 januari 2011 @ 14:18:55 #70
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91747949
Morgen afschaffen mag hoor. Moet de overheid wel het bedrag dat aan HRA nog betaald zou worden even omrekenen en aflossen op mijn hypotheek. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91748096
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:18 schreef Bayswater het volgende:
Morgen afschaffen mag hoor. Moet de overheid wel het bedrag dat aan HRA nog betaald zou worden even omrekenen en aflossen op mijn hypotheek. :)
Ik kom, sociaal als ik ben, de overheid wel tegemoet: 90% mag ook. ^O^
pi_91749547
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar veel mensen moeten toch kopen? 8 jaar op een wachtlijst gaan staan is geen optie en huren in de vrije sector is je geld weggooien? Of ligt het toch wat genuanceerder? Tot een paar jaar terug was kopen volkomen zonder risico.... het is tijd om dus de normen wat bij te stellen naar de huidige situatie :)
Wellicht past het niet in je hokjesgedachte, maar de punten die je benoemd heb ik nooit als argumenten aangedragen. Sterker nog:

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:30 schreef snabbi het volgende:
In mijn ogen blijft huren verstandig wanneer je er een korte tijd woont (financieringskosten van kopen zijn hoog door bedrijfsleven en overheid). Ook is het verstandig wanneer je geen reserves hebt, immers mocht er iets kapot gaan aan het huis dan draait de huisbaas er voor op. Tot slot wanneer je de gebreken van een woning kent en daardoor een inschatting kunt maken van de toekomstige kosten. Dan kan het ook handig zijn om niet gelijk te kopen.

Kopen is handig voor langere termijn, wanneer je dingen wilt aanpassen naar je eigen stijl
pi_91750852
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee er is gewoon geen draagvlak voor.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:11:34 #74
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91753780
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:18 schreef Bayswater het volgende:
Waarom? Heb je een overeenkomst met de overheid of met de bank?
De overheid komt steeds meer geld te kort en dan komt de renteaftrek alsnog aan de beurt.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:27:45 #75
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91754641
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Waarom? Heb je een overeenkomst met de overheid of met de bank?

Yup, en de komende jaren is deze zeker nog gegarandeerd. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')