Dat zei hij inderdaad, dat hij niet naar Sint Maarten kon omdat hij geen geld meer had daarvoor. Maar aangezien die hele filmcrew van PHF en Screentime daar rondliep om opnamen te maken van Laura (en van Laura alleen), vermoed ik eerder dat er geld zat was voor een vliegticket, maar dat ze hem daar op dat moment niet konden gebruiken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ook ik kan me niet voorstellen dat je een 10-jarige alleen op vakantie laat gaan. Maar bij deze familie verbaas ik me niet zo snel meer. Mijn kind zolang moeten missen zo ik ook niet willen, maar dat was ook niet de bedoeling he? Pa zou haar opzoeken maar helaas waren de centjes op!
Laura haar moeder, was het er ook beslist niet mee eensquote:Op donderdag 27 januari 2011 23:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wij hadden onze dochter niet laten gaan, hoe boos ze ook was geworden. Die boosheid gaat wel weer over en als ze tijd van leven heeft kan ze altijd nog gaan op het moment dat ze zelf mag beslissen en in haar eigen onderhoud kan voorzien. Dat LD een droom had is fijn, die hebben de meeste mensen. Maar dat wil nog niet zeggen dat die droom ook onmiddelijk in vervulling moet gaan!
Dat is best heftig he? Ik heb medelijden met die moeder, echt! Maar zo ging het steeds als het om Laura ging, als mensen vragen stelden, regels na wilden leven, kortom dingen deden die niet in het voordeel van LD waren, dan waren ze "onwillig" of ze "verziekten" alles.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Laura haar moeder, was het er ook beslist niet mee eens![]()
Maar als ze er iets over zei, werd het "oorlog" en "verziekte" ze alles. Ze wilde uiteindelijk zelfs ontheven worden uit de gezamenlijke voogdij om die reden. Dat geeft wel aan, in welke mate die moeder onder druk is gezet door Laura en haar vader.
Interview met de moeder van Laura:
Het is natuurlijk maar de vraag of ze al flink gedoneerd hebben, dat weten we niet. Pa zelf doet ook nogal mistig over de donaties die binnen zijn gekomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat zei hij inderdaad, dat hij niet naar Sint Maarten kon omdat hij geen geld meer had daarvoor. Maar aangezien die hele filmcrew van PHF en Screentime daar rondliep om opnamen te maken van Laura (en van Laura alleen), vermoed ik eerder dat er geld zat was voor een vliegticket, maar dat ze hem daar op dat moment niet konden gebruiken.
Ja, jij en ik en het gros van de ouders zouden gillend gek worden. Daarom begrijpen wij Dick Dekker ook niet. Maar een vader die zijn 10-jarige dochter al 6 weken alleen met haar (G)uppy over het Ijselmeer en de Friese meren laat dwalen, en zich enkel kan opwinden over "onwillige" sluiswachters, kent die verantwoordelijkheid blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar de vraag of ze al flink gedoneerd hebben, dat weten we niet. Pa zelf doet ook nogal mistig over de donaties die binnen zijn gekomen.
Zelf zou ik het zo niet willen, ik zou echt gek worden van de spanning etc. Wat als je kind morgen iets ernstigs overkomt en je kunt er niet heen omdat je banksaldo dat niet toestaat? Dan word je als ouder toch gillend gek?
Nog niet, nee. Maar ze is nog niet thuis.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:32 schreef spuitje het volgende:
Weten zullen we het nooit want er is niets ernstigs gebeurd gelukkig.
Ik doelde eigenlijk op dat retourtripje naar Engeland. Toen LD in een tehuis werd geplaatst tot pa haar kwam halen. En pa, nadat hij naar Engeland was gekomen toch besloot zijn dochter alleen terug te laten zeilen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog niet, nee. Maar ze is nog niet thuis.
En wie weet in zekere zin emotioneel verwaarloosd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op dat retourtripje naar Engeland. Toen LD in een tehuis werd geplaatst tot pa haar kwam halen. En pa, nadat hij naar Engeland was gekomen toch besloot zijn dochter alleen terug te laten zeilen.
Verder hoop ik gewoon dat er niets ernstigs gebeurd, want dat gun ik LD echt niet!! Laten we niet vergeten dat we het hier hebben over een 15 jarig meisje dat zwaar beinvloed is door haar vader.
En wat nu, als Laura helemaal niet uit zichzelf is weggelopen, maar dat ook dat een opzetje van papa is geweest? Dat lijkt mij namelijk veel reëler, dan een 13-jarige die alleen op het vliegtuig stapt naar Sint Maarten, met bovendien nog een pak geld op zak ook. Ze was immers van plan om daar zomaar een bootje te kopen en dan daarmee gewoon maar op reis te gaan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En wie weet in zekere zin emotioneel verwaarloosd.
Ze ontloopt haar huis, ze zondert zich af maar trekt tegelijk toch de aandacht door ongewone dingen te doen.
Ze wordt op een voetstuk gezet, maar ze blinkt nergens in uit. Haar verzet wordt uitgelegd als uiting van het feit dat ze een bijzonder kind zou zijn.
(Haar oma vond het zelfs fantastisch dat ze wegliep en zichzelf ging snijden. Wat een vechtster!)
Hoe het ook zij, ze komt niet uit een normaal gezin. Moeder die zelf verzoekt om uit de ouderlijke macht ontzet te worden, omdat ze tegen de onderneming maar zich niet durft te verzetten omdat ze dan een definitieve breuk met haar dochter riskeert, maar evengoed geen verantwoording wil dragen voor deze onderneming.
Haar vader die haar geniaal vindt en haar en alles haar zin geeft, maar in het wegloopgedrag niets alarmerends ziet.
En dan de manier waarop grootouders en vader er een slaatje uit proberen te slaan.
En maar kankeren op Jeugdzorg en de leerplichtambtenaar en de rechter.
Jeugdzorg heeft groot gelijk gehad dat ze hebben ingegrepen.
Laten we inderdaad hopen dat haar niet nog meer narigheid overkomt.
Kan heel goed, Het is natuurlijk een veronderstelling over hoe het gegaan kan zijn. Dit is ook weer zo'n raar verhaal.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En wat nu, als Laura helemaal niet uit zichzelf is weggelopen, maar dat ook dat een opzetje van papa is geweest? Dat lijkt mij namelijk veel reëler, dan een 13-jarige die alleen op het vliegtuig stapt naar Sint Maarten, met bovendien nog een pak geld op zak ook. Ze was immers van plan om daar zomaar een bootje te kopen en dan daarmee gewoon maar op reis te gaan?
Kinderen die weglopen (ik heb daar ervaring mee, want als pleegouder heb je vooral ook met weglopers te maken), lopen niet weg met volle koffers en pakken geld. Weglopen is een impulsieve actie. Die lopen weg met wat ze aan hebben en verder niets.
Ja maar, dat doet een 10-jarige toch zeker ook niet uit zichzelf? Ik kan me dat niet voorstellen iig. Het lijkt wel, of Pa Dekker haar al vanaf die leeftijd aan het klaarstomen was voor dit avontuur wat een record zou moeten worden, maar een vakantie werd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kan heel goed, Het is natuurlijk een veronderstelling over hoe het gegaan kan zijn. Dit is ook weer zo'n raar verhaal.
Met weglopen bedoelde ik meer haar huis ontwijken, zoals 6 weken ervandoor gaan in de vakantie enzo.. Die term gebruikte ik oneigenlijk..
Dat ligt eraan of die 10-jarige ingeprent heeft gekregen dat ze zelfstandig moet zijn en ze tegelijk rebelleert en zich wil bewijzen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja maar, dat doet een 10-jarige toch zeker ook niet uit zichzelf? Ik kan me dat niet voorstellen iig. Het lijkt wel, of Pa Dekker haar al vanaf die leeftijd aan het klaarstomen was voor dit avontuur wat een record zou moeten worden, maar een vakantie werd.
Laura is idd rebels, iig tov haar moeder. Maar ik heb nooit de indruk gekregen dat ze zou rebelleren tov haar vader. Integendeel. Die 2 zijn 2 handen op 1 buik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of die 10-jarige ingeprent heeft gekregen dat ze zelfstandig moet zijn en ze tegelijk rebelleert en zich wil bewijzen.
Maar goed, het kan ook net zo goed zijn zoals jij zegt.
Ik begrijp alleen hun gekanker op Jeugdzorg niet. Als je met dat soort verhalen naar buiten komt is het logisch dat je hun aandacht trekt.
Het leek alsof ze zo 'dik' was met haar vader. Maar volgens mij is er sprake van een breuk. Aangezien ze haar huis ontloopt, tegenstrijdige berichten in de media, de problemen met de sponsors, uitspraken bij de rechter en de zg. recordpoging en haar uitspraak dat ze lekker 'losbandig' wil leven, etc.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Laura is idd rebels, iig tov haar moeder. Maar ik heb nooit de indruk gekregen dat ze zou rebelleren tov haar vader. Integendeel. Die 2 zijn 2 handen op 1 buik.
Ik begrijp het gekanker op Jeugdzorg welDat is een instantie waar je als ouder met een heel wijde boog omheen moet gaan. Mgoed, ook Jeugdzorg komt (igv een OTS) pas in beeld na een onderzoek van het AMK en een oordeel van de rechter daarover. Dat is niet altijd een terechte beslissing. Maar het brengt in alle gevallen (terecht of onterecht) een hoop stress en narigheid met zich mee. Voor alle betrokkenen.
Ik vermoed dat ze voor die docu ook beelden willen hebben van wat ze deed voordat die filmmakers op de proppen kwamen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
'Alleen' is heel betrekkelijk natuurlijk, bij deze solo.. eh . tocht. Ze is eraan gewend dat haar vader niet om haar heen hangt.
Zou dat het Nederlands stel zijn dat haar begeleidt, waar ze een wandeling mee maakt? Die wandeling en het nieuwe bezoek aan de 'Stad Amsterdam' .. is dat in het kader van de docu? Ben wel benieuwd
De filmcrew van PHF en Screentime was al op Sint Maarten 2 dagen voor Laura daar zelf aankwamquote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze voor die docu ook beelden willen hebben van wat ze deed voordat die filmmakers op de proppen kwamen.
Dus, zo'n wandeling in de natuur filmen, want in haar logboek heeft ze het daarover gehad.
Terug naar de Stad Amsterdam om ook daar te filmen, alsof het live is opgenomen tijdens die trip.
Waarschijnlijk heeft ze 'voor de beelden' allerlei werkzaamheden op die schuit moeten uitvoeren die ze toen gedaan heeft.
Dat wordt dan lastig. Je kindje mag dus geen Nederlander zijn van jou? Niet bijgeschreven worden in jouw paspoort? Geen sofinummer krijgen? Geen recht hebben op scholing, arbeid, of een uitkering? Niet worden gevaccineerd? Niet verzekerd zijn voor ziektekosten, wettelijke aansprakelijkheid en zelfs geen reisverzekering?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik ga mijn dochter nooit inschrijven bij de burgerlijke stand. Wat is dit een verschrikkelijk betuttelend land. Ik vraag me af of ik überhaupt in dit land kindjes moet maken.
Het vertrek (vanuit Nederland) is vastgelegd in publiek beeld. Gibraltar en Kaapverdië missen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat wordt opgelost. Misschien met eigengeschoten beelden?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De filmcrew van PHF en Screentime was al op Sint Maarten 2 dagen voor Laura daar zelf aankwamDie hebben dus al beelden geschoten aan boord van de Stad Amsterdam.
Maar ik ben inderdaad benieuwd, hoe ze dat half jaar achterstand in beeld willen brengen? Het lijkt me toch lastig, om die vakantie volledig te kunnen rapporteren, wanneer je er op 3/4 inspringt.
En misschien moeten er inderdaad wat shots overgedaan worden, of worden aangevuld. Het is wel opvallend, dat ze sinds haar vertrek vanaf Sint Maarten steeds de Stad Amsterdam achterna vaart (of vooruit vaart) om dan weer op dezelfde plaats te ankeren of in dezelfde haven aan te meren.
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat wordt dan lastig. Je kindje mag dus geen Nederlander zijn van jou? Niet bijgeschreven worden in jouw paspoort? Geen sofinummer krijgen? Geen recht hebben op scholing, arbeid, of een uitkering? Niet worden gevaccineerd? Niet verzekerd zijn voor ziektekosten, wettelijke aansprakelijkheid en zelfs geen reisverzekering?
Ik denk beslist niet, dat dat toeval isquote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het vertrek (vanuit Nederland) is vastgelegd in publiek beeld. Gibraltar en Kaapverdië missen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat wordt opgelost. Misschien met eigengeschoten beelden?
De CLA gaat nu nog naar Martinique en blijft dan in de regio. Ik denk dat het toeval is dat een deel van Laura's reis samenvalt met CLA.
Wacht maar tot je eventuele kindjes medische zorg nodig hebben of een uitkering !!!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik ga mijn dochter nooit inschrijven bij de burgerlijke stand. Wat is dit een verschrikkelijk betuttelend land. Ik vraag me af of ik überhaupt in dit land kindjes moet maken.
Helaas is thuisonderwijs in Nederland verboden. Alleen in héél uitzonderlijke gevallen, wil de leerplichtambtenaar daar toestemming voor geven.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]![]()
daar had ik nog niet aan gedacht. Ik dacht alleen aan die paar roteuri aan kinderbijslag.
Ik kan mijn kinderen beter zelf lesgeven dan ze naar school sturen waar ze te maken krijgen met geweld, ontucht en indoctrinatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |