quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:36 schreef belsen het volgende:
Van welk album uit 1995 horen we hier de eerste en laatste tonen?
Houden zo.quote:
quote:
Ik zat bij die zanger trouwens te denken aan Thee Stash met Billy Childish.quote:
wist geen betere vervolgvraag te verzinnen dan SuperCrassquote:
Die eens een keer niet.quote:
Ik eigenlijk wel, zeker als gokbare naam komt deze bij diverse vragen vrij snel in me opquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
(denk zelf bij Britpop nie zo snel aan deze man, als klopt het natuurlijk ook weer wel)
Blijkbaar. Maar Byrne als een Britpop-man zien slaat natuurlijk..naja, vul dat zelf maar inquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:27 schreef Blogman het volgende:
Huh ? David Byrne is toch geboren in Dumbarton (UK) ?
Was het de Gollum-hint?quote:
Die vent is zo lelijkquote:
Zeker, maar dan nog is er een aardig verschil tussen Britpop en de New York-scenequote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:32 schreef Blogman het volgende:
Nou ja, hij doet in ieder geval veel zijprojectjes.
Ja, maar van Britpop weet ik natuurlijk niks.quote:Zeker, maar dan nog is er een aardig verschil tussen Britpop en de New York-scene
King Crimson is toch ook Britpop?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:38 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ja, maar van Britpop weet ik natuurlijk niks.
cafca +1quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:44 schreef cafca het volgende:
Iets uit de buurt van Liverpool.
I feel fine van de Beatles
britpop bestaat al sinds ten minste 1965.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:27 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Britpop in 1985? Da's dus geen britpop!
Je moet dat breder zien...wel nr1 in de verrukkelijke 15.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Grote hit? Dat nummer is de tipparade nooit uitgekomen
Dream Academy dus (dacht eerst dat het 2 dames waren op de foto..)
Nou, (ik sta er ook van te kijken), maar het nummer staat niet in de jaarlijst van 1985 of '86, dus dat denk ik ook niet.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Je moet dat breder zien...wel nr1 in de verrukkelijke 15.
n00biedoobiedoo +1
quote:From the very very young to the very very old
everybody now say aye
From the center of the earth to the corners of the globe
Everyone of you say aye
Nobody better let me down
gotta run from the other side
quote:Someone tell me it aint true
Why my heart belongs to you
Well, at the end of everyday
Ah, you take my breath away
'Cause I'm flyin' high on a rocket in the sky
N00bie +1quote:Op zondag 23 januari 2011 12:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, Sonic Boom Boy van Westlifebamworld.
1987 geloof ik, de tijd dat mijn smaak iets van de nederlandse top 40 begon te verschillen. Mede dankzij Tom Blomberg schoof mijn smaak van Five Star en Janet Jackson op naar bands als Transvision Vamp, Primitives en dergelijke waaronder Westworld. Vanaf daar was het nog maar een kleine stap naar Magnapop, Breeders, Letters to Cleo etc een paar jaar laterquote:
De Primitives en Transvision Vamp ken ik weer wel uit die tijd. Ik zal ze vast een keer gezien hebben op een Engelse clipzender maar het is niet blijven hangen.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:00 schreef ranja het volgende:
1987 geloof ik, de tijd dat mijn smaak iets van de nederlandse top 40 begon te verschillen. Mede dankzij Tom Blomberg schoof mijn smaak van Five Star en Janet Jackson op naar bands als Transvision Vamp, Primitives en dergelijke waaronder Westworld. Vanaf daar was het nog maar een kleine stap naar Magnapop, Breeders, Letters to Cleo etc een paar jaar later
Close enough.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:44 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken alleen die plaat van Deerhoof, maar heeft het iets met het artwork te maken? Op allemaal een stuk fruit (banaan/aardbei) op de voorkant?
Ja, ik besefte me net dat het een vervolgvraag zou zijn (want door jou gesteld). Strawberry it is.quote:
Wimbledon, jeweetz.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:00 schreef Grobbel het volgende:
Tenminste, ik herken de hoes. Al begrijp ik de vraag niet helemaal...
Britpop is dus wat anders dan Britse pop...quote:Op zondag 23 januari 2011 04:21 schreef ranja het volgende:
[..]
britpop bestaat al sinds ten minste 1965.
Ace, Love, Supergrassquote:Op zondag 23 januari 2011 15:49 schreef Norrage het volgende:
Als je nou een foto van Bettie Serveert had gedaan had ik het uiteraard gewetenmaar verder ken ik niks met iets tennis erin
Maar ben nu wel benieuwd!
Supergrassquote:
Via je laatste hint. Maar ik denk waarschijnlijk teveel door.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Antwoord is niet goed. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je daar ineens bij komt.
ballieknallied00 +1quote:
quote:(Freeze! Rock! Freeze! Rock! Freeze! Rock! Freeze! Rock!)
(Blow!)
(Ahhh) Higher, baby
(Ahhh) Get higher, baby!
(Ahhh) Get higher, baby!
And don't ever come down! (Freebase!)
Rang dang diggedy dang di-dang
Diggedy dang di-dang diggedy dang di-dang
Uiteraard Seven Nation Army van de White Stripes. Of die ben natuurlijkquote:Op zondag 23 januari 2011 16:32 schreef Blogman het volgende:
And I'm talking to myself at night
Because I can't forget
Back and forth through my mind
Behind a cigarette
And the message coming from my eyes
Says leave it alone
Wat van wie ?
Dramatische klotecover overigens.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:35 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik schrok even, want ik dacht dat je het over Ben Saunders had, maar ik realiseerde me al snel dat Ben l'Oncle Soul het nummer ook heeft gecoverd.
Live was het wel heel leukquote:
1. The White Stripes - Seven Nation Armyquote:Op zondag 23 januari 2011 16:51 schreef Norrage het volgende:
uuuh...Crazy, Seven Nation Army (dus), I Kissed A Girl? hoeveel zijn het er?
Ik mag hopen dat ie met z'n tengels is afgebleven van die plaat van Sam & Dave in elk geval.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:58 schreef Norrage het volgende:
Is dan Soulman de laatste? Of was dat zijn eigen nummer?
Geen Cocktail, en dat plaatje staat voor de bandnaam, niet de songquote:
Ja veel meer kan ik er niet van maken hoor, gooi er anders gerust een nieuwe vraag in..quote:
puntje op verzoek dan (ben ik ervanafquote:Op maandag 24 januari 2011 11:32 schreef Norrage het volgende:
Anders geef je hem aan Grobbel, die de laatste 2 goed had. Dat Sympathique kent toch bijna niemand
Ben je nou alweer verhuisd?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:15 schreef bukgeit het volgende:
Moi jongens.
[ afbeelding ]
Mag ik vier albumhoezen met caravans?
Norrage +1quote:Op maandag 24 januari 2011 15:23 schreef Norrage het volgende:
Ok, en Ry Cooder en A Balladeer had ik kunnen weten
En die van der Leeuw is natuurlijk Caro
quote:And instead of saying all of your goodbyes
Let them know you realize that life goes fast
It's hard to make the good things last
You realize the sun doesn't go down
It's just an illusion caused by the world spinning round
misschien was 'zij van Texas' ook wel goedgerekendquote:Op maandag 24 januari 2011 16:09 schreef cafca het volgende:
Dat was inderdaad mijn volgende gok......als ik op haar naam had kunnen komen
No way.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:11 schreef ranja het volgende:
[..]
misschien was 'zij van Texas' ook wel goedgerekend
quote:Op maandag 24 januari 2011 17:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is een meisje. Dat werd later overigens wel duidelijker.
quote:
je hebt gezocht op 'heule dikke tetten'quote:Op maandag 24 januari 2011 18:19 schreef thettes het volgende:
Ik heb gecheat door het op te zoeken dus hou mn mond nog ff. Maar goeie hint!
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:25 schreef ranja het volgende:
[..]
je hebt gezocht op 'heule dikke tetten'
Ze heeft inderdaad een nummer dat Jolene heet, maar na wat research is dat volgens mij gewoon een ander nummer.quote:
ranja +1quote:
Nee, het zal best. Het was gewoon een ingeving.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:07 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
ranja +1
@cafca: http://www.mp3lyrics.org/j/janis-ian/jolene/
Tekst is heel anders, als ik deze site mag geloven.
Verder kan ik nergens ook maar een aanwijzing vinden dat het om een cover zou gaan...
Volgens mij heb ik het Johnny Cash ook wel een horen zingen, alhoewel de zin 'Please don't take my man', meer duidt op Geer en/of Goor tijdens de Toppers, waar het me ook wel geschikt voor lijkt...quote:Op maandag 24 januari 2011 19:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, het zal best. Het was gewoon een ingeving.
Ik heb hier wel een versie van Mindy Smith, en ik heb een versie van een man in mijn hoofd, maar geen idee wie dat was. Iemand?
Ik ken wel nog deze, maar die zal je wel niet bedoelen:quote:Op maandag 24 januari 2011 19:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, het zal best. Het was gewoon een ingeving.
Ik heb hier wel een versie van Mindy Smith, en ik heb een versie van een man in mijn hoofd, maar geen idee wie dat was. Iemand?
Jeetje, dat wil ik geloof ik niet horen...Of is het nog best goed? Dan zou ik ineens respect voor haar kunnen krijgenquote:Op maandag 24 januari 2011 19:45 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Overduidelijk ja.
Tijdens d'r unplugged concert.
Je zal maar 'geen idee' hebben, dan moet je toch wat roepen...quote:Op maandag 24 januari 2011 21:49 schreef Blogman het volgende:
Dat lijkt verdacht veel op de assistente van dokter van der Ploeg..
Wat ik ervan heb gezien, vond ik niet slecht nee. In ieder geval stukken beter dan normaal.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jeetje, dat wil ik geloof ik niet horen...Of is het nog best goed? Dan zou ik ineens respect voor haar kunnen krijgen
Je kan ook gewoon niets posten, als je wilt ouwehoeren zijn er ladingen SC's hier op Fok!.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:52 schreef Blogman het volgende:
Het is anders zo stil met mensen die 'geen idee' hebben..
quote:Je kan ook gewoon niets posten, als je wilt ouwehoeren zijn er ladingen SC's hier op Fok!.
Ik moet nu vaak tussen ladingen baggerposts de vragen en eventueel gegeven antwoorden opzoeken en daar ben ik eigenlijk een beetje klaar mee.
Daarom nu ook letterlijk een baggervraag...
Dat is heel goed mogelijk, maar dan niet in een muzikaal kader.quote:
Dan moet je er met Ranja samen uit kunnen komen, het gaat namelijk om 2 personen...quote:Op maandag 24 januari 2011 22:58 schreef Felagund het volgende:
Ik herken alleen het bovenste gedeelte.
Lijkt me correct: zover zat ik er niet vanaf met mijn opmerking dus.quote:Adele Bloemendaal?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:49 schreef iggyinthehouse het volgende:
Maar het zijn dus 2 personen. Ene is dus Adele Bloemendaal, maar de andereIs dat Adele van Chasing Pavements??
Adele Bloemendaal heeft 0,0 met 'Zeg eens Aaa' en/of Dr. v/d Ploeg te maken, dus je zat er heel erg ver vanaf. En nee, ik hoef hier geen reply op...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:38 schreef Blogman het volgende:
[..]
Lijkt me correct: zover zat ik er niet vanaf met mijn opmerking dus.
Wie?quote:is an American rock group from the 1960s, known for having all five members contribute to singing and songwriting[1] and that collectively merged elements of folk music, blues, country, and jazz together with rock and psychedelic music. Due to the strength of their debut album, several critics consider
to be the best rock band to emerge from the San Francisco music scene in the late sixties. The group continues to perform occasionally.
Ook niet.quote:
Volgens mij wel, met Hey Grandma?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit is Moby Grape. Die zaten overigens niet in de fruithapjesronde.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik roep nooit Boe.
MadMaster + 1
Ik was het zelf...quote:
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:09 schreef MadMaster het volgende:
That's When I Realized It's Over...![]()
Ik dacht altijd dat Moby zo'n principieel mannetje was...
En een voorspelbare...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Betty Boo (lijkt me een veilige gok)
NBDBD +1quote:
Met een uitroeptekenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:51 schreef MadMaster het volgende:
Gezien de snelheid, ook een 'Boo(h)'?
Wat van wie?quote:You make me wanna throw my pager out the window
tell MCI to cut the phone calls
...
I wanna put your number on the call block
have AOL make my emails stop
quote:A robin feathering his nest
Has very little time to rest
While gathering his bits of twine and twig
Though quite intent in his pursuit
He has a merry tune to toot
He knows a song will move the job along
De film wel, titel van het nummer niet..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:01 schreef Norrage het volgende:
is het antwoord niet gewoon al gegeven?
Sorry had dit antwoord niet gezien. Komt inderdaad uit Mary Poppins...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:24 schreef ranja het volgende:
klinkt als the sound of music of mary poppins ofzo
Ken de film en heb de musical gezien (in het Nederlands weliswaar), maar de tekst komt me niet bekend voor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:10 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Sorry had dit antwoord niet gezien. Komt inderdaad uit Mary Poppins...
Neh, dat is 'm nie.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:38 schreef cafca het volgende:
Ik ken alleen Expicalliyfragilisticblablabla....
Inmiddels gecheckt en nu ben ik nog meer benieuwd waar Iggy de inspiratie voor deze vraag vandaan heeft gehaald. Naar Scheveningen geweest of zo of is die kleine van hem al zover dat hij/zij (??) Mary Poppins in de DVD wil hebben????quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:49 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Neh, dat is 'm nie.
Is het misschien A spoon full of sugar?!
Ken alleen het refreintje.......
Thanks!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Anyway...
Elmo76 +1
Welkom overigens en en nieuwe vraag graag...
quote:is an American alternative band from Los Angeles. the band came to mainstream prominence in 2001 with the hit single "
" from their debut studio album,
. The single won a Billboard Music Award for Hot 100 Single of the Year, beating out Janet Jackson and Alicia Keys for the #1 Single of 2001. The group includes Jason W., Rick Woolstenhulme Jr., Bryce Soderberg and Ben Carey. They have sold upwards of fifteen million singles and albums worldwide to date.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:38 schreef ranja het volgende:
Ik zit te denken aan Creed maar die bestaan al langer denk ik
Ook nie....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:09 schreef ranja het volgende:
Misschien Wheatus al lijkt me dat meer een eendagsvlieg
quote:De broer van de drummer vanis de gitarist van The Calling.
Lifehouse? niet door de hint, meer door de hitquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:12 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ook nie....
Hier nog een hintje:
[..]
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Lifehouse? niet door de hint, meer door de hit
Nopequote:
quote:After the breakup of Split Enz in 1984. Finn formed a new band called "The![]()
" (
being both his middle name and his mother's maiden name) with Split Enz drummer Paul Hester, guitarist Craig Hooper of The Reels and bassist Nick Seymour (younger brother of Hunters & Collectors leader Mark Seymour), whom Neil had met on the final Split Enz tour. Hooper left just before they recorded their first album, at which time the band was renamed Crowded House, inspired by the rental home they shared while recording in Los Angeles.
Goed gedacht!quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:04 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik zat te denken aan The Mullanes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |