Wow echt, betaalt WU als je een jaar langer erover doet? of heb ik het nu verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:23 schreef maen het volgende:
Hmm eigenlijk vooral dat er voor de studenten op korte termijn (en dan bedoelde hij de eerste paar jaar) niets veranderd. De measters blijven 2 jaar, het tweede jaar blijft de uni betalen en als je een beetje uitloopt hebt en dus boete zou krijge zou de uni dat ook betalen. Al kon ik dat laatste niet helemaal volgen... het komt er dus op neer dat de uni veel meer geld kwijt is,maar ze willen wel de kwaliteit van het onderwijs hoog houden dus dat hebben ze ervoor over
Normale mastersstudenten mogen 1 jaar extra doen over hun master voordat ze 3000 EUR boete moeten betalen (maar verliezen al vanaf het eerste masterjaar hun stufi/ov). Omdat de WUR 2jarige masters aanbiedt zou die extra jaar speling er niet meer zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:26 schreef Hurray het volgende:
[..]
Wow echt, betaalt WU als je een jaar langer erover doet? of heb ik het nu verkeerd begrepen?
hehe het staat ook op de FP. Maar vooral de reacties van die mensen... "Op anders universiteiten kunnen ze het wel in 1 jaar. "quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:45 schreef Zith het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)langstudeerders.html
28 maart doen!quote:Op maandag 7 maart 2011 08:50 schreef Reflectionne het volgende:
Vanavond gaat niet door of wel? Misschien maar een datum prikken?
Ik zeg: 28 maart: Maen, Bioloogje, Reflectionne, Jappas, Ieniminimuis, Sodium (?) Momo
Wat gaan we doen?
Ik heb nu een beetje hetzelfdequote:Op woensdag 9 maart 2011 20:11 schreef ieniminimuis het volgende:
meestal is het een periode van een week, dat ik heel vroeg wakker wordt. Daarna val ik vaak gewoon weer in mijn ritme van ik wil niet uit bed komen. Het komt wel goed en ik weet gelukkig ondertussen ook hoe ik mezelf lekker ontspannend krijg zodat ik rustig kan slapen.
Ben ook PM voor een ACT groep, waar loop je precies tegenaan?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:28 schreef ieniminimuis het volgende:
pfff ben pas 3 dagen onderweg met ACT, maar nu al aan het stressen en weinig slapen. Door de vele gedachten en alle andere zaken waar ik steeds aan moet denken, vind mijn lichaam het leuk om lekker vroeg wakker te worden (lees: kwart over 6) en kan het daarna niet meer slapen. Vind geen ontspanning meer in doelloos tv kijken dan wel internetten.
Misschien had ik niet moeten solliciteren voor project manager...
Dat is lullig joh! Is het veel of gaat het je wel lukken met vanavond extra werken?quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:40 schreef ieniminimuis het volgende:
grr nog meer frustraties! heb ik vorige week maandag mijn laatste versie van mijn bsc scriptie opgestuurd zodat docent er nog naar kon kijken en er eventueel nog aanpassingen gemaakt konden worden. En dat het allemaal op tijd af kon zijn voordat de cijfers ingeleverd moesten worden voor het afstuderen (wat dus morgen is). Krijg ik pas zonet mijn scriptie binnen om nog te verbeteren!
ik morgen naar mijn scriptie begeleider heen om verhaal te doen waarom het zo lang geduurt heeft en dat ik eigenlijk stiekem morgen een cijfer wil en dat ik hem dan zo snel mogelijk af maak, omdat ik ook verplichtingen heb tot betrekking met act.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:51 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dat is lullig joh! Is het veel of gaat het je wel lukken met vanavond extra werken?
mijn begeleider wist van de deadline af... en ik heb hem ook helpen herrinneren...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 03:50 schreef GFA het volgende:
@ieniminimuis
misschien was het ook wel handig geweest om je begeleider een paar dagen geleden een herinneringsmail te sturen, mocht die deadline zo belangrijk voor je zijn....
neej sorry, ik ga hier nooit naar de kapper.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:35 schreef Sodium het volgende:
Even iets anders:
Weet iemand nog een goede, betrouwbare (!) en eventueel betaalbare kapper in Wageningen?
Mooi zo!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:54 schreef ieniminimuis het volgende:
laatste update over mijn afronding bsc:
vanochtend de scriptie afgemaakt, ingeleverd bij begeleider en gezegd dat er heel veel haast bij is. Ondertussen is er cijferbeoordeling en is ook gestuurd naar de administratie. En het is pas 2 uur ^^, dus tenzij het universum tegen mijn bsc is, komt het helemaal goed!
Ik ga altijd naar Hizi Hair (bij de C1000 daar), betaalbaar is anders, ik geloof dat alle kappers duur zijn. Behalve die bij de glazenhuisjes en bij de wasserette richting de Haarweg, maar die vertrouw ik niet zo..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:35 schreef Sodium het volgende:
Even iets anders:
Weet iemand nog een goede, betrouwbare (!) en eventueel betaalbare kapper in Wageningen?
wat doe je allemaal bij proceskunde? ^^quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:45 schreef Reflectionne het volgende:
Zo, een avondje niet studeren! Was meteen weer een drukke week.. Ook al 2 van de 4 hoofdstukken van proceskunde behandeld (moeilijk!) Als ik dat vak ooit ga halen word ik heeeel blij! (Uitdaging!)
Hebben jullie leuke vakken?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:14 schreef Reflectionne het volgende:
Ik ga altijd naar Hizi Hair (bij de C1000 daar), betaalbaar is anders, ik geloof dat alle kappers duur zijn. Behalve die bij de glazenhuisjes en bij de wasserette richting de Haarweg, maar die vertrouw ik niet zo..
Dank beiden voor jullie tips! Ik zal eens kijken wat 't wordt. Heb zo'n hekel aan naar de kapper gaan, dat ik het altijd uitstel. Vooral omdat een best groot aantal kappers voor geen meter kan knippenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:38 schreef maen het volgende:
Ik ga altijd naar M&L, zijstraatje van de Hoogstraat. Kost ¤22, maar ben altijd wel tevreden over het resultaat. Ook al kom ik er maar 2 keer per jaar ofzo, toch kennen ze me! En fijn dat je gewoon binnen kan lopen zonder afspraak maar dan toch snel geholpen wordt
Jij wilde levensmiddelen studeren toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:26 schreef Hurray het volgende:
[..]
wat doe je allemaal bij proceskunde? ^^
Ja, ik wil levensmiddelentechnologie gaan studeren. Wow, dus eigenlijk is het een soort toegepaste wiskunde? Met formules? Of doe je echt practica?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:07 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Jij wilde levensmiddelen studeren toch?
Nee, laat je niet afschrikken, dit is denk ik wel een van de lastigste vakken (gezien de reactie van m'n klasgenoten ook) (Ik volg nu vakken aan de uni, als hbo'er zijnde).
Wat doe je met proceskunde, euh uitrekenen hoeveel water/stoom/energie er in een apparaat (evaporator, droger etc) gestopt moet worden om het product tot een bepaalde wateractiviteit/vochtigheid/temperatuur te krijgen. Je moet dus mass balances maken om de oplossingen te vinden.
Met formules ja, maar dat is wel veel met onze opleiding hoorquote:Op zondag 13 maart 2011 13:49 schreef Hurray het volgende:
[..]
Ja, ik wil levensmiddelentechnologie gaan studeren. Wow, dus eigenlijk is het een soort toegepaste wiskunde? Met formules? Of doe je echt practica?
Nouja, volgens mij ligt het niveau bij de studie wiskunde wel heel een heel stuk hoger hoor. Al is proceskunde wel pittig ja, een van de lastigere vakken.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:49 schreef Hurray het volgende:
[..]
Ja, ik wil levensmiddelentechnologie gaan studeren. Wow, dus eigenlijk is het een soort toegepaste wiskunde? Met formules? Of doe je echt practica?
Volgens mij is elke studie wel vol met formules, maar dat went en na goed oeffenen moet het wel goed gaanquote:Op zondag 13 maart 2011 13:49 schreef Hurray het volgende:
[..]
brrr.. Besliskunde 2 is ook al zo'n feest..quote:Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Volgens mij is elke studie wel vol met formules, maar dat went en na goed oeffenen moet het wel goed gaanZo kwam ik bij mijn studie management oppeens dit in mijn aantekeningen tegen.
wow, ziet er lastig uit! hahaquote:Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Volgens mij is elke studie wel vol met formules, maar dat went en na goed oeffenen moet het wel goed gaanZo kwam ik bij mijn studie management oppeens dit in mijn aantekeningen tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |