Jawelquote:Op zondag 23 januari 2011 01:08 schreef Leonoire het volgende:
Maar niemand heeft enig idee of ik hier nog een term of zinnetje tegenaan kan gooien die niet gaat over de emotionele nadelen?
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:41 schreef r_one het volgende:
En de persoon die de fiets geconfisqueerd heeft, kan aan de fiets zien of die van een bezoeker of van een werknemer is? Knap.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:24 schreef slacker_nl het volgende:
Toch leuk, hoe weten ze welke fietsen van bezoekers zijn en welke niet?
quote:
Dat probleem is dan vast ook terugkerend.quote:
Ja. Hoewel ik voor het woord 'stug' zou vervangen door 'bij uitzondering'. Ik zie TS namelijk maar 1x zondigen, dat zou ik toch niet 'stug' willen noemen.quote:Op zondag 23 januari 2011 08:56 schreef Sometimes het volgende:
Begrijp ik goed - tussen de regels door - dat er voor het personeel een stalling is waar de meesten hun fiets dan ook in zetten maar dat er 1 of meerdere personen zijn die stug hun fiets in de rekken bedoeld voor bezoekers neerzetten?
De maatregel op zich is niet drastisch, de naleving door de werkgever echter wel.quote:Hoe dan ook, de maatregel is wat drastisch, ik gok dat het wel gaat helpen vanaf nu. Je zult je fiets daar niet weer neerzetten
Alleen TS kan invullen hoe vaak het gebeurt, maar ik durf er gerust op te "gokken" dat het vrij regelmatig of dagelijks was.quote:Op zondag 23 januari 2011 09:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja. Hoewel ik voor het woord 'stug' zou vervangen door 'bij uitzondering'. Ik zie TS namelijk maar 1x zondigen, dat zou ik toch niet 'stug' willen noemen.
Wat knap dat jij dit allemaal uit de postings van TS kunt halen. Impressedquote:Op zondag 23 januari 2011 10:42 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Alleen TS kan invullen hoe vaak het gebeurt, maar ik durf er gerust op te "gokken" dat het vrij regelmatig of dagelijks was.
Voor de context is het best interessant om te weten of dit een terugkerende melding van de werkgever is aan steeds dezelfde medewerker(s) of dat dit de eerste keer is dat jij je fiets daar neergezet hebt.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:48 schreef Leonoire het volgende:
Thnx r_one ik ga het even opzoeken.
Jeeeej het eerste echte antwoord
@ Sometimes,
Het doet er hier niet toe of ik al dan niet met regelmaat zijn fiets plaats. Ik heb verkeerd gehandeld en als gevolg daarvan wordt de fiets verplaatst. Het gaat in dit topic over de vraag of ze de fiets dan ook volledig van mij af mogen sluiten.
Vooralsnog is er geen sprake van diefstal, alleen van verduisteringquote:Op maandag 24 januari 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:
Leonoire, heb je al aangifte gedaan van diefstal? Dat is wel heel belangrijk dat je dat doet.
Zal best, maar dat is aan de polizei om uit te zoeken.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Vooralsnog is er geen sprake van diefstal, alleen van verduistering
En wat staat je moreel precies tegen aan het je houden aan de arbeidvoorwaarden? Maw, waarom tóch die fiets voor neerzetten, als de werkgever je expliciet vraagt om dit niét te doen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:42 schreef Leonoire het volgende:
Dank voor de steunbetuiging!
Vanuit die hoek had ik het trouwens nog niet bekeken NotYou, maar idd een vrouw om 22:00 naar huis laten lopen door obscure parken en donkere steegjes is een mooie invalshoek in mijn hysterische monoloog a.s maandag
Maar ik zou deze emotionele reactie graag ondersteunen met wat feiten. Dus wie iets weet, weest welkom!
Ik vroeg me alleen af wat je reden was om een verzoek van je werkgever naast je neer te leggen, en vervolgens hier een topic te gaan openen over de gevolgen van je eigen gemaakte keuze.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:11 schreef Leonoire het volgende:
Mijn fiets is terecht. De persoon die ik vrijdag heb gesproken wist mij te vertellen dat niet hij maar zijn collega de fietsen had verplaatst. Deze persoon had de fiets in een (voor mij) onbereikbare plek gezet. Dit heeft hij gedaan zonder zijn collega te informeren en de plaats van de fiets was derhalve onbekend voor de man die ik gesproken had. Zodoende gaf de man die ik had gesproken mij verkeerde informatie.
Ik ben nog steeds niet blij met de gang van zaken en ga enkele vragen stellen bij de makers van dit beleid.
Wel ben ik blij dat mijn fiets op een veilige plek stond en dat er (behalve een scheve koplamp) geen schade was.
@ Fruityloop Er staat niets in mijn arbeidsvoorwaarden over het al dan niet mogen parkeren van mijn fiets.
Ik ga niet in op de waarom-vraag omdat ik schuld heb bekend. Het waarom helpt niet tot een antwoord te komen. Zou het helpen als ik zou zeggen dat de mannetjes van mars mij opdroegen mijn fiets verkeerd te plaatsen?
@ Maanvis, ik heb niet direct trek in het betrekken van de politie bij een dergelijk kleine zaak die ik eerst zelf kan proberen op te lossen. De politie heeft het druk genoeg. Mochten de betrokkenen hebben geweigerd mijn fiets terug te geven zou het verhaal anders zijn geweest.
Blijkbaar is dit iets waar TS principieel tegen is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou, na dit akkefietje, me persoonlijk er niet al te druk meer om maken, en m'n fiets gewoon in de stalling voor het personeel zetten. Daar is ie immers voor, en dan ben je van alles af.
Ik denk dat ik die fiets, op basis van TS` gedrag, meegegeven had aan de eerste de beste junk op straat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit iets waar TS principieel tegen is.Ik snap niet goed waarom, maar goed, dat is niet echt van belang. Op basis van de gegeven informatie ben ik het meer eens met de werkgever moet ik bekennen.
Nee goed. Maar het is maar waar je je tijd en energie in wil steken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit iets waar TS principieel tegen is.Ik snap niet goed waarom, maar goed, dat is niet echt van belang. Op basis van de gegeven informatie ben ik het meer eens met de werkgever moet ik bekennen.
Dan had je ook de rekening gekregen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die fiets, op basis van TS` gedrag, meegegeven had aan de eerste de beste junk op straat.
Kneus, waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:49 schreef Scorpie het volgende:
TS is wel een strontirritante betweter.
Ik vind het jammer dat je de reden er niet meteen bij hebt gezet, immers was je actie begrijpelijk en legitiem geweest als er zeg 5 plaatsen voor 100 medewerkers waren in de aangewezen fietsenstalling. Dan was het onredelijk geweest van je werkgever om te eisen dat jij toch dáár je fiets moet proberen te plaatsen, en de sanctie al helemaal.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:28 schreef Leonoire het volgende:
Het was incidenteel en geen opzettelijke tegenwerking. Ik heb dan ook geen weerstand tegen de fietsenstalling. Het stuitte mij tegen de borst dat binnen een uur mijn fiets foetsie was en deze het gehele weekend van mij weg gehouden werd.
Ik vind het wel opmerkelijk dat slechts enkele van de posters reageert op de eigenlijke vraag die gesteld wordt. Meningen en persoonlijke invullingen worden blijkbaar meer op prijs gesteld dan feiten en regels in WGR.
Jammer is dat.
Ik heb in ieder geval mijn antwoord en jullie de afloop van dit verhaal.
Dat was toch al lang duidelijk (tenminste als je het topic vanaf het begin gelezen had). Ik snap dan ook niet waarom sommigen TS willen aanwrijven een soort persoonlijke kruistocht te houden. Ik heb geen moment die perceptie gehad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:28 schreef Leonoire het volgende:
Het was incidenteel en geen opzettelijke tegenwerking. Ik heb dan ook geen weerstand tegen de fietsenstalling. Het stuitte mij tegen de borst dat binnen een uur mijn fiets foetsie was en deze het gehele weekend van mij weg gehouden werd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |