abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91717083
Kan een Christen dan ook ff de kans neerplempen dat Christus aan alle profetieën heeft voldaan? Ik meende dat dat er circa 300 waren.

Conclusie volgens Polderturk zijn statistische analyse: het Christendom is het ware geloof, en de Islam een dwaalleer :Y
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:29:52 #27
165512 MASD
Music is dead.
pi_91717121
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:29 schreef Haushofer het volgende:
Kan een Christen dan ook ff de kans neerplempen dat Christus aan alle profetieën heeft voldaan? Ik meende dat dat er circa 300 waren.

Conclusie volgens Polderturk zijn statistische analyse: het Christendom is het ware geloof, en de Islam een dwaalleer :Y
http://www.godandscience.org/apologetics/prophchr.html
http://mb-soft.com/believe/txh/proph.htm
Long live music.
pi_91718673
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat neem ik dan maar van je aan dat je die zelf gemaakt hebt. Het is nog steeds een nikszeggend iets omdat je helemaal niet aannemelijk kan maken dat jouw interpretatie van de voorspellingen juist is en dus ook niet of ze uitgekomen zijn en derhalve daar helemaal geen rekensom op los kan laten. Ook al zou mo 100% gelijk hebben qua zijn voorspelling (for arguments sake) dan zegt dat natuurlijk nog steeds niks over het waarheidsgehalte van de rest van de religie en of god uberhaupt bestaat, je zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat mo ontzettend goed kon gokken oid.
Nostradamussen zijn van alle tijden en alle culturen. Wat bewijs je daar nu eigenlijk mee ? Zelfde giller als ; ' de natuur is mooi, dus is dit het bewijs van God ' . Nog eentje van hetzelfde caliber: ' Ik kan in mijn pak, mijn pak kan in mijn tas, dus kan ik in mijn tas '. Weet je waar men steeds 50% kans heeft dat de voorspelling uit komt ? : " 't zal een jongen zijn '.
pi_91718980
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:12 schreef polderturk het volgende:
Een eerdere post van mij:

De islamitische geschriften bevatten veel meer voorspellingen over het einde der tijden dan de geschriften van de andere godsdiensten. Veel van deze voorspellingen zijn reeds uitgekomen. Het feit dat de profeet Mohammed (vzmh) zoveel correcte voorspellingen heeft gemaakt bewijst naar mijn mening dat de islam de ware godsdienst is. Hier een aantal voorspellingen van onze profeet. De voorspellingen die zijn uitgekomen zijn vetgedrukt weergegeven:

[..]

Van bovenstaande voorspellingen zijn er reeds 54 uitgekomen. Stel de kans dat de profeet per voorspelling dat per toeval goed heeft gedaan 50% is (in werkelijheid is deze kans lager)

De kans dat hij dan 54 voorspellingen bij toeval goed heeft is dan 0,5*0,5*0,5 .....*0,5 = (0,5)^54 = 5,5*10^-17
De kans dat het GEEN toeval. is dus 1 - 5,55*10^-17 = 0,99999999999999999445 ofwel 100%

(er vanuit gaande dat de andere voorspellingen ook uiteindelijk uit zullen komen)

De kans dat de islam het ware geloof is is dus 100%

12 van de voorspellingen zijn (nog) niet uitgekomen.

We zouden dan eigenlijk de volgende berekening moeten maken:

(66 boven 54)*(0,5)^54*(0,5)^12 = 4,92*10^12*1,36*10^-20 = 6,67*10^-8

De kans dat de islam het ware geloof is is dus 1 - 6,67*10^-8 = 0,99999933
de uitgekomen voorspellingen zijn van alle tijden dus de kans dat die uitkwamen is bijna 100%
dus de relevantie in deze of Islam het ware geloof is is 0
pi_91719302
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Nostradamussen zijn van alle tijden en alle culturen. Wat bewijs je daar nu eigenlijk mee ? Zelfde giller als ; ' de natuur is mooi, dus is dit het bewijs van God ' . Nog eentje van hetzelfde caliber: ' Ik kan in mijn pak, mijn pak kan in mijn tas, dus kan ik in mijn tas '. Weet je waar men steeds 50% kans heeft dat de voorspelling uit komt ? : " 't zal een jongen zijn '.
Kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Het is hilarisch en treurig tegelijkertijd om te zien hoe sommige gelovigen redeneren, geen logica te bekennen maar wel de arrogantie hebben om de waarheid te claimen.
Uit een vorig topic van TS met een op die dezelfde strekking heeft. "Met deze topic hoop ik jullie te overtuigen van de waarheid van de islam." _O-
pi_91719508
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, er zijn meer van dit soort topics geweest idd, maar ik kan ze zo gauw niet vinden :) Als je linkjes hebt: graag :Y
Het kwam ondermeer hier ter sprake:

Waarom eigenlijk Islam?

NumberSeven had er kennelijk hier ook nog een topic over:

Wat vinden jullie hiervan; Mirakel van Kaaba
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_91720183
TS, kun je aangeven wat er sinds je vorige topic nou veranderd is? We gaan niet weer hetzelfde topic herhalen :) Volgens mij heb je toen ook commentaar gegeven op je uiterst belabberde statistische berekening, maar je lijkt het je niet echt aangetrokken te hebben.

Dus wat wil je nu precies?
pi_91721010
Hier is het ook al eens uitvoerig behandeld.
Bewijs dat aantoont dat de islam het ware geloof is
pi_91752112
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:02 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

de uitgekomen voorspellingen zijn van alle tijden dus de kans dat die uitkwamen is bijna 100%
dus de relevantie in deze of Islam het ware geloof is is 0
Zure regen? Hoe kan iemand rond die tijd zure regen voorspellen?

En wat dacht je van de volgende voorspelling? (pieper of mobiele telefoon)

A man will leave his home and his thigh or hip will tell him what is happening back at his home (Ahmad)

En wat dacht je van de volgende voorspelling? (staat niet in mijn opsomming)

de stem van een persoon in het westen en in het oosten te horen zal zijn en ieder volk zal in het in zijn eigen taal horen (live televisie en radio via sateliet vertaald over de hele wereld)

Vergeet niet dat de profeet Hz Muhammed (sav) analfabeet was.
pi_91752189
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:35 schreef polderturk het volgende:
Zijn toch alle moslims?
I feel kinda Locrian today
pi_91752292
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zure regen? Hoe kan iemand rond die tijd zure regen voorspellen?

En wat dacht je van de volgende voorspelling? (pieper of mobiele telefoon)

A man will leave his home and his thigh or hip will tell him what is happening back at his home (Ahmad)

En wat dacht je van de volgende voorspelling? (staat niet in mijn opsomming)

de stem van een persoon in het westen en in het oosten te horen zal zijn en ieder volk zal in het in zijn eigen taal horen (live televisie en radio via sateliet vertaald over de hele wereld)

niks zegt dat de voorspelling over telefoons gaat en niet over iets anders

en wat maakt het uit dat iemand niet kan schrijven als hij mensen kan inhuren om voor hem te schrijven en lezen
pi_91752631
Wetenschappelijke feiten in de Koran

De Big-Bang theorie staat in de Koran. Wetenschappers zijn het erover eens dat alle massa in het universum samengepakt was en dat door een knal al het massa over het heelal verspreid was:

"Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" (Koran 21:30)

In de vers hierboven staat dat uit water al het levende gemaakt is. Dat is inderdaad waar. Mensen bijvoorbeeld bestaan voor bijna 70% uit water. In de vers hieronder kunnen we nog een wetenschappelijk feit vinden namelijk de uitdeining van het universum. Na de Big bang heeft alle massa een snelheid meegekregen. Hierdoor gaat de massa nog steeds verder uit elkaar.

"De hemel, wij hebben hem gebouwd met macht. Werkelijk, wij breiden hem uit" (Koran 51:47)

De aarde wordt beschermd door de ozonlaag. Dit staat ook in de Koran:

"En wij hebben de hemel tot een beschermend dak gemaakt. Maar zij wenden zich van Zijn tekenen af." (Koran 21:31)

Hoe kon Hz Mohamed (s.a.v) deze feiten ruim 1400 jaar geleden weten?
pi_91752682
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:37 schreef starla het volgende:

[..]

Zijn toch alle moslims?
Dit is geen leuke opmerking.
pi_91752792
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:39 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

niks zegt dat de voorspelling over telefoons gaat en niet over iets anders

en wat maakt het uit dat iemand niet kan schrijven als hij mensen kan inhuren om voor hem te schrijven en lezen
Het zijn zeer opmerkelijke voorspellingen voor mij. Als je het wil zien dan zie je het. Als je het niet wil zien dan ga je allerlei excuses bedenken. Open je hart en je zult zien dat de islam de ware godsdienst is. Doe een stap richting Allah en Allah zal een veel grotere stap richting jou doen.
pi_91752817
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:47 schreef polderturk het volgende:
Hoezo 1400 jaar? Mohamed leefde in de 6de eeuw. Toen ontstond ook de islam.
I feel kinda Locrian today
pi_91752941
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:50 schreef starla het volgende:

[..]

Hoezo 1400 jaar? Mohamed leefde in de 6de eeuw. Toen ontstond ook de islam.
De islamitische jaartelling begint op 622 A.D. Dat is bijna 1400 jaar geleden.
pi_91753000
Tot voor kort dacht men dat de vrouwelijke eicel het geslacht van het kind bepaalde. De Koran vertelt ons 14 eeuwen terug al dat sperma het geslacht bepaalt.
pi_91753049
quote:

De Big-Bang theorie staat in de Koran. Wetenschappers zijn het erover eens dat alle massa in het universum samengepakt was en dat door een knal al het massa over het heelal verspreid was:

"Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" (Koran 21:30)

In de vers hierboven staat dat uit water al het levende gemaakt is. Dat is inderdaad waar. Mensen bijvoorbeeld bestaan voor bijna 70% uit water. In de vers hieronder kunnen we nog een wetenschappelijk feit vinden namelijk de uitdeining van het universum. Na de Big bang heeft alle massa een snelheid meegekregen. Hierdoor gaat de massa nog steeds verder uit elkaar.

"De hemel, wij hebben hem gebouwd met macht. Werkelijk, wij breiden hem uit" (Koran 51:47)

"En wij hebben de hemel tot een beschermend dak gemaakt. Maar zij wenden zich van Zijn tekenen af." (Koran 21:31)

Het wemelt in de oude literatuur van dit soort primitieve pogingen de wereld en zijn ontstaan te begrijpen. Als je logisch nadenkt liggen dit soort gedachten voor de hand. Dat latere theorieen erop lijken, betekent alleen dat de logica meer is dan fantasie.
pi_91753248
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:55 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Het wemelt in de oude literatuur van dit soort primitieve pogingen de wereld en zijn ontstaan te begrijpen. Als je logisch nadenkt liggen dit soort gedachten voor de hand. Dat latere theorieen erop lijken, betekent alleen dat de logica meer is dan fantasie.
Weer een poging om het voor jezelf te verklaren. Waarom probeer je jezelf voor de gek te houden?
pi_91753352
quote:

Probleem is dat materie pas na de big bang is ontstaan
quote:

Als ik snel google zijn er genoeg andere vertalingen te vinden die dit niet onderstuenen

Abdullah Yusuf Ali: With power and skill did We construct the Firmament: for it is We Who create the vastness of pace.

Mufti Taqi Usmani : And the sky was built by Us with might; and indeed We are the expanders.

Muhammad Marmaduke Pickthall : We have built the heaven with might, and We it is who make the vast extent (thereof).

wie heeft gelijk :P
quote:

pi_91753456
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:54 schreef polderturk het volgende:
Tot voor kort dacht men dat de vrouwelijke eicel het geslacht van het kind bepaalde. De Koran vertelt ons 14 eeuwen terug al dat sperma het geslacht bepaalt.
en beschrijft dezelfde fouten in de ontwikkeling van een embryo als de Grieken deden ;)
pi_91753670
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:04 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en beschrijft dezelfde fouten in de ontwikkeling van een embryo als de Grieken deden ;)
Jij weet dat de profeet ongeletterd was he. Hou dat in gedachten. Laat die beschrijving van de Grieken eens zien dan? Het zal vast en zeker op het internet te vinden moeten zijn.
pi_91753788
Een blanke Brit die bekeert is tot de islam, Abdur Rahman Green, die nu imam is en overal ter wereld over de islam onderwijst:

zondag 23 januari 2011 @ 16:14:30 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_91753925
Oh mijn god een BLANKE Brit maarliefst. En iedereen weet dat alle blanke Britten compleet emotioneel en psychisch stabiel zijn en zich nooit zouden laten meevoeren in de gekte van een stel spiritualiteitsjunkies.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_91753956
quote:

Niks nieuws. Wisten de oude Grieken al 500 v.C. De moslims hadden beter de bib. van Alexandrië niet in de fik moeten steken, dan hadden we al een stuk verder gestaan met de wetenschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door ATON op 23-01-2011 16:21:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')