Dat dus. Het moet ergens vandaan komen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:38 schreef Walter81 het volgende:
Bezuinigen is nou eenmaal nodig. De staatskas is van ons allemaal, dus we moeten allemaal inleveren.
Maar nee, bezuinigen mag, als de rooie rakkers maar niks in hoeven te leveren. Studenten: Kom niet aan de studie. Theaters zeggen: kom niet aan het theater. Bejaarden zeggen: Moeten wij daar onder lijden?...
JA! Iedereen moet er onder lijden.
Ik ben niet lui en drink ook geen bier... En nu?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:32 schreef Juicyhil het volgende:
We moeten allemaal bezuinigen dus ook de luie bierdrinkende studentjes.
De luie student verziekt het voor de hardwerkende, better luck next time!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben niet lui en drink ook geen bier... En nu?
Rook je? De accijns gaat binnenkort omhoog.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee ook dat niet, dus ik heb het nog relatief goed wil je zeggen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:47 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Rook je? De accijns gaat binnenkort omhoog.
Je studie op tijd afronden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, en dan alsnog was ze uitgeluld, want je mag er 2 jaar langer over doenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je studie op tijd afronden.
Gister ook zo leuk bij P&W, een of andere anonieme studente die zegt in de problemen te komen omdat ze na er 2 jaarachterkwam dat ze niet de juiste studie had gekozen.
Ja goed dat is dan weer een beetje jammer..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je studie op tijd afronden.
Gister ook zo leuk bij P&W, een of andere anonieme studente die zegt in de problemen te komen omdat ze er na 2 jaarachterkwam dat ze niet de juiste studie had gekozen.
Sowieso, die 3000 euro kunnen ze gewoon bijlenen en na afloop van hun studie samen met al het andere geleende geld terug betalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:51 schreef Juicyhil het volgende:
En daarbij, het is maar 3000 euro.maandje hard werken en jaar kan weer een jaartje niks doen.
Je lijkt de dans aardig te ontspringen, jaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee ook dat niet, dus ik heb het nog relatief goed wil je zeggen?
Pff dat komt dan weer goed uitquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:56 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Je lijkt de dans aardig te ontspringen, ja
Maar ik vind eigenlijk ook wel dat max. 2 jaar uitloop redelijk is. In die tijd moet toch zelfs de meest aartsluie student wel een studie kunnen afronden?
Prima, ik hoef ook niks voor jou te betalen, en ik verzeker dat je nog voor tonnen in de schuld staat bij de samenleving. Dus graag dat even per direct terugbetalen, en niet aankomen met "maar dat kan ik niet". Neem maar een lening.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En dan sowieso die figuren die 2 studies willen doen achter elkaar.
Prima, maar ik hoef niet de kosten te dragen voor het luxe "probleem" van die student.
Maar waarom zou je langer over een studie doen dan nodig is?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Pff dat komt dan weer goed uit
En ja, aartsluie studenten moeten aan 2 jaar zeker genoeg hebben.
Alleen pakken ze door de maatregel ook gelijk alle mensen waarbij de uitloop niet aan luiwammesgedrag ligt, en dat is best nog een grote groep.
Ja,klinkt allemaal best leuk, maar ondertussen wordt de vennootschapsbelasting verlaagd. Belastingen verlagen tijdens bezuinigingen en die vervolgens over bejaarden en andere mensen met een laag inkomen heen storten, dat vind ik niet kunnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:38 schreef Walter81 het volgende:
Bezuinigen is nou eenmaal nodig. De staatskas is van ons allemaal, dus we moeten allemaal inleveren.
Maar nee, bezuinigen mag, als de rooie rakkers maar niks in hoeven te leveren. Studenten: Kom niet aan de studie. Theaters zeggen: kom niet aan het theater. Bejaarden zeggen: Moeten wij daar onder lijden?...
haha, dit meen je niet johquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:38 schreef Walter81 het volgende:
laat me raden: je hebt HBO-marketing gedaan? Of vrijetijdsmanagement?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar waarom zou je langer over een studie doen dan nodig is?
Daarom wordt er ook niets gedaan aan de hypotheekrenteaftrek, de WW, het ontslagrecht en de AOW (over honderdmiljoen jaar naar 66, feitelijk niets dus)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:38 schreef Walter81 het volgende:
Neem ik de rest al niet meer serieus.quote:
Het is alles behalve slim om aan de HRA te gaan zitten. Als mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen is het hek van de dam en brengt een faillissement alleen maar dichterbij.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:20 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Daarom wordt er ook niets gedaan aan de hypotheekrenteaftrek, de WW, het ontslagrecht en de AOW (over honderdmiljoen jaar naar 66, feitelijk niets dus).
Kenniseconomiequote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:22 schreef Sapstengel het volgende:
Ja en dan heeft de VVD het plan om van de Nederlandse economie een kenniseconomie te maken. Het is al zo dat veel hoger opgeleiden het land verlaten en met een maatregel als deze houd je ook geen studenten meer over.
Dan doe je jezelf tekort.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:21 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Neem ik de rest al niet meer serieus.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Prima, ik hoef ook niks voor jou te betalen, en ik verzeker dat je nog voor tonnen in de schuld staat bij de samenleving. Dus graag dat even per direct terugbetalen, en niet aankomen met "maar dat kan ik niet". Neem maar een lening.
Beter verdiep je je nog even in de materie in plaats van denigrerend te doenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is alles behalve slim om aan de HRA te gaan zitten. Als mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen is het hek van de dam en brengt een faillissement alleen maar dichterbij.
Ook AOW en de WW moet je vanaf blijven, gewoon niet slim.
Dat vind ik ook niet meer dan normaal. 2 studies doen is een luxe, geen noodzaak.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
Voor 1 studie wil ik best mijn steentje bijdragen, maar 2, 3, 4, etc. studies extra of omdat jij zo nodig in een of anderen studentencorps moet zitten waardoor je niet kunt studerenDaar pas ik voor.
Gisteren ook op tv, een of andere meid die een jaar 'vrijwillig' in de studentenraad van de universiteit zat en daardoor niet bezig kon zijn met haar studie. En dat moeten wij allemaal gaan betalenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
Voor 1 studie wil ik best mijn steentje bijdragen, maar 2, 3, 4, etc. studies extra of omdat jij zo nodig in een of anderen studentencorps moet zitten waardoor je niet kunt studerenDaar pas ik voor.
Ik betaal de samenleving trouwens al terug.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Prima, ik hoef ook niks voor jou te betalen, en ik verzeker dat je nog voor tonnen in de schuld staat bij de samenleving. Dus graag dat even per direct terugbetalen, en niet aankomen met "maar dat kan ik niet". Neem maar een lening.
Jij, met een MBO, moet nog alles bijbrengen aan iemand die van een universiteit komt?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Kenniseconomiehoud toch op.
Als er weer zo'n groentje vers van de universiteit komt, weet echt niks. Alles moet je nog bijbrengen bij die types.
Ja precies en jij weet alles en verdient 3000 euro per maand met een bijbaantjequote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Kenniseconomiehoud toch op.
Als er weer zo'n groentje vers van de universiteit komt, weet echt niks. Alles moet je nog bijbrengen bij die types.
We hebben maatregelen nodig die nu zorgen dat we alles onder controle krijgen. Over 10 jaar zal het allemaal wel weer goed gaan en introduceren we een nieuwe soort gelijke regel. Nee, laat het maar lekker bij de HRA. We kunnen niet zonder. Dan stort de huizenmarkt in omdat niet meer een huis wil kopen maar allemaal aan de particuliere/sociale huur gaat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:30 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Beter verdiep je je nog even in de materie in plaats van denigrerend te doen. Iedereen met enig verstand van zaken is het er over eens dat deze zaken moeten worden aangepakt, zelfs huizenbezitters . Geleidelijke afbouw betekent natuurlijk niet dat opeens niemand zijn hypotheek meer kan betalen. Daarnaast is 'gewoon niet slim' niet echt een argument natuurlijk. Vergrijzing en dalende fertiliteit wel.
Ik heb wel meer dan alleen MBO meidquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jij, met een MBO, moet nog alles bijbrengen aan iemand die van een universiteit komt?
Dat je iemand praktische dingen moet bijbrengen als ie net ergens gaat werken kan ik me voorstellen, dat heet inwerken, maar voor de rest.....
Je moet de HRA dan ook niet in een keer afschaffen. Maar voor nieuwe gevallen boven en bepaald bedrag niet meer laten gelden. HRA was bedoeld voor mensen die net geen huis kunnen kopen. Niet als villasubsidie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is alles behalve slim om aan de HRA te gaan zitten. Als mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen is het hek van de dam en brengt een faillissement alleen maar dichterbij.
Ook AOW en de WW moet je vanaf blijven, gewoon niet slim.
Zwemdiploma's?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb wel meer dan alleen MBO meid
dat zeg ik, dan wil niemand meer een huis kopen maar dan gaat iedereen huren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je moet de HRA dan ook niet in een keer afschaffen. Maar voor nieuwe gevallen boven en bepaald bedrag niet meer laten gelden. HRA was bedoeld voor mensen die net geen huis kunnen kopen. Niet als villasubsidie.
Dit topic gaat niet over mij, maar om de achterlijke mentaliteit van de protesterende studentjes.quote:
In ieder geval niks dat ook maar enigszins gelijk staat aan een WO opleiding in ieder geval.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Onzin, je hebt totaal geen kennis van zaken, en schrijft daarnaast nog beroerd ook. Het punt was hier in ieder geval dat het evident is dat sommige groepen harder gepakt worden dan anderen. Met name jongeren worden hard gepakt; voor hen wordt alles in de toekomst alleen maar minder.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:35 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
We hebben maatregelen nodig die nu zorgen dat we alles onder controle krijgen. Over 10 jaar zal het allemaal wel weer goed gaan en introduceren we een nieuwe soort gelijke regel. Nee, laat het maar lekker bij de HRA. We kunnen niet zonder. Dan stort de huizenmarkt in omdat niet meer een huis wil kopen maar allemaal aan de particuliere/sociale huur gaat.
Het is leuk dat je het een achterlijke mentaliteit noemt, maar het merendeel van de studenten heeft helemaal geen vertraging door 'achterlijk' gedrag. Die hebben vertraging door problemen, of door die mooie bureaucratische regeltjes waardoor je een jaar zit te wachten tot je eindelijk dat vak mag volgen met die ene voorkenniseisquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over mij, maar om de achterlijke mentaliteit van de protesterende studentjes.
Kijk daar je ouders maar vuil op aan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:41 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Onzin, je hebt totaal geen kennis van zaken, en schrijft daarnaast nog beroerd ook. Het punt was hier in ieder geval dat het evident is dat sommige groepen harder gepakt worden dan anderen. Met name jongeren worden hard gepakt; voor hen wordt alles in de toekomst alleen maar minder.
Jongeren worden niet veel harder aangepakt dan mensen met een baan hoor. Hoe kom je daar bijquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:41 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Onzin, je hebt totaal geen kennis van zaken, en schrijft daarnaast nog beroerd ook. Het punt was hier in ieder geval dat het evident is dat sommige groepen harder gepakt worden dan anderen. Met name jongeren worden hard gepakt; voor hen wordt alles in de toekomst alleen maar minder.
Jij bent goed op de hoogte van mijn situatie zegquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In ieder geval niks dat ook maar enigszins gelijk staat aan een WO opleiding in ieder geval.
Maar wat heb je dan wel voor opleidingen genoten behalve mbo?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jij bent goed op de hoogte van mijn situatie zeg
Aangezien je niet ineens in een jaar van een afgeronde MBO naar een afgeronde WO opleiding kan gaan, mag ik aannemen dat je over dat laatste niet beschiktquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een aantal examens gehaald bij aan instituut binnen mijn vakgebiedquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:45 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Maar wat heb je dan wel voor opleidingen genoten behalve mbo?
Jij hebt er echt niets van begrepen he?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jongeren worden niet veel harder aangepakt dan mensen met een baan hoor. Hoe kom je daar bij
oke, here we go:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
je hebt meer dan alleen MBO, dit geeft dus aan dat ook jij getroffen zou worden door deze regeling, aangezien je dus waarschijnlijk een HBO studie oid. achter je MBO aan hebt gedaan en dus ook veel langer dan 5 jaar bezig bent geweest.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
nu hier erover lopen janken, maar als zij straks een topbaan heeft dankzij haar connecties wel verwachten dat zij 52% van haar inkomen af gaat dragen zodat jij lekker je bijstandsuitkering kan krijgen vanaf je 62ste, goed bezig manquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Gisteren ook op tv, een of andere meid die een jaar 'vrijwillig' in de studentenraad van de universiteit zat en daardoor niet bezig kon zijn met haar studie. En dat moeten wij allemaal gaan betalen
verder kan ik je al niet meer serieus nemen omdat je een goed beargumenteert verhaal, waarvan je weet dat je geen tegenargumenten kan verzinnen, afdoet door op een taalfout te wijzen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:21 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Neem ik de rest al niet meer serieus.
De regeling geldt toch alleen voor hoger onderwijs?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:49 schreef kutkabouter het volgende:
je hebt meer dan alleen MBO, dit geeft dus aan dat ook jij getroffen zou worden door deze regeling, aangezien je dus waarschijnlijk een HBO studie oid. achter je MBO aan hebt gedaan en dus ook veel langer dan 5 jaar bezig bent geweest.
Je houd alleen gemotiveerde mensen over die met plezier hun opleiding doen. Ik denk dat je daarmee toch een hogere kwaliteit van de opleidingen krijgt inderdaad.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:48 schreef Compatibel het volgende:
De bezuiniging op het onderwijs met de kwaliteit van opleidingen? De verhoging van het collegegeld met de studieschuld van studenten?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je houd alleen gemotiveerde mensen over die met plezier hun opleiding doen. Ik denk dat je daarmee toch een hogere kwaliteit van de opleidingen krijgt inderdaad.
nee, nee, nee je hebt er totaal niks van begrepen man. de universiteiten worden beboet op elke student die langer studeert, dus de kwaliteit van het onderwijs gaat drastisch achteruit willen ze niet failliet gaan. Er worden minder goede docenten (goedkoper) aangesteld, de eventuele praktische voorzieningen verdwijnen omdat dat geld scheelt en de eisen gaan omlaag om maar aan de boete te ontsnappen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je houd alleen gemotiveerde mensen over die met plezier hun opleiding doen. Ik denk dat je daarmee toch een hogere kwaliteit van de opleidingen krijgt inderdaad.
Jazeker. Maar ik ga het in de avonduren doen en zorg dat ik de boel op tijd heb afgerond.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:49 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
je hebt meer dan alleen MBO, dit geeft dus aan dat ook jij getroffen zou worden door deze regeling, aangezien je dus waarschijnlijk een HBO studie oid. achter je MBO aan hebt gedaan en dus ook veel langer dan 5 jaar bezig bent geweest.
wat kunnen we nog meer vinden?
Hier wil ik niet eens op reageren omdat dit zulke flauwekul is.quote:[..]
nu hier erover lopen janken, maar als zij straks een topbaan heeft dankzij haar connecties wel verwachten dat zij 52% van haar inkomen af gaat dragen zodat jij lekker je bijstandsuitkering kan krijgen vanaf je 62ste, goed bezig man
Maar ik ga er ook op in, dus jij leest selectief.quote:[..]
verder kan ik je al niet meer serieus nemen omdat je een goed beargumenteert verhaal, waarvan je weet dat je geen tegenargumenten kan verzinnen, afdoet door op een taalfout te wijzen.
Eigenlijk zou ik je na die vreselijke dt fout al niet meer serieus moeten nemen, maar ik doe het toch maar. Snap je niet dat er ook bezuinigd wordt op de opleidingen zelf, dus niet alleen op studenten?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarom moet je het ook laten bestaan voor lage hypotheken (tot 2,5 ton ofzo). Daarboven kopen mensen toch wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
dat zeg ik, dan wil niemand meer een huis kopen maar dan gaat iedereen huren.
ja sorry, niet gezien, maar dan ga je er nog steeds selectief op in en het belangrijkste stuk laat je maar links liggenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jazeker. Maar ik ga het in de avonduren doen en zorg dat ik de boel op tijd heb afgerond.
[..]
Hier wil ik niet eens op reageren omdat dit zulke flauwekul is.
[..]
Maar ik ga er ook op in, dus jij leest selectief.
Wat heeft een studie met een hypotheek te maken?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:54 schreef Compatibel het volgende:
Het tweede punt was de studieschuld: die wordt hoger, dus minder hypotheek, terwijl de huizenprijzen belachelijk hoog zijn. Wat begrijp je nou niet dan? Jongeren worden hard gepakt.
En van welk niveau waren die examens?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een aantal examens gehaald bij aan instituut binnen mijn vakgebied
Nogmaals, dit topic gaat niet over mij.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En van welk niveau waren die examens?
Kijk mij eens WO hebben gedaanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In ieder geval niks dat ook maar enigszins gelijk staat aan een WO opleiding in ieder geval.
dat doet ze tochquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:57 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Kijk mij eens WO hebben gedaanTriest man, laat iedereen lekker in hun waarde.....
Daar was ik op zich al achter, maar wat kan ik daar aan doen? Zo moeilijk is het volgens mij niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:55 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat heeft een studie met een hypotheek te maken?Ik zie totaal het verband niet.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:57 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Kijk mij eens WO hebben gedaanTriest man, laat iedereen lekker in hun waarde.....
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:00 schreef Juicyhil het volgende:
Maar goed, ik zie hier alleen mensen die argumenten geven van het niveau zoals ik in de TT heb omschreven. Ik kap d'rmee.
Sorry dat ik interesse toonde.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:56 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nogmaals, dit topic gaat niet over mij.
Nee, maar ik zie alleen maar een hoop mensen hun pijlen op mij richten. Vandaar.quote:
Ja uiteraard, want je komt met argumenten aanzetten die anderen nergens op vinden slaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie alleen maar een hoop mensen hun pijlen op mij richten. Vandaar.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:00 schreef Juicyhil het volgende:
Maar goed, ik zie hier alleen mensen die argumenten geven van het niveau zoals ik in de TT heb omschreven. Ik kap d'rmee.
Maar wat heeft mijn situatie ermee te maken?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja uiteraard, want je komt met argumenten aanzetten die anderen nergens op vinden slaan.
Ja maar als mensen dan meteen zeggen dat ik ook hbo wil doen en ik meteen ook meer moet gaan betalen etc. Dat zou volgens hun een reden moeten zijn om de bezuinigen niet door te laten gaan? Kom op zeg. Dat is mijn hele klacht, en dat is ook het enige dat men hier als argument gebruikt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
Kom op Juicy, als je het vuurtje aansteekt moet je het ook zelf kunnen blussen.
Ik heb niet gestemd op de VVD/PVV/CDA?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:07 schreef kutkabouter het volgende:
door mensen als juicy in de regering die hun kop in het zand steken voor logische argumenten, krijgen wij nou deze kankerwet op ons bord.
zo, misschien begrijp je het nu wel, juicy
Ik zou het inderdaad wel relaxed vinden als alle luie bierdrinkende studentjes werden aangepakt. Alleen moet je dan privacy gaan schenden, criteria opstellen en kijken wie precies al die luie bierdrinkende studentjes zijn en wie aan die criteria voldoet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:32 schreef Juicyhil het volgende:
Wat is dat voor flauwekul reden?
Mensen zeggen dat Mark Rutte ook lang over zijn studie deed en dit nu anderen niet gunt enzo. Waar slaat dat op? We moeten allemaal bezuinigen dus ook de luie bierdrinkende studentjes.
En het is al helemaal erg als Mark Rutte zijn eigen belangen zou mee laten wegen in een beslissing.
nou en, je vertoont precies hetzelfde gedrag als de josti's die deze wetgeving bedacht hebben. fucking struisvogels zijn het, eerst poep in hun oren stoppen en vervolgens met poep en al je kop in het zand stekenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb niet gestemd op de VVD/PVV/CDA?
Jij maakte het zelf persoonlijk door te zeggen dat jij universitaire studenten nog alles moest gaan uitleggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar wat heeft mijn situatie ermee te maken?
Ja omdat die 0,0 ervaring hebben en weinig kennis hebben van de werkelijkheid. Dat blijft niet alleen bij inwerken, nee ze verdommen het ook om zelf wat te gaan leren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jij maakte het zelf persoonlijk door te zeggen dat jij universitaire studenten nog alles moest gaan uitleggen.
Als je jouw situatie er niet in had willen betrekken had je die opmerking niet moeten maken natuurlijk
Je klinkt een beetje als de productiemedewerker die zich afzet tegen de "pennenlikkers" die niks van de praktijk mee hebben gekregen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja omdat die 0,0 ervaring hebben en weinig kennis hebben van de werkelijkheid. Dat blijft niet alleen bij inwerken, nee ze verdommen het ook om zelf wat te gaan leren.
Alsnog zie ik niet wat het met mij te maken heeft.
Uhu.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:30 schreef koekii het volgende:
Achterlijke kabinetWij als studenten hebben al niet veel geld moeten we volgend jaar meer collegegeld betalen?
Moet de burger het dan voor jou gaan betalen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:19 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Uhu.
En de kwaliteit van het onderwijs gaat omlaag.
Beetje tegenstrijdig vind je ook nietquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Moet de burger het dan voor jou gaan betalen?
HRA er af . AOW omhoog. Een procent belasting erbij voor hoger opgeleiden. Het zijn zo maar wat ideeėn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:38 schreef Walter81 het volgende:
ja, studenten zijn de toekomstige ruggengraat van het nederlandse belastingstelsel. Jullie mogen ook wel eens wat investeren in plaats van alleen maar ontvangen van onsquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Moet de burger het dan voor jou gaan betalen?
Studenten wonen op een kamer en weten niet eens waarvoor die HRA er is. Dus studenten moeten daarover helemaal hun mond houden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
HRA er af . AOW omhoog. Een procent belasting erbij voor hoger opgeleiden. Het zijn zo maar wat ideeėn.
jouw auto rijdt op turbodiesel? is dat iets nieuws?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:25 schreef Juicyhil het volgende:
Maar waarom is het voor zoveel mensen lastig te begrijpen dat als jij wat langer over je studie wil doen, je zelf daaraan ook zal moeten bijdragen.
Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om een auto te kopen met turbodiesel erin in plaats van eentje met benzine. Daarvoor betaal ik het dubbele wegenbelasting. Dat is een stukje luxe waar ik zelf voor kies en ik zelf meer zal moeten bijdragen. Ik zie niet in waarom dat met een studie (waarvan je bovendien al zes zwaar gesubsidieerde jaren achter de rug heb) anders zou moeten zijn?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:25 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
ja, studenten zijn de toekomstige ruggengraat van het nederlandse belastingstelsel. Jullie mogen ook wel eens wat investeren in plaats van alleen maar ontvangen van ons
Nee. Je wilt zelf meer verdienen later, je zult moeten investeren in jezelf.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:25 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
ja, studenten zijn de toekomstige ruggengraat van het nederlandse belastingstelsel. Jullie mogen ook wel eens wat investeren in plaats van alleen maar ontvangen van ons
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:26 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
jouw auto rijdt op turbodiesel? is dat iets nieuws?
in jouw stukje tekstquote:
quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:25 schreef Juicyhil het volgende:
Maar waarom is het voor zoveel mensen lastig te begrijpen dat als jij wat langer over je studie wil doen, je zelf daaraan ook zal moeten bijdragen.
Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om een auto te kopen met turbodiesel erin in plaats van eentje met benzine.
Er staat dat er een turbodiesel in zit. Ik weet niks van auto's, dat is ook niet mijn vakgebied en al helemaal geen onderdeel van de discussie.quote:
QFTquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee. Je wilt zelf meer verdienen later, je zult moeten investeren in jezelf.
Dus ' er moet nou eenmaal bezuinigd worden' geldt niet voor de HRA, maar wel voor de toekomst van het land?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Studenten wonen op een kamer en weten niet eens waarvoor die HRA er is. Dus studenten moeten daarover helemaal hun mond houden.
Waarom de toekomst van het land?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dus ' er moet nou eenmaal bezuinigd worden' geldt niet voor de HRA, maar wel voor de toekomst van het land?
dat doe ik toch ook!! ik ga me godverdomme helemaal blauw betalen aan collegegeld en andere zaken door studievertraging die ik vrijwel zeker oploop. Het gaat me erom dat ik daar gewoon kwalitatief goed onderwijs voor terug krijg. en dat is waar deze regering zo keihard faalt. door de universiteiten te beboetenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee. Je wilt zelf meer verdienen later, je zult moeten investeren in jezelf.
ik heb het even vertaald voor je:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:35 schreef Juicyhil het volgende:
En daarbij voor de mensen die zeggen dat het ten koste gaat van de kwaliteit van de opleidingen. De (ik geloof) 270 miljoen die bezuinigd is door deze maatregel zal ook meteen weer worden gestoken in het onderwijs.
Omdat de universiteiten ook 3000 euro boete per student moeten betalen. Dat moet ergens vandaan komen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom de toekomst van het land?Als jij 3 jaar (waarvan je 2 jaar zonder boete uit mag lopen) langer doet over een opleiding, breng je dan opeens meer belasting op? Nee het kost alleen maar belasting.
Ja als je er langer over wil doen, prima. Maar het grootste deel wil dat helemaal niet, die doen er noodgedwongen langer over.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:25 schreef Juicyhil het volgende:
Dit. Het wordt meer betalen voor minder, en dan vinden mensen het raar dat studenten gaan protesteren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:35 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
dat doe ik toch ook!! ik ga me godverdomme helemaal blauw betalen aan collegegeld en andere zaken door studievertraging die ik vrijwel zeker oploop. Het gaat me erom dat ik daar gewoon kwalitatief goed onderwijs voor terug krijg. en dat is waar deze regering zo keihard faalt. door de universiteiten te beboeten
En het is al 3x niks...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:56 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit. Het wordt meer betalen voor minder, en dan vinden mensen het raar dat studenten gaan protesteren.
Uiteraard begrijp ik dat je het financieel liever iets ruimer hebt. Maar alsnog heeft de gehele maatschappij het geld er niet voor (over) om jou langer dan 6 jaar te ondersteunen met jouw studie. Niemand gaat er met dit kabinet op vooruit, dus ook de studenten niet. Wat ik met dit topic bedoel, is dat we gewoon allemaal moeten bijdragen en niet maar steeds zeuren over alles.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja als je er langer over wil doen, prima. Maar het grootste deel wil dat helemaal niet, die doen er noodgedwongen langer over.
Had ik maar de luxe dat ik kon kiezen... Dan had ik het wel geweten. Denk je dat ik niet liever werk en geld verdien, dan elke maand maar nauwelijks rond te komen van dat beetje stufi en een lening?
Ik zou ook niet zeuren als ze het invoeren voor studenten die nog aan hun studie moeten beginnen, want dan weet je op welke voorwaarden je begint.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Uiteraard begrijp ik dat je het financieel liever iets ruimer hebt. Maar alsnog heeft de gehele maatschappij het geld er niet voor (over) om jou langer dan 6 jaar te ondersteunen met jouw studie. Niemand gaat er met dit kabinet op vooruit, dus ook de studenten niet. Wat ik met dit topic bedoel, is dat we gewoon allemaal moeten bijdragen en niet maar steeds zeuren over alles.
Men moet geen voorkeursbehandeling verwachten.
Dan zou je het alleen maar uitstellen terwijl we die centen juist nu nodig hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou ook niet zeuren als ze het invoeren voor studenten die nog aan hun studie moeten beginnen, want dan weet je op welke voorwaarden je begint.
Maar ik vind het niet kunnen dat je nu ineens mensen gaat afrekenen op keuzes (als het al een keuze was om er langer over te doen) die ze hebben gemaakt onder de huidige voorwaarden
We zouden de werkende mensen natuurlijk niet horen als ze ineens met terugwerkende kracht de inkomstenbelasting zouden gaan verhogen... Die zouden ja knikken en gewoon al dat geld zonder problemen overmaken naar de belastingdienst? Ik denk het nietquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan zou je het alleen maar uitstellen terwijl we die centen juist nu nodig hebben.
Je krijgt sowieso bezwaar van toekomstige studenten dan weer, dus wat dat betreft is het nooit goed
Ik zou niet eens weten hoeveel ik betaal.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We zouden de werkende mensen natuurlijk niet horen als ze ineens met terugwerkende kracht de inkomstenbelasting zouden gaan verhogen... Die zouden ja knikken en gewoon al dat geld zonder problemen overmaken naar de belastingdienst? Ik denk het niet
Ik ga aan een master beginnen en ken de regels van het spel, en heb geen bezwaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:24 schreef Juicyhil het volgende:
Je krijgt sowieso bezwaar van toekomstige studenten dan weer, dus wat dat betreft is het nooit goed
Als ze niet hoogopgeleid zijn wel jaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We zouden de werkende mensen natuurlijk niet horen als ze ineens met terugwerkende kracht de inkomstenbelasting zouden gaan verhogen... Die zouden ja knikken en gewoon al dat geld zonder problemen overmaken naar de belastingdienst? Ik denk het niet
Waarom is het voor jou zo lastig om te begrijpen dat langstudeerders dat al doen? Ze betalen namelijk collegegeld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:25 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om een auto te kopen met turbodiesel erin in plaats van eentje met benzine. Daarvoor betaal ik het dubbele wegenbelasting. Dat is een stukje luxe waar ik zelf voor kies en ik zelf meer zal moeten bijdragen. Ik zie niet in waarom dat met een studie (waarvan je bovendien al zes zwaar gesubsidieerde jaren achter de rug heb) anders zou moeten zijn?
Waarvan grotendeels gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:15 schreef Core2 het volgende:
[..]
Waarom is het voor jou zo lastig om te begrijpen dat langstudeerders dat al doen? Ze betalen namelijk collegegeld.
Klopt. Mooie investering toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarvan grotendeels gesubsidieerd.
Van de vorige generatie studenten ja, maar op het moment dat ze fte's worden gaan ze janken over hoe hoog belasting wel niet zijn en dat alle studenten zuiplappen zijn die hun studie als veredelde vakantie zien die van hun belastinggelden leeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarvan grotendeels gesubsidieerd.
Niet om de hoop op betere plannen en onderwijs nog verder de grond in te rammen, maar de hoogleraren/faculteiten hebben al aangegeven het niveau omlaag te schoppen als het kabinet oprutte_met_de_pvv deze ongein doorzet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Omdat de universiteiten ook 3000 euro boete per student moeten betalen. Dat moet ergens vandaan komen.
Niet alleen moet je dan een hoop personeel ontslaan, waardoor de kwaliteit lager wordt. Ook is het heeel verleidelijk om een een of andere domme knuppel een oprot-zes te geven. Maak maar lager, dat niveau.
En oh ja, de twee jaar AOW kosten ook alleen maar geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |