De echte wereld en school zijn 2 heel verschillende dingen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Het gaat er niet om of je stof genoeg beheerst, het gaat er in dit geval om dat er hele hordes klapjosties rondlopen die zelf genoegen nemen met een 6 en bijna een hartaanval krijgen bij de gedachte dat ze proberen een hoger cijfer te halen.
Dat is het zelfde volk dat namelijk later op hun kantoorbaan om 5 uur, op de seconde af, naar huis gaat. Het zelfde volk dat later tijdens een bespreking net even met 1 flut idee komt aanzetten zodat ie daar ook vanaf is. Het zelfde volk dat straks misschien politie agent wordt door die 6jes en jou vervolgens weigert te helpen bij je probleem omdat zijn dienst er bijna op zit.
Daarom heb ik een hekel aan de 6jes cultuur.
Omdat je dan lekker 3000 euro extra moet lappen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:48 schreef Poespas het volgende:
de Nederlandse student van tegenwoordig neemt genoegen met het minimale
verbreding van je horizon, waarom zou je daar toch aan doen?
klopt (meestal).quote:Op maandag 24 januari 2011 19:57 schreef jitzzzze het volgende:
Halen = halen. Er is niemand die later nog naar je cijfers kijkt.
Welkom bij de verRechtsing van Nederland, ikke ikke ikke en de rest kan stikkequote:Het gaat er niet om of je stof genoeg beheerst, het gaat er in dit geval om dat er hele hordes klapjosties rondlopen die zelf genoegen nemen met een 6 en bijna een hartaanval krijgen bij de gedachte dat ze proberen een hoger cijfer te halen.
Dat is het zelfde volk dat namelijk later op hun kantoorbaan om 5 uur, op de seconde af, naar huis gaat. Het zelfde volk dat later tijdens een bespreking net even met 1 flut idee komt aanzetten zodat ie daar ook vanaf is. Het zelfde volk dat straks misschien politie agent wordt door die 6jes en jou vervolgens weigert te helpen bij je probleem omdat zijn dienst er bijna op zit.
Daarom heb ik een hekel aan de 6jes cultuur.
Als je uberhaupt de stof op school in je referentiekader opneemt kun je ook thuis blijven..quote:Op maandag 24 januari 2011 20:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
klopt (meestal).
maar er is wel iemand die tijdens je sollicitatie beoordeelt of ie jouw inzichten in de materie beter/overtuigender vindt dan de inzichten van een andere kandidaat.
Natuurlijk is het een voldoende, per definitie zo. Je kan echter discussiëren over of de criteria recht doen aan de kennis die je zou moeten hebben. Het ene vak heeft immers andere beoordelingscriteria dan anderen. Bij uitspraaktoetsen bij taalstudies wordt bijvoorbeeld vaak gekeken naar hoeveel je verbeterd bent t.o.v. vorig jaar (tot een bepaald plafond, uiteraard) terwijl bij tentaminering er een vaste beoordelingsformule is.quote:
Dat kan, maar je weet vaak ook al in welk werkgebied je niet terecht wil komen. Dus welke vakken er niet toe doen, ook op deze manier niet. En daarvoor kun je dus prima met een 6 volstaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:10 schreef Feestkabouter het volgende:
klopt (meestal).
maar er is wel iemand die tijdens je sollicitatie beoordeelt of ie jouw inzichten in de materie beter/overtuigender vindt dan de inzichten van een andere kandidaat.
maw: je wil eigenlijk onderscheid maken tussen de vakken die er in jouw ogen wel en niet toe doen.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat kan, maar je weet vaak ook al in welk werkgebied je niet terecht wil komen. Dus welke vakken er niet toe doen, ook op deze manier niet. En daarvoor kun je dus prima met een 6 volstaan.
Ik studeer organisatiepsychologie, hoeveel praktisch nut heeft het dan voor mij om een 9 te halen op een tentamen psychopathologie? Waar ik ook solliciteer, niemand zal er ene reet om geven aangezien ik niet in de GGZ kom te werken en ook niet met individuele werknemers met burn-outs en dergelijke. Nu had ik voor dat vak toevallig een 8, maar bijvoorbeeld bij neurologie wat me minder lag was ik reteblij met de 6 op de eerste poging. Want nodig zal ik het nooit hebben dus dan was ik er maar mooi van af, toch?
Niet per definitie toch? Je kan toch ook gewoon iets minder talent hebben en ook je sociale contacten willen bijhouden. Dan haal je vaak zesjes, maar dat kan toch prima binnen het systeem. Je bent gewoon net goed genoeg. Het is dus niet zo dat je de tijd die er voor staat er niet in steektquote:Op maandag 24 januari 2011 21:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Het zegt ook iets over je instelling. Wat je moet doen, dat doe je, maar ook absoluut niet méér.
Ik kan mij voorstellen dat werkgevers daar een mening over hebben.
Edit: wat die tijger ook al zegt.
Dat betekent dus weer dat je minder talent hebt. Ik zeg niet dat je dan kansloos bent.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:29 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet per definitie toch? Je kan toch ook gewoon iets minder talent hebben en ook je sociale contacten willen bijhouden. Dan haal je vaak zesjes, maar dat kan toch prima binnen het systeem. Je bent gewoon net goed genoeg. Het is dus niet zo dat je de tijd die er voor staat er niet in steekt
eens. Dat betekent alsnog een behoorlijke baan, zeker als je niet zon laffe studie doet.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:40 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat betekent dus weer dat je minder talent hebt. Ik zeg niet dat je dan kansloos bent.
Maar er zijn argumenten waarom werkgevers het als een pre kunnen zien.
Je kan het ook zo zien: Wanneer je die persoon gaat belonen voor extra hard werk wordt hij wel gestimuleerd, beter dan iemand amper een 6 kan halen.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Het zegt ook iets over je instelling. Wat je moet doen, dat doe je, maar ook absoluut niet méér.
Ik kan mij voorstellen dat werkgevers daar een mening over hebben.
Edit: wat die tijger ook al zegt.
Dat doe je niet voor een punt en heeft derhalve ook niets met het punt te maken. Zesjescultuur gaat over het genoegen nemen met een 'voldoende' waar meer werk ook meer had opgeleverd. Balkenende ziet zoiets graag omdat dat zich in het dagelijks leven vertaalt naar onbetaalde overuren...quote:Op maandag 24 januari 2011 19:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Waarom heeft iedereen als het om resultaten gaat het gelijk over wat de baas er later van vindt? Wat is er gebeurd met leren zodat je echt dingen weet? Je weet wel, je kennis vergroten enzo. Stel je voor dat je net iets meer over een onderwerp weet dan nodig om te slagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
Niet mee eens! De meeste toetsen bestaan uit meerdere onderwerpen/hoofdstukken. Soms snap je het ene onderwerp wel, maar het andere niet of nauwelijks. Als je dan een 6 haalt door bepaalde onderwerpen goed te beheersen/maken en andere onderwerpen totaal niet, vind ik niet dat je kennis over de getoetste stof adequaat is!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:40 schreef zquing het volgende:
Een 6 betekend dat je de stof voldoende beheerst, wat inhoud dat de kennis over de getoetste stof adequaat is.
lol, waar slaat dat nou weer op. Dan gaan ze gewoon voor minimaal een 7 en niet hoger.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:17 schreef mschol het volgende:
mensen die trouwens altijd maar willen slagen met 6'jes zullen daarna met certificaten problemen krijgen: veel zijn minimaal 70% goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |