Die mensen moeten maar lekker optiefen naar USAquote:Mensen die de 6jescultuur haten, willen hier naar Amerikaanse toestanden, waar de halve klas het maximale cijfer heeft.
Gefeliciteerd kerel!quote:Hoppa, 5.7 binnen
Alleen maar als er afgerond wordt.quote:
Op mijn middelbare school was dat ook al anders, soms was 10% fout hebben al goed voor een onvoldoende andere keren 50%quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Euhm nee ik heb laatst een 6 gehaald terwijl ik 76% van de vragen goed had (multiple choice tentamen). Het is niet zoals op de middelbare school.
een zes betekend dat je ongeveer 60 % van de stof begrepen hebt, iets met een klok en een klepel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:40 schreef zquing het volgende:
Die hebben 't overduidelijk niet begrepen. Een 6 betekend dat je de stof voldoende beheerst,
Je begrijpt 't niet he? Wanneer 40% van de stof als voldoende wordt geacht, dan heb je met 40% beheersing die 6. Wordt er van je verwacht dat je minstens 80% van de stof beheerst voor een voldoende, dan faal je nogsteeds wanneer je 60% beheerst.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:18 schreef opastokvis het volgende:
[..]
een zes betekend dat je ongeveer 60 % van de stof begrepen hebt, iets met een klok en een klepel.
Precies, ja. een 6 geeft aan dat jij de vraagstelling begrijpt, daar gaat het om, de vraag, niet het antwoord; dat is immers subjectief.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:42 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Volgens mij heb jij 't niet helemaal begrepen.
Dat is wel matig ja.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:35 schreef TC03 het volgende:
Overigens wel raar dat er wordt afgerond en dat je dan alsnog een 6,0 krijgt, beetje slordig (van een TU notabene).
Een tof gemiddelde wil nog wel eens helpen bij het krijgen van een leuke baan.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef Roces18 het volgende:
Waarom zou je een 10 willen halen? Je krijgt uiteindelijk evenveel punten als iemand die een 6 haalt. Dus who gives a fuck
Dat betwijfel ik. Op langer termijn zal het niet in je voordeel werken in ieder geval.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:21 schreef Frith het volgende:
Binnen de termen van het economische calculerend denken is een 6 inderdaad het meest efficiënte resultaat.
Twee decimalen bedoel je, significante cijfers betekenen toch iets anders.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is wel matig ja.De meeste docenten werken bij ons keurig met drie significante cijfer (dus 7,25 of 8,75 bijvoorbeeld) en ronden dan het eindcijfer af op twee significante cijfers. Hanteren ze op de EUR toch beter de regels dan bij de TUD.
Nee hoor, de nauwkeurigheid van een meting wordt uitgedrukt in het aantal significante cijfers, het aantal decimalen is irrelevant.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:54 schreef Serene het volgende:
Twee decimalen bedoel je, significante cijfers betekenen toch iets anders.
Maar is een 6 voldoende?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:59 schreef Mainport het volgende:
Een goed paard springt niet hoger dan nodig is.
Tenzij het geen meting is.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor, de nauwkeurigheid van een meting wordt uitgedrukt in het aantal significante cijfers, het aantal decimalen is irrelevant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |