abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91644632
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:24 schreef Levolution het volgende:
De mensen die ik ken die vaak hoge cijfers halen, hebben vaak maar weinig inzicht en algemene kennis. Zij halen alleen maar hoge cijfers door keihard te studeren. Van de 9-halers zijn er maar een enkeling die ook daadwerkelijk pienter zijn. De rest traint zich gewoon goed.
Dat is dan ook wel een falende manier van tentamineren.
pi_91645424
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel een falende manier van tentamineren.
maar dat is wel de keiharde realiteit.. :')
pi_91645703
Sowieso mensen die denken dat ze ooit iets van de stof terugkrijgen, mijn Biologieleraar zei eens dat als je negens haalde voor het bestuderen van vogels je later een Ferrari kon kopen, vind je het gek dat de zesjescultuur bestaat :{w
nooit meer een hit daarna :'(
pi_91647352
Tevens is het onderwijs van nu om van te huilen. Vroeger toen ik vmbo deed en mbo bleef ik ook echt dingen leren, simpelweg omdat er les werd gegeven en alles wel een keer herhaald werd.

Ik doe nu HBO informatica en ik merk echt dat het de school niets meer uitmaakt. Je krijgt een boek en je mag zelf lekker alles leren, vervolgens krijg je een toets en daar blijft het dan mee.
Een 6 op de hbo is feite een 7,5 bij ons maar het telt wat zwaarder.

Geef 1 reden waarom je meer dan een voldoende moet halen? Uiteindelijk komt er toch een V tje van voldoende op je rapport. Of je nou een 6 hebt of een 9.

Bij mijn bijbaan heb ik een leidinggevende die voor de grap een keer kwam met een aantal rekensommen, zoals het berekenen van een hoek van een driehoek.
Terwijl niemand van de 20 mensen de oplossing wist, wist hij na 20 jaar na zijn school alsnog veel dingen te herrineren van school.
Als ik zelf terugkijk naar wat ik op de hbo geleerd heb, dan is dat zo n 10% wat ik op de vmbo en mbo gehad heb :')
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:50:14 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91647515
Een 6 is inderdaad voldoende. Vind men dat niet dan moet men de eisen om een 6 te halen opschroeven.

Bovendien hebben leerlingen en studenten heel vaak de neiging ongeveer precies genoeg te doen om een voldoende te behalen en de rest van hun tijd aan andere dingen te besteden. Ik vind dat dat een vrije keus moet zijn en niet paternalistisch opgelegd moet worden. Niet iedereen heeft studeren nu eenmaal puur als hobby.

Mensen die hoger halen mogen zeker beloond worden. Maar het is niet noodzakelijk dat iedereen dat doet.
pi_91647572
Ik geef je een 6 voor je topic. ^O^
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:20:47 #57
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_91648003
TS geeft zelf invulling aan de waarderingsmethodiek van het toetsen van kennis. Dat is niet per definitie een juiste aanname.
Ik vind dat je altijd zo hoog mogelijk moet scoren, als je een 9 kunt halen is dat veel beter dan niet je best doen en zesjes scoren.
Ik heb liever iemand in dienst die 8en en 9ens op zijn lijst heeft staan dan eentje met enkel 6jes.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_91648026
5.8 is bij ons een voldoende.
If not now, then when.
pi_91648933
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
5.8 is bij ons een voldoende.
Hier ook
"Those unforgettable days, for them I live"
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2011 @ 10:01:50 #60
21636 Feestkabouter
pi_91649034
een keer ruzie gehad op de faculteit over een toets, liep allemaal hoog op, werd bij de directeur van de faculteit uitgenodigd.
hij op een gegeven moment: "ja ik snap wel hoe het zit, je had een 5 en je vindt eigenlijk dat je een 6 had verdiend voor die toets"............
ik: "nee hoor, ik had al een 6, maar volgens mij had dat een 7 of eigenlijk zelfs een 8 moeten zijn"
die kerel viel zowat van zijn stoel, zoiets had ie nog nooit meegemaakt!! dat een student zich druk maakte om z'n cijfer terwijl dat cijfer niet eens onvoldoende was!
6jes-mentaliteit heerste toen blijkbaar hevig.

uiteindelijk rechtszaak gevoerd, en een 8 gekregen.
docent had het veel te hoog in zijn bol, en is behoorlijk op zijn plaat gegaan :P
pi_91649093
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:01 schreef Feestkabouter het volgende:
een keer ruzie gehad op de faculteit over een toets, liep allemaal hoog op, werd bij de directeur van de faculteit uitgenodigd.
hij op een gegeven moment: "ja ik snap wel hoe het zit, je had een 5 en je vindt eigenlijk dat je een 6 had verdiend voor die toets"............
ik: "nee hoor, ik had al een 6, maar volgens mij had dat een 7 of eigenlijk zelfs een 8 moeten zijn"
die kerel viel zowat van zijn stoel, zoiets had ie nog nooit meegemaakt!! dat een student zich druk maakte om z'n cijfer terwijl dat cijfer niet eens onvoldoende was!

docent had het veel te hoog in zijn bol, en is behoorlijk op zijn plaat gegaan :P
:o rechtzaak, niet gewoon examencommissie?
pi_91649173
Je kan lullen wat je wilt maar bij sommige bedrijven wordt je eerder aangenomen als je bent afgestudeert met een 8 dan als je een 6 hebt gehaald. Het maakt dus wel degelijk uit!
pi_91649215
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:01 schreef Feestkabouter het volgende:

Rechtzaak voor een cijfer :')
Goed verzonnen!
pi_91649294
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Je kan lullen wat je wilt maar bij sommige bedrijven wordt je eerder aangenomen als je bent afgestudeert met een 8 dan als je een 6 hebt gehaald. Het maakt dus wel degelijk uit!
en bij andere als je connecties goed genoeg zijn. Meerdere wegen leiden naar Rome
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:15:26 #65
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_91649395
Wat als je altijd hard moet werken voor een zesje (ook op de middelbare school?)?
Het gaat erom dat jij gewoon probeert het maximale eruit probeert te halen, sommige
kunnen maximaal een negen halen, andere een zes of een zeven.
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_91649502
Wat ik bij mezelf merk is dat ik bij vakken die goed gegeven worden en waarbij je de mogelijkheid hebt je goed voor te bereiden, ik wel mn best doe voor een hoog cijfer.

Maar als je zo'n vak hebt waarvan de docent totaal ongeinspireerd les staat te geven (eigenlijk gewoon de samenvatting staat voor te lezen, zonder enige verdieping of inspiratie) en het is ook geen vak wat ik straks toe ga passen in mn werk, nou dan vind ik een 6 te gek hoor. Bijvoorbeeld wetenschapsfilosofie terwijl ik al lang weet dat ik niet ga onderzoeken, ik wil het bedrijfsleven in. Dan kan zo'n vak me echt niet rotten tenzij de leraar er wat uitdagends van maakt.

Maar vaak staan ze alleen te herkauwen, dan kom ik dus niet meer naar de hoorcolleges, lees dat boek, haal een 6, koop een taart en vier het *O* dat gaat niet om het verdiepen van mijn kennis, dat gaat om hoera weer een obstakel tussen mij en mn diploma uit de weg geruimd.
pi_91649653
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:15 schreef waj1 het volgende:
Wat als je altijd hard moet werken voor een zesje (ook op de middelbare school?)?
Het gaat erom dat jij gewoon probeert het maximale eruit probeert te halen, sommige
kunnen maximaal een negen halen, andere een zes of een zeven.
Ben ik het niet mee eens. Als je gewoon meedoet met de les en de stof leert voor een tentamen moet je gewoon een 7,5 a 8 kunnen halen. Anders is het gewoon te moeilijk voor je en moet je naar een lager niveau gaan.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:02:25 #68
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91650956
TS heeft het niet begrepen. Heb je de ambities om internationaal iets voor elkaar te krijgen, dan kom je nergens met je WO diploma's vol met zesjes. Minimaal een 8 gemiddeld is dan toch wel nodig :')

vandaar zesjes cultuur :r
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_91654868
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef mymoodfentje het volgende:
TS heeft het niet begrepen. Heb je de ambities om internationaal iets voor elkaar te krijgen, dan kom je nergens met je WO diploma's vol met zesjes. Minimaal een 8 gemiddeld is dan toch wel nodig :')

Maar die acht van jou bestaat enkel bij de gratie van die zes van mij. Als iedereen 'minimaal een acht gemiddeld' gaat halen worden de tentamens moeilijker gemaakt. Dus je kunt kotsen wat je wilt maar je hebt die mensen die zessen halen keihard nodig - anders ben je straks wéér niet bovengemiddeld.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:58:50 #70
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91655065
Beste TS.

Met ingang van 2012 is onderstaande verhaal niet meer van toepassing. Een 6 betekent dan niet meer dat de beheersing van de stof adequaat is, maar dat men je weg wil hebben van de uni omdat men bang is dat je ze 3000 euro gaat kosten.

Met vriendelijke groet.
Rubber_Johnny

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 00:40 schreef zquing het volgende:
Die hebben 't overduidelijk niet begrepen. Een 6 betekend dat je de stof voldoende beheerst, wat inhoud dat de kennis over de getoetste stof adequaat is. Niet dat je je niet genoeg inzet, want anders had het niet voldoende geheten.

Stel dat studenten massaal negens zouden halen, wat betekent een negen dan nog? Helemaal niets, alleen dat het niveau overduidelijk te laag ligt. Een docent zou een tentamen altijd zo moeten maken dat het gemiddelde op een 6 ligt, dat houdt in dat de helft faalt en de helft het haalt(ervan uitgaande dat het een normale verdeling is).

Zou het gemiddelde hoger liggen dan de 6, dan houdt dat in dat het niveau van de tentamens gewoonweg te laag ligt.

Nee, de 6jes cultuur is een geschenk van de matige instelling aan de universiteiten. Zonder deze cultuur zou excelleren veel lastiger zijn, aangezien de bandbreedte welke men overhoudt om dat te doen veel minder breed is. Zolang men voor een 6 gaat kan men een 8 nog waarderen.
pi_91655251
ik ben het zwaar eens met TS
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:14:35 #72
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91655693
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:53 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar die acht van jou bestaat enkel bij de gratie van die zes van mij. Als iedereen 'minimaal een acht gemiddeld' gaat halen worden de tentamens moeilijker gemaakt. Dus je kunt kotsen wat je wilt maar je hebt die mensen die zessen halen keihard nodig - anders ben je straks wéér niet bovengemiddeld.
In een zesjescultuur ja. Daar moeten we vanaf dus, goed gezien :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:17:16 #73
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_91655801
mensen die met minder dan perfectie genoegen nemen.... :N
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_91655825
Betekent het niet dat als je een 6 haal je maar 3/5 van de stof gesnapt hebt? En overigens leer je op school niet voor cijfers, maar voor jezelf.

Een 5.8 of 5,5 zijn beide onvoldoendes. Afgerond is het pas een voldoende.
pi_91659187
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:14 schreef mymoodfentje het volgende:
In een zesjescultuur ja. Daar moeten we vanaf dus, goed gezien :')
Nee, niet alleen in een zesjescultuur. Altijd. Als iedereen een 9 haalt, is jouw 9 niet meer bijzonder voor die bedrijven waar je het over hebt.
pi_91659278
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef Serene het volgende:
Betekent het niet dat als je een 6 haal je maar 3/5 van de stof gesnapt hebt? En overigens leer je op school niet voor cijfers, maar voor jezelf.
Euhm nee ik heb laatst een 6 gehaald terwijl ik 76% van de vragen goed had (multiple choice tentamen). Het is niet zoals op de middelbare school.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:31:46 #77
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91659551
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Euhm nee ik heb laatst een 6 gehaald terwijl ik 76% van de vragen goed had (multiple choice tentamen). Het is niet zoals op de middelbare school.
Logisch toch, gokkans word gecorrigeerd.
pi_91660268
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Logisch toch, gokkans word gecorrigeerd.
Volgens mij is de gokkans 25% bij ABCD vragen, dus dat klopt niet.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:54:42 #79
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91660666
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Volgens mij is de gokkans 25% bij ABCD vragen, dus dat klopt niet.
idd, je mag nog blij zijn met je 6 !
pi_91660781
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:04 schreef zquing het volgende:

[..]

het zal wel examencommissie zijn geweest, maar rechtzaak klinkt veel intressanter :')
pi_91663798
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:54 schreef mymoodfentje het volgende:
idd, je mag nog blij zijn met je 6 !
Rot toch op man, jij snapt blijkbaar geen reet van gokkanscorrectie.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:11:17 #82
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91664215
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:02 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Rot toch op man, jij snapt blijkbaar geen reet van gokkanscorrectie.
76% had je goed toch? min 25% want dat is de correctie idd bij 4 antwoordmogelijkheden, dan kom jij totaal op 51% v/e 10...dus een 5.1 maar jij krijgt een 6. dus mag je blij zijn.
pi_91664440
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:11 schreef mymoodfentje het volgende:
76% had je goed toch? min 25% want dat is de correctie idd bij 4 antwoordmogelijkheden, dan kom jij totaal op 51% v/e 10...dus een 5.1 maar jij krijgt een 6. dus mag je blij zijn.
Wel knap dat je volgens jouw berekening ook een 0 kunt halen :|W
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:17:32 #84
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91664511
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:16 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wel knap dat je volgens jouw berekening ook een 0 kunt halen :|W
Klopt, als jij maar 4 goede antwoorden hebt, heb jij een 0. Wat vind je daar raar aan?
pi_91664515
Niet waar, hoe kan je dan een 10 halen? 75 is in dat geval de nieuwe 10. Dus 10/7,5 * 5,1 = 6,8. van de 10?
pi_91664667
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Klopt, als jij maar 4 goede antwoorden hebt, heb jij een 0. Wat vind je daar raar aan?
Dat een 0 onmogelijk is. Je krijgt nooit een 0. Zelfs als je niks invult krijg je een 1.

Plus inderdaad, hoe kun je dan een 10 halen? Krijg je bij alles goed een 7,5? Je snapt het systeem gewoon niet jij.
pi_91664775
Evengoed is de gokkans niet 25%. Het is 25% bij 1 vraag, maar niet totaal als je alle vragen bekijkt. De kans dat je er meer dan 1 goed gokt is kleiner. Laten we zeggen dat je twee vragen hebt met ABCD. Je hebt maar 1/4*1/4 = 1/16e kans om beide vragen goed te gokken.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:23:26 #88
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91664794
amen
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:26:15 #89
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91664928
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat een 0 onmogelijk is. Je krijgt nooit een 0. Zelfs als je niks invult krijg je een 1.

Plus inderdaad, hoe kun je dan een 10 halen? Krijg je bij alles goed een 7,5? Je snapt het systeem gewoon niet jij.
Een 1 krijgen als je niets invult :') lol nog nooit van gehoord.
je kan een 10 halen doordat elk goed antwoord na de helft 0.5 punt waard is.
pi_91665122
Minimale inspanning, maximaal resultaat ^O^

Zoveel gasten die op de basisschool/middelbare school voor tienen gingen en nu spijt van hebben dat ze geen jeugd hebben beleefd omdat ze elke avond te druk waren met huiswerk en leren :')

Uiteindelijk komen ze moeilijker aan een baan dan zesjesklassers. Die pimpt zijn CV wel op met ervaringen en sport terwijl de persoon met negen wordt gezien als een autist en wordt weggeschoven als potentieel werknemer _O-
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:32:36 #91
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_91665249
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 00:40 schreef zquing het volgende:
Die hebben 't overduidelijk niet begrepen. Een 6 betekend dat je de stof voldoende beheerst, wat inhoud dat de kennis over de getoetste stof adequaat is. Niet dat je je niet genoeg inzet, want anders had het niet voldoende geheten.

Stel dat studenten massaal negens zouden halen, wat betekent een negen dan nog? Helemaal niets, alleen dat het niveau overduidelijk te laag ligt. Een docent zou een tentamen altijd zo moeten maken dat het gemiddelde op een 6 ligt, dat houdt in dat de helft faalt en de helft het haalt(ervan uitgaande dat het een normale verdeling is).

Zou het gemiddelde hoger liggen dan de 6, dan houdt dat in dat het niveau van de tentamens gewoonweg te laag ligt.

Nee, de 6jes cultuur is een geschenk van de matige instelling aan de universiteiten. Zonder deze cultuur zou excelleren veel lastiger zijn, aangezien de bandbreedte welke men overhoudt om dat te doen veel minder breed is. Zolang men voor een 6 gaat kan men een 8 nog waarderen.
Ik zou nu je hele quote in 1 keer helemaal uitgebreid kunnen weerleggen maar dan zou ik je teveel eer geven,
dus laat ik het.

Wel geef ik je als antwoord onderstaande quote,wie weet heb je er wat aan.

The winners in life think constantly in terms of I can, I will, and I am. Losers and average thinkers, on the other
hand, concentrate their waking thoughts on what they should have or would have done, or what they can't do.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:33:04 #92
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91665268
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef mymoodfentje het volgende:

Ik ben overigens het levende bewijs dat dit soort mensen uit hun nek lullen oO<
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2011 @ 16:55:56 #93
21636 Feestkabouter
pi_91666292
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:04 schreef zquing het volgende:

[..]

de docent waar het om ging was voorzitter van de examencommissie, dus van de examencommissie kreeg ik hetzelfde resultaat als van de docent zelf na mijn eerste bezwaar.
maar daar liet ik het niet bij.
pi_91667093
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:26 schreef mymoodfentje het volgende:
Een 1 krijgen als je niets invult :') lol nog nooit van gehoord.
je kan een 10 halen doordat elk goed antwoord na de helft 0.5 punt waard is.
Tuurlijk joh :Z
pi_91778451
1 nacht van tevoren leren met een 4-pack Red Bull om vervolgens het tentamen met een 6- te halen

minimale inspanning, maximaal resultaat

pi_91782213
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef Serene het volgende:

Nee, een 6 betekent dat je de stof voldoende beheerst. Minder beheersing is niet genoeg, meer is mooi meegenomen.
  maandag 24 januari 2011 @ 00:53:31 #98
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91782257
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:14 schreef LastPapaRoach het volgende:
1 nacht van tevoren leren met een 4-pack Red Bull om vervolgens het tentamen met een 6- te halen

minimale inspanning, maximaal resultaat

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
dit dus. en nu weer retehard doorleren :')
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  maandag 24 januari 2011 @ 08:49:47 #99
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91786389
Mensen die de 6jescultuur haten, willen hier naar Amerikaanse toestanden, waar de halve klas het maximale cijfer heeft.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Als je gewoon meedoet met de les en de stof leert voor een tentamen moet je gewoon een 7,5 a 8 kunnen halen. Anders is het gewoon te moeilijk voor je en moet je naar een lager niveau gaan.
Duidelijk snap je het niet helemaal. Als je altijd voldoendes haalt door hard leren is het niveau te hoog voor je? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:55:30 #100
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_91786455
Mensen die leren voor een examen :')

_O_ MAVO _O_
Are you wanking?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')