Dat is dan ook wel een falende manier van tentamineren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:24 schreef Levolution het volgende:
De mensen die ik ken die vaak hoge cijfers halen, hebben vaak maar weinig inzicht en algemene kennis. Zij halen alleen maar hoge cijfers door keihard te studeren. Van de 9-halers zijn er maar een enkeling die ook daadwerkelijk pienter zijn. De rest traint zich gewoon goed.
maar dat is wel de keiharde realiteit..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een falende manier van tentamineren.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:01 schreef Feestkabouter het volgende:
een keer ruzie gehad op de faculteit over een toets, liep allemaal hoog op, werd bij de directeur van de faculteit uitgenodigd.
hij op een gegeven moment: "ja ik snap wel hoe het zit, je had een 5 en je vindt eigenlijk dat je een 6 had verdiend voor die toets"............
ik: "nee hoor, ik had al een 6, maar volgens mij had dat een 7 of eigenlijk zelfs een 8 moeten zijn"
die kerel viel zowat van zijn stoel, zoiets had ie nog nooit meegemaakt!! dat een student zich druk maakte om z'n cijfer terwijl dat cijfer niet eens onvoldoende was!
6jes-mentaliteit heerste toen blijkbaar hevig.
uiteindelijk rechtszaak gevoerd, en een 8 gekregen.
docent had het veel te hoog in zijn bol, en is behoorlijk op zijn plaat gegaan
Rechtzaak voor een cijferquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:01 schreef Feestkabouter het volgende:
een keer ruzie gehad op de faculteit over een toets, liep allemaal hoog op, werd bij de directeur van de faculteit uitgenodigd.
hij op een gegeven moment: "ja ik snap wel hoe het zit, je had een 5 en je vindt eigenlijk dat je een 6 had verdiend voor die toets"............
ik: "nee hoor, ik had al een 6, maar volgens mij had dat een 7 of eigenlijk zelfs een 8 moeten zijn"
die kerel viel zowat van zijn stoel, zoiets had ie nog nooit meegemaakt!! dat een student zich druk maakte om z'n cijfer terwijl dat cijfer niet eens onvoldoende was!
6jes-mentaliteit heerste toen blijkbaar hevig.
uiteindelijk rechtszaak gevoerd, en een 8 gekregen.
docent had het veel te hoog in zijn bol, en is behoorlijk op zijn plaat gegaan
en bij andere als je connecties goed genoeg zijn. Meerdere wegen leiden naar Romequote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Je kan lullen wat je wilt maar bij sommige bedrijven wordt je eerder aangenomen als je bent afgestudeert met een 8 dan als je een 6 hebt gehaald. Het maakt dus wel degelijk uit!
Ben ik het niet mee eens. Als je gewoon meedoet met de les en de stof leert voor een tentamen moet je gewoon een 7,5 a 8 kunnen halen. Anders is het gewoon te moeilijk voor je en moet je naar een lager niveau gaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:15 schreef waj1 het volgende:
Wat als je altijd hard moet werken voor een zesje (ook op de middelbare school?)?
Het gaat erom dat jij gewoon probeert het maximale eruit probeert te halen, sommige
kunnen maximaal een negen halen, andere een zes of een zeven.
Maar die acht van jou bestaat enkel bij de gratie van die zes van mij. Als iedereen 'minimaal een acht gemiddeld' gaat halen worden de tentamens moeilijker gemaakt. Dus je kunt kotsen wat je wilt maar je hebt die mensen die zessen halen keihard nodig - anders ben je straks wéér niet bovengemiddeld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef mymoodfentje het volgende:
TS heeft het niet begrepen. Heb je de ambities om internationaal iets voor elkaar te krijgen, dan kom je nergens met je WO diploma's vol met zesjes. Minimaal een 8 gemiddeld is dan toch wel nodig
vandaar zesjes cultuur
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:40 schreef zquing het volgende:
Die hebben 't overduidelijk niet begrepen. Een 6 betekend dat je de stof voldoende beheerst, wat inhoud dat de kennis over de getoetste stof adequaat is. Niet dat je je niet genoeg inzet, want anders had het niet voldoende geheten.
Stel dat studenten massaal negens zouden halen, wat betekent een negen dan nog? Helemaal niets, alleen dat het niveau overduidelijk te laag ligt. Een docent zou een tentamen altijd zo moeten maken dat het gemiddelde op een 6 ligt, dat houdt in dat de helft faalt en de helft het haalt(ervan uitgaande dat het een normale verdeling is).
Zou het gemiddelde hoger liggen dan de 6, dan houdt dat in dat het niveau van de tentamens gewoonweg te laag ligt.
Nee, de 6jes cultuur is een geschenk van de matige instelling aan de universiteiten. Zonder deze cultuur zou excelleren veel lastiger zijn, aangezien de bandbreedte welke men overhoudt om dat te doen veel minder breed is. Zolang men voor een 6 gaat kan men een 8 nog waarderen.
In een zesjescultuur ja. Daar moeten we vanaf dus, goed gezienquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:53 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar die acht van jou bestaat enkel bij de gratie van die zes van mij. Als iedereen 'minimaal een acht gemiddeld' gaat halen worden de tentamens moeilijker gemaakt. Dus je kunt kotsen wat je wilt maar je hebt die mensen die zessen halen keihard nodig - anders ben je straks wéér niet bovengemiddeld.
Nee, niet alleen in een zesjescultuur. Altijd. Als iedereen een 9 haalt, is jouw 9 niet meer bijzonder voor die bedrijven waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:14 schreef mymoodfentje het volgende:
In een zesjescultuur ja. Daar moeten we vanaf dus, goed gezien
Euhm nee ik heb laatst een 6 gehaald terwijl ik 76% van de vragen goed had (multiple choice tentamen). Het is niet zoals op de middelbare school.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef Serene het volgende:
Betekent het niet dat als je een 6 haal je maar 3/5 van de stof gesnapt hebt? En overigens leer je op school niet voor cijfers, maar voor jezelf.
Logisch toch, gokkans word gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Euhm nee ik heb laatst een 6 gehaald terwijl ik 76% van de vragen goed had (multiple choice tentamen). Het is niet zoals op de middelbare school.
Volgens mij is de gokkans 25% bij ABCD vragen, dus dat klopt niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Logisch toch, gokkans word gecorrigeerd.
idd, je mag nog blij zijn met je 6 !quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij is de gokkans 25% bij ABCD vragen, dus dat klopt niet.
het zal wel examencommissie zijn geweest, maar rechtzaak klinkt veel intressanterquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:04 schreef zquing het volgende:
[..]
rechtzaak, niet gewoon examencommissie?
Rot toch op man, jij snapt blijkbaar geen reet van gokkanscorrectie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:54 schreef mymoodfentje het volgende:
idd, je mag nog blij zijn met je 6 !
76% had je goed toch? min 25% want dat is de correctie idd bij 4 antwoordmogelijkheden, dan kom jij totaal op 51% v/e 10...dus een 5.1 maar jij krijgt een 6. dus mag je blij zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Rot toch op man, jij snapt blijkbaar geen reet van gokkanscorrectie.
Wel knap dat je volgens jouw berekening ook een 0 kunt halenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:11 schreef mymoodfentje het volgende:
76% had je goed toch? min 25% want dat is de correctie idd bij 4 antwoordmogelijkheden, dan kom jij totaal op 51% v/e 10...dus een 5.1 maar jij krijgt een 6. dus mag je blij zijn.
Klopt, als jij maar 4 goede antwoorden hebt, heb jij een 0. Wat vind je daar raar aan?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:16 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wel knap dat je volgens jouw berekening ook een 0 kunt halen
Dat een 0 onmogelijk is. Je krijgt nooit een 0. Zelfs als je niks invult krijg je een 1.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Klopt, als jij maar 4 goede antwoorden hebt, heb jij een 0. Wat vind je daar raar aan?
Een 1 krijgen als je niets invultquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat een 0 onmogelijk is. Je krijgt nooit een 0. Zelfs als je niks invult krijg je een 1.
Plus inderdaad, hoe kun je dan een 10 halen? Krijg je bij alles goed een 7,5? Je snapt het systeem gewoon niet jij.
Ik zou nu je hele quote in 1 keer helemaal uitgebreid kunnen weerleggen maar dan zou ik je teveel eer geven,quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:40 schreef zquing het volgende:
Die hebben 't overduidelijk niet begrepen. Een 6 betekend dat je de stof voldoende beheerst, wat inhoud dat de kennis over de getoetste stof adequaat is. Niet dat je je niet genoeg inzet, want anders had het niet voldoende geheten.
Stel dat studenten massaal negens zouden halen, wat betekent een negen dan nog? Helemaal niets, alleen dat het niveau overduidelijk te laag ligt. Een docent zou een tentamen altijd zo moeten maken dat het gemiddelde op een 6 ligt, dat houdt in dat de helft faalt en de helft het haalt(ervan uitgaande dat het een normale verdeling is).
Zou het gemiddelde hoger liggen dan de 6, dan houdt dat in dat het niveau van de tentamens gewoonweg te laag ligt.
Nee, de 6jes cultuur is een geschenk van de matige instelling aan de universiteiten. Zonder deze cultuur zou excelleren veel lastiger zijn, aangezien de bandbreedte welke men overhoudt om dat te doen veel minder breed is. Zolang men voor een 6 gaat kan men een 8 nog waarderen.
Ik ben overigens het levende bewijs dat dit soort mensen uit hun nek lullenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef mymoodfentje het volgende:
TS heeft het niet begrepen. Heb je de ambities om internationaal iets voor elkaar te krijgen, dan kom je nergens met je WO diploma's vol met zesjes. Minimaal een 8 gemiddeld is dan toch wel nodig
vandaar zesjes cultuur
de docent waar het om ging was voorzitter van de examencommissie, dus van de examencommissie kreeg ik hetzelfde resultaat als van de docent zelf na mijn eerste bezwaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:04 schreef zquing het volgende:
[..]
rechtzaak, niet gewoon examencommissie?
Tuurlijk johquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:26 schreef mymoodfentje het volgende:
Een 1 krijgen als je niets invultlol nog nooit van gehoord.
je kan een 10 halen doordat elk goed antwoord na de helft 0.5 punt waard is.
Nee, een 6 betekent dat je de stof voldoende beheerst. Minder beheersing is niet genoeg, meer is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef Serene het volgende:
Betekent het niet dat als je een 6 haal je maar 3/5 van de stof gesnapt hebt? En overigens leer je op school niet voor cijfers, maar voor jezelf.
dit dus. en nu weer retehard doorlerenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:14 schreef LastPapaRoach het volgende:
1 nacht van tevoren leren met een 4-pack Red Bull om vervolgens het tentamen met een 6- te halen
minimale inspanning, maximaal resultaat
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Duidelijk snap je het niet helemaal. Als je altijd voldoendes haalt door hard leren is het niveau te hoog voor je? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Als je gewoon meedoet met de les en de stof leert voor een tentamen moet je gewoon een 7,5 a 8 kunnen halen. Anders is het gewoon te moeilijk voor je en moet je naar een lager niveau gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |