Maak je geen zorgen, de zaak is reeds aangenomen en in behandeling.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben kan me zo voorstellen dat ze er geen heil in zien.
Ik blijf gewoon binnen de wet.quote:[..]
Dat klinkt angstig dicht in de buurt van een bedreiging...
Of je laat over je heen lopen. Kan je ook voor kiezen.quote:[..]
Ik heb op dit moment precies hetzelfde aan de hand met mijn buren, denk alleen dat ik me iets normaler presenteer.
voordat ik wist wat mijn buren van plan waren, had ik deze opvatting al. ik had de constructie al elders gade geslagen. Ik zei toen letterlijk dat ik blij ben dat ik hun buren niet ben. Wat zou ik nog meer moeten zeggen.quote:[..]
Typisch dat je die constatering pas doet op het moment dat het op jezelf betrekking heeft.
[..]
Sterk.quote:[..]
Ze hebben mij voor een voldongen feit geplaatst. Dat is heel wat anders dan overleg. Mijj bezwaren werden gepareerd met ordinaire dooddoeners zo van "dan is dat jouw probleem".quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef novel het volgende:
Maar vergunnningsvrij betekent toch dat je mag bouwen in overleg met je buren? Misschien lees ik er overheen, maar heeft dat al plaats gevonden?
Naar wat ik heb gehoord is de bedoeling dat het bij vergunningsvrij bouwen als volgt gaat:
Buurman wil iets neerzetten en informeert buren. Bouw gaat door als buren geen bezwaar hebben.
Hebben buren wel bezwaar, dan gaat gemeente naar regeltjes kijken (die in vrij ruim kunnen zijn) en dan kan het ja/nee doorgaan. Mag het niet en wordt er gebouwd, dan kun je laten stopzetten/afbreken (maar wel onmiddellijk ingrijpen)
Reageer je niet, of pas als het bouwwerk klaar zou zijn (zoals je hier, geloof ik, ergens zegt), dan ben je te laat en wordt uitgegaan van de dan ontstane situatie.
De wetgever gunt het hen. Daar mag jij proberen van alles tegen te doen maar ik zie een zware dobber.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben mij voor een voldongen feit geplaatst. Dat is heel wat anders dan overleg. Mijj bezwaren werden gepareerd met ordinaire dooddoeners zo van "dan is dat jouw probleem".
Moet ik dan mijn buren dan zoiets gunnen?
Wees maar niet bang, ik kom er met mijn buren wel uit en ga niet het hele Nederlandse systeem en alle Nederlanders hiervoor er aan de haren bijtrekken met posts waar het elitairisme werkelijk vanaf druipt...quote:Of je laat over je heen lopen. Kan je ook voor kiezen.
Van de gekke, Du_ke. Je zou eigenlijk beter moetne weten. Zo'n achter dichtbevolkt moeten wonen en dan zoiets moeten dulden. Geen wonder dat burenruzieprogramma zo goed scorenquote:
We leven gewoon in een bananenrepubliek. Zie je in de strafrecht ook: geen oog voor slachtoffers.quote:Daar mag jij proberen van alles tegen te doen maar ik zie een zware dobber.
Daar zat een verschil tot 1.14 meter met de voorheen geplaatste tussenmuur bij... EN er was aan de voorkant van het huis ook al zo'n zelfde constructie waardoor er nu zowel voor als achter geen uitzicht meer was. EN er zat een glazen dak in dat ding waardoor er ook geen privacy meer was op het balkon, en een (te openen) raam die in de tuin van de buren openen zou waardoor er geen privacy meer zou zijn in de tuin (zie conclusie v. Hartkamp). Dat maakt dingen toch wel anders, m.i.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Lees dit arrest van de Hoge Raad maar. Ik ga dezelfde doen.
http://jure.nl/at8823
Ieder geval is natuurlijk uniek. Maar eea is wel degelijk vergelijkbaar. Gelukkig ligt hier een geweldig precedent.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:14 schreef Sessy het volgende:
[..]
Daar zat een verschil tot 1.14 meter met de voorheen geplaatste tussenmuur bij... EN er was aan de voorkant van het huis ook al zo'n zelfde constructie waardoor er nu zowel voor als achter geen uitzicht meer was. EN er zat een glazen dak in dat ding waardoor er ook geen privacy meer was op het balkon, en een (te openen) raam die in de tuin van de buren openen zou waardoor er geen privacy meer zou zijn in de tuin (zie conclusie v. Hartkamp). Dat maakt dingen toch wel anders, m.i.
Tja de wens van mensen om wat meer woongenot is ook heel wat waard natuurlijk. In dichtbevolkte gebieden worden te kleine huizen geplaatst en dan is het goed om wat ruimte te hebben om uit te breiden. De tijd dat de overheid kon bepalen wat goed voor je is is voor een deel voorbij gelukkig.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Van de gekke, Du_ke. Je zou eigenlijk beter moetne weten. Zo'n achter dichtbevolkt moeten wonen en dan zoiets moeten dulden. Geen wonder dat burenruzieprogramma zo goed scoren
[..]
Wat een onzinquote:We leven gewoon in een bananenrepubliek. Zie je in de strafrecht ook: geen oog voor slachtoffers.
Sessy heeft in deze zeker wel gelijk. Jouw casus verschilt nogal van die van dat arrest. Dat jij net dit arrest eruit vist is nogal leuk voor jou, maar ik zou eens een wat grotere reeks arresten te dier zake bekijken en dan zal je tot de conclusie komen dat je als buur gewoon heel wat te dulden hebt, behoudens buitenproportionele omstandigheden. Bijvoorbeeld LJN BH7463 toont dat je gewoon aardig wat te dulden hebt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ieder geval is natuurlijk uniek. Maar eea is wel degelijk vergelijkbaar. Gelukkig ligt hier een geweldig precedent.
Jeeeee, wat een onzin. De overheid is verantwoordelijk voor de achterlijk hoge grondprijzenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja de wens van mensen om wat meer woongenot is ook heel wat waard natuurlijk. In dichtbevolkte gebieden worden te kleine huizen geplaatst en dan is het goed om wat ruimte te hebben om uit te breiden. De tijd dat de overheid kon bepalen wat goed voor je is is voor een deel voorbij gelukkig.
Nee hoor. Geert Wilders scoort niet voor niets hoor.quote:[..]
Wat een onzin.
De zaak voorbrengen zal antwoord geven. Ik laat het erniet bij zitten. Als de buren niet verzekerd zijn tegen rechtbijstand, dan hebben ze sowieso een groot probleem.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:36 schreef Cortax het volgende:
[..]
Sessy heeft in deze zeker wel gelijk. Jouw casus verschilt nogal van die van dat arrest. Dat jij net dit arrest eruit vist is nogal leuk voor jou, maar ik zou eens een wat grotere reeks arresten te dier zake bekijken en dan zal je tot de conclusie komen dat je als buur gewoon heel wat te dulden hebt, behoudens buitenproportionele omstandigheden. Bijvoorbeeld LJN BH7463 toont dat je gewoon aardig wat te dulden hebt.
Waarom verhuizen ze dan niet naar iets groters?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:24 schreef De_Rikster het volgende:
Mag toch hopen dat een keer iemand het deksel op de neus krijgt, een koophuis kopen en dan verwachten dat niemand gebruik maakt van zijn mogelijkheden om hierin zijn genot te verhogen...
Is het nou echt teveel gevraagd om de tegenwoordigheid van geest te hebben om te verwachten dat mensen in een rijtjeshuis eventueel/uiteindelijk uit gaan bouwen? (binnen de vastgestelde regelgeving)
Leg uit?quote:De overheid is verantwoordelijk voor de achterlijk hoge grondprijzen
Ik denk dat huren beter geschikt is voor je in plaats van kopen want je begrijpt een aantal doorslaggevende argumenten blijkbaar niet...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom verhuizen ze dan niet naar iets groters?
Jij bent hier degene die klaagt, zij kunnen binnen hun wensen en de mogelijkheden die er zijn het huis uitbreiden. Jij klaagt over ruimte en zon, waarom ga jij niet ergens anders wonen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Medeverantwoordelijk, er zijn meer redenen. Zoveel grond geven de gemeenten niet meer uit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jeeeee, wat een onzin. De overheid is verantwoordelijk voor de achterlijk hoge grondprijzen!
Sentiment hoeft er niet voor te zorgen dat iets geen onzin meer is. Niet alles wat er geluld wordt aan de borreltafel is waar...quote:[..]
Nee hoor. Geert Wilders scoort niet voor niets hoor.
Omdat ze misschien wel prima wonen waar ze wonen en graag willen investeren in hun woning zodat woongenot en waarde stijgen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Topbuurman ben jequote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De zaak voorbrengen zal antwoord geven. Ik laat het erniet bij zitten. Als de buren niet verzekerd zijn tegen rechtbijstand, dan hebben ze sowieso een groot probleem.
Die creëren de schaarste. Lijkt mij duidelijk. moet je eens zien hoe hoog de bevolkingsconcentraties zijn? De koeien hebben nog meer leefruimte.quote:
Maar al te goed hoor. Ik mag het toch belachelijk vinden dat buren je wooncomfort aantasten en vermogenschade toebrengen?quote:[..]
Ik denk dat huren beter geschikt is voor je in plaats van kopen want je begrijpt een aantal doorslaggevende argumenten blijkbaar niet...
Zeg dat maar ook van mijn buren, die letterlijk mij het daglicht niet meer gunnen door realisatie van de bouw.quote:
Omdat dit godsonmogelijk is. Alleen de elite mag hier vrij wonen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:45 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die klaagt, zij kunnen binnen hun wensen en de mogelijkheden die er zijn het huis uitbreiden. Jij klaagt over ruimte en zon, waarom ga jij niet ergens anders wonen?
Je acht je duidelijk superieur aan je buren dus de eerste stap is gezet :pquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat dit godsonmogelijk is. Alleen de elite mag hier vrij wonen.
En die schaarste ontstaat niet door de doorgeslagen verwachtingen van de bevolking die maar vinden dat iedereen een ééngezinswoning met voor- en achtertuin moet kunnen hebben?quote:Die creëren de schaarste. Lijkt mij duidelijk. moet je eens zien hoe hoog de bevolkingsconcentraties zijn? De koeien hebben nog meer leefruimte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |