abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91651139
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben kan me zo voorstellen dat ze er geen heil in zien.

Maak je geen zorgen, de zaak is reeds aangenomen en in behandeling.
quote:
[..]

Dat klinkt angstig dicht in de buurt van een bedreiging...

Ik blijf gewoon binnen de wet.
quote:
[..]

Ik heb op dit moment precies hetzelfde aan de hand met mijn buren, denk alleen dat ik me iets normaler presenteer.

Of je laat over je heen lopen. Kan je ook voor kiezen.
quote:
[..]

Typisch dat je die constatering pas doet op het moment dat het op jezelf betrekking heeft.

[..]

voordat ik wist wat mijn buren van plan waren, had ik deze opvatting al. ik had de constructie al elders gade geslagen. Ik zei toen letterlijk dat ik blij ben dat ik hun buren niet ben. Wat zou ik nog meer moeten zeggen.
quote:
[..]

:W
Sterk. :')
pi_91651179
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef novel het volgende:
Maar vergunnningsvrij betekent toch dat je mag bouwen in overleg met je buren? Misschien lees ik er overheen, maar heeft dat al plaats gevonden?

Naar wat ik heb gehoord is de bedoeling dat het bij vergunningsvrij bouwen als volgt gaat:
Buurman wil iets neerzetten en informeert buren. Bouw gaat door als buren geen bezwaar hebben.
Hebben buren wel bezwaar, dan gaat gemeente naar regeltjes kijken (die in vrij ruim kunnen zijn) en dan kan het ja/nee doorgaan. Mag het niet en wordt er gebouwd, dan kun je laten stopzetten/afbreken (maar wel onmiddellijk ingrijpen)

Reageer je niet, of pas als het bouwwerk klaar zou zijn (zoals je hier, geloof ik, ergens zegt), dan ben je te laat en wordt uitgegaan van de dan ontstane situatie.
Ze hebben mij voor een voldongen feit geplaatst. Dat is heel wat anders dan overleg. Mijj bezwaren werden gepareerd met ordinaire dooddoeners zo van "dan is dat jouw probleem".

Moet ik dan mijn buren dan zoiets gunnen?
pi_91651259
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze hebben mij voor een voldongen feit geplaatst. Dat is heel wat anders dan overleg. Mijj bezwaren werden gepareerd met ordinaire dooddoeners zo van "dan is dat jouw probleem".

Moet ik dan mijn buren dan zoiets gunnen?
De wetgever gunt het hen. Daar mag jij proberen van alles tegen te doen maar ik zie een zware dobber.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91651298
quote:
Of je laat over je heen lopen. Kan je ook voor kiezen.
Wees maar niet bang, ik kom er met mijn buren wel uit en ga niet het hele Nederlandse systeem en alle Nederlanders hiervoor er aan de haren bijtrekken met posts waar het elitairisme werkelijk vanaf druipt...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91651310
nickchange van EchtGaaf naar EchtGek ?

:P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_91651389
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

De wetgever gunt het hen.

Van de gekke, Du_ke. Je zou eigenlijk beter moetne weten. Zo'n achter dichtbevolkt moeten wonen en dan zoiets moeten dulden. Geen wonder dat burenruzieprogramma zo goed scoren
quote:
Daar mag jij proberen van alles tegen te doen maar ik zie een zware dobber.
We leven gewoon in een bananenrepubliek. Zie je in de strafrecht ook: geen oog voor slachtoffers.
pi_91651393
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Lees dit arrest van de Hoge Raad maar. Ik ga dezelfde doen.

http://jure.nl/at8823
Daar zat een verschil tot 1.14 meter met de voorheen geplaatste tussenmuur bij... EN er was aan de voorkant van het huis ook al zo'n zelfde constructie waardoor er nu zowel voor als achter geen uitzicht meer was. EN er zat een glazen dak in dat ding waardoor er ook geen privacy meer was op het balkon, en een (te openen) raam die in de tuin van de buren openen zou waardoor er geen privacy meer zou zijn in de tuin (zie conclusie v. Hartkamp). Dat maakt dingen toch wel anders, m.i.
pi_91651429
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:14 schreef Sessy het volgende:

[..]

Daar zat een verschil tot 1.14 meter met de voorheen geplaatste tussenmuur bij... EN er was aan de voorkant van het huis ook al zo'n zelfde constructie waardoor er nu zowel voor als achter geen uitzicht meer was. EN er zat een glazen dak in dat ding waardoor er ook geen privacy meer was op het balkon, en een (te openen) raam die in de tuin van de buren openen zou waardoor er geen privacy meer zou zijn in de tuin (zie conclusie v. Hartkamp). Dat maakt dingen toch wel anders, m.i.
Ieder geval is natuurlijk uniek. Maar eea is wel degelijk vergelijkbaar. Gelukkig ligt hier een geweldig precedent.
pi_91651469
Nou laat ons weten wat eruit komt zou ik zeggen.
pi_91651570
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van de gekke, Du_ke. Je zou eigenlijk beter moetne weten. Zo'n achter dichtbevolkt moeten wonen en dan zoiets moeten dulden. Geen wonder dat burenruzieprogramma zo goed scoren

[..]
Tja de wens van mensen om wat meer woongenot is ook heel wat waard natuurlijk. In dichtbevolkte gebieden worden te kleine huizen geplaatst en dan is het goed om wat ruimte te hebben om uit te breiden. De tijd dat de overheid kon bepalen wat goed voor je is is voor een deel voorbij gelukkig.

quote:
We leven gewoon in een bananenrepubliek. Zie je in de strafrecht ook: geen oog voor slachtoffers.
Wat een onzin :).
pi_91651753
Mag toch hopen dat een keer iemand het deksel op de neus krijgt, een koophuis kopen en dan verwachten dat niemand gebruik maakt van zijn mogelijkheden om hierin zijn genot te verhogen...

Is het nou echt teveel gevraagd om de tegenwoordigheid van geest te hebben om te verwachten dat mensen in een rijtjeshuis eventueel/uiteindelijk uit gaan bouwen? (binnen de vastgestelde regelgeving)
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91652162
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ieder geval is natuurlijk uniek. Maar eea is wel degelijk vergelijkbaar. Gelukkig ligt hier een geweldig precedent.
Sessy heeft in deze zeker wel gelijk. Jouw casus verschilt nogal van die van dat arrest. Dat jij net dit arrest eruit vist is nogal leuk voor jou, maar ik zou eens een wat grotere reeks arresten te dier zake bekijken en dan zal je tot de conclusie komen dat je als buur gewoon heel wat te dulden hebt, behoudens buitenproportionele omstandigheden. Bijvoorbeeld LJN BH7463 toont dat je gewoon aardig wat te dulden hebt.
pi_91652343
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja de wens van mensen om wat meer woongenot is ook heel wat waard natuurlijk. In dichtbevolkte gebieden worden te kleine huizen geplaatst en dan is het goed om wat ruimte te hebben om uit te breiden. De tijd dat de overheid kon bepalen wat goed voor je is is voor een deel voorbij gelukkig.

Jeeeee, wat een onzin. De overheid is verantwoordelijk voor de achterlijk hoge grondprijzen :')!
quote:
[..]

Wat een onzin :).
Nee hoor. Geert Wilders scoort niet voor niets hoor.
pi_91652382
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:36 schreef Cortax het volgende:

[..]

Sessy heeft in deze zeker wel gelijk. Jouw casus verschilt nogal van die van dat arrest. Dat jij net dit arrest eruit vist is nogal leuk voor jou, maar ik zou eens een wat grotere reeks arresten te dier zake bekijken en dan zal je tot de conclusie komen dat je als buur gewoon heel wat te dulden hebt, behoudens buitenproportionele omstandigheden. Bijvoorbeeld LJN BH7463 toont dat je gewoon aardig wat te dulden hebt.
De zaak voorbrengen zal antwoord geven. Ik laat het erniet bij zitten. Als de buren niet verzekerd zijn tegen rechtbijstand, dan hebben ze sowieso een groot probleem.
pi_91652419
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:24 schreef De_Rikster het volgende:
Mag toch hopen dat een keer iemand het deksel op de neus krijgt, een koophuis kopen en dan verwachten dat niemand gebruik maakt van zijn mogelijkheden om hierin zijn genot te verhogen...

Is het nou echt teveel gevraagd om de tegenwoordigheid van geest te hebben om te verwachten dat mensen in een rijtjeshuis eventueel/uiteindelijk uit gaan bouwen? (binnen de vastgestelde regelgeving)

Waarom verhuizen ze dan niet naar iets groters?
pi_91652421
quote:
De overheid is verantwoordelijk voor de achterlijk hoge grondprijzen
Leg uit?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat huren beter geschikt is voor je in plaats van kopen want je begrijpt een aantal doorslaggevende argumenten blijkbaar niet...
pi_91652472
quote:

[..]

Jij bent hier degene die klaagt, zij kunnen binnen hun wensen en de mogelijkheden die er zijn het huis uitbreiden. Jij klaagt over ruimte en zon, waarom ga jij niet ergens anders wonen?
All management is Strategic Management.
pi_91652512
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jeeeee, wat een onzin. De overheid is verantwoordelijk voor de achterlijk hoge grondprijzen :')!
Medeverantwoordelijk, er zijn meer redenen. Zoveel grond geven de gemeenten niet meer uit.
quote:
[..]

Nee hoor. Geert Wilders scoort niet voor niets hoor.
Sentiment hoeft er niet voor te zorgen dat iets geen onzin meer is. Niet alles wat er geluld wordt aan de borreltafel is waar...
pi_91652529
quote:

[..]

Omdat ze misschien wel prima wonen waar ze wonen en graag willen investeren in hun woning zodat woongenot en waarde stijgen?
pi_91652553
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De zaak voorbrengen zal antwoord geven. Ik laat het erniet bij zitten. Als de buren niet verzekerd zijn tegen rechtbijstand, dan hebben ze sowieso een groot probleem.
Topbuurman ben je :').
pi_91652567
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:44 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Leg uit?

Die creëren de schaarste. Lijkt mij duidelijk. moet je eens zien hoe hoog de bevolkingsconcentraties zijn? De koeien hebben nog meer leefruimte. |:(
quote:
[..]

Ik denk dat huren beter geschikt is voor je in plaats van kopen want je begrijpt een aantal doorslaggevende argumenten blijkbaar niet...
Maar al te goed hoor. Ik mag het toch belachelijk vinden dat buren je wooncomfort aantasten en vermogenschade toebrengen?
pi_91652602
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Topbuurman ben je :').
Zeg dat maar ook van mijn buren, die letterlijk mij het daglicht niet meer gunnen door realisatie van de bouw.
pi_91652645
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:45 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die klaagt, zij kunnen binnen hun wensen en de mogelijkheden die er zijn het huis uitbreiden. Jij klaagt over ruimte en zon, waarom ga jij niet ergens anders wonen?
Omdat dit godsonmogelijk is. Alleen de elite mag hier vrij wonen.
pi_91652699
maar wordt je huis wel minder waard of wordt alleen het huis van de buren meer waard? ;)

daarnaast: je buren op kosten jagen terwijl ze binnen de regels/wet blijven. hoe triest kun je zijn :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_91652728
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Omdat dit godsonmogelijk is. Alleen de elite mag hier vrij wonen.
Je acht je duidelijk superieur aan je buren dus de eerste stap is gezet :p

quote:
Die creëren de schaarste. Lijkt mij duidelijk. moet je eens zien hoe hoog de bevolkingsconcentraties zijn? De koeien hebben nog meer leefruimte
En die schaarste ontstaat niet door de doorgeslagen verwachtingen van de bevolking die maar vinden dat iedereen een ééngezinswoning met voor- en achtertuin moet kunnen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')