Heb ik al gecontroleerd. De regels mbt vergunningsvrij bouwen zijn per 12 oktober jl. fors verruimd. Bij gemeente heb ik dit al gecheckt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:08 schreef Ordos20 het volgende:
Is het misschien niet handig om als eerste te controleren of het inderdaad onder de verruimde regelgeving valt? misschien gaan ze er alsnog overheen?
Een joekel in relatie tot de grote van de woning. Is starterswoning met lage achterkant. . zo'n 3.0 meter diep bij 5 meter breed en 2.4 hoog.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:11 schreef Wokkel het volgende:
Voor ons als meelezers die willen meeleven; om wat voor afmetingen gaat het bij deze joekel?
Ik weet dat wij intussen in een bananenrepubliek leven. De brutaalste winnen het hier altijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
Hoe zou je dan een claim tegen de staat in willen dienen? Los daarvan: een uitbouw die niet geheel binnen de regels valt blijft 99% gewoon staan. Hoogstens krijg je een summiere schadevergoeding.
Zat ik ook aan te denken. En dan natuurlijk NET iets hoger, IETS dieper, en IETS brederquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:17 schreef Maanvis het volgende:
Bouw er dan zelf ook 1? Uitbouw is tegenwoordig heel normaal.
Vind ik altijd zo raar als mensen dit zeggen. Zelf zo'n ding bouwen alsof dat probleem dan is opgelostquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:17 schreef Maanvis het volgende:
Bouw er dan zelf ook 1? Uitbouw is tegenwoordig heel normaal.
Heb je een koop of huurhuis? En wat is exact de grondslag voor je vordering? En een proces tegen de Staat omdat ze een eis niet hanteren, is nagenoeg onmogelijk. Los daarvan: het is toch een gemeentelijke verordening? Een APV is nauwelijks aan te vechten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet dat wij intussen in een bananenrepubliek leven. De brutaalste winnen het hier altijd.
Ik ga iig als eerste civielrechtelijk de schade (iig vermogensschade) bij mijn buren claimen. Mocht dat onverhoopt niet lukken, dan span ik misschien een zaak tegen de Staat aan. Maar dat is van een tweede plan.
Er zijn grenzen voor wat je te tolereren hebt. Gewoon als burenb ook ff je verstand gebruiken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:19 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat hun huis ook minder waard is doordat er een niets tolererende zeurkous naast woont. Kunnen ze die gevolgschade ook claimen?
Een uitbouw is niet dusdanig ergquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn grenzen voor wat je te tolereren hebt. Gewoon als burenb ook ff je verstand gebruiken.
Koop.quote:
Waardevermindering woning. Schade door verminderde woongenot.quote:En wat is exact de grondslag voor je vordering?
Een ander stap is om de politiek eens wakker te schudden.quote:En een proces tegen de Staat omdat ze een eis niet hanteren, is nagenoeg onmogelijk. Los daarvan: het is toch een gemeentelijke verordening? Een APV is nauwelijks aan te vechten.
Inderdaadquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een uitbouw is niet dusdanig erg.
Nee, want de uitbouw is buitenproportioneel. Waarom zou ik dat moeten dulden?quote:
Als het goed is had je bezwaar kunnen maken tegen de bouwvergunning. Die kans heb je gehad.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, want de uitbouw is buitenproportioneel. Waarom zou ik dat moeten dulden?
Jij bent planoloog. Wat is nou tegen een vergunningstoets vooraf met de mogelijkheid van bezwaar en beroep?
Ik weet wat je bedoelt. Ik hoop alleen dat iemand een belangengroep start voor gedupeerden. Want deze regeling helt wel erg sterk naar de kant van diegene die wil bouwen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:23 schreef eriksd het volgende:
Mja, als het conform vergunning is, sta je al vrij zwak. De belangen die jij noemt zijn al verdisconteerd in de regelgeving. Dan moet je de regel bestrijden en dat gaat je niet lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |