abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91605011
Lekker gaan huilen in Den Haag! Oh wat erg, tijdens een crisis wordt bezuinigd! Maar we geven wel geld uit aan de JSF en Afghanistan. want mensen zijn natuurlijk van zichzelf goed en vredelievend en als we Afghanistan achterlaten wordt het een groot paradijs zonder de Taliban. En zonder Afghanen die hier lekker om asiel komen vragen. Kopje thee er bij? Laten we vooral al ons geld aan langstudeerders geven, mensen die 4 jaar lang over een vak doen omdat ze niet inzin dat ze maar beter HBO hadden kunnen doen of denken dat alle andere dingen belangrijker zijn dan die tentamens maar dan wel extra geld willen.

Ik kots er op.

Morgen ga ik lekker uitslapen en dan met vriendinnen iets leuks doen.
pi_91605042
Ben je klaar?
pi_91605124
Ik ben bijna klaar met studeren en het kan me gen fuck schelen wat er met de mensen na mij gebeurt.
pi_91605168
Als ik terugdenk aan mijn studiegenoten die echt alleen maar bezig warn met feestjes en concerten en dan jankten dat ze de dag van te voren pas hadden kunnen leren- en dan 3 x over een vak deden... screw them.

Jammer dat die 10% die wel zijn best doet er onder lijdt, maar aan de andere kant als je keihard je best doet en je haalt het maar niet, ga dan HBO doen.
pi_91605180
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:44 schreef MangoRedChilli het volgende:
Ik ben bijna klaar met studeren en het kan me gen fuck schelen wat er met de mensen na mij gebeurt.
Ik ben reeds klaar met studeren en heb nooit `gezeikt´. Gewoon conform planning alles studeren. Niet `stoer´ bier gaan zuipen ofzo. :')
pi_91605215
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik ben reeds klaar met studeren en heb nooit `gezeikt´. Gewoon conform planning alles studeren. Niet `stoer´ bier gaan zuipen ofzo. :')
Nou dan lijdt jij er toch niet onder als je meer moet betalen als je langer dan 2 jaar extra over je BA doet?
pi_91605228
quote:

[..]

Joh, alsof dat de enige reden is waarom er langstudeerders zijn.
I reject reality and substitute my own
pi_91605279
TS is kortzichtig en komt simpel over, derhalve denk ik dat het een trol is.
pi_91605290
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:46 schreef MangoRedChilli het volgende:
Nou dan lijdt jij er toch niet onder als je meer moet betalen als je langer dan 2 jaar extra over je BA doet?
Klopt, maar ook al zou ik nog student zijn. Dan nog... Gewoon fulltime op school zitten alles maken en men kan het zelfs in kortere tijd halen.
pi_91605294
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:41 schreef MangoRedChilli het volgende:
Lekker gaan huilen in Den Haag! Oh wat erg, tijdens een crisis wordt bezuinigd! Maar we geven wel geld uit aan de JSF en Afghanistan. want mensen zijn natuurlijk van zichzelf goed en vredelievend en als we Afghanistan achterlaten wordt het een groot paradijs zonder de Taliban. En zonder Afghanen die hier lekker om asiel komen vragen. Kopje thee er bij? Laten we vooral al ons geld aan langstudeerders geven, mensen die 4 jaar lang over een vak doen omdat ze niet inzin dat ze maar beter HBO hadden kunnen doen of denken dat alle andere dingen belangrijker zijn dan die tentamens maar dan wel extra geld willen.

Ik kots er op.

Morgen ga ik lekker uitslapen en dan met vriendinnen iets leuks doen.
Er wordt nu geen extra geld uitgegeven aan langstudeerders. Bovendien worden de grootste bezuinigingen op het onderwijs voorgesteld sinds de jaren 80. En ja, die blijven ook staan als elke langstudeerder opeens nominaal afstudeert.

En met demonstreren draai je dat misschien niet allemaal in 1x terug, maar om daarom maar ongeinformeerd te gaan kotsen om mensen die wel de moeite om kunnen brengen om zichzelf een middagje in te zetten voor kwaliteit in het onderwijs is nog veel triester.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_91605313
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:47 schreef Apfelsaft het volgende:
TS is kortzichtig en komt simpel over, derhalve denk ik dat het een trol is.
Nou, ze kan anders wel mooie werkstukjes maken over de Kleine Zeemeermin O+
Ja doei.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:48:59 #12
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_91605326
TS _O_
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_91605370
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:48 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, maar ook al zou ik nog student zijn. Dan nog... Gewoon fulltime op school zitten alles maken en men kan het zelfs in kortere tijd halen.
Wat Socios zegt.
Kijk je kan altijd ziek worden en daar moet ook iets voor geregeld zijn.
De rest is allemaal niet van toepassing.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:49:59 #14
165512 MASD
Music is dead.
pi_91605376
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:44 schreef MangoRedChilli het volgende:
En als je 50 bent en de economie instort omdat het educatieniveau lager is dan die van Nigeria zeiken dat je een jaar langer moet werken.
Long live music.
pi_91605379
quote:

[..]

Met fulltime studeren, zonder enige werkervaring of extracurriculaire activiteiten, kom je vaak niet ver meer op de arbeidsmarkt. Men verwacht altijd dat je iets 'extra' doet.
pi_91605392
Wat ook `royal sadness´ is, is dat men met een hele karavaan bussen naar Den Haag trekt op de vrijdagmiddag. :') Traditioneel in het gehele land bomvolle wegen erbij. Bijvoorbeeld Groningen - Den Haag. Ga dan met de trein, rechtstreekse Intercityverbinding erbij van binnenstad tot binnenstad.
pi_91605414
overigens denk ik idd niet dat het studentenprotest iets gaat uitmaken, maar dat terzijde :)
Ja doei.
pi_91605432
Misschien niet inderdaad, maar met die instelling is nog nooit iets veranderd.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:51:16 #19
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_91605440
quote:

[..]

Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel gewichtige redenen hebben om langer te studeren dan gepland.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:50 schreef Socios het volgende:
Wat ook `royal sadness´ is, is dat men met een hele karavaan bussen naar Den Haag trekt op de vrijdagmiddag. :') Traditioneel in het gehele land bomvolle wegen erbij. Bijvoorbeeld Groningen - Den Haag. Ga dan met de trein, rechtstreekse Intercityverbinding erbij van binnenstad tot binnenstad.
Het was totaal niet te verwachten dat je het over treinen zou gaan hebben, goede wending. 14.gif
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_91605447
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:50 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Met fulltime studeren, zonder enige werkervaring of extracurriculaire activiteiten, kom je vaak niet ver meer op de arbeidsmarkt. Men verwacht altijd dat je iets 'extra' doet.
Bullshit.
pi_91605456
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:50 schreef Socios het volgende:
Knap dat je zelfs iets wat er geen flikker mee te maken heeft over treinen kunt laten gaan :)
pi_91605513
TS is gefrustreerd dat ze geen vrienden had op school.
pi_91605515
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Zeroku het volgende:
Het was totaal niet te verwachten dat je het over treinen zou gaan hebben, goede wending. [ afbeelding ]
Dit is één van de weinige keren dat ik diegene ben, die even over treinen begint. Puur omdat het relevant is in deze kwestie. Normaal beginnen anderen erover.
pi_91605516
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Knap dat je zelfs iets wat er geen flikker mee te maken heeft over treinen kunt laten gaan :)
Hij is gewoon bang dat hij morgen niet ongestoord in de trein kan gaan zitten rukken. :')
pi_91605544
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bullshit.
Toegegeven, een baantje als ambtenaar bij een middelgrote gemeente, of als manager bij een klein bedrijfje zit er altijd wel in. Maar wil je het echt gaan maken, zul je toch die extra ervaring en kwaliteiten nodig hebben. Juist de mensen die willen uitblinken worden gedupeerd hier.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:53:20 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_91605556
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Dit is één van de weinige keren dat ik diegene ben, die even over treinen begint. Puur omdat het relevant is in deze kwestie. Normaal beginnen anderen erover.
Het is helemaal niet relevant :'). Jij dénkt dat het relevant is, dat is heel iets anders.
pi_91605559
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Misschien niet inderdaad, maar met die instelling is nog nooit iets veranderd.
ik vind het erg mooi om te zien en vind het jammer dat ik niet kan. Ben toen in Nijmegen wel gegaan en het was tof om de saamhorigheid te zien. Bij ons van de studie waren de paar lanterfanters dan ook niet aanwezig, alleen de hard werkende mensen :) dat viel me wel op :)
Ondanks dat ik vrees dat 't niets uit haalt (pas als hoogleraren en docenten gaan staken wellicht), vind ik 't een mooi idee, je laten horen ^O^
Ja doei.
pi_91605600
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hij is gewoon bang dat hij morgen niet ongestoord in de trein kan gaan zitten rukken. :')
Slaat nergens op. Want ik verwijt juist dat men de bus pakt i.p.v. de trein over zo een grote afstand. Maar dat doet niet terzake, dat laatste doe ik namelijk sowieso nooit.
pi_91605639
Ik heb trouwens tentamen morgenmiddag, dus kan er niet bij zijn.
pi_91605647
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:53 schreef Zeroku het volgende:
Het is helemaal niet relevant :'). Jij dénkt dat het relevant is, dat is heel iets anders.
Heus wel.

Onder meer hier te lezen: http://www.groningen.metdebusnaardenhaag.nl/

Slaat nergens op om met de bus te gaan om eerder genoemde redenen.
pi_91605651
treinen :r
Ja doei.
pi_91605686
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
treinen
Motoren :')_!
pi_91605709
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:53 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Toegegeven, een baantje als ambtenaar bij een middelgrote gemeente, of als manager bij een klein bedrijfje zit er altijd wel in. Maar wil je het echt gaan maken, zul je toch die extra ervaring en kwaliteiten nodig hebben. Juist de mensen die willen uitblinken worden gedupeerd hier.
En die extra ervaring/kennis op dat vakgebied doe je allemaal op, op school, natuurlijk. :')

Iemand die het in een bepaalde branche echt wil maken, zal op dat vakgebied een hoop praktijk ervaring nodig hebben.
Boekjes leren je de theorie, een bedrijf leert je de praktijk.
En in de praktijk loopt het al-tijd net even wat anders.
pi_91605731
quote:

[..]

Wat een ongelooflijk kutleven heb jij zeg :')

- Je spot treinen
- Je geeft af op mensen die plezier maken
- Je denkt dat iedereen die dingen doet die jij niet leuk vindt, dat doet omdat het 'stoer' is
- Je kan er niet mee omgaan als mensen niet precies dezelfde leefwijze hebben als jij
- Je bent zo autistisch als maar kan
pi_91605745
Oh, en ik verwerp je verwerping al op voorhand.
pi_91605753
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:56 schreef LePoo het volgende:

[..]

En die extra ervaring/kennis op dat vakgebied doe je allemaal op, op school, natuurlijk. :')

Iemand die het in een bepaalde branche echt wil maken, zal op dat vakgebied een hoop praktijk ervaring nodig hebben.
Boekjes leren je de theorie, een bedrijf leert je de praktijk.
En in de praktijk loopt het al-tijd net even wat anders.
Ben je echt zo dom of lijkt dat maar zo? Ik heb het toch ook over werkervaring en extracurriculaire activiteiten?
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:58:08 #37
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_91605762
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Pertinent onwaar.
pi_91605769
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat een ongelooflijk kutleven heb jij zeg :')
Allesbehalve.
pi_91605799
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Allesbehalve.
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Helaas, je zal het nog een keer moeten zeggen voordat ik er op in kan gaan.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:59:44 #40
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91605824
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:46 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Iemand die wel hard werkt en nog studeert zal lijden onder het gebrek aan docenten. De boete kost de uni ook geld, en dat moet ergens vandaan komen
pi_91605910
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:59 schreef CaptainCookie het volgende:
Helaas, je zal het nog een keer moeten zeggen voordat ik er op in kan gaan.
Pertinent niet waar omdat ik je dat in het verleden al onmogelijk heb gemaakt. Iedere reactie hierop is bij voorbaat dus al nietig en heeft dus nooit bestaan.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:03:08 #42
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_91605959
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Pertinent niet waar omdat ik je dat in het verleden al onmogelijk heb gemaakt. Iedere reactie hierop is bij voorbaat dus al nietig en heeft dus nooit bestaan.
Wordt verworpen.
pi_91605980
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:03 schreef Zeroku het volgende:
Wordt verworpen.
Onmogelijk dus. _O-
pi_91605982
*werpt*

klinkt fout :')! _O-
Ja doei.
pi_91606004
Ik wil gewoon een keer in m'n leven gedemonstreerd hebben, lijkt me leuk *O* .
pi_91606035
Niet iedereen studeert economie of politicologie waar een bestuurservaring er toe doet. Op talenstudies maakt het geen reet uit, leraren/tolken hoeven niet in een snue vereniging gezeten te hebben. Zelfde geld voor alle alfa studies eigenlijk. En ook veel betastudies , zoals A.I., scheikunde, wiskunde of zelfs ruimtevaarttechnologie, letten voornamelijk op je kennis en wat je kan. Toegegeven, werk ervaring is handig, maar die moet niet ten koste van je studie gaan.
pi_91606038
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Helaas voor jou heb ik deze actie van jou in het verleden al op voorhand verworpen:

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:03 schreef CaptainCookie het volgende:
Socios, ik verwerp hierbij jou, je posts in het verleden en al jouw posts die nog zullen komen. Daarbij alle eventuele 'op voorhand verwerpingen' incluis.
pi_91606055
Ik weiger tussen luie hippies te staan die helemaal idolaat zijn van Cohen, Halsema, Roemer en Sap.
pi_91606109
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:04 schreef CaptainCookie het volgende:
Helaas voor jou heb ik deze actie van jou in het verleden al op voorhand verworpen:
Dat kan dus niet omdat ik je dat véél eerder al onmogelijk heb gemaakt. Doe dus geen moeite. Iedere aantijging jegens mij is voorbaat al verworpen. Je kunt net zo goed stoppen.
pi_91606113
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:04 schreef MangoRedChilli het volgende:
Niet iedereen studeert economie of politicologie waar een bestuurservaring er toe doet. Op talenstudies maakt het geen reet uit, leraren/tolken hoeven niet in een snue vereniging gezeten te hebben. Zelfde geld voor alle alfa studies eigenlijk. En ook veel betastudies , zoals A.I., scheikunde, wiskunde of zelfs ruimtevaarttechnologie, letten voornamelijk op je kennis en wat je kan. Toegegeven, werk ervaring is handig, maar die moet niet ten koste van je studie gaan.
Wat studeer jij eigenlijk?
pi_91606116
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Iemand die wel hard werkt en nog studeert zal lijden onder het gebrek aan docenten. De boete kost de uni ook geld, en dat moet ergens vandaan komen
Dat gebrek aan docenten is er sowieso, maar dat komt omdat leerlingen tegenwoordig vaak het tuig van de richel zijn op de middelbare school. In het hoger onderwijs zullen de docenten waarschijnlijk minder onderzoek gaan doen, want les moet er worden gegeven.
pi_91606149
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:06 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Wat studeer jij eigenlijk?
Engels aan de universiteit. Ik heb ervaring als bijles gever , ik ga straks een jaar stage lopen op een middelbare school en ik heb contacten in het HBO/MBO (als leraar) dus ik kom wel aan een baan.
pi_91606165
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat kan dus niet omdat ik je dat véél eerder al onmogelijk heb gemaakt. Doe dus geen moeite. Iedere aantijging jegens mij is voorbaat al verworpen. Je kunt net zo goed stoppen.
Oh, quote jouw reactie maar eens waar je dit deed. Let wel dat mijn verwerping al van 2 december 2010 is.

Tevens werkt mijn verwerping volgens de volgende formule:
'Datum van mijn verwerping' = 'Datum van de verwerping van Socios' - '1 dag'

Hierdoor win ik áltijd, er is niks meer wat je er tegen kan doen.
pi_91606172
socios rot op uit mijn topic en ga een trein spot topic openen.
pi_91606185
Wa7ed goede protest morgen vriend
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:09:06 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91606196
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:06 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Dat gebrek aan docenten is er sowieso, maar dat komt omdat leerlingen tegenwoordig vaak het tuig van de richel zijn op de middelbare school. In het hoger onderwijs zullen de docenten waarschijnlijk minder onderzoek gaan doen, want les moet er worden gegeven.
Oh, minder onderzoek. Nee, het gaat helemaal goedkomen met die kenniseconomie ^O^
pi_91606221
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:07 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Engels aan de universiteit. Ik heb ervaring als bijles gever , ik ga straks een jaar stage lopen op een middelbare school en ik heb contacten in het HBO/MBO (als leraar) dus ik kom wel aan een baan.
Vreemd dat je dan tegen dit protest bent, aangezien deze bezuinigingen jou direct gaan raken in de toekomst.
pi_91606231
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Oh, quote jouw reactie maar eens waar je dit deed. Let wel dat mijn verwerping al van 2 december 2010 is.

Tevens werkt mijn verwerping volgens de volgende formule:
'Datum van mijn verwerping' = 'Datum van de verwerping van Socios' - '1 dag'

Hierdoor win ik áltijd, er is niks meer wat je er tegen kan doen.
Automatisch nietig verklaard.
pi_91606281
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:10 schreef Socios het volgende:

[..]

Automatisch nietig verklaard.
Wat ben je toch een sukkel :')
pi_91606301
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:07 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Waarom zo'n hekel aan medestudenten die 't niet zo makkelijk hebben?
pi_91606327
TS ziet liever dat de regering zonder tegengas kan doen wat ze wil waarna we over vier jaar in een totalitaire staat leven _O_
Ga weg
pi_91606356
Ik denk wel dat het wat uithaalt, immers gaat het vrijwel altijd zo:

- regering wil x extra bezuinigingen op iets
- regering stelt x+y voor als bezuiniging
- land staat op achterste poten
- regering bind in naar x bezuinigingen
regering blij, gepeupel blij
Hoera! Weer een kuttopic!
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:16:00 #63
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91606402
quote:
15s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:14 schreef Trannellius het volgende:
Ik denk wel dat het wat uithaalt, immers gaat het vrijwel altijd zo:

- regering wil x extra bezuinigingen op iets
- regering stelt x+y voor als bezuiniging
- land staat op achterste poten
- regering bind in naar x bezuinigingen
regering blij, gepeupel blij
Dan zal het wel 3000 euro alleen voor rekening van de student worden. Laat ze dat dan alsjeblieft wel in het onderwijs steken!
pi_91606422
Sowieso studeren :')

Ga gewoon lekker in fabriek werken!!
pi_91606425
Ik zou het wel fijner vinden ja als tuig harder wordt aangepakt.

Verder, onderzoek dat er bij Engels gedaan wordt :'). Mijn literatuur professoren doen echt het meest nutteloze onderzoek ooit. :') Herinner je je dat topic van me dat gebasht werd? Daar gaat hun onderzoek over. Alleen de linguistiek professoren hebben nuttig onderzoek, maar denk niet dat dat stopt.

En een hekel aan mensen die het niet makkelijk hebben? Meeste studenten komen van een upper middle class gezin. Die hebben toch al geld genoeg om 4 jaar extra te studeren dus die 3000 kan er wel bij.

Echt arme studenten werken zich uit de naad om alles op tijd te halen en die lenen gewoon bij.

Niet willen lenen? Dan niet huilie doen. In Engeland/ Amerika is de studie al 10 x zo duur en daar heb je volgens mij niet eens stufi.
pi_91606459
Langstudeerders aanpakken, prima. Het is alleen een beetje jammer dat deze maatregelen ook averechts werken. Zo mag je straks 1 jaar vertraging hebben in je bachelor en 1 jaar in je master, goede maatregel behalve dan dat als ik een tweede studie wil gaan doen ze mijn eerste opleiding al rekenen als vertraging (dus ook als ik niet geswitcht ben, maar gewoon een extra studie erna wil gaan volgen).
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:17:42 #67
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91606465
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:16 schreef MangoRedChilli het volgende:
Ik zou het wel fijner vinden ja als tuig harder wordt aangepakt.

Niet willen lenen? Dan niet huilie doen. In Engeland/ Amerika is de studie al 10 x zo duur en daar heb je volgens mij niet eens stufi.
Maar ook minder belasting.
pi_91606494
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dan zal het wel 3000 euro alleen voor rekening van de student worden. Laat ze dat dan alsjeblieft wel in het onderwijs steken!
Sowieso mag je nu 2 jaar extra vertraging hebben. Als je hard aan je studie werkt kan je er zelfs een bestuursjaartje bij doen. Moet je alleen niet elke donderdag kapot zuipen om dan vrijdag met een kater de les in te gaan hé.

En als je chronisch ziek bent, waarom dan studeren als je daar toch 4 jaar extra over doet.Koop dan gewoon wat boeken en leer dan bij voor jezelf, als je toch niet kan gaan werken later. Je mag 2 jaar uitlopen, dus als je dat doet tijdens je ziekte en je bent nog steeds niet beter kan j beter niks doen.
pi_91606512
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar ook minder belasting.
En in Amerika een veel duurder zorgstelsel, dus...
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:24:01 #70
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91606624
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:18 schreef MangoRedChilli het volgende:

En als je chronisch ziek bent, waarom dan studeren als je daar toch 4 jaar extra over doet.Koop dan gewoon wat boeken en leer dan bij voor jezelf, als je toch niet kan gaan werken later. Je mag 2 jaar uitlopen, dus als je dat doet tijdens je ziekte en je bent nog steeds niet beter kan j beter niks doen.
Nee, te zieke mensen kunnen beter niet gaan studeren, daar hebben we toch niks aan.

Bovendien zijn hogeropgeleiden mondiger. We willen toch niet dat de gehandicapte kaste dezelfde opleiding heeft als wij? Stel je voor, dan gaan ze moeilijk doen en voor hun rechten opkomen! :r

Lekker dom houden en aan de muur ketenen die zooi. Ieder zijn plek.
pi_91606671
Nu overdrijf je, wat heeft een chronisch zieke die toch niet kan werken later er nou aan om een opleiding te volgen en die plek bij de werkgroep bezet te houden voor iemand die straks wel wat met zijn opleiding gaat doen? Veel vakken hebben een grens voor hoeveel studenten er aan kunnen deelnemen.
pi_91606702
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:05 schreef MangoRedChilli het volgende:
Ik weiger tussen luie hippies te staan die helemaal idolaat zijn van Cohen, Halsema, Roemer en Sap.
Makkelijk he? Gewoon jezelf vertellen wat je wilt horen, en dan lekker zeiken. Er komen gewoon allerlei studenten met allerlei verschillende politieke opvattingen, niet alleen luie hippies. Bovendien komen de hoogleraren ook. Denk jij dat zij zin hebben om een stel luie hippies te ondersteunen?
pi_91606762
Dus iedereen die vertraging oploopt zuipt alleen maar? Ik neem aan dat je bij Engels ook wat basis-retorica krijgt, dus je kan de drogreden er vast zelf wel uithalen...
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:30:53 #74
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91606838
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:25 schreef MangoRedChilli het volgende:
Nu overdrijf je, wat heeft een chronisch zieke die toch niet kan werken later er nou aan om een opleiding te volgen en die plek bij de werkgroep bezet te houden voor iemand die straks wel wat met zijn opleiding gaat doen? Veel vakken hebben een grens voor hoeveel studenten er aan kunnen deelnemen.
Misschien recht op onderwijs?. Als van de uni geweerd worden houden we ze effectief 'dom'. En zijn ze wel degelijk een lagere kaste, want ze hebben minder rechten dan gezonde mensen. En dat allemaal voor een paar rottige rotcenten.
pi_91606842
Als je het niveau te moeilijk vindt had je HBO moeten gaan doen. Iedereen kan een vak na 2 keer wel halen.

Zelfde geldt met bestuur. Je hebt 2 jaar de tijd om uit te lopen, dus je kan prima je bestuur in 1 jaar doen, hard werken aan je studie en dan misschien een of 2 vakken een jaar nog een keer doen. of gewoon goed leren voor je herkansing.

Ik heb 1 vak een jaar over nieuw moeten doen omdat die vrouw totaal niet uit kon leggen. En dat was een ingewikkeld linguistiek vak met allerlei diagrammen e.d. De rest viel prima voor te leren.

Als jij je technische studie te moeilijk vindt, dan ga je maar wat makkelijkers doen. Of je investeert gewoon wat geld extra.
pi_91606871
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Misschien recht op onderwijs?. Als van de uni geweerd worden houden we ze effectief 'dom'. En zijn ze wel degelijk een lagere kaste, want ze hebben minder rechten dan gezonde mensen. En dat allemaal voor een paar rottige rotcenten.
Onzin, ze kunnen prima cursussen of hoorcolleges of weet ik veel volgen, ze kunnen boeken lezen... het heeft gewoon geen nu om een volledige opleiding te volgen. En zijn alle mensen die geen uni doen dan effectief dom? Zeg dat maar eens tegen 80% van de mensen in dit land.
pi_91606919
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:45 schreef MangoRedChilli het volgende:
Als ik terugdenk aan mijn studiegenoten die echt alleen maar bezig warn met feestjes en concerten en dan jankten dat ze de dag van te voren pas hadden kunnen leren- en dan 3 x over een vak deden... screw them.

Jammer dat die 10% die wel zijn best doet er onder lijdt, maar aan de andere kant als je keihard je best doet en je haalt het maar niet, ga dan HBO doen.
Whehe over 30 jaar denk je van 'shit, had ik nu maar mee uit mijn studietijd gehaald ;('.
-
pi_91607003
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:45 schreef MangoRedChilli het volgende:

Ha, jij komt jezelf nog wel tegen. Zie bijvoorbeeld dit topic:
Wat moet ik met mijn geld?
pi_91607034
Oh, ik geniet prima van mijn studietijd. Ik ben intelligent genoeg om mijn vakken te halen en leer gewoon goed voor mijn tentamens/ schrijf goede essays. In de tussen tijd doe ik ook leuke dingen. Ik word alleen niet dronken voor een tentamen. En ik hoef niet bij een corporale vereniging. Ik heb genoeg vrienden op de studie en daar buiten.
pi_91607051
Verdomme TS, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen :'(

Als de docent niet goed kan uitleggen, lees je toch een boek? :')

quote:
Oh, ik geniet prima van mijn studietijd. Ik ben intelligent genoeg om mijn vakken te halen en leer gewoon goed voor mijn tentamens/ schrijf goede essays. In de tussen tijd doe ik ook leuke dingen. Ik word alleen niet dronken voor een tentamen. En ik hoef niet bij een corporale vereniging. Ik heb genoeg vrienden op de studie en daar buiten.
Want alle andere studenten zijn wel lid van een corporale vereniging en zuipen alleen maar...
pi_91607067
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:36 schreef MangoRedChilli het volgende:
Dat je jezelf in een topic op internet komt verantwoorden zegt al genoeg.
pi_91607071
DDW is toch een permavirgin, daar neem je ook even een voorbeeld zeg. Ik heb een relatie en een sociaal leven naast mijn studie, dus onzin reactie.
pi_91607100
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:37 schreef Denkbaar het volgende:

Ik had het boek maar dat boek was ook nog eens slecht geschreven. Jaar erop hadden we een beter boek en een betere docent en toen makkelijk gehaald.
pi_91607112
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:37 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Dat je jezelf in een topic op internet komt verantwoorden zegt al genoeg.
Dat jij je opfokt over een topic op internet zegt ook al genoeg.
pi_91607142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:37 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Want alle andere studenten zijn wel lid van een corporale vereniging en zuipen alleen maar...
Die mensen halen het gewoon. Of zijn te dom voor de uni maar willen daar niet aan toegeven en janken dat ze een vak niet voor de vierde keer over kunnen doen straks.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:42:56 #86
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91607255
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:32 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Onzin, ze kunnen prima cursussen of hoorcolleges of weet ik veel volgen, ze kunnen boeken lezen... het heeft gewoon geen nu om een volledige opleiding te volgen. En zijn alle mensen die geen uni doen dan effectief dom? Zeg dat maar eens tegen 80% van de mensen in dit land.
Dom houden als in 'weren van onderwijs'. Zoals ze vrouwen en kleurlingen ook 'dom' hielden.

Vrouwen en kleurlingen eisten het recht op hoger onderwijs. In die tijd zou geen bedrijf erover peinzen een vrouw of kleurling aan te nemen op een hoge positie. Het was ze dan ook niet om een baan te doen. Meer om toegang tot het hoger onderwijs zelf. Hoger onderwijs is een vorm van emancipatie.

En een cursusje Toscaanse literatuur of een lezing van een filosoof is niet hetzelfde als een volledige opleiding. Sterker nog, ik heb ervaring dat de mensen die dat soort dingen volgen, slimme mensen zijn die nooit naar de uni mochten. Die zich vervelen en dit maar doen als symptoombestrijding.

Nu mag iedereen die de hersens er voor heeft studeren. Ook vrouwen, ook als die 'later lekker bij de kindjes willen zijn'. En dat wil het kabinet terugdraaien. Voor een paar rottige rotcenten.
pi_91607261
Spoorknorren/pauper/pubertjes met grote bek verzamentopic :')
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_91607270
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:39 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Die mensen halen het gewoon. Of zijn te dom voor de uni maar willen daar niet aan toegeven en janken dat ze een vak niet voor de vierde keer over kunnen doen straks.
Welke mensen? Die mensen die alleen maar zuipen en feesten? Of de mensen die door omstandigheden vertraging oplopen? :')
pi_91607385
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:43 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Welke mensen? Die mensen die alleen maar zuipen en feesten? Of de mensen die door omstandigheden vertraging oplopen? :')
nee joh, het is lekker zwart wit joh, iedereen (huidige studenten) die in de problemen komt met deze regeling heeft gewoon per definitie jaren lopen zuipen en is sowieso eigenlijk al te dom om onderwijs op universitair niveau te volgen.. uiteraard, want dat is het stereotype en dus ís het gewoon zo. Jeweettoch :{w
Ja doei.
pi_91607387
TS je gaat totaal voorbij aan de feiten:

Langstudeerders kosten de staat nauwelijks tot geen extra geld
-ze krijgen geen extra stufi
-ze betalen langer collegegeld
-instellingen krijgen geen extra geld voor ze
-tijdens bestuursjaren wordt er geen gebruik gemaakt van de faciliteiten, maar moet er wel collegegeld betaald worden

Tegelijkertijd wordt er wel fors bezuiningd op de toelage van de instellingen. Bovendien moeten ze boetes gaan betalen voor uitloop door studenten voor wat voor reden dan ook (eventueel uitloop opgelopen in een vorige instelling). Tevens wordt er geen wettelijke mogelijkheid geschapen om dan ook daadwerkelijk de echt luie student te verwijderen. Wat je wel gaat krijgen is meer InHolland-praktijken: mensen maar hun diploma toemoffelen om onder de boetes uit te komen.

Ook staat het bedrag dat hiermee ophaald wordt als een vast getal in de begroting. Als er dus opeens minder langstudeerders zijn, moet de boete voor de instellingen per student omhoog. Het is dus gewoon een mooi verpakte bezuiniging op het onderwijs.

Tenslotte treffen de maatregelen de technische en bèta-studies het hardst, en maken ze ook minder aantrekkelijk doordat de kans op uitlopen groter is. Precies het tegenovergestelde van wat de overheid nu al jarenlang probeert te bereiken: meer instroom in die richtingen.

En dan ga ik nog voorbij aan de vele onrechtvaardigheden die de voorstellen met zich meebrengen:
-verschillende studenten met gelijke studieduur kunnen wel/niet beboet worden door een verschil in verhouding bachelor/master
-invoering voor mensen die de vertraging hebben opgelopen vóór dat de regels aangekondigd werden
-doorstroming van hbo naar wo wordt ontzettend duur gemaakt, terwijl mbo->hbo nog steeds bijna gratis is

Maar hey, tenminste hebben we wel in het regeerakkoord de ambitie staan om in de top 5 van kenniseconomieën te staan van de wereld :')_
pi_91607539
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee joh, het is lekker zwart wit joh, iedereen (huidige studenten) die in de problemen komt met deze regeling heeft gewoon per definitie jaren lopen zuipen en is sowieso eigenlijk al te dom om onderwijs op universitair niveau te volgen.. uiteraard, want dat is het stereotype en dus ís het gewoon zo. Jeweettoch :{w
Je vergeet dat onze TS haar standpunt baseert op haar jarenlange ervaring op de universiteit. _O-
pi_91607572
Oh en nog iets: wel bezuinigen op de investering in de toekomst, maar niets aan hervormingen doorvoeren op de arbeidsmarkt, de huizenmarkt en het pensioenstelsel. :X
Wij zijn de generatie die straks de puinhopen mogen opruimen die nu nog wanhopig overeind gehouden totdat de babyboomers met pensioen zijn.
pi_91607654
Omstandigheden? Welke omstandighedcen zijn zo erg dat je niet, als je echt depressief bent/ problemen hebt met ziekte je studie gewoon even stopzet en er daarna weer verder mee gaat?\

Wat heeft een bedrijf aan een chronisch zieke die steeds maar thuis blijft omdat het slecht gaat? Niemand neemt zo iemand aan. Vrouwen, negers... kunnen allemaal prima werken, net zoals blanke mannen. Onzin vergelijking dus.

En langstudeerders in technische studies: is het niveau te hoog, ga dan wat anders doen. Dan maar iets minder vrije tijd, als je het echt wil ga je er hard voor.
pi_91607719
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oh en nog iets: wel bezuinigen op de investering in de toekomst, maar niets aan hervormingen doorvoeren op de arbeidsmarkt, de huizenmarkt en het pensioenstelsel. :X
Wij zijn de generatie die straks de puinhopen mogen opruimen die nu nog wanhopig overeind gehouden totdat de babyboomers met pensioen zijn.
Tsja, als jonge mensen perse een huis willen kopen lukt dat inderdaad niet.
pi_91607743
En ik geef toe dat sommige dingen die de regering voorstelt ook niet al te goed doordacht zijn, maar mijn punt gaat nu over de onderwijsbezuinigingen.

Bovendien stemmen bijna al mijn professoren links.
pi_91607911
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:53 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Tsja, als jonge mensen perse een huis willen kopen lukt dat inderdaad niet.
Nee de huizenmarkt is een enorme bubbel, omhooggehouden door de hypotheekrenteaftrek, overdrachtskosten en een structureel door de overheid laaggehouden aanbod. Enorme winsten zijn er de afgelopen 20 jaar behaald door de huizenbezitters. Ooit moet die bubbel leeglopen, het liefst langzaam en gecontroleerd en vanaf nu onmiddellijk. Maar nee, dat leeglopen wordt kunstmatig uitgesteld tot de generatie die zo enorm verdiend heeft aan het opbouwen van de bubbel er geen last meer van heeft als hij leegloopt.

Typisch dat je weer niet ingaat op mijn inhoudelijke post over het onderwerp waar je over klaagt...
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:01:41 #97
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91608016
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:52 schreef MangoRedChilli het volgende:

Wat heeft een bedrijf aan een chronisch zieke die steeds maar thuis blijft omdat het slecht gaat? Niemand neemt zo iemand aan. Vrouwen, negers... kunnen allemaal prima werken, net zoals blanke mannen. Onzin vergelijking dus.

Dus ontzeg je ze lekker het recht op hoger onderwijs. Nee, jij mag deze kennis niet hebben. Is niet voor jouw soort. Ga maar lekker schoffelen. Ken je plek.
pi_91608048
WE WILLEN BIER

EN STUFI
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:07:35 #99
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91608241
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dus ontzeg je ze lekker het recht op hoger onderwijs. Nee, jij mag deze kennis niet hebben. Is niet voor jouw soort. Ga maar lekker schoffelen. Ken je plek.
Negers kunnen ook heel goed katoen plukken. Net zoals dat vrouwen heel goed de afwas kunnen doen. Waarom zou je nog scholing nodig hebben als je al door God gezegend bent met dergelijke aangeboren vaardigheden?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:08:42 #100
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91608280
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Negers kunnen ook heel goed katoen plukken. Net zoals dat vrouwen heel goed de afwas kunnen doen. Waarom zou je nog scholing nodig hebben als je al door God gezegend bent met dergelijke aangeboren vaardigheden?
Precies! Al dat nieuwerwetse gedoe. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')