Wat een rust en overzicht!quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef zodiakk het volgende:
Ik heb trouwens twee schoenendozen met memorabilia. Liefdesbrieven van een klaverliefde, een dictafoon met een bandje erin met een interview met Autechre, reisdagboeken, foto's, exotische coupures, het oude fixoflexbandje van mijn horloge...
Ik heb inmiddels anderhalve jaargang van De Groene thuis, op de een of andere manier voelt dat als een onmisbare schat die ligt te verstoffen. Weggooien zou ik vooralsnog heel vervelend vinden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:24 schreef Frollo het volgende:
Tijdschriften kan ik erg slecht wegdoen.
In 2006 heb ik na lang aarzelen toch maar 17 jaargangen Oor bij het oud papier gezet. Het luchtte enorm op en ik heb nooit nog maar één seconde gewenst dat ik ze nog had.
Je zou denken dat het daarom helemaal niet moeilijk is om ook mijn 11 jaar PC Gameplay en 15 jaar Zone 5300 weg te doen. Maar dat is het dus wel.
Nee, ik heb geen schoonmoeder. Ook geen schoonvader. We zullen gewoon een groot huis moeten kopen, met een extra kamer voor 's mans bezigheden en liefhebberijen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:32 schreef Frollo het volgende:
Heb je nu ook een schoonmoeder, Ringo? Grijp je kans en dump die Groenes!
Aha. Zoiets?quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen schoonmoeder. Ook geen schoonvader. We zullen gewoon een groot huis moeten kopen, met een extra kamer voor 's mans bezigheden en liefhebberijen.
Dat is wel erg gewaagd. Toch heb ik de laatste tijd het gevoel dat ik ook langzaam in die trant begin te denken. Voor mijn vijfenveertigste liggen de eerste boeken in de papierbak, vermoed ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:31 schreef Gellius het volgende:
Ik heb jarenlang last gehad van dat ongefundeerde ontzag voor boeken, maar tegenwoordig gaan ze gewoon bij het oud papier als niemand ze wil hebben.
Ben jij dan ook iemand die met instemming en plezier kijkt naar Ochtendspits?quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:44 schreef Thisbe het volgende:
De Groene? Ik lees gewoon Elsevier mensen!
Ja, maar,quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:44 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb dat afgelopen maandag voor het eerst gezien omdat zodiakk ernaar kijkt. Die vindt het leuk, en ik vind het vreselijk. Hij leest de Groene, en ik Elsevier.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Ben jij dan ook iemand die met instemming en plezier kijkt naar Ochtendspits?
Nee, dat is niet helemaal waar. Toen ik ging verhuizen heb ik dingen uit kasten gehaald en ingepakt in verhuisdozen. Een deel van de verhuisdozen staat nog altijd ingepakt in de kelderberging, terwijl een deel van de kasten in mijn appartement nog wacht op inhoud. Een ander deel kan inderdaad ingepakt blijven.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:00 schreef zodiakk het volgende:
Ja, maar dan is er geen sprake van 'uitpakken', maar gewoon van verplaatsen van huisraad. Als je iets uitpakt dan betekent dat je het hebt ingepakt vanwege een verhuizing en dat de spullen in het nieuwe huis ook weer in uitgepakte staat zouden moeten raken. Waar jij het over hebt zijn dingen die je sowieso al ingepakt had, los van de verhuizing. Jij hebt waarschijnlijk dus wel alles uitgepakt, behalve de zaken die al ingepakt waar worden onafhankelijk van de verhuizing.
Ja, ik moet ook erg lachen om Ochtendspits. Maar dan vooral omdat het zo ontzettend echt nergens over gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:56 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik heb dat afgelopen maandag voor het eerst gezien omdat zodiakk ernaar kijkt. Die vindt het leuk, en ik vind het vreselijk. Hij leest de Groene, en ik Elsevier.
Vind ik niks aan.quote:
Ivan niet jaloers?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
Veel geweldiger dan dit wordt het niet, mensen, met z'n viertjes op bed.
Ik weet wel beter: zoodje heeft gewoon nooit genoeg ruimte gehad om troep te verzamelen en wist na de verhuizing van gekkigheid niet hoe hij dat gigantische appartement op moest vullen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:28 schreef Thisbe het volgende:
Dat heb ik ook Frollo! Ik kies de mooiste edities uit om te bewaren, en de rest gooi ik weg.
Ik moet zeggen dat ik erg geinspireerd raak door het appartement van zodiakk, heel rustgevend.
Nee, hij is ontzettend lief voor haar. Hij is wel behoorlijk labiel, rent de hele dag hysterisch door het huis terwijl hij of 'Lena Lena' of 'papa papa' of 'mama mama' prevelt.quote:
quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:44 schreef Thisbe het volgende:
quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, hij is ontzettend lief voor haar. Hij is wel behoorlijk labiel, rent de hele dag hysterisch door het huis terwijl hij of 'Lena Lena' of 'papa papa' of 'mama mama' prevelt.
Wat is dat Ochtendspits? Hoe kan ik dat gemist hebben? Is het iets van de laatste dagen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik moet ook erg lachen om Ochtendspits. Maar dan vooral omdat het zo ontzettend echt nergens over gaat.
Uit arren moede schakelen we dan over naar BBC Breakfast, dus we weten nu ook dat er in de UK vraagtekens worden gezet bij de borstvoedingsrichtlijn van 6 maanden.
Opheffer lees ik altijd als eerste.quote:
Da's toch al heel wat. Toen mijn zusje geboren was schijn ik over de rand van haar wieg gekeken hebben, en 'baby, baby' geroepen te hebben. Dat de baby een naam had werd me pas later duidelijkquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, hij is ontzettend lief voor haar. Hij is wel behoorlijk labiel, rent de hele dag hysterisch door het huis terwijl hij of 'Lena Lena' of 'papa papa' of 'mama mama' prevelt.
Van 7:30 tot 9:00 op Nederland 1. Een braaf en degelijk ochtendprogramma van onze Wakkere Omroep. Sinds ze een roedel vaste co-presentatoren in dienst hebben die de host mogen bijpraten over actuele kwesties, heeft het allemaal nét iets meer inhoud gekregen en wordt het Telegraaf-toontje tenminste duidelijk. Arend-Jan Boekestijn, Eric Nordholt, Thomas Lepeltak, Willem Vermeend, en mis ik nu iemand? Hun commentaar op de wereld is geënt op de gewone man maar vaak ook wel heel aardig genuanceerd. Zeker geen show (volgens mij) die de linkse medemens doldriest een steen naar de teevee doet werpen. (Deed die dat maar, deed iedereen dat maar es.)quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is dat Ochtendspits? Hoe kan ik dat gemist hebben? Is het iets van de laatste dagen?
Mja, ik denk alleen maar: Wat een zeikerd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Opheffer lees ik altijd als eerste.. Een man die zijn midlifecrisis al heeft overleefd, volledig is vastgelopen op zijn oude idealen en bitter lacht om iedere droom die een ander hem vertelt; maar daar oprecht als een kind over durft schrijven. Zijn columns ontroeren me.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toen mijn broertje geboren was (ik was 3) scheen ik op de vraag 'En, wat heb je gekregen?', geantwoord te hebben: 'Nieuwe slippers!'quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Da's toch al heel wat. Toen mijn zusje geboren was schijn ik over de rand van haar wieg gekeken hebben, en 'baby, baby' geroepen te hebben. Dat de baby een naam had werd me pas later duidelijk
'Linksige' zzp-ers stemmen rechts vanwege hun ondernemerschap heb ik wel eens het idee.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:38 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb moeite om jou een etiketje op te plakken Ringo. Mijn eerste reactie was uiteraard: links, maar het valt me mee.
Ah. Alle stukjes-tikkers die ik ken zijn zzp-er ...quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:58 schreef Ringo het volgende:
En een overtuigd loonslaaf. Maar dat moet nog blijcken.
Het burgerlijke leven is stiekem het hoogste goed!quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:05 schreef Ringo het volgende:
Ik ben daar veels te lui en ongedisciplineerd voor. Men moet mij in een kantoorstoel dumpen en keihard aan het werk zetten op straffe van een geregeld maandelijks inkomen.
Oh, wacht, dit zegt me iets. Die heren waren te gast bij DWDD. Waar ze zich totaal belachelijk maakten. Ze zouden zo de loge inkunnen bij de Muppet Show. Zou het niet gepresenteerd gaan worden door Joost 'De Bril' Eerdmans?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Van 7:30 tot 9:00 op Nederland 1. Een braaf en degelijk ochtendprogramma van onze Wakkere Omroep. Sinds ze een roedel vaste co-presentatoren in dienst hebben die de host mogen bijpraten over actuele kwesties, heeft het allemaal nét iets meer inhoud gekregen en wordt het Telegraaf-toontje tenminste duidelijk. Arend-Jan Boekestijn, Eric Nordholt, Thomas Lepeltak, Willem Vermeend, en mis ik nu iemand? Hun commentaar op de wereld is geënt op de gewone man maar vaak ook wel heel aardig genuanceerd. Zeker geen show (volgens mij) die de linkse medemens doldriest een steen naar de teevee doet werpen. (Deed die dat maar, deed iedereen dat maar es.)
Nee, dat is Nieuwsuur. In dat programma liet De Gevreesde Bril zich overigens al in een van de eerste uitzendingen inpakken (met een roze strikje) door PvdA-coryfee Diederik 'De Kale Krullenbol' Samsom. Oók heel aardig om te zien. Falende patsers op teevee, altijd +1.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, wacht, dit zegt me iets. Die heren waren te gast bij DWDD. Waar ze zich totaal belachelijk maakten. Ze zouden zo de loge inkunnen bij de Muppet Show. Zou het niet gepresenteerd gaan worden door Joost 'De Bril' Eerdmans?
Vrij bijzonder ook wel dat alles wat jij meenam toen je naar Groningen verhuisde in een vrij kleine personenauto paste.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:13 schreef DO2 het volgende:
Ik pleur ook 't liefst zo veel mogelijk weg.
Allereerst is het uw naam.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Is dit de slowchat? Ik heb een vraag waar ik geen topic voor wil openen.
Ik had net een klant aan de lijn. De man die hij wou spreken is niet aanwezig dus vroeg hij mij een notitie te maken. Nou had ik, uiteraard, niet naar zijn naam geluisterd. Dus ik vroeg hem:"Wat was u naam?"
Waarop een collega mij erop attenteerde dat het nog steeds zijn naam is. Is dit nou echt incorrect taalgebruik? Ik weet heus wel dat zijn naam niet verandert is tijdens het telefoongesprek, maar ik gebruik verleden tijd omdat hij de naam al gegeven had.
Of je laat 'ook alweer' weg, alsof de naam eigenlijk nooit genoemd is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:11 schreef Thisbe het volgende:
Of je zegt: 'Met wie heb ik ook alweer gesproken?'
Dan is het extra duidelijk dat je niet geluisterd hebt naar de naam, hem niet verstaan hebt, of hem meteen alweer vergeten bent.
Dan had hij me wel uit mijn leiden verlost.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:26 schreef beeer het volgende:
Sorry zeggen is een teken van zwakte. Het valt me nog mee dat ie niet rechtstreeks naar je kantoor is gereden om je schedel met een grote hamer kapot te slaan
Gebeurd daar nou eigenlijk nog iets, in Leiden?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dan had hij me wel uit mijn leiden verlost.
Zwakte tonen is mijn sterkste punt.
Je toont in ieder geval je kwetsbaarheid, hier in TTK.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dan had hij me wel uit mijn leiden verlost.
Zwakte tonen is mijn sterkste punt.
Hij is hier wel aan het juiste adres voor professionele hulp.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:44 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Je toont in ieder geval je kwetsbaarheid, hier in TTK.
quote:Dag Karrel_Laaglawaai,
via onderstaande link zouden alle foto's van Hamma beschikbaar moeten zijn. Deze link heb ik 11 januari ook al naar Harry doorgezet en zou bij jouw bekend moeten zijn.
Soms is samenzijn met gelijken de beste vorm van therapiequote:Op donderdag 20 januari 2011 15:49 schreef DaMart het volgende:
Hij is hier wel aan het juiste adres voor professionele hulp.
quote:
Driewerf neen, daarom wil ik eruit verlost worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:44 schreef Spektor het volgende:
[..]
Gebeurd daar nou eigenlijk nog iets, in Leiden?
Zo zie je maar, het kan de beste overkomen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:52 schreef beeer het volgende:
[..]
Soms is samenzijn met gelijken de beste vorm van therapie
[..]
Mits je vrouw bent, en ouderwets getrouwd, is daar inderdaad niets mis mee.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Niks mis met 'Wat was uw naam?'. Taal is altijd contextafhankelijk.
De 4e editie van de Schrijfwijzer van Jan Renkema op de wc leggen, elke dag een halfuurtje in lezen, van p.255 tot 387, en dan ben je zo weer op orde.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:58 schreef Spektor het volgende:
Ik probeer altijd wel correct Nederlands te spellen, maar moet bekennen dat alle taalregels me ook niet meer helemaal bijstaan. Hebben jullie eigenlijk nog een goede tip hoe ik dit weer bij zou kunnen spijkeren, aan de hand van een website of boek?
Altijd naar Frollo luisteren! Die heeft immers altijd gelijk, en heeft hier de status van nieuwe messias.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:58 schreef Spektor het volgende:
Ik probeer altijd wel correct Nederlands te spellen, maar moet bekennen dat alle taalregels me ook niet meer helemaal bijstaan. Hebben jullie eigenlijk nog een goede tip hoe ik dit weer bij zou kunnen spijkeren, aan de hand van een website of boek?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Altijd naar Frollo luisteren! Die heeft immers altijd gelijk, en heeft hier de status van nieuwe messias.
Dus jij laat in dit topic eerst blijken dat je het verschil niet kent tussen u en uw om vervolgens iemand te gaan bekritiseren die het verschil niet kent tussen jou en jouw? Merkwaardig.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:52 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Krijg net een mailtje van een lastige klant die mij, gefrustreerd, terecht wil wijzen. Het taalgebruik in de mail is echter stuitender dan de boodschap die hij wil overdragen.
[..]
En het heeft over doorzetten, en zijn zinnen niet begint met een hoofdletter.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus jij laat in dit topic eerst blijken dat je het verschil niet kent tussen u en uw om vervolgens iemand te gaan bekritiseren die het verschil niet kent tussen jou en jouw? Merkwaardig.
In de meeste SC's gaat het er ruiger aan toe.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:30 schreef k_man het volgende:
Zeker. Ik neem aan dat Karrel uit al het bovenstaande wel het gevoel heeft gekregen dat wij altijd openstaan voor verse usertjes en deze hartelijk welkom heten.
Het is niet waarschijnlijk dat iemand die een half uur per dag op de wc zit gelijk heeft in zijn voedingskeuzequote:Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef Thisbe het volgende:
Altijd naar Frollo luisteren! Die heeft immers altijd gelijk, en heeft hier de status van nieuwe messias.
De Schrijfwijzer is zo boeiend, dat vliegt zo om.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:38 schreef beeer het volgende:
[..]
Het is niet waarschijnlijk dat iemand die een half uur per dag op de wc zit gelijk heeft in zijn voedingskeuze
quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:30 schreef Gellius het volgende:
Binnen de grenzen van het betamelijke. Echter.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:40 schreef Ringo het volgende:
Recept.
• rijst
• courgette
• paprika
• prei
• ui
• knoflook
• olijven
• huttenkaas
• raspkaas (oud)
• peper, zout
Kook de rijst zoals het hoort. Snijd de courgette, paprika, prei, ui, knoflook klein en de olijven in partjes. Fruit de ui tot ze glazig is. Voeg daarbij de knoflook, vervolgens de courgette, paprika en prei. Bak de groente op matig vuur even door totdat ze beetgaar is en breng ze op smaak met peper en zout. Meng de gekookte rijst met de huttenkaas, de beetgare groente en de olijven. Werp het mengsel in een ovenschaal. Strooi er de oude raspkaas over. Zet de schaal in een voorverwarmde oven, op honderdtachtig graden Celsius, voor tenminste vijfentwintig minuten.
Die richtlijn slaat nergens op. Punten midden in zinnen, welke gek bedenkt dat?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:14 schreef Gellius het volgende:
Niet conform de richtlijn smiley-interpunctie, inderdaad..
Nou, in ieder geval niet allemaal.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:52 schreef Z het volgende:
'Linksige' zzp-ers stemmen rechts vanwege hun ondernemerschap heb ik wel eens het idee.
Ga je het aan je konijn voeren? Waar is het vlees?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:40 schreef Ringo het volgende:
Recept.
• rijst
• courgette
• paprika
• prei
• ui
• knoflook
• olijven
• huttenkaas
• raspkaas (oud)
• peper, zout
quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:43 schreef beeer het volgende:
[..]
Ga je het aan je konijn voeren? Waar is het vlees?
Ik lees nu ook de Groene, stiekem.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:34 schreef mane het volgende:
Waarom niet de Elsevier en De Groene allebei lezen? Daarna de Elle, als toetje. Voor de interieur plaatjes nog even de VT Wonen. En dat allemaal in bad.
Daar is het konijn mee aan de haal.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:43 schreef beeer het volgende:
[..]
Ga je het aan je konijn voeren? Waar is het vlees?
Waarom? Het is toch niet zo raar dat je nu zulke tijdschriften leest? Al is het alleen maar ter ontspanning tussen het borstvoeding geven door.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik ga er rap mee stoppen, hoor.
Dus ik had volgende moeten plaatsen:quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:14 schreef Gellius het volgende:
Niet conform de richtlijn smiley-interpunctie, inderdaad..
Hoezo met er standaard achter een smiley een leesteken? Hüttenkäse is een woord, geen zin. Je kan een woord toch ook gewoon zonder punt plaatsen?quote:Hüttenkäse.
Maar alleen bij zinnen van één of twee woorden. Zie [Richtlijn]. Interpunctiepunten. Versie 1.01..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:48 schreef Ringo het volgende:
Overigens hoort er een komma tussen het woord en de smiley. Dus:
Hüttenkäse,.
Een algemeen bevredigende definitie van de zin is moeilijk te geven. In de gangbare definities van de zin worden doorgaans heel uiteenlopende eigenschappen genoemd. De zin vormt in ieder geval conceptueel en formeel een op zichzelf staand geheel dat uit één of meer woorden bestaat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hüttenkäse is een woord, geen zin.
Gaat lukken!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:07 schreef Thisbe het volgende:
Je ziet het Karrel: er zitten alleen maar eikels in dit topic.
Ik hoop dat je je snel thuis zult voelen!
De richtlijn is inderdaad glashelder op dat punt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:05 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
Maar alleen bij zinnen van één of twee woorden. Zie [Richtlijn]. Interpunctiepunten. Versie 1.01..
Ha, ik zie dat ik daar zelf geregeld de fout mee inga.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:05 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
Maar alleen bij zinnen van één of twee woorden. Zie [Richtlijn]. Interpunctiepunten. Versie 1.01..
En ik hoorde dat ik altijd naar Frollo moest luisteren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:24 schreef Frollo het volgende:
Ik wil graag de gelegenheid te baat nemen om te benadrukken dat ik de smileyinterpunctierichtlijn niet onderschrijf. Ook wat betreft het gebruik van posticons schaar ik mij gaarne onder de dissidenten.
Het gaat erom waar je je happy bij voelt, Karrel.
Het gaat erom waar je je happy bij voelt, Karrel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
En ik hoorde dat ik altijd naar Frollo moest luisteren.
Ik ben meer van het petanque.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:44 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben het eens met Frollo, want hij heeft aantoonbare taalskillz. Overigens heb ik bezwaar tegen het woord dissident. Ik erken het gezag en representativiteit van de taalpunctierichtlijn en haar aanhangers niet.
Frollo, Ringo, Karrel, Thisbe, laten we even een kaatsbaan opzoeken.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:24 schreef Frollo het volgende:
Het gaat erom waar je je happy bij voelt, Karrel.
Om 15:00 uur weet je het!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:05 schreef Lienekien het volgende:
Heb je ook een van een slapende poes op een verhuisdoos?
Dit is een kitten. Ik zie liever poes.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:59 schreef Frollo het volgende:
[ afbeelding ]
Zolang ik geen Lena, Ivan of WG zie, komt er elk heel uur een poesje bij.
Hard, maar fair.
Energieverspillen bestaat niet. Eerste wet thermodynamicaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:18 schreef Lienekien het volgende:
Dus ik vind dat het wel mag, een beetje energieverspillen.
Voor mij is vis ook gewoon vlees. Als het maar geleefd en liefst ook geleden heeftquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:40 schreef Gellius het volgende:
Ik wilde vis maken vanavond, maar jullie hebben me net op tijd in het domein van de rode biefstukken getrokken.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:30 schreef Z het volgende:
Een wasdroger was onze beste aanschaf van 20062010.
Wat was haar motief om vegetariër te worden?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:15 schreef Ringo het volgende:
Mijn lief is vegetariër en ik vind het prima om met haar mee te doen. Meat is missable.
Nu ja, af en toe een broodje bal bij Dungelmann doet wonderen.
Hmja, ik merk het. Gelukkig zit er een flinke mik hardcore chocolade in, dat trekt de smaak wat op.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:31 schreef Lienekien het volgende:
Koekjes zonder zout zijn helaas een beetje zouteloos, Ringo.
Als het zo uitkomt (als ie toch moet draaien) gaan ook de sokken, ondergoed, t-shirts e.d. erin. Geen dingen die gestreken moeten worden, ondanks dat het ding een overhemdenstand heeft. Oh ja, de dure designsokken uiteraard ook niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:34 schreef Lienekien het volgende:
We hebben de droger vooral voor beddengoed en handdoeken. Maar doen jullie ook je gewone kleren in de droger? De werkkleren van dwerg durf ik wel aan. Maar ik twijfel een beetje over de rest. Krimpt het nou? Of slijt het alleen wat sneller?
Ha, goed om te weten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik doe alles in de droger, Lienekien. De enige uitzondering zijn dure/bijzondere kledingstukken en daar hebben we er weinig van. Van snellere slijtage merk ik niks en de krimp is er wel maar die is minimaal.
Want op de overhemden sta je dan uren te strijken om ze netjes te krijgen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het zo uitkomt (als ie toch moet draaien) gaan ook de sokken, ondergoed, t-shirts e.d. erin. Geen dingen die gestreken moeten worden, ondanks dat het ding een overhemdenstand heeft.
De meeste hebben toch wel 'kastdroog' en 'kreukvrij'?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:40 schreef k_man het volgende:
Zijn de prgramma's universeel dan? Dat zal vast verschillen van merk tot merk.
Die is klassiek!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:40 schreef Ringo het volgende:
Geen wollen truien in de droger. Ik herhaal: géén wollen truien.,
.
Ik heb die stand wel eens uitgeprobeerd en het viel me nog best mee, maar gewoon te drogen hangen werkt beter. Ik heb de droger met name voor dingen die te groot zijn om in een appartement op te hangen, zoals inderdaad beddegoed en handdoeken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:40 schreef Lienekien het volgende:
Want op de overhemden sta je dan uren te strijken om ze netjes te krijgen?
Kreukvrij is geen afzonderlijk programma, maar een optie die je aan een programma kunt toevoegen. Komt erop neer dat de droger na afloop van het programma nog zachtjes rondjes blijft draaien, om te voorkomen dat het wasgoed inelkaar gedrukt wordt door het eigen gewicht.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De meeste hebben toch wel 'kastdroog' en 'kreukvrij'?
Die scheiding is niet nodig. Ik gooi zwart, wit en kleur gerust allemaal bij elkaar in de droger. Tenzij er nieuwe dingen bij zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nooit genoeg overhemden om een kreukvrij droogprogramma te kiezen. Het enige waar ik op let is dat ik geen gekleurde was met witte was droog. Ik heb geen idee of die scheiding nodig is, maar de pluizen die van de was afkomen zijn zo verschillend dat ik het niet aandurf.
Lastig, om voor een ander te zeggen. Een samenloop van omstandigheden. Nu wordt ze zowat misselijk van de gedachte aan een hap vlees. In haar bijzijn mag ik overigens gerust een biefstuk eten, mocht ik dat willen. Niet alleen daarom vind ik haar geweldig tof.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef Spektor het volgende:
[..]
Wat was haar motief om vegetariër te worden?
Op de Nachtegaalstraat. Maneki. Zit geen hond, maar het eten is echt fantastisch! De kantoren in de buurt laten het vooral bezorgen, en gaan niet in het restaurant zitten.quote:
Alsof ik dit voor mijn lol doe.quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:59 schreef Frollo het volgende:
Zolang ik geen Lena, Ivan of WG zie, komt er elk heel uur een poesje bij.
Hard, maar fair.
Dan doe je het voor mijn lol!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Alsof ik dit voor mijn lol doe.
[..]
Dat moet B. maar even doen. Ik ben aan het niksen.quote:
Je bent een week te vroeg. De uitgerekende datum is de 27ste. Had je best even kunnen terugzoeken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:58 schreef Gellius het volgende:
Moet broer zolangzamerhand niet eens bevallen?
Broer!!!! Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:53 schreef broer het volgende:
Je bent een week te vroeg. De uitgerekende datum is de 27ste. Had je best even kunnen terugzoeken.
(Niettemin hebben we je advies ter harte genomen. Cato is dan ook vanochtend om 10.30 uur geboren.)
Hij bestaat toch al sinds Meertensheugenis.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:27 schreef DO2 het volgende:
Bijzondere naam. Nog niet eerder gehoord.
Van harte gefeliciteerdquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:53 schreef broer het volgende:
[..]
Je bent een week te vroeg. De uitgerekende datum is de 27ste. Had je best even kunnen terugzoeken.
(Niettemin hebben we je advies ter harte genomen. Cato is dan ook vanochtend om 10.30 uur geboren.)
Nogal wiedes, ik haalde niet voor niks Cato maior aan! Ik vermoed dat zij een groot redenaar gaat worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:29 schreef broer het volgende:
Dank voor alle felicitaties. We zijn een oprecht blij en gelukkig gezinnetje, hier.
Hij bestaat toch al sinds Meertensheugenis.
Hoop meer dat ze zoals de jongere Cato wordt. Mensen die goed uit hun nek kunnen kletsen zijn er al genoeg op deze planeetquote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:01 schreef Thisbe het volgende:
Nogal wiedes, ik haalde niet voor niks Cato maior aan! Ik vermoed dat zij een groot redenaar gaat worden.
Vandaag is het weekend, en hou ik me in.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:26 schreef k_man het volgende:
Middelvingers, de tering wensen... wat ben je agressief vandaag Thisbe.
Nou broer, voor jou maak ik een uitzondering, omdat je zo'n coole kerel bent. Proficiat, veel plezier ermee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:29 schreef broer het volgende:
Dank voor alle felicitaties. We zijn een oprecht blij en gelukkig gezinnetje, hier.
[..]
Hij bestaat toch al sinds Meertensheugenis.
De enige echte Cato(otje). Tot nu dan, hè. Welgefeliciteerd, broer.quote:
Als je met z'n vieren bent mag je het over je gewijd hebben idd!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 08:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wat is dit topic toch vruchtbaar. Gefeliciteerd, broer!
Mede namens mijn gezin.![]()
Ja, een uurtje of vijf, zes, sinds donderdagochtend. Maar adrenaline is fijn spul, dus dan is het vol te houden.quote:
Ook witte bonen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:27 schreef Gellius het volgende:
Hm. De pot die ik nu op heb staan is met bloedworst, chorizo, casselerib en buikspek.
Fuck, net nog wel.quote:
Ach, da's schattig juist.quote:Op zondag 23 januari 2011 08:07 schreef mane het volgende:
Het is inderdaad jammer dat niet de hele wereld bestaat uit zichzelf overschattende kutstudentjes.
Was het Drents buikspek?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |