abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:26:17 #1
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91595659
Dieetclub # 311: Weer een topic dichter bij ons streefgewicht!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Djenneke

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld...

[ Bericht 1% gewijzigd door egeltje1985 op 20-01-2011 10:35:02 ]
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:28:45 #2
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91595763
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:24 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

En dit is bij mij de eerste keer dat ik mijn eetgewoonten ook echt aanpas in plaats van een dieet als Sonja Bakker te volgen. En ik heb er geen honger bij. :)
Ook herkenbaar! Ik heb nu een manier gevonden waardoor ik niet crash, maar wel een 'lifestyle' die ik kan blijven vasthouden. Moet ook zeggen dat het minder eten ook echt went.
pi_91595832
Nou.. weet niet hoe ik het nu moet quoten.. maar oke! haha.

valt dan toch wel mee met het overgewicht?
Als je van sporten een automatisme maakt... dan zul je het ook altijd blijven doen.
Heb geen moeite gehad met het afvallen.. komt denk ik door het sporten.. hoe zit dat bij jullie?
pi_91595879
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:28 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ook herkenbaar! Ik heb nu een manier gevonden waardoor ik niet crash, maar wel een 'lifestyle' die ik kan blijven vasthouden. Moet ook zeggen dat het minder eten ook echt went.
Een nieuwe life-style is zeer belangrijk idd.
Datgene wat je nu doet, moet je over een paar jaar ook nog doen.
Vandaar dat je er voor moet zorgen dat het een nieuwe manier van leven word.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:44:10 #5
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91596397
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:30 schreef MvN_Rdam het volgende:
Nou.. weet niet hoe ik het nu moet quoten.. maar oke! haha.

valt dan toch wel mee met het overgewicht?
Tja, maar het blijft wel overgewicht. Kilootje of 10 er af zou perfect zijn! :)

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:31 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Een nieuwe life-style is zeer belangrijk idd.
Datgene wat je nu doet, moet je over een paar jaar ook nog doen.
Vandaar dat je er voor moet zorgen dat het een nieuwe manier van leven word.
Precies en ik denk dat het in combinatie met sporten goed te doen is.
pi_91596438
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:44 schreef Blinker het volgende:

[..]

Tja, maar het blijft wel overgewicht. Kilootje of 10 er af zou perfect zijn! :)

[..]

Precies en ik denk dat het in combinatie met sporten goed te doen is.
go for it :)
pi_91599633
Zo, weer 6 ons fietssos :D En dat terwijl ik voor mijn gevoel niet aan het lijnen ben maar juist heerlijk geniet van de maaltijden, het fietsen (wandelen wil weer eens niet ivm mijn jicht) en het lekker in mijn vel zitten ! Nog 39,9 te gaan tot mijn streef ! (t eerste doel is 114.9 nu)

mijn ticker, mag die in de OP ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:00:55 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91599634
Tussentijds weegmomentje laat toch weer zien dat het er ook af kan gelukkig... Nu niet meer wegen tot maandag, eens zien of ik deze week de schade van afgelopen week in kan halen. De eerste dag voelde ik me trouwens wel behoorlijk slap, maar nu gaat het wel weer.

Wow MvN, 55 kilo is een flinke prestatie zeg :o Hoe heb je het gedaan eigenlijk? Toch niet alleen sporten?

Ik wil nog een kilootje of 10 kwijt voor ik echt ga sporten, door het weekend Londen heb ik ook weer gemerkt dat m'n heupen en knieën niet altijd even blij zijn met veel bewegen nog... Rustig aan gewoon steeds meer gaan doen heb ik besloten.

edit: Muks je gaat lekker *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_91599645
Jij ook flugeltje !

Ik vind het wegen elke dag wel prettig, maar zoals morgen en zaterdag komt het er niet van, dan zit ik er ook niet mee.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_91600930
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:00 schreef flugeltje het volgende:
Tussentijds weegmomentje laat toch weer zien dat het er ook af kan gelukkig... Nu niet meer wegen tot maandag, eens zien of ik deze week de schade van afgelopen week in kan halen. De eerste dag voelde ik me trouwens wel behoorlijk slap, maar nu gaat het wel weer.

Wow MvN, 55 kilo is een flinke prestatie zeg :o Hoe heb je het gedaan eigenlijk? Toch niet alleen sporten?

Ik wil nog een kilootje of 10 kwijt voor ik echt ga sporten, door het weekend Londen heb ik ook weer gemerkt dat m'n heupen en knieën niet altijd even blij zijn met veel bewegen nog... Rustig aan gewoon steeds meer gaan doen heb ik besloten.

edit: Muks je gaat lekker *O*
Voornamelijk met sporten ja.. en goed eten.. 2 a 3 keer per dag..
Heb er iets langer dan een jaar over gedaan.. Volgens sommige ging het te snel.. maar voelde me er goed bij..
Heb het wel in mijn eentje gedaan.. begonnen met 30 a 40 seconden rennen.. en zo langzaam opgebouwt.. in het begin voelde ik me echt een loser.
Nu ben ik het gewicht al 2 jaar kwijt.. en nog niets aangekomen. en sport nog 4 a 5 keer per week :)

Waarom nog wachten met het sporten?
pi_91601050
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:02 schreef Muks het volgende:
Jij ook flugeltje !

Ik vind het wegen elke dag wel prettig, maar zoals morgen en zaterdag komt het er niet van, dan zit ik er ook niet mee.
Zijn tijden geweest dat ik me wel 2 keer per dag woog.. leek net een obsessie! haha.
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:35:53 #12
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91603005
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:00 schreef Muks het volgende:
Zo, weer 6 ons fietssos :D En dat terwijl ik voor mijn gevoel niet aan het lijnen ben maar juist heerlijk geniet van de maaltijden, het fietsen (wandelen wil weer eens niet ivm mijn jicht) en het lekker in mijn vel zitten ! Nog 39,9 te gaan tot mijn streef ! (t eerste doel is 114.9 nu)

mijn ticker, mag die in de OP ?
[ afbeelding ]
Ja hoor. Heb je je ingeschreven op lily slim? Als je m dan aanpast dan verschijnen die aanpassingen ook in de op.
pi_91603942
Zo.. ik ga me ook weer aanmelden..

en zo'n ticker aanmaken..
7 april is de deadline en dan moet er 10 kilo afzijn das over 10 weken , dus realistisch gezien moet het lukken.. daarna moet die 10 kilo er af blijven..

ik ben alleen kompleet de weg kwijt wat nou werkt.. -O-
en hoe ik de life-style moet veranderen..
ik wil wel graag uit eten blijven gaan :@
en af en toe wat chips of een snoepje moet tzt wel kunnen!
( Na de 10 kilo :Y )

Hoe pak ik dat aan? want een compleet suiker -loos dieet zie ik niet zitten..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:15:54 #14
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91604146
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:08 schreef Barretje80 het volgende:
Zo.. ik ga me ook weer aanmelden..

en zo'n ticker aanmaken..
7 april is de deadline en dan moet er 10 kilo afzijn das over 10 weken , dus realistisch gezien moet het lukken.. daarna moet die 10 kilo er af blijven..

ik ben alleen kompleet de weg kwijt wat nou werkt.. -O-
en hoe ik de life-style moet veranderen..
ik wil wel graag uit eten blijven gaan :@
en af en toe wat chips of een snoepje moet tzt wel kunnen!
( Na de 10 kilo :Y )

Hoe pak ik dat aan? want een compleet suiker -loos dieet zie ik niet zitten..
Tja, het is voor iedereen verschillend wat werkt natuurlijk. Eigenlijk eet ik ongeveer wat hier staat: http://www.voedingscentru(...)hoeveel-per-dag.aspx

Even je leeftijd invullen. Al eet ik wel minder brood. En bij het avondeten dus 100 gr mager vlees of 150 gr vis. Mager vlees = kipfilet, tartaar (mager rundergehakt is alweer minder goed), varkenslapje, hamblokjes. Ook op brood mager: fricandeau, ham, 20 of 30+ kaas, rosbief. Als ik pasta of brood of rijst eet: volkoren, zilvervlies. Zit je stukken langer vol van. Bij het koken 's avonds gebruik ik max 1 eetlepel olijfolie. Ik drink 1 à 2 glazen melk per dag, maar dan wel magere. En zo bespaar ik overal.

Maar ik doe dit met behulp van tips van een diëtiste. Misschien is dat ook een idee?
pi_91604339
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:15 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Tja, het is voor iedereen verschillend wat werkt natuurlijk. Eigenlijk eet ik ongeveer wat hier staat: http://www.voedingscentru(...)hoeveel-per-dag.aspx

Even je leeftijd invullen. Al eet ik wel minder brood. En bij het avondeten dus 100 gr mager vlees of 150 gr vis. Mager vlees = kipfilet, tartaar (mager rundergehakt is alweer minder goed), varkenslapje, hamblokjes. Ook op brood mager: fricandeau, ham, 20 of 30+ kaas, rosbief. Als ik pasta of brood of rijst eet: volkoren, zilvervlies. Zit je stukken langer vol van. Bij het koken 's avonds gebruik ik max 1 eetlepel olijfolie. Ik drink 1 à 2 glazen melk per dag, maar dan wel magere. En zo bespaar ik overal.
ik eet wel vrij weel pasta ( naja 2 keer per week minstens) omdat ik daar lekkerder op sport.. een boterham doet het echt niet voor mij..

ik drink verder geen melk , maar thee en kom ruim aan de 2 liter per dag :Y
Is filet americain eigenlijk mager?
Ik heb nooit last van een honger gevoel.. ik neem ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje ( fruit) en diner.. en 's avonds na het eten heb ik normaal gesproken geen trek meer..

ik sport 3 keer per week, en drink geen tot weinig frisdrank..

hoe die kilo's er nou af moeten.. geeen idee :(

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:26:36 #16
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91604484
Over uit eten:
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:22 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ik eet wel vrij weel pasta ( naja 2 keer per week minstens) omdat ik daar lekkerder op sport.. een boterham doet het echt niet voor mij..

Ik heb nooit last van een honger gevoel.. ik neem ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje ( fruit) en diner.. en 's avonds na het eten heb ik normaal gesproken geen trek meer..

Als je een beetje doorklikt op de site dan kom je op info over vlees.

filet americain heeft blijkbaar 146 kcal per 100 gram. Vergeleken met ham (129) of rookvlees (152) lijkt me dat dus wel prima.

Hier zo'n tabel voor al het eten. Ik eet dus voornamelijk uit de 'bij voorkeur' rij. Ook bij uit eten probeer ik daar rekening mee te houden.
pi_91604761
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:26 schreef egeltje1985 het volgende:
Over uit eten:

[..]

Als je een beetje doorklikt op de site dan kom je op info over vlees.

filet americain heeft blijkbaar 146 kcal per 100 gram. Vergeleken met ham (129) of rookvlees (152) lijkt me dat dus wel prima.

Hier zo'n tabel voor al het eten. Ik eet dus voornamelijk uit de 'bij voorkeur' rij. Ook bij uit eten probeer ik daar rekening mee te houden.
thanks!

vooral deze :
48+ Goudse kaas, alle soorten smeerkaas en korstloze kaas, alle soorten roomkaas, 60+ Brie en roombrie, Bluefort, Roquefort, Emmentaler, Gruyere, Stilton, Cheddar, rookkaas

en deze
Gewone frisdranken, vruchtendranken sportdranken, alle alcoholhoudende dranken

worden lastig! :Y

donderdag 20 januari 2011 @ 11:37:55 #18
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91604893
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:34 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

thanks!

vooral deze :
48+ Goudse kaas, alle soorten smeerkaas en korstloze kaas, alle soorten roomkaas, 60+ Brie en roombrie, Bluefort, Roquefort, Emmentaler, Gruyere, Stilton, Cheddar, rookkaas

en deze
Gewone frisdranken, vruchtendranken sportdranken, alle alcoholhoudende dranken

worden lastig! :Y
Ja, minder alcohol was voor mij ook echt moeilijk. Ik studeer nog namelijk. :P Maar ik zorg er nu voor dat ik niet meer gedachteloos elke avond een biertje meedrink. Wel heb ik bijvoorbeeld met kerst een paar glazen wijn op en met oud en nieuw een fles champagne. Of twee. :P Maar ik plan het nu meer. Mijn volgende moment wordt met carnaval. Dan ga ik er echt niet op letten hoor.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:53:27 #19
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91605561
Ik doe één keer in de week wel een beetje roquefort in de sla, maar niet zo heel veel, dus dat moet toch wel kunnen lijkt mij. Alles met mate.
pi_91605763
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:53 schreef Blinker het volgende:
Ik doe één keer in de week wel een beetje roquefort in de sla, maar niet zo heel veel, dus dat moet toch wel kunnen lijkt mij. Alles met mate.
mja.. maar ik doe dan alles met mate :@ en iedere dag ;)

heb eea uitgeprint.. ga vanavond met O+ eens menu's maken! :Y

donderdag 20 januari 2011 @ 12:18:21 #21
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91606485
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:53 schreef Blinker het volgende:
Staat ook niet dat je het niet mag natuurlijk. Er staat 'bij uitzondering'. En daarbij heb ik het idee dat je het moet doen als je het echt heel lekker vindt en er echt van geniet.
pi_91607368
8-)
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:37 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja, minder alcohol was voor mij ook echt moeilijk. Ik studeer nog namelijk. :P Maar ik zorg er nu voor dat ik niet meer gedachteloos elke avond een biertje meedrink. Wel heb ik bijvoorbeeld met kerst een paar glazen wijn op en met oud en nieuw een fles champagne. Of twee. :P Maar ik plan het nu meer. Mijn volgende moment wordt met carnaval. Dan ga ik er echt niet op letten hoor.
Met de carnaval letten op drank? onmogelijk 8-) Vind het wel knap dat het zo consequent doet.
pi_91607557
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:22 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Ik weet dat in pasta veel koolhydraten zitten. Vind 2 keer per week wel veel.. maar dat is mijn mening!
voor de rest doe je niet veel verkeerd denk ik zo. Genieten van het sporten ;)
pi_91607687
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:49 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Ik weet dat in pasta veel koolhydraten zitten. Vind 2 keer per week wel veel.. maar dat is mijn mening!
voor de rest doe je niet veel verkeerd denk ik zo. Genieten van het sporten ;)
mweh.. wat is dan een GOEDE maaltijd voor het sporten??
en op een boterham sta ik niet 1,5 -2 uur te sporten hoor! :N

pi_91607770
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:53 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

mweh.. wat is dan een GOEDE maaltijd voor het sporten??
en op een boterham sta ik niet 1,5 -2 uur te sporten hoor! :N
Voor het sporten is het idd een goede maaltijd! Ik had het verkeerd gelezen :P
Wat voor sport doe je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')