25 jaar.....quote:Op maandag 21 februari 2011 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Boh! Ik speel ruim negen jaar en ik kan er niks van.
Pwnd!
Built in cam van mn laptop. Mijn mobieltje pownt hem zelfs.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:58 schreef Maleco het volgende:
Alsjeblieft ga voor een betere camera sparen
Als iemand dat zegt gaat het meestal niet over het materiaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:03 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Built in cam van mn laptop. Mijn mobieltje pownt hem zelfs.
En hier de nieuwe versie.
En laat de comments van het kan beter maar achterwege want dit weet ik. Deze gitaar is brandhout.
Nee dat hoeft niet. Maar in dit geval is het overduidelijk het materiaal imho dan.. De snaren zijn hoognodig aan vervanging toe, dit ding heeft de nodige optaters gehad, er is een stemmechaniek kapot... Tis gewoon een kutkwaliteit gitaar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:06 schreef arucard het volgende:
[..]
Als iemand dat zegt gaat het meestal niet over het materiaal.
Je geeft zelf ook geen commentaar op video's van anderen ?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:53 schreef Braddie het volgende:
Ik post hier 4 youtube video`s en krijg geen commentaar
Ik zit er ook aan te denken, om een gitaar te maken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:19 schreef QuincydeKoster het volgende:
Ik ben nog steeds jaloers op braddy.. Dat had mijn gitaar moeten zijnAchja ik ga er wss zelf een maken over een jaartje.
Tis iig nie makkelijk..quote:Op donderdag 24 februari 2011 03:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken, om een gitaar te maken.
Maarja, hoe pak je dat aan?
tip voor de volgende keer niet alle snaren tegelijk losmaken, maar 1 voor 1 vervangenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:54 schreef Mirel het volgende:
Ik snap even niet of ik dit goed heb gedaan. Ik ging de lage E snaar erop zetten (ik heb alle oude in 1x losgemaakt), en hij raakt de eerste fret aan, de rest staat er boven. Als ik wat harder aansla dan hoor ik zo'n ijzeren klank er doorheen, en het geluid komt hier vanaf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen dacht ik, laat ik de snaar los doen, en dat witte dingetje anders zetten (hij was losgekomen toen ik alle snaren eraf haalde dus ik weet sowieso niet hoe die moet zitten):
Hiermee kan ik het probleem toch niet oplossen?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik ze allemaal vervang sloop ik de oude er ook eerst allemaal af.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:11 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
tip voor de volgende keer niet alle snaren tegelijk losmaken, maar 1 voor 1 vervangen
Gewoon even met een pincet eruit peuteren.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:54 schreef Mirel het volgende:
Waar ze aan de andere kant er doorheen moeten (bij het kopstuk) zat een stukje snaar van de oude nog in het gaatje vast, maar ik heb de nieuwe er langs gekregen op een bepaalde manier. Alle snaren zitten inmiddels maar dat luisteren naar een mp3 van de lage E en dan alles tunen werkt niet, ik heb er niet echt gehoor voor, ik ga maar zo'n apparaatje lenen van een klasgenoot.
Jazeker wel.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:35 schreef Rnnz het volgende:
Kun je eigenlijk ook iets anders dan enkele solo's spelen?
(serieuze vraag)
Zorg er ook voor dat de snaar er een paar keer om heen word gedraaid voordat je 'm door het gaatje haalt en spant.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:34 schreef RacerDKB het volgende:
Oi ik merkte al dat mijn hoge E-snaar niet echt briljant klinkt, en ook vaak slecht te horen is.
Nu was er een paar dagen terug een kennis langs en die speelde er even op en die zei dat het er waarschijnlijk aan lag dat die snaar nieuw was, en daardoor sneller ontstemt.
Kan dit kloppen, en wat is er aan te doen?
FF improviseren levert bij mij ook niet veel soeps op.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:09 schreef Godshand het volgende:
Jongens even wat anders..
Lekker met powerakkoordjes enzo een riffje instuderen is meestal geen reet aan (tenzij er heel ingewikkelde vingergymnastiek bij komt kijken).
Maar zodra je gaat jammen, kan ik niet meer dan een bluesschemaatje en wat punkriffjes eruitgooien. Ik kan alleen de bluestoonladder nog, maar hoe improviseer ik nu een solootje? Of dat ik het riffje wat gevarieerder maak? Nummers naspelen kunnen we allemaal als je maar lang en hard genoeg oefent...
Ok, maar dan heb jij een absoluut gehoor? Ik hoor zoveel melodieen in mijn hoofd, maar weet absoluut niet of een toon een b of d is dan. Na het zingen van een toon in mijn hoofd en vergelijken met een toon op de hals en dan pielen met de bijbehorende ladder, kom ik in de buurt met wat er in mn hoofd zitquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Belangrijk van improviseren is dat je weet waar de tonen op je gitaar zitten en als je een melodie in je hoofd hebt dat je die direct om kan zetten.
Je kan 100 toonladders leren maar in feite heb je er welgeteld 1 nodig, en als je die dusdanig uit je kop kent kan je die omzetten naar tig andere toonladders met ieder z'n eigen karakteristieken
Absoluut gehoor hebben is super nice, als ik een random nummer hoor op de radio wat ik niet ken, dan hoor ik na 4 of 5 bar in welke toonsoort het staat en improviseer ik mee op gitaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:59 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ok, maar dan heb jij een absoluut gehoor? Ik hoor zoveel melodieen in mijn hoofd, maar weet absoluut niet of een toon een b of d is dan. Na het zingen van een toon in mijn hoofd en vergelijken met een toon op de hals en dan pielen met de bijbehorende ladder, kom ik in de buurt met wat er in mn hoofd zit
Absoluut gehoor is sowieso niet nodig hoor. Belangrijkste is goed te kunnen horen of de toon omhoog of omlaag gaat, dan inschatten hoeveel omhoog en omlaag ongeveer en dan kom je met wat kutten met zo'n toonladder al een eind.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:59 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ok, maar dan heb jij een absoluut gehoor? Ik hoor zoveel melodieen in mijn hoofd, maar weet absoluut niet of een toon een b of d is dan. Na het zingen van een toon in mijn hoofd en vergelijken met een toon op de hals en dan pielen met de bijbehorende ladder, kom ik in de buurt met wat er in mn hoofd zit
Toonladders spelenquote:
Klopt, een c die is doorgeschoven naar de D. De 6e snaar wordt ook niet gefret of aangeslagen (de E snaar dus).quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:24 schreef Rnnz het volgende:
Dan speel jij een andere Under The Bridge denk ik.
Het (intro)-akkoord (wat je neem ik aan bedoelt) is een D.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |