abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98025115
Ik lees op het T&H forum regelmatig dat de T 30% van je dagelijks energie kost. Het maakt me boos om dat te lezen omdat het voor iedereen anders is toch? De een heeft een hardere piep dan de ander en de één kan er beter mee omgaan dan de ander. Nu ben ik soms een hypochonder en ga ik het me gelijk aantrekken en bekijken of het ook op mij van toepassing is, die 30%. Maar er zijn hier ook veel mensen met een piep die overal bovenuitkomt, maar gewoon hun dagelijkse ding doen en zelfs kinderen hebben toch? Ben benieuwd..
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:05:07 #202
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98025146
Ik heb dat getal nog nooit gezien, en je kan sowieso niet meten hoeveel % energie iets 'kost'. :')
Kletspraatje dus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98025227
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:05 schreef eleusis het volgende:
Ik heb dat getal nog nooit gezien, en je kan sowieso niet meten hoeveel % energie iets 'kost'. :')
Kletspraatje dus.
Misschien dat ze een onderzoek hebben gedaan onder zoveel mensen, maar het zijn voornamelijk alleen maar paniekberichten hoor op het algemene T-forum. De mensen daar zijn ook wat ouder daar.
  Moderator zaterdag 11 juni 2011 @ 15:19:36 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_98025609
Als hypochonder zou je misschien sowieso niet teveel op het T forum moeten rondhangen? Dan wordt het 'in je hoofd' ook alleen maar erger
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98025641
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:04 schreef NumberSeven het volgende:
Ik lees op het T&H forum regelmatig dat de T 30% van je dagelijks energie kost. Het maakt me boos om dat te lezen omdat het voor iedereen anders is toch? De een heeft een hardere piep dan de ander en de één kan er beter mee omgaan dan de ander. Nu ben ik soms een hypochonder en ga ik het me gelijk aantrekken en bekijken of het ook op mij van toepassing is, die 30%. Maar er zijn hier ook veel mensen met een piep die overal bovenuitkomt, maar gewoon hun dagelijkse ding doen en zelfs kinderen hebben toch? Ben benieuwd..
in het begin koste met het volgens mij 50%.. nu zijn er dagen dat ik er niet meer op let en af en toe als het dan opeens word hard word raak je weer beetje in paniek omdat je denkt dat ie zo blijft maar vaak wrodt ie weer normaal... k heb alleen altijt veel angst dat ie later nog harder zal worden door verhalen op inet dus die lees k ook niej meer.
Ne mutlu Türküm diyene
pi_98025647
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Als hypochonder zou je misschien sowieso niet teveel op het T forum moeten rondhangen? Dan wordt het 'in je hoofd' ook alleen maar erger
Ik zit er haast nooit op, ook in dit topic kijk ik bijna nooit meer, alleen als het weer flink erger wordt en ik eventjes iets van me af wil schrijven. Dat was dus gisteren het geval en toen nam ik even een kijkje.
pi_98027199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:00 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Dan zal je wel óf heel vroeg doodgaan of de samenleving over een paar jaar enorm veel geld kosten in het nationale zorgbudget.
(Sorry hoor, maar als je zo onverantwoordelijk met jezelf omgaat...)
Vraag jezelf eens af: misschien heb je wel tinnitus omdát je zoveel drugs hebt gebruikt en onvoorzichtig bent geweest met jezelf en hard geluid?

/moraalriddermodus uit
wel geowon bekende drugs zoals xtc enz dus niet "heel erg" troep.. mijn t kwam nadat ik verkouden was en uitging..
Ne mutlu Türküm diyene
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:37:54 #208
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_98033053
quote:
Ja die onzin heb ik ook gelezen... Ik weet niet wie dat heeft verzonnen maar dat slaat natuurlijk nergens op. Waarom zou tinnitus 30% van je energie kosten en waar komt dit getal vandaan ?

Jezelf de hele dag druk maken over je piep kost je misschien 80% van je energie... Ga je goed met je tinnitus om, dan kost het imo helemaal geen energie. Angst maakt moe, niet een piepje....
pi_98033205
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:35 schreef Pandora73 het volgende:
Alsof bloedverdunners verder geen nadelen hebben? Lijkt me toch dat dat maar voor een klein groepje mensen geldt...
En als het dan ook nog maar tijdelijk helpt, je er iedere keer voor naar Duitsland moet, en het ongetwijfeld niet onder je zorgverzekering valt, word ik er vooralsnog niet super enthousiast van, sorry.
Wie heeft gesteld dat ze geen nadelen hebben?

Zie http://www.oorsuizen.net/faq.htm

quote:
Bijwerkingen?
Prednisolon: een rood hoofd en zoals op de Duitse bijsluiter staat "gereizt" (fellere reacties). Dat klopt ook wel. Sommige mensen houden extra vocht vast. Als dit zo is plas je na de kuur dit weer uit. Maagklachten kunnen voorkomen in het bijzonder bij mensen bij wie dit al een gevoelige plek is.

Trental: krampen. Zelf heb ik krampen ervaren in de benen (voorkant) met name in bed.
Ik vroeg mezelf ook af of de oplossing blijvend of tijdelijk is. zodoende heb ik de beste man gemaild. Als ik zo vrij mag zijn om dit 1 op 1 te plakken:

quote:
Als deze behandeling aanslaat geeft dit wel een blijvend resultaat. Bloedverdunning betekent meer zuurstoftransport naar o.a. het binnenoor.
Er is geen periodieke medicatie nodig. Na de behandeling kunnen nog wel tabletten worden voorgeschreven maar dit houdt ook na ± 4 weken op.

mvg
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:41 schreef amenth het volgende:
hoeveel kost t? ik wil t wel testen ik probeer ook altijd alle drugs enz boeid me niet :P
http://www.oorsuizen.net/faq.htm

zie de eerste vraag/antwoord op deze pagina.

Ook tot mijn verbazing is hier weinig over te vinden, terwijl het juist een groot onderwerp zou moeten zijn. ik hou dit iig in mijn achterhoofd.
pi_98034872
Prednisolon! Ah oke, nou dan haak ik al direct af. Dat heb ik namelijk jaren geslikt voor ziekte van Crohn, en dat is echt naar spul. Je krijgt er honger van, je krijgt er een opgezwollen gezicht van, en het werkt botontkalking in de hand. Maar goed, hier geven ze het dus maar 10 dagen achter elkaar, dus wellicht zijn die bijwerkingen in dit geval minder.
Maar je rommelt met je hormoonspiegel, en dat is altijd al tricky om zonder overleg met je eigen arts te doen.

Wat ik niet begrijp is dat hij zegt dat het een blijvend resultaat geeft zonder herhaling of onderhoudsdosering. Immers, als die spullen je lijf weer uit zijn, is het bloedverdunnend effect ook weer verdwenen. En volgens mij zou (als bloedverdunning het toverwoord is) dan je T ook weer terug moeten keren.
Gezien het feit dat uit de ervaringen op de site blijkt dat meestal na de infusen (met toch niet geheel ongevaarlijke medicijnen) gek genoeg een homeopatische "bloedsomloopbevorderend" middel wordt voorgeschreven, vraag ik me eerlijk gezegd af of er niet ook een stuk placebo-effect bij zit. Of dat het feit dat het na een tijd gewoon weer terugkomt, weggemoffeld is.

Overigens zie ik ook staan dat de behandeling liefst binnen 48 uur na het ontstaan van de T moet worden begonnen, en niet later dan 1 à 1 1/2 maand daarna. Voor mensen met chronische T helpt het dus al niet? Waarom dan niet?

Kortom, ik heb er nog wel wat vraagtekens bij. Sorry...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_98035973
Ik sluit me bij je aan hoor, ook ik heb her en der vraagtekens.

Ik ben geen arts, en baseer mijn theorien en gedachtes ook enkel op hetgeen wat ik op diverse site's en forums heb gelezen. Maar als ik het goed begrijp en stel zorgt het extra zuurstof (door bloedverdunning) er voor dat het oor zich sneller herstelt.

maar ook bij mij ontstaan er dan vragen;

hoe gaan hiermee eventuele beschadigde haartjes sneller aangroeien?
bestrijdt dit elke oorzaak achter de T
waarom kan een oor dit enkel in de eerste 6 weken?
als zuurstof het sleutelwoord is tot herstel, waarom gebeurt dit dan op langzaam en natuurlijke wijze door het lichaam zelf?
waarom is hier in godsnaam zo weinig over te vinden

vragen vragen vragen........
pi_98036095
Overigens moet ik zeggen dat ik vrijwel geen last heb van de piep zelf, meer van een soort druk op mijn oor.

Hier is al eerder over gesproken. Hoe gaan jullie hier mee om? Wat zegt de arts? Gaat dit vanzelf weer over?
pi_98036112
Ja precies, en als het om zuurstofvoorziening gaat die verbeterd wordt door de bloedverdunners, waar is dan die prednisolon voor nodig?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_98036281
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:52 schreef brakketeunis het volgende:
Overigens moet ik zeggen dat ik vrijwel geen last heb van de piep zelf, meer van een soort druk op mijn oor.

Hier is al eerder over gesproken. Hoe gaan jullie hier mee om? Wat zegt de arts? Gaat dit vanzelf weer over?
dit heb ik ook vaak maar bij mij is het volgens mij verkoudheid altijd weet niet zeker maar als ik neusspray gebruik gaat het na paar dagen weer weg meestal
Ne mutlu Türküm diyene
  zondag 12 juni 2011 @ 00:36:37 #215
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_98049262
quote:
Dit is een mooie post. Ik heb idd zoveel last dat ik links vrijwl niets meer hoor, alleen nog een constante giltoon in mijn oor. Ik doe mijn ding; ga werken, leef verder mijn leven; dat ik steeds die piep hoor en soms nauwelijks meer dan dat, weerhoudt me niet om een leven te hebben.
pi_98060618
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:36 schreef childintime het volgende:

[..]

Dit is een mooie post. Ik heb idd zoveel last dat ik links vrijwl niets meer hoor, alleen nog een constante giltoon in mijn oor. Ik doe mijn ding; ga werken, leef verder mijn leven; dat ik steeds die piep hoor en soms nauwelijks meer dan dat, weerhoudt me niet om een leven te hebben.
Precies, de mijne is ook vrij hard en komt overal bovenuit en als ik de reacties daar lees dan heb ik de neiging om me direct depri te voelen en bijna op te geven. Gelukkig kom ik er niet vaak op en lees ik hier fijnere reacties die mij ook weer motiveren.
pi_98061554
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:52 schreef brakketeunis het volgende:

Gewoon negeren, ik heb het soms ook wel eens.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98061724
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:11 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Precies, de mijne is ook vrij hard en komt overal bovenuit en als ik de reacties daar lees dan heb ik de neiging om me direct depri te voelen en bijna op te geven. Gelukkig kom ik er niet vaak op en lees ik hier fijnere reacties die mij ook weer motiveren.
Klopt, je moet je er vooral niet mee bezig houden.
Ik heb het nu al een jaar of 5 maar kan er steeds beter mee omgaan.
In het begin best last gehad, depri gevoelens e.d. maar daar moet je even doorheen.

Als ik een kater heb is het nog wel eens hard, maar meer ook niet.
Lig er ook absoluut niet wakker van.

De truc voor is om altijd muziek aan te hebben.
In de auto, achter de computer, op mijn werk.
Daarom ben ik ook steeds meer van muziek gaan houden O+

Maar zelfs dat is niet altijd nodig, als ik lekker geconcentreerd en druk bezig ben op mijn werk dan bedenk ik me soms wel eens om 15:00 uur dat de radio niet eens heeft aangestaan die dag.
En dan heb ik ook totaal geen last gehad van de piep.

Ik heb alleen met vliegen een tijdelijke verhoging van het volume.
Maar zodra ik aan de grond sta is dat weer over :?
  zondag 12 juni 2011 @ 14:04:27 #219
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98062605
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:52 schreef Pandora73 het volgende:
Ja precies, en als het om zuurstofvoorziening gaat die verbeterd wordt door de bloedverdunners, waar is dan die prednisolon voor nodig?
Corticosteroïden worden ook in Nederland wel gegeven bij gehoorverlies (meestal alleen bij zwaar gehoorverlies). De stoffen komen overeen met twee mogelijke theorieën van idiopathisch (onverklaard) gehoorverlies: autoimmune oorzaak (corticosteroïden) en een doorbloedingsstoornis (bloedverdunners).

Plotseling gehoorverlies blijft helaas meestal nog onverklaard. Er is nog een heleboel over het gehoor dat we niet weten. Het binnenoor is ook te priegelig en te diep om er echt goed naar te kijken, tenzij de patiënt is overleden.

Het schijnt wel ook zo te zijn dat na gehoorschade door geluidstrauma er nog een periode is waarin medicatie nog kan helpen. Daar lopen nu een paar trials voor die mogelijk interessant worden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98064461
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:40 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, je moet je er vooral niet mee bezig houden.
Ik heb het nu al een jaar of 5 maar kan er steeds beter mee omgaan.
In het begin best last gehad, depri gevoelens e.d. maar daar moet je even doorheen.

Als ik een kater heb is het nog wel eens hard, maar meer ook niet.
Lig er ook absoluut niet wakker van.

De truc voor is om altijd muziek aan te hebben.
In de auto, achter de computer, op mijn werk.
Daarom ben ik ook steeds meer van muziek gaan houden O+

Maar zelfs dat is niet altijd nodig, als ik lekker geconcentreerd en druk bezig ben op mijn werk dan bedenk ik me soms wel eens om 15:00 uur dat de radio niet eens heeft aangestaan die dag.
En dan heb ik ook totaal geen last gehad van de piep.

Ik heb alleen met vliegen een tijdelijke verhoging van het volume.
Maar zodra ik aan de grond sta is dat weer over :?
Dat heb ik ook ja, en daar ben ik erg blij mee dat het me zo nu en dan toch lukt om het te negeren. Alleen die verergeringen zijn schrikken, je weet nooit hoelang het gaat duren en of het niet definitief verergerd is. Hoevaak is het bij jou in de 5 jaar definitief verergerd? En hoeveel harder werd de piep en waardoor?
pi_98064854
ik snap trouwens niet dat ik links minder decibel verlies heb dan rechts (links 8db ofzo dacht ik?) hoe kom ik dan aan een piep in die oor, terwijl ik met links ook nog is veel beter hoor ?
Ne mutlu Türküm diyene
pi_98065591
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:52 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ja, en daar ben ik erg blij mee dat het me zo nu en dan toch lukt om het te negeren. Alleen die verergeringen zijn schrikken, je weet nooit hoelang het gaat duren en of het niet definitief verergerd is. Hoevaak is het bij jou in de 5 jaar definitief verergerd? En hoeveel harder werd de piep en waardoor?
Ik zal even mijn tijdlijn uitstippelen :

Dec 2006 : net T & H, en veel last van
2007 : best een rotjaar gehad, veel last
2008-2010 : begin er langzaam aan te wennen en kan er redelijk mee leven
2011 : praktisch geen last meer, op een dipje van 3-4 dagen na, hier kan ik oud mee worden. Af en toe nog wel last van H maar dat valt ook mee.
pi_98075808
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik zal even mijn tijdlijn uitstippelen :

Dec 2006 : net T & H, en veel last van
2007 : best een rotjaar gehad, veel last
2008-2010 : begin er langzaam aan te wennen en kan er redelijk mee leven
2011 : praktisch geen last meer, op een dipje van 3-4 dagen na, hier kan ik oud mee worden. Af en toe nog wel last van H maar dat valt ook mee.
Goed om te lezen, vooral wanneer je het gevoel hebt; "hier kan ik oud mee worden" dat heb ik ook een aantal keren gehad en dat betekent dat het je niet meer dagelijks hindert.
pi_98084469
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:27 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Goed om te lezen, vooral wanneer je het gevoel hebt; "hier kan ik oud mee worden" dat heb ik ook een aantal keren gehad en dat betekent dat het je niet meer dagelijks hindert.
Klopt, je moet ook gewoon een beetje ernaar leven.
Goed je oren beschermen wanneer nodig, en je niet te druk maken.
Ik heb echt een drukke baan (vestigingsleider) maar prive doe ik het heel chill aan.
Heb een boot, een oldtimer en een huis waar ik alle 3 aan sleutel.
Lekker op het gemakkie en veel ontspannen.

Na een weekend stevig zuipen is het nog wel eens wat harder, in het begin schrik je daarvan maar na een tijdje weet je dat het weer weg gaat en is het geen probleem.
En ik blijf erbij : MUZIEK ;)
pi_98088828
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:52 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, je moet ook gewoon een beetje ernaar leven.
Goed je oren beschermen wanneer nodig, en je niet te druk maken.
Ik heb echt een drukke baan (vestigingsleider) maar prive doe ik het heel chill aan.
Heb een boot, een oldtimer en een huis waar ik alle 3 aan sleutel.
Lekker op het gemakkie en veel ontspannen.

Na een weekend stevig zuipen is het nog wel eens wat harder, in het begin schrik je daarvan maar na een tijdje weet je dat het weer weg gaat en is het geen probleem.
En ik blijf erbij : MUZIEK ;)
Doe je goed man, zo blijf je lekker bezig. Knap ook dat je het allemaal goed organiseert en jezelf niet overbelast. Je hebt nog geen kids toch? Of was dat een ander lid hier, want met de H kan ik aardig overweg, maar kletterend bestek en geschreeuw van kinderen blijft gewoon heel akelig, het snijd dan door merg en been. En ik zou het jammer vinden als ik geen kids zou kunnen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')