Ik geef geen waarde oordeel. Ik vraag me alleen af of diegene dan geen interesse heeft in de ander? Voor mij zelf is het gewoon zo raar dat je niet iets wilt horen van die ander.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:06 schreef Daniel1976 het volgende:
Er zijn ook mensen die zich gewoon minder afhankelijk opstellen. Daar lijkt me ook niets mis mee.
Ik bedoel dan ook niet verplicht 2 per dag ofzo. Maar hoe kan je 2 dagen bijv. geen contact hebben als dit wel makkelijk mogelijk is? Terwijl je toch eigenlijk hartstikke geïnteresseerd bent in diegene?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:12 schreef Kimochi het volgende:
Het lijkt me niet dat diegene dan minder interesse heeft. Het ligt gewoon aan de personen zelf.
Ik hou niet van een verplicht aantal berichtjes per dag en ik ben niet iemand die elke vijf minuten een sms moet sturen, terwijl ik wel veel aan die persoon denk.
Geen kwantiteit maar kwaliteit.
Als je de ander even zat bent of je andere dingen aan je hoofd hebt (ziekte, familieomstandigheden bijvoorbeeld), maar misschien bedoel je met makkelijk dat beide partijen genoeg tijd en "energie" hebben om met elkaar af te spreken?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:16 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook niet verplicht 2 per dag ofzo. Maar hoe kan je 2 dagen bijv. geen contact hebben als dit wel makkelijk mogelijk is? Terwijl je toch eigenlijk hartstikke geïnteresseerd bent in diegene?
Even ter verduidelijking ik veroordeel het niet. Ik wil het graag gewoon begrijpen zodat ik mijzelf er niet zo aan stoor
Een smsje sturen kost 1minuut. Lijkt me weinig moeite om even interesse te tonen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Als je de ander even zat bent of je andere dingen aan je hoofd hebt (ziekte, familieomstandigheden bijvoorbeeld), maar misschien bedoel je met makkelijk dat beide partijen genoeg tijd en "energie" hebben om met elkaar af te spreken?
Zoals eerder gezegd, sommige mensen stellen zich minder afhankelijk op en vinden al snel iets te verstikkend.
Wat voor soort smsje verwacht je dan? Ik ben niet zo'n persoon die drie keer op een dag vraagt hoe het met iemand is en om het halfuur 'love you xx' stuurt. Als iemand geen smsje stuurt betekent dat niet dat niemand geen interesse heeft. Ik ben sowieso al niet van het bellen/smsen/msnen/whatsappen, ik spreek liever af.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:27 schreef mirved het volgende:
[..]
Een smsje sturen kost 1minuut. Lijkt me weinig moeite om even interesse te tonen.
Misschien dat ik dan al te ver door denk maar als ik in het begin al merk dat iemand nu al geen zin heeft om dagelijks elkaar te zien of nu al diegene "even" zat is. Hoeveel toekomst heeft de relatie dan nog?
Het grappige is dat ik zelf ook iemand ben die af en toe tijd voor zich zelf nodig heeft en echt niet iedere dag constant bezig wil zijn met die ander. Maar als het nog pril is dan wil ik wel even dagelijks iets liefs sturen en graag weten wat zij gaat doen die dag , misschien later op de dag informeren hoe het geweest was en welterusten wensen. Stel het dan ook op prijs als zij interesse toont in hoe mijn dag was.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:33 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Wat voor soort smsje verwacht je dan? Ik ben niet zo'n persoon die drie keer op een dag vraagt hoe het met iemand is en om het halfuur 'love you xx' stuurt. Als iemand geen smsje stuurt betekent dat niet dat niemand geen interesse heeft. Ik ben sowieso al niet van het bellen/smsen/msnen/whatsappen, ik spreek liever af.
Je denkt inderdaad al te ver door. Sommige mensen hebben genoeg veel tijd voor zichzelf nodig, het is dan fijn dat de ander dat kan begrijpen of daar zelf ook behoefte aan heeft.
Misschien ben ik gewoon slecht met relaties.
Praat er met haar over, dat werkt altijd beter dan Fok!quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:38 schreef mirved het volgende:
Ik zit nu pas in een nieuwe relatie, zij een heel druk schema en weinig BTG. Ik ben gewend veel af te spreken en veel contact te hebben in relaties. Dus het frustreert me een beetje ondanks dat zij eigenlijk niets verkeerd doet en er ook niets aan kan doen. Om hier nu al een punt over te gaan maken daarvoor is het nog te pril. Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat zij zich wat meer zou inzetten om meer contact te hebben.
whaha 5 wekenquote:Op donderdag 20 januari 2011 08:18 schreef friekin_ het volgende:
Er zijn ook mensen die het normaal vinden om je maar 1 keer in de 5 weken te zien. Verschilt per persoon.
Uiteindelijk brak het ook op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:23 schreef Xx_lovelygirl_xX het volgende:
[..]
whaha 5 weken
k zou t dan niet meer als een liefdesrelatie zien hoor.. das eerder een vage kennis XD
Naja die mate van contact is niks mis mee. Dat verschilt van persoon tot persoon. Maar kijk je wel uit met het aantal keer dat je vraagt "wat ga je doen vandaag dan"? Dat kan erg irritant worden na een tijdje en via de sms kan het jaloerser klinken dan dat je het eigenlijk bedoelt. Ik werd er bij mijn ex in ieder geval doodmoe van.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:38 schreef mirved het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik zelf ook iemand ben die af en toe tijd voor zich zelf nodig heeft en echt niet iedere dag constant bezig wil zijn met die ander. Maar als het nog pril is dan wil ik wel even dagelijks iets liefs sturen en graag weten wat zij gaat doen die dag , misschien later op de dag informeren hoe het geweest was en welterusten wensen. Stel het dan ook op prijs als zij interesse toont in hoe mijn dag was.
Ik weet mezelf gelukkig in te houden maar het kost wel moeite. Zie haar pas weer maandag, dan maar eens kijken of ik het ter sprake breng.quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:21 schreef Aapig het volgende:
[..]
Naja die mate van contact is niks mis mee. Dat verschilt van persoon tot persoon. Maar kijk je wel uit met het aantal keer dat je vraagt "wat ga je doen vandaag dan"? Dat kan erg irritant worden na een tijdje en via de sms kan het jaloerser klinken dan dat je het eigenlijk bedoelt. Ik werd er bij mijn ex in ieder geval doodmoe van.
Ieder uur of elke 2 uur een sms? Dat gaat toch nergens meer over in mijn ogen, je hebt toch niks zinnigs te melden dan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik sms haast wel ieder (1- 2) uur op de dag met mijn vriendin.. ( die ik bijna 2 maanden ken ) Spreken ook wel iedere week een dag af meestal.
Dat gaat van opstaan tot slapen gaanDenk dat het gewoon bij iedere relatie verschillend is.. Als je er geen behoefte aan hebt dan niet, anders doe je het wel..
Ben ook nog geen 28 danquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ieder uur of elke 2 uur een sms? Dat gaat toch nergens meer over in mijn ogen, je hebt toch niks zinnigs te melden dan.
Lijkt mij meer een leeftijdskwestie dan wat je gewend bent, als je 18 bent dan sms je heel wat meer dan als je 28 bent en gewoon werkt.
Ligt natuurlijk ook aan je persoon, mede als de leeftijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:29 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ben ook nog geen 28 dan
Of het nergens over gaat.. hebben elkaar genoeg te vertellen dusja.. Maar dit houd je natuurlijk ook niet eeuwig volMaar ik moet er echt niet aan denken om van 's ochtends tot savonds laat niks te horen
![]()
Elke avond bellen zou ik niet eens willen, als ik haar zie is het gewoon leuk om zo alle dingen te bespreken, ben zelf totaal geen fan van telefoneren, omdat je elkaar niet kan zien e.d.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:43 schreef Baghdaddy het volgende:
In het begin van mijn relatie smsden mijn vriendin en ik elkaar zeker wel 20 smsjes per dag, we konden elkaar heel weinig zien door tentamens en nog war dingen.
En nu jaren verder is het ongeveer onveranderd gebleven. We smsen elke dag (als we niet bij elkaar zijn) en bellen elke avond.
Beetje extreem volgens sommige hier vast
Het zijn ook niet altijd lange gesprekken, soms gewoon 2 minuten aan de lijn en dan slapen. Ik ben er ook geen fan vanquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Elke avond bellen zou ik niet eens willen, als ik haar zie is het gewoon leuk om zo alle dingen te bespreken, ben zelf totaal geen fan van telefoneren, omdat je elkaar niet kan zien e.d.
Die heb je altijd nog. Als je verliefd bent dan ben je daar toch de hele dag mee bezig in mijn beleving.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:32 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Eerlijk gezegd hoef ik niet per see twee of drie sms'jes per dag te hebben of sturen. Heb ook nog vrienden en familie waar ik dingen mee doe, studie, etc. Ik ben inderdaad niet de hele dag elke dag met mijn liefje bezig...
Dit zijn altijd die vermoeiende dingen:quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:18 schreef Frag_adder het volgende:
Hang je in ieder geval niet te veel op aan regels omdat iemand zegt: Je mag nooit meer dan 1 keer op een dag antwoorden! of je moet na een date altijd 3 dagen wachten! Het hangt gewoon van de persoon af
Al moet je wel opletten dat, hoe graag je ook wilt, je niet te ver gaat!
Dit schoot me ook even in het verkeerde keelgat ja.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:05 schreef Deliah het volgende:
Een sms of bericht 's morgens en 's avonds? Elke dag?
.
Na mijn 1e date waren we 15 minuten later al aan het sms'enquote:Dit zijn altijd die vermoeiende dingen:
-minimaal een uur wachten met terug sms'en, anders kom je te gretig over
-nooit meer dan 1 sms sturen
-minimaal x dagen wachten met contact opnemen na een date
-blabla
Zo te zien zijn de meningen verdeelt anderen vinden 2 per dag al veelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet 24/7 maar als je verliefd bent kan ik niet begrijpen dat iemand genoeg heeft aan contact met zijn haar lief met 1smsje per dag :s
Het is gewoon voor iedereen anders en persoonlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:27 schreef mirved het volgende:
[..]
Zo te zien zijn de meningen verdeelt anderen vinden 2 per dag al veel
Oh, ik niet eigenlijk. Ik daar ben ik heel blij mee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:02 schreef mirved het volgende:
[..]
Die heb je altijd nog. Als je verliefd bent dan ben je daar toch de hele dag mee bezig in mijn beleving.
Even offtopic: Dat is natuurlijk iets waar je zelf voor moet zorgen. Maar misschien is dat ook per persoon verschillend.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:36 schreef D_tjuh het volgende:
Eigenlijk enige wat ik wil is dat ze mij goed laat voelen.
Klopt. Gewoon een smoes.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:30 schreef mirved het volgende:
Ik snap niet hoe mensen het zo druk kunnen hebben dat het teveel moeite is om 2x per dag even 1minuutje te nemen om iets van zich te laten horen. Zeg dan gewoon ik heb er geen zin in of geen behoefte aan. Maar te druk is natuurlijk onzin.
Ik kan me goed voorstellen dat iemand er geen zin in heeft om 2x per dag plichtmatig een smsje te moeten sturen omdat jij dat zo wil.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:30 schreef mirved het volgende:
Ik snap niet hoe mensen het zo druk kunnen hebben dat het teveel moeite is om 2x per dag even 1minuutje te nemen om iets van zich te laten horen. Zeg dan gewoon ik heb er geen zin in of geen behoefte aan. Maar te druk is natuurlijk onzin.
Dat zeg ik toch net. Zeg dan dat je er geen zin in hebt en dan moet je niet met smoesjes komen...quote:Op zondag 23 januari 2011 12:50 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat iemand er geen zin in heeft om 2x per dag plichtmatig een smsje te moeten sturen omdat jij dat zo wil.
Zij moet daar niet eens op hoeven reageren; jij moet die verwachting niet eens hebben vind ik.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:52 schreef mirved het volgende:
Dat zeg ik toch net. Zeg dan dat je er geen zin in hebt en dan moet je niet met smoesjes komen...
Vind jij idd. Dat jij weinig behoefte aan contact hebt betekend niet dat iedereen dat heeft. Zoals je kan zien in dit topic zijn er genoeg mensen die wel een hoop contact elke dag hebben.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:56 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zij moet daar niet eens op hoeven reageren; jij moet die verwachting niet eens hebben vind ik.
Waarom zou je moeten reageren als iemand je iets vraagt?quote:Op zondag 23 januari 2011 12:59 schreef Frag_adder het volgende:
Waarom zou je eigenlijk verplicht op een smsje moeten reageren?
Oke er zijn uitzonderingen wanneer iets dringend is, maar ik stuur een smsje wanneer ik het leuk vind, maar verwacht echt niet dat de ander om de 5 sec haar telefoon bekijkt want stel dat ik een smsje stuur,....
't Ging meer om die verwachting die jij hebt van het meisje waar je nu wat mee hebt. Daar gaat 't mis.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:04 schreef mirved het volgende:
Vind jij idd. Dat jij weinig behoefte aan contact hebt betekend niet dat iedereen dat heeft. Zoals je kan zien in dit topic zijn er genoeg mensen die wel een hoop contact elke dag hebben.
Mijn laatste reacties waren meer in het algemeen. In mijn persoonlijke situatie is het ondertussen al heel positief veranderd.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:11 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
't Ging meer om die verwachting die jij hebt van het meisje waar je nu wat mee hebt. Daar gaat 't mis.
Ik snap dat het jou goed uitkomt dat er mensen zijn die elke dag contact hebben, want dat valideert jouw verwachting zo fraai, maar daar staan een hele hoop anderen tegenover die weinig contact hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |