abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91582791
Tvp
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:13:05 #27
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_91582949
Ik zou bellen om te zeggen dat hij om de hoek of een paar straten verder stond en dat een dronkaard die waarschijnlijk voor de grap verplaatst had. Je hebt m weer terug.

Ben je van de aangifte af, en heb je verklaard waarom hij weer in jouw bezit is
pi_91584578
Ik zou hem ook terugstelen hoor. Als je het via de politie doet loop je de kans dat degene aangeeft dat ie de fiets gekocht heeft. Volgens de wet mag ie hem dan houden.
pi_91584718
Het mag. Punt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_91585050
je had er gewoon een extra slot om moeten doen (goed stevig exemplaar) en ergens aan vast maken
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:25:50 #31
261627 sciter
The world is my playground.
pi_91595639
Ik heb een keer een hele lange discussie gehad met mijn zus die een soortgelijke situatie net had behandeld bij haar studie rechten.

Officieel (en dus theoretisch gezien) mag het, want jij bent de rechthebbende (volgens mij) eigenaar. Je moet wel kunnen aantonen dat jij rechthebbende eigenaar bent. Het feit dat je een slot steelt is wel strafbaar.

In de praktijk kan de fietsendief stug volhouden dat het zijn fiets is als jij geen bewijzen hebt dat je de rechthebbende eigenaar bent. Maar meestal wordt hier niet moeilijk over gedaan.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:37:04 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_91596091
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:40 schreef HenkXL het volgende:

[..]

Haha, dat is echt geloven in je eigen verhaaltjes.

De politie legt haar prioriteiten echt niet bij een gestolen fiets en ik spreek uit ervaring.
Toen ik de mijne terugvond, kwamen ze netjes opdraven. Twee maanden later werd 'ie opnieuw gejat maar soit.
Resistance is futile.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:37:44 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_91596116
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:34 schreef Palomar het volgende:
Ik zou hem ook terugstelen hoor. Als je het via de politie doet loop je de kans dat degene aangeeft dat ie de fiets gekocht heeft. Volgens de wet mag ie hem dan houden.
En wordt hij gearresteerd voor heling.
Resistance is futile.
pi_91600374
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:34 schreef Palomar het volgende:
Hij mag hem houden ja onder de dreiging dat hij voor heling wordt gepakt, je kan namelijk moeilijk hard maken dat je ter goeder trouw bent geweest als je een fiets koopt met een geforceerd slot...

10 tegen 1 dat hij er dan alsnog afstand van doet.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91600475
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:25 schreef sciter het volgende:
Ik heb een keer een hele lange discussie gehad met mijn zus die een soortgelijke situatie net had behandeld bij haar studie rechten.

Officieel (en dus theoretisch gezien) mag het, want jij bent de rechthebbende (volgens mij) eigenaar. Je moet wel kunnen aantonen dat jij rechthebbende eigenaar bent. Het feit dat je een slot steelt is wel strafbaar.

In de praktijk kan de fietsendief stug volhouden dat het zijn fiets is als jij geen bewijzen hebt dat je de rechthebbende eigenaar bent. Maar meestal wordt hier niet moeilijk over gedaan.
en als je het slot achterlaat? mag je dan de fiets wel meenemen?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:08:04 #36
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_91602226
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:35 schreef numero_uno het volgende:

[..]

ik vind het knap als je dat lukt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door tdrone op 20-01-2011 10:21:01 ]
Wat doe ik hier?
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:10:25 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91602292
kun je aantonen dat het je fiets is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91602791
quote:

[..]

Je mag het slot in beginsel niet vernielen natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:37:52 #39
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_91603077
Haha, ik denk niet dat de 1ste dief aangifte gaat doen. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt, toen fietste ik van een feestje weg, en dan kwam iemand de bocht om op mijn fiets. Even achterna gereden, en toen weer meegenomen.
graag verwijderen
pi_91603743
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:25 schreef sciter het volgende:

In beginsel juist dat je als eigenaar je zaak te allen tijde -althans binnen de geldende termijn - kan revindiceren. Je moet dan echter wel zeker weten dat jij nog eigenaar bent. Ook al kan je aantonen dat het jouw fiets was (framenummer, bonnetje etc.) wil dat nog niet zeggen dat je ook nog steeds eigenaar bent. Iemand kan immers te goeder trouw het eigendom hebben verworven. Ik geef toe, dit zal bij tweedehandsverkoop van fietsen niet zo gauw gebeuren, maar mocht iemand deze fiets hebben gekocht in de winkel voor een redelijk prijsje wordt hij toch beschermd en ben jij je eigendom kwijt.

Om nog maar te zwijgen over de ingewikkelde constellaties doordat jij het slot hebt vernield en hebt meegenomen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:35:15 #41
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_91606982
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:37 schreef zomer86 het volgende:
Haha, ik denk niet dat de 1ste dief aangifte gaat doen. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt, toen fietste ik van een feestje weg, en dan kwam iemand de bocht om op mijn fiets. Even achterna gereden, en toen weer meegenomen.
Wiens fiets had jij dan gejat? :p
pi_91607134
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:39 schreef dralion13 het volgende:
je had er gewoon een extra slot om moeten doen (goed stevig exemplaar) en ergens aan vast maken
Je moet gewoon met je poten van iemand anders spul afblijven.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:43:10 #43
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_91607267
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:35 schreef Tom_Poes het volgende:

[..]

Wiens fiets had jij dan gejat? :p
Niemand zijnde, die fiets was al een paar weken daarvoor gejat dus puur toeval. |:(
graag verwijderen
pi_91609653
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Het was denk ik slimmer geweest als je, nadat je je fiets mee naar huis had genomen, eerst de politie had gebeld om te melden dat je hem gevonden hebt. En dat er een ander slot omheen zat. Dan had je vanzelf wel gehoord wat je moest doen.

Je moet in elk geval contact opnemen met de politie want nu staat je fiets gesignaleerd.
Als je de politie belt, dan zal de nieuwe eigenaar erbij gehaald worden. Als die de fiets bij een fietsenzaak heeft gekocht of voor een redelijke prijs, dan mag hij de fiets houden.

Ik zou wel de aangifte intrekken.
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 13:42:06 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_91609712
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91609978
quote:
Aangifte intrekken zoals hier bedoeld wordt kan wel, al is de term inderdaad onjuist, linkjesdumper.

Je kan een aanvulling op een aangifte doen waarin je informeert over de nieuw opgedane informatie. De fiets blijft uiteraard gestolen, en de dader moet nogsteeds vervolgd worden. Anders had je dus af kunnen zien van rechtsvervolging. Alleen wil je niet straks zelf voor valse aangifte worden aangehouden omdat je op je gestolen fiets rondfietst.
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 13:56:53 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_91610448
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Aangifte intrekken zoals hier bedoeld wordt kan wel, al is de term inderdaad onjuist, linkjesdumper.

Je kan een aanvulling op een aangifte doen waarin je informeert over de nieuw opgedane informatie. De fiets blijft uiteraard gestolen, en de dader moet nogsteeds vervolgd worden. Anders had je dus af kunnen zien van rechtsvervolging. Alleen wil je niet straks zelf voor valse aangifte worden aangehouden omdat je op je gestolen fiets rondfietst.
Maar een aangifite aanvullen is iets anders dan het intrekken. En dat is toch wat je hier zegt:

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik zou wel de aangifte intrekken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:33:21 #48
261627 sciter
The world is my playground.
pi_91617625
quote:

[..]

Je hebt het slot wel kapot gemaakt dan, dat is vandalisme.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:00 schreef Cortax het volgende:

[..]

In beginsel juist dat je als eigenaar je zaak te allen tijde -althans binnen de geldende termijn - kan revindiceren. Je moet dan echter wel zeker weten dat jij nog eigenaar bent. Ook al kan je aantonen dat het jouw fiets was (framenummer, bonnetje etc.) wil dat nog niet zeggen dat je ook nog steeds eigenaar bent. Iemand kan immers te goeder trouw het eigendom hebben verworven. Ik geef toe, dit zal bij tweedehandsverkoop van fietsen niet zo gauw gebeuren, maar mocht iemand deze fiets hebben gekocht in de winkel voor een redelijk prijsje wordt hij toch beschermd en ben jij je eigendom kwijt.

Om nog maar te zwijgen over de ingewikkelde constellaties doordat jij het slot hebt vernield en hebt meegenomen.
Zover was ze nog niet met de studie :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:43:55 #49
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_91618094
Eigenlijk is dit best een interessant vraagstuk. Deze vraag kun je namelijk tweeledig stellen:

-Is het civielrechtelijk toegestaan?
-Is het strafrechtelijk toegestaan?

Civielrechtelijk gezien ben jij nog steeds de eigenaar, immers heeft de huidige 'eigenaar' (lees: bezitter) het eigendom niet. Jij bent de eigenaar omdat de verkrijging van de fiets niet helemaal volgens de regeltjes van het BW verlopen: de beschikkingsbevoegdheid ontbrak en dus is er geen geldige eigendomsoverdracht geweest. Tenzij de fiets is gekocht bij een fietsenwinkel; dan is er weer wel een geldige eigendomsoverdracht geweest en is degene die er tot voor kort zonder jouw medeweten op reed de eigenaar.

Tja, dan strafrechtelijk. Kun je iets jatten wat jouw eigendom is? Ik denk het niet, maar dat is voor interpretatie vatbaar. Want wie is nu de eigenaar? Zie hierboven...

Maar, groot gelijk. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Die fiets is van jou, dus jat je 'm terug.

Denk eigenlijk dat als zoiets voor de rechter komt, dat het vanwege dit gezeik geseponeerd zal worden als jij kan aantonen dat je aangifte hebt gedaan van diefstal betreffende die fiets.
Ook hoi !
pi_91618635
Jaartje terug ook mijn fiets terug gestolen. Nadat ik aangifte had gedaan nooit meer iets gehoord van de politie. Twee weken later vond ik hem terug, fiets meegenomen en thuis het slot er afgehaald. Ik dacht zo bijdehand te zijn om even aan de politie te melden dat ik ze niet meer nodig had maar in eerste instantie werd er moeilijk opgereageerd. Ik meen het het scheelt je een hoop bureaucratisch en administratief werk. Doe het niet.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')