abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91943020
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Dames, jullie zien het helemaal verkeerd. Als je kond niet doorslaapt, ben je een ontaarde moeder die alles Verkeers aanpakt, anders had je er wel voor geZorgd dat je kind zou doorslapen :')
Als mijn kont niet doorslaapt, hebben we wel een ander probleem ja.
pi_91943527
Wij hebben weer een regeldag.

Hebben jullie ook een speciale la ofzo voor al jullie kolf spullen? :D
ik heb een keuken la daar liggen alleen maar kolf en flesjes en onderdelen in.
Ik ben op de een of andere manier zo trots als ik in die la kijk, al dat gesterriliseerde spul voor mijn borstvoeding enzo O+
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:34:09 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91946358
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:29 schreef Pvoesss het volgende:
Wij hebben weer een regeldag.

Hebben jullie ook een speciale la ofzo voor al jullie kolf spullen? :D
Ik ben op de een of andere manier zo trots als ik in die la kijk, al dat gesterriliseerde spul voor mijn borstvoeding enzo O+
Sterkte.
De spullen die ik gebruik, gebruik ik bijna dagelijks en die liggen gewoon op de theedoek op het aanrecht.
pi_91947106
Mijn kolfspullen liggen nu op het aanrecht in een hydrofiel te wachten tot ze worden uitgekookt en als dat is gebeurd dan gaan ze gelijk weer in m'n tas :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:57:52 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91947473
Mijn kolfspullen zijn opgeborgen en de Swing is uitgeleend...
Maar ik vond het ook altijd wel fijn hoor Pvoesss als ik alles uitgekookt had en het lag dan te drogen op een theedoek op de keukentafel...

*O* voor pessie!
pi_91948055
Mijn kolfspullen liggen in een koelkast la :)
pi_91952232
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:29 Hebben jullie ook een speciale la ofzo voor al jullie kolf spullen? :D
Ik heb er een plank van een keukenkastje voor. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja maar dat klinkt al heel anders orea.
ik zou me al zowat bezwaard voelen dat mn kind doorslaapt (en dat ik daar blij mee ben), omdat dat niet hoort.
heb er nooit trucjes voor hoeven uithalen ofzo
Hier hetzelfde. Ik krijg eerlijk gezegd ook een beetje de kriebels van de opmerkingen over dat het niet natuurlijk zou zijn en beïnvloed door de kunstvoedingsmentaliteit. Natuurlijk zal het meespelen, maar niet alle baby's zijn hetzelfde. Een baby die een lange nacht maakt is in mijn ogen niet onnatuurlijk bezig doordat er toevallig méér baby's zijn die nog vaker om voeding vragen. Net zoals dat een baby die met 10 maanden loopt onnatuurlijk zou zijn omdat er meer baby's later gaan lopen.

E ging met volledig bv op verzoek uit zichzelf na een week of 6 lange nachten maken terwijl ze naast me lag. Ik hoef er de laatste maanden werkelijk nooit meer uit, ook niet voor een speentje. Het enige wat ik eraan heb gedaan is dat ik 's nachts de lamp niet fel aandeed of met haar ging spelen. En ik vind het helemaal prima en vertel er dus ook best met een beetje trots over. Want ik ben nu eenmaal trots op mijn meisje en vind álles wat ze (niet) doet geweldig, dus tsja. ;)
pi_91952283
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:11 schreef mrien het volgende:
Mijn kolfspullen liggen in een koelkast la :)
Je hele kolfding? Dus ook het motortje? Kan 'ie daartegen? Zo ja, dan ga ik dat ook doen, want ik kamp met ruimtegebrek. ;(
pi_91952631
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Als mijn kont niet doorslaapt, hebben we wel een ander probleem ja.
_O-
pi_91956292
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef Cantare het volgende:

[..]

Je hele kolfding? Dus ook het motortje? Kan 'ie daartegen? Zo ja, dan ga ik dat ook doen, want ik kamp met ruimtegebrek. ;(
Nee alleen de onderdelen, kolf zelf zit vast in mn rugzak (pump in style van medela)
Mn handkolf van avent ligt ook in de koelkast

[ Bericht 6% gewijzigd door mrien op 27-01-2011 20:22:16 ]
pi_91959668
Dat vind ik ook, Cantare. Zo gaat dat met meer zaken: rollen, eten, praten... Ik ben trots op zoveel dingen die ik niet bepaald een verdienste kan noemen. Dat wil zeggen, als een kindje slecht eet of laat rolt dan is dat geen gebrek of zo.

Wij hebben externe factoren gemanipuleerd om Ivan langer en beter te laten slapen. Hij is na een tijdje op zijn eigen kamer gaan slapen bijvoorbeeld, en we hebben hem een Puckababy en een speen gegeven. Toen hij 's nachts te vaak om een speen vroeg hebben we hem daarvan afgewend. Hij pikte het zelf weer in slaap vallen na wakker te worden heel snel op, alleen moesten we hem daar de gelegenheid toe geven. Hij moest het echt even doorkrijgen. (Later heeft hij wel weer een speen gekregen.)

Nou ja, ik heb zelf gewoon niet zoveel moeite met cultivering. Ik vind het interessant om te lezen wat 'natuurlijk gedrag' voor een baby is, ik denk erover na en ik kies de dingen uit die bij ons passen. We houden van dragen, ik geef graag borstvoeding, ik vind het heerlijk om Lena naast me te hebben slapen, maar als een van die dingen om welke reden dan ook niet meer voor ons werkt dan brengen we er verandering in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91959947
Cantare en Claudia, dat probeerde ik hier ook al mee te zeggen:

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ondanks dat leek dat S er dus blijkbaar niet aan toe was, aan doorslapen, bleek binnen 5 dagen dat ze er ook wel aan toe kon zijn. De gewoonte is doorbroken zonder stress. strijd, of laten huilen. Dat bedoel ik alleen maar te zeggen.
pi_91960084
Ik was trouwens in shock toen een collega me vertelde dat ze met de kerst (de babies waren toen 2 mnd geloof ik) de nachtvoeding zouden gaan skippen. Ik vroeg nog hoe ze dat gingen afbouwen dan, en de reactie was dat het met een paar uur huilen wel gepiept zou zijn. Zo was de oudste ook in één nacht gaan 'doorslapen'.

Dat vond ik dus heftig om te horen. ;(
pi_91960380
Wat ik wel deel is de ergernis over dat voortdurende vragen naar doorslapen. Het wordt door veel mensen als een soort maat gezien dat het goed gaat met de baby en met ons als ouders, terwijl ik het geen enkel probleem vind om een paar nachtvoedingen te geven. Sterker nog, ik ben dolblij dat ze 's nachts een paar keer drinkt. Dat is goed voor haar en goed voor mijn productie!

Ik weet ook wel dat die voedingen op een bepaald moment wél heel zwaar kunnen worden, vooral als ik weer aan het werk ga. Maar jemig, ze is nu nog zo klein!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:26:11 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91960385
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik was trouwens in shock toen een collega me vertelde dat ze met de kerst (de babies waren toen 2 mnd geloof ik) de nachtvoeding zouden gaan skippen. Ik vroeg nog hoe ze dat gingen afbouwen dan, en de reactie was dat het met een paar uur huilen wel gepiept zou zijn. Zo was de oudste ook in één nacht gaan 'doorslapen'.

Dat vond ik dus heftig om te horen. ;(
Nou een collega van mij heeft dat dus ook gedaan op advies van haar kinderarts en het CB. :o Ze had een (premature) tweeling en die moesten dus ook van de nachtvoedingen af ergens rond de 3 maanden. Manlief en zij hebben dus ruim een week lang met huilende baby's 's nachts rondgelopen die dus honger hadden maar niks meer kregen omdat dat beter zou zijn.... :X
ik vind het nu nog tenenkrommend...
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:27:43 #291
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91960476
Ow en Harry slaapt ook nog niet door, maar dat vind ik geen probleem. Net zo min als ik het niet erg vind dat andermans baby wel doorslaapt. Fijn voor hen! Echt! Heerlijk lijkt me dat. Maar ik ga er geen kunst en vliegwerk voor uithalen.
Er komt een dag dat ik Harry zijn nest moet 'uitschoppen' ;)
pi_91960642
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef Cantare het volgende:

Hier hetzelfde. Ik krijg eerlijk gezegd ook een beetje de kriebels van de opmerkingen over dat het niet natuurlijk zou zijn en beïnvloed door de kunstvoedingsmentaliteit. Natuurlijk zal het meespelen, maar niet alle baby's zijn hetzelfde. Een baby die een lange nacht maakt is in mijn ogen niet onnatuurlijk bezig doordat er toevallig méér baby's zijn die nog vaker om voeding vragen. Net zoals dat een baby die met 10 maanden loopt onnatuurlijk zou zijn omdat er meer baby's later gaan lopen.

E ging met volledig bv op verzoek uit zichzelf na een week of 6 lange nachten maken terwijl ze naast me lag. Ik hoef er de laatste maanden werkelijk nooit meer uit, ook niet voor een speentje. Het enige wat ik eraan heb gedaan is dat ik 's nachts de lamp niet fel aandeed of met haar ging spelen. En ik vind het helemaal prima en vertel er dus ook best met een beetje trots over. Want ik ben nu eenmaal trots op mijn meisje en vind álles wat ze (niet) doet geweldig, dus tsja. ;)
dat had ik dus ook en verder ben ik het dus helemaal met jouw verhaal en dat van claudia eens!

vooral ook de laatste zin van claudia!
ik vind t bijvoorbeeld knap dat mensen t kunnen om ondanks alles bv te blijven geven of het niet vervelend vinden als je kind 20 keer op een dag komt, maar zo zit ik niet in elkaar. En dan vind ik t dus best vervelende opmerkingen die hier staan zeg maar. Alsof je een slechte moeder ben als je dat er niet voor over heb. En dan denk ik dus waarom lees ik eigenlijk :') maar er staan ook wel dingen die ik interessant vind om te lezen.
(ik snap ook wel dat t irritant vind als mensen vinden dat t anders moet dan waar je zelf achter staat, maar andersom werkt dat dus ook zo. En ik denk dat mensen t ook niet altijd rot bedoelen)

En jeetje groof, wat naar idd zeg. Dat zou ik dus echt niet kunnen.
pi_91961583
Maar een kind wat zelf weer in slaap weet te vallen is toch ook niet onnatuurlijk? Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zeg alleen dat het helemaal normaal is dat iedereen, baby's én volwassenen meerdere keren wakker worden 's nachts. Sommige baby's hebben daarbij troost en/of voeding nodig, anderen niet. En wij volwassenen hebben niet eens meer door dat we wakker worden. Als je daar de kriebels van krijgt, moet je toch echt bij jezelf te rade gaan :?
pi_91961790
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik wel deel is de ergernis over dat voortdurende vragen naar doorslapen.
Volgens mij ging het gesprek hierover, omdat het zo ergerniswekkend is.
En omdat je blijkbaar een zieligerd bent als je kind niet doorslaapt en nog een nachtvoeding nodig heeft. En dat geen enkele baby doorslaapt, alleen de ene baby kan wel weer in slaap vallen nadat het wakker werd en de ander niet.

En ik vind het wel interessant dat de algemene gedachtegang over het slaapgedrag van baby's veranderd is met de komst van kunstvoeding en de gestegen populariteit daarvan. Is het zo raar daarover te praten?
Dit is toch een topic over borstvoeding en de zaken die daarbij komen kijken zoals nachtvoedingen ed?
Waarom zou je je zo aangevallen moeten voelen? Ik snap dat werkelijk niet. Het spijt me.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:58:18 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91962785
Sonnetje, over het '20 keer op een dag komen' ben je zelf bij. De een legt direct aan bij huilen, (dan kom je al heel snel op 20 voedingen) de ander troost op andere manieren. Linksomof rechtsom ben je met zo lang in de weer met je kind. De manier waarop verschilt alleen.
Hetzelfde met de nachten. 20keer speenploppen of 3 nachtvoedingen. Gebroken nacht is gebroken nacht. Alleen als je dan voedt heeft men er een mening over. Soit.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91964154
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik wel deel is de ergernis over dat voortdurende vragen naar doorslapen. Het wordt door veel mensen als een soort maat gezien dat het goed gaat met de baby en met ons als ouders, terwijl ik het geen enkel probleem vind om een paar nachtvoedingen te geven. Sterker nog, ik ben dolblij dat ze 's nachts een paar keer drinkt. Dat is goed voor haar en goed voor mijn productie!

Ik weet ook wel dat die voedingen op een bepaald moment wél heel zwaar kunnen worden, vooral als ik weer aan het werk ga. Maar jemig, ze is nu nog zo klein!
Ben ik 't helemaal mee eens, hoor. :) Ik heb het ook wel even jammer gevonden dat E 's nachts niet meer kwam. Het heeft zoiets knus en intiems.

@WupWup: met doorslapen bedoelen de meeste mensen volgens mij dat de baby niet gevoed hoeft te worden, niet dat de baby tussendoor nooit wakker wordt.
pi_91977643
Half jaar in de pocket! 8-) op naar het volgende half jaar! *O*
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:27:11 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91980114
Goed gedaan Orea! *O*

Ik zit nu op de bank. Zoonlief wilde NIKS. Alles is gillen/jengelen/huilen maar slokje borst wilde meneer wel En nu is mijn grote kleine baby in slaap gevallen. O+
Durf ik niet te bewegen. Net als 'vroegah'...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:35:38 #299
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91980416
Orea *O*

Vannacht was het 1.15. Ik heb in mn slaap kennelijk de babyfoon uitgezet want even later sprong manlief uit bed om Nathan op te halen, daar werd ik wel wakker van. Dus ik "de babyfoon is uitgevallen! Hoe kan dat nou?!" manlief: "die heb je uitgezet". :? :X . Ik voel me echt een beetje een ontaarde moeder, 1 die in haar slaap de babyfoon uit kan zetten omdat die lawaai maakt ;( .
pi_91981856
Orea, wat fijn en het is zo heerlijk te lezen dat zowel jij als Leia er zo van genieten! *O*

Lief is dat he Asy, als ze ineens weer zo klein zijn. O+
Ko wilde vanochtend ook heel lang drinken, samen onder het dekbed. O+

Oh Pessie! :D Ik vind het eigenlijk wel grappig. Kan gebeuren toch? ;)
En jij ook nog gefeliciteerd met je halve jaar! Goed zeg! *O*

Het moet me toch van het hart merk ik, ben er al sinds gister over aan het malen.
Voor mij is dit topic een veilige plek waar ik mijn frustraties en gelukjes kwijt kan aangaande borstvoeding en de zaken die daarmee gerelateerd zijn.
Dus ook irritaties over vragen/blikken die je krijgt over het feit dat je bv geeft. Dat je kind nog steeds niet doorslaapt, dat je doorvoedt na 3 of 6 maanden of wat ook gebruikelijk/gewenst is.
Ik voed nu bijna 20 maanden en er zullen heus wel mensen zijn die denken dat Ko 20 keer per dag aan mijn borst hangt en dat ik totaal geen eigen leven of wil heb.
Maar ik wil me daar niet voor hoeven verantwoorden in dit topic. Ik doe dat al genoeg in het dagelijkse leven, en in de andere topics.
Zoals die keer dat ik zei dat een kindje zo lekker uitgeput was van de kv, dat deed ik niet op de letterlijke manier die ik hierboven beschreef. Natuurlijk niet. Het was een beleefde steek onder water op zijn hoogst, over de lichte verteerbaarheid van moedermelk en de zwaardere verteerbaarheid van kv.
Maar ik wil niet ook hier met elke zin die ik hier schrijf rekening houden met de gevoelens van moeders die kv geven. Dat doe ik al genoeg in de rest van mijn leven.

En het feit dat we Twinkly een hart onder de riem proberen te steken omdat Niels nog vaak wakker wordt 's nachts en een voeding wil, en dat dat bij de meeste baby's normaal gedrag is, betekent niet dat we andere moeders veroordelen wiens kind wel 'doorslaapt'.
Wat Orea zegt, natuurlijk zou elke ouder blij zijn met een doorslapend kind. Maar het komt gewoon niet zo vaak voor, als je borstvoeding geeft.
En dat is ook gewoon fijn om te weten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')