abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91917888
Ik ben heel vaak wakker 's nachts. Behalve als ik gezopen heb, dan lig ik in coma ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91918009
Even heel stom om misschien de andere kant te belichten. S kreeg 's nachts nog een fles kunstvoeding en toen ze met 9 mnd tandjes kreeg wilde ik daar vanf (en ik verheugde me ook best op doorslapen :@ :P ), maar die methode werkte wel zo ontzettend goed (dat steeds meer water toevoegen) dat er dus geen huiltje aan te pas is gekomen en dat S binnen 5 dagen 'doorsliep'.

Ik weet niet wat dat dan precies betekent, maar dat was echt niet zielig, ik heb haar geen seconde laten huilen daarvoor, ik heb niet bewust overdag meer voeding gegeven, het ging gewoon heel erg makkelijk en 'natuurlijk'.

Zonder daarmee tw willen zeggen dat het beter is, of dat iemand dat ook zou moeten doen hoor. ;)
pi_91918398
Maar Groof, dat is nogal lastig met bv.. dan moet je namelijk af gaan kolven voor de avond voeding, en velen van ons doen dat niet.. :)

En natuurlijk, het liefst zien we allemaal dat onze kids doorslapen (als ik voor mezelf spreek :P) maar als je begrijpt dat het vaak geen natuurlijk gedrag is (wat Wup zegt :P) dan ga je er wellicht wat makkelijker in mee. Doorslapen is fijn, maar vaak niet de norm :) en al helemaal geen 'prestatie'..
pi_91918840
ja maar dat klinkt al heel anders orea.
ik zou me al zowat bezwaard voelen dat mn kind doorslaapt (en dat ik daar blij mee ben), omdat dat niet hoort.
heb er nooit trucjes voor hoeven uithalen ofzo
ja t enige dat ik doe is als ie s nachts wakker wordt niet gelijk naar m toerennen, maar das meer omdat ie dan echt wakker wordt. Huilt ie na een paar minuten nog dan ga k naar m toe, maar dan moet ik wel een fles meenemen, want speen ploppen werkt niet bij m.
pi_91918954
Dat begrijp ik heel goed hoor Orea. Ik heb hier al veel geleerd :P . Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ondanks dat leek dat S er dus blijkbaar niet aan toe was, aan doorslapen, bleek binnen 5 dagen dat ze er ook wel aan toe kon zijn. De gewoonte is doorbroken zonder stress. strijd, of laten huilen. Dat bedoel ik alleen maar te zeggen.

En dat kolven lijkt me klote (ik vond het verschrikkelijk toen ik op mijn werk moest gaan kolven :r ) onhandig inderdaad.
pi_91919215
R sliep trouwen sop volledige borstvoeding al met 8 weken door van 20.00uur tot ergens tussen 5 en 6. Ik wist niet wat me overkwam :o .
pi_91919894
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja maar dat klinkt al heel anders orea.
ik zou me al zowat bezwaard voelen dat mn kind doorslaapt (en dat ik daar blij mee ben), omdat dat niet hoort.
heb er nooit trucjes voor hoeven uithalen ofzo
ja t enige dat ik doe is als ie s nachts wakker wordt niet gelijk naar m toerennen, maar das meer omdat ie dan echt wakker wordt. Huilt ie na een paar minuten nog dan ga k naar m toe, maar dan moet ik wel een fles meenemen, want speen ploppen werkt niet bij m.
Niet doen hoor (dat bezwaard voelen!) voor de meeste kindjes is het niet de norm.. En dan heb je de kindjes die wakker worden en zichzelf weer in slaap helpen ;) das dus geen doorslapen.. dus jouw kind slaapt ook niet door :P

Maar zonder dollen.. het is heel fijn als je lekker nachten hebt, maar ik snap het opscheppen erover niet zo (net zo min als ik het klagen over slechte nachten niet snap, maar das mijn eigen ding.. met het klagen verbeter je het niet, dus het schiet niet zo op!)
pi_91920399
Shit en ik maar denken dat ik een doorslaper heb :P

Ik heb net zo goed slechte nachten :') en dan zou t handig zijn als ik nog bv gaf :P want nu is t zo hanessen met flessen haha.
En je hebt gelijk hoor met dat laatste :)
pi_91921577
Orea, ik vind dat je heel netjes omgaat met die opscheppers. ^O^
Ik kon daar niet zo goed tegen, elke keer weer die vraag of Ko doorsliep en andere ouders die dan zaten te pochen dat hun kind al met 2 weken doorsliep bladiebla.
En ik deed altijd braaf het verhaaltje van dat hun kind ook wakker werd, maar goed weer zelf in slaap kon vallen en dat Ko mij nog even nodig had.
Maar 1 keer had ik het er zo mee gehad, dat ik vroeg, 'Hij krijgt zeker kv? Dat is veel moeilijker te verteren dan bv, daarom slaapt hij zolang door, helemaal uitgeput.' :@

Twinks, dat is een mooie curve!
En hier vonden ze ook dat ik daarmee moest stoppen, ik heb het niet gedaan.
Het is vanzelf gegaan hier.
Nu krijgt hij nog maar sporadisch een nachtvoeding, als hij ziek is of verdrietig is 's nachts. Wat dat aangaat is het echt het beste troostmiddel. O+
Komt bij jullie ook goed hoor, het gaat vanzelf, hij is nog klein.
Zorg gewoon dat je het zelf ook trekt, dat is het belangrijkste. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91923489
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:17 schreef oeke het volgende:
Orea, ik vind dat je heel netjes omgaat met die opscheppers. ^O^
Ik kon daar niet zo goed tegen, elke keer weer die vraag of Ko doorsliep en andere ouders die dan zaten te pochen dat hun kind al met 2 weken doorsliep bladiebla.
En ik deed altijd braaf het verhaaltje van dat hun kind ook wakker werd, maar goed weer zelf in slaap kon vallen en dat Ko mij nog even nodig had.
Maar 1 keer had ik het er zo mee gehad, dat ik vroeg, 'Hij krijgt zeker kv? Dat is veel moeilijker te verteren dan bv, daarom slaapt hij zolang door, helemaal uitgeput.' :@

Twinks, dat is een mooie curve!
En hier vonden ze ook dat ik daarmee moest stoppen, ik heb het niet gedaan.
Het is vanzelf gegaan hier.
Nu krijgt hij nog maar sporadisch een nachtvoeding, als hij ziek is of verdrietig is 's nachts. Wat dat aangaat is het echt het beste troostmiddel. O+
Komt bij jullie ook goed hoor, het gaat vanzelf, hij is nog klein.
Zorg gewoon dat je het zelf ook trekt, dat is het belangrijkste. :*
Dat heb ik er ook eens uitgefloept. Viel niet bepaald in goede aarde :X

Twinkly, wat een raar advies van het CB. Ik kan daar zo verdrietig om worden, al dat onzinnige gedoe dat eromheen verzonnen wordt om het (langdurig) voeden van je kind zo veel mogelijk te bemoeilijken en te ontmoedigen -O-
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
pi_91929886
ik hoefde vannacht maar 1x te voeden... we zijn weer op de goede weg. Ze had trouwens we dr laatste fles weer eens niet gedronken..
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:46:52 #262
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91932336
Ik had gelezen dat doorslapen betekent dat kindjes gedurende 5 uur aan 1 stuk slapen. Dat deed Nathan vanaf een week of 6, dus ik heel trots tegen iedereen "mijn kind slaapt door!", dachten ze dat ik een wonderkind had dat sliep van 8 tot 8. Als ik nu tegen mn zus zeg dat ik er elke nacht uit moet om te voeden, en soms 2 keer zegt ze dat zij dat niet zou kunnen, maar dat zei ik een jaar geleden ook...

Toch lijkt het me heerlijk als Nathan zou slapen van 10 tot 6 ofzo. Gewoon, zodat je weer es wat meer aan een stuk slaapt.
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:48:01 #263
259886 pessie
pi_91932366
Door de discussie ben ik helemaal vergeten wat ik wilde posten:

Ik geef al een half jaar borstvoeding *O* *O* *O*

Omdat het absoluut niet makkelijk was/is (vind ik) vind ik dat wel even een *O* waard voor mezelf.
pi_91932415
Ik vind het ook hoor pessie! *jompel!

Oh en over doorslapen, ik vind het gewoon vreselijk irritant dat het en steeds gevraagd wordt en dat mensen er zo over opscheppen zodat het lijkt alsof alle kindjes moeten doorslapen. Als kinderen 2x per nacht even wakker zijn durf je het haast niet meer te zeggen.. Wat moet ik dan, een kussen op dr hoofd duwen?
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:57:03 #265
259886 pessie
pi_91932652
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het ook hoor pessie! *jompel!

Oh en over doorslapen, ik vind het gewoon vreselijk irritant dat het en steeds gevraagd wordt en dat mensen er zo over opscheppen zodat het lijkt alsof alle kindjes moeten doorslapen. Als kinderen 2x per nacht even wakker zijn durf je het haast niet meer te zeggen.. Wat moet ik dan, een kussen op dr hoofd duwen?
Minstens!

Nee, gewoon voeden. Als Nathan wakker is krijgt ie ook voeding.
Ik vraag me wel even iets af. Ik voed NAthan tegenwoordig tegen een uur of 3, dan geef ik rechts en dan valt hij tijdens het drinken weer in slaap. Dan maak ik hem wakker om links te geven. Is dat wel goed? Rechts is mijn slechte kant dus dan krijgt hij max 60cc zeg maar. Of is het met het oog op doorslapen gewoon in bed gooien als hij in slaap is gevallen?
pi_91932732
Knap Pessie! Gaat het hard hè? Ik geef morgen ook een half jaar borstvoeding!

Moet je hem echt wakker wakker maken of drinkt hij ook half slapend? Ik vind het wel fijn als ze ook 2 borsten drinkt 's nachts.. Ze begint met de goede, maar wil dan wel dat ze de 'slechte' ook nog even meeneemt voordat ie stil komt te liggen.. Maar Leia is zo weer weg aan de borst en blijft dan drinken..
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:02:24 #267
259886 pessie
pi_91932826
Nathan drinkt niet als hij slaapt. Dan sabbelt hij alleen wat zoals hij op zn speen sabbelt.
Ik begin 's nachts expres met de slechte zodat die zeker even een oppepper krijgt. Als ik alleen links zou geven zou hij rechts gewoon weigeren, terwijl ik die kant juist een beetje wil stimuleren.
pi_91933002
Jelle had vannacht maar 1 kant gedronken, dat kon ik wel merken zeg! Stuwing aan de andere kant vanmorgen! Hij komt vaak maar 1 keer 's nachts, rond half 3 was dat. Om half 5 schrok ik wakker en lag hij slapend in dezelfde houding, maar dan niet meer drinkend. Heb toen gewacht tot hij zich zelf melde voor de rest van de voeding en dat was om half 7 pas
pi_91933574
Ik maak haar dan toch half wakker om de andere kant nog ff een paar slokken te drinken..
pi_91937220
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak haar dan toch half wakker om de andere kant nog ff een paar slokken te drinken..
Ga ik de volgende keer ook doen denk ik ;)
Merk het nu nog

Zat me net te bedeken dat we over 2 weken alweer "moeten"l gaan oefenen met de fles. De tijd gaat veelste snel!
pi_91941273
Wauw, pessie en Orea, een half jaar borstvoeding alweer! ^O^

Wij zijn Lena vandaag wezen wegen. Ze is 120 gram aangekomen in 5 dagen tijd, al gaat het wel om metingen op verschillende weegschalen. Ik meen me te herinneren dat een baby in ieder geval 150 gram per week aan moet komen? Ik denk dat we volgende week nog maar eens gaan wegen.

Ze heeft geen regeldagen gehad, maar ik heb wel het idee dat ze genoeg binnenkrijgt, Ze plast en poept als een gek en drinkt ongeveer 8-10 keer per dag een volledige voeding (2 borsten). Na een goede voeding kolf ik nog zo'n 30 ml uit de borst die ik als laatste aangeboden heb en dat stelt me ook wel gerust.

Nog een fotootje van de cosleeper:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91941590
Minimaal 100 gram Claudia, dus je bent er al ;) Pas op dat je jezelf geen overproductie kolft of kolf je niet na iedere voeding?
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:56:31 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91942101
Dames, jullie zien het helemaal verkeerd. Als je kond niet doorslaapt, ben je een ontaarde moeder die alles Verkeers aanpakt, anders had je er wel voor geZorgd dat je kind zou doorslapen :')

Pessie, gefeliciteerd!

Aviva krijgt ook alleen nachtvoedingen als ze niet lekker is. Sinds een paar dagen is de 8e tand door, en prompt slaapt ze weer door. Tsja, dan heeft ze 2 wk een nachtcoeding gehad. Ik zou ook verdrietig worden van een pijnlijk bekkie.
En dan ben ik allenmaar blij dat ik bv geef. Ff aanleggen, oogjes dicht, als ze klaar is ff wachten tot ze weer wakker wordt (ben geen inslaapservice) en terug in d'r bedje mikken. Is in een kwartiertje gepiept.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91942431
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:43 schreef WupWup het volgende:
Minimaal 100 gram Claudia, dus je bent er al ;) Pas op dat je jezelf geen overproductie kolft of kolf je niet na iedere voeding?
100 gram, mooi! Volgende week is de meting wat betrouwbaarder want op dezelfde weegschaal.

Ik ben heel voorzichtig met kolven, want ik wil vraag en aanbod zo min mogelijk in de weg zitten. Als ze goed gedronken heeft dan kolf ik direct na een voeding en maximaal 1 keer per dag de laatst gedronken borst af om een voorraadje op te bouwen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:15:03 #275
259886 pessie
pi_91942880
Claudia mooie co-sleeper! Leuk knuffeltje ook ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')