Bananenbennie | woensdag 19 januari 2011 @ 02:55 |
Ik heb vorige maand deze 2.5E Monza opgehaald. ![]() Het ouwe beestje deed niet veel meer, maar ff nieuwe accu en boegies erin en blazen maar! ![]() ![]() Zit een gastankje in en ik rij lekker wegenbelastingvrij ![]() Afgelopen week even flink aan het klussen geweest met de Monza. ![]() ![]() Lelijke uitgeleefde blauwe interieur eruit roppen. Alles wordt zwart. ![]() Bekleding verwisselen. ![]() Nieuwe hoedeplank gemaakt. ![]() Zwart skai interieur gevonden + origineel sportstuur. ![]() Middenconsole ook zwart maken. ![]() Maat van me bezig met de deurpanelen. ![]() "Nieuw" dashboard op de kop getikt. Wel jammer van die scheur, maar beter dan dit vind je ze niet... ![]() Overbodige dradenmeuk verwijderen. ![]() En dan de boel er weer netjes in zetten.. alles werkt inmiddels weer behalve de achteruitverwarming. ![]() Monza schokbrekers worden niet meer geleverd, van de Senator nog wel. Stuk eruit zagen om passend te maken. ![]() Voorbumper vervangen. ![]() Draagarm bleek krom. Rechts is de nieuwe, ook weer van een Senator. ![]() Wel eerst even wat roest camoufleren ![]() ![]() ![]() 6 uur bezig geweest met dat rotding, alles zat muurvast maar het past ![]() Volgende stap is een nieuwe motor erin, dit is nog met de oude ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 30-01-2011 14:55:17 ] | |
Kalebatz | woensdag 19 januari 2011 @ 02:59 |
tvptje voor deze bazenauto! Wat doe je met de motor? | |
Bananenbennie | woensdag 19 januari 2011 @ 03:06 |
Er komt een wat moderner blok (C30NE, 180 pk) uit een Senator in te liggen. De oude 2.5 motor is op zich nog prima maar toch wat te licht (136 pk) voor een dergelijke auto. | |
maickeltje | woensdag 19 januari 2011 @ 03:23 |
ik moet zeggen dat ik dit wel een vet autotje vind , voor hoeveel heb je zoiets op de kop getikt? | |
Bananenbennie | woensdag 19 januari 2011 @ 03:58 |
Qua aanschaf zijn ze niet heel duur, er stond zelfs laatst een op Marktplaats voor maar 500 euro. Rond de 1000 euro kun je zeker wat rijdbaars vinden. Die van mij reed niet eens toen ik hem kocht, gewoon de gok maar gewaagd. Maar je moet er sowieso wel tijd insteken en minimaal datzelfde bedrag ook nog eens neerleggen voor onderdelen om hem echt goed te krijgen. [ Bericht 11% gewijzigd door Bananenbennie op 19-01-2011 04:05:49 ] | |
TheThirdMark | woensdag 19 januari 2011 @ 04:00 |
Weet je meteen waarom ![]() Wel mooi project btw. | |
De_Groentenboer | woensdag 19 januari 2011 @ 04:22 |
Wat een ongelooflijk vette bak! ![]() Dit ga ik even volgen ![]() | |
Pupp3t | woensdag 19 januari 2011 @ 06:55 |
Dashboard kun je nog wel laten flocken denk ik. Scheur is weg en ziet er naar mijn mening echt superstrak uit. | |
Anne | woensdag 19 januari 2011 @ 07:10 |
Tof. Ik heb hem in ons overzicht gezet en de tag [PROJECT] mee gegeven: Overzicht Projecten | |
RaymondK | woensdag 19 januari 2011 @ 07:22 |
Mijn opa en oma hadden tot hun dood een Senator uit dat tijdperk van die Monza. Ook met een 2.5E en dan een automaat. Als er iets machtigs klinkt is het dat wel als je hem open trok. | |
GTIMk1 | woensdag 19 januari 2011 @ 07:24 |
Gaaf! Een Monza gered van de ondergang, good job! Aardig klushok ook. | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 08:30 |
Monza! Die zie je niet zoveel meer... (alhoewel, hier in Almelo wel ![]() Geen last van roest? Ik lees mee. ![]() | |
Gurb | woensdag 19 januari 2011 @ 08:33 |
Hier sluit ik me bij aan, en in wat voor "garage" ben je aan de gang, waar nog meer "project"auto's staan? [ Bericht 0% gewijzigd door Gurb op 19-01-2011 09:15:35 ] | |
silenthill | woensdag 19 januari 2011 @ 09:12 |
Tering man. Mooie bak. Helemaal goed van je dat je een swap doet naar een 3 liter blok. | |
Sounddragon | woensdag 19 januari 2011 @ 11:26 |
Oeh, een jaartje of 2 geleden had ik er ook bijna eentje gekocht, die was al netjes en gerestaureerd, en een 3 liter automaat; dik projekt ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 19 januari 2011 @ 12:52 |
Controleer of het spruitstuk geen valse lucht trekt, was destijds een veel voorkomend probleem als ie backfire-de, in en uitlaatspruitstuk zit aan dezelfde kant, en maar met een paar bouten vast, deze hebben nogal de neiging om los te lopen. Bij de nieuwe motor zeker spruitstukpakking vernieuwen, en als tip geef ik je mee om ook de kleprubbers te vernieuwen en de oliepompdeksel, deze slijten nl. wel eens uit waardoor de oliedruk bij warme motor teveel daalt, hierdoor krijg je dan een olielampje wat knippert tijdens stationair toerental, soms zelfs een continue brandend lampje! ![]() Oja.. kleppen stellen met lopende motor!!, ook de hydrolisch gestelde kleppen! | |
error_404 | woensdag 19 januari 2011 @ 15:16 |
Wow, wat een geweldige bak! Blijft hij trouwens dezelfde kleur, of wordt het iets anders? | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 januari 2011 @ 15:23 |
Mooi project hoor! Zit je al op het Opel-forum? | |
ueberduitser | donderdag 20 januari 2011 @ 10:31 |
Ja, had hem daar al gezien. Daar staan ook wel foto's van de terugreis... ![]() | |
Coupe | donderdag 20 januari 2011 @ 16:12 |
geweldig ding ! ben toch wel van de oude big opels (en klasieke kleine ![]() 3.0 24V zou ook een leuke motor zijn ! Dat gsi instrumentenpaneel zit dat nog een beetje netjes ingebouwd ? | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 16:27 |
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen? | |
#ANONIEM | donderdag 20 januari 2011 @ 17:04 |
Die dingen hebben geen bovenliggende nokkenas, wat wij tegenwoordig gewend zijn. Daar kun je als het kleppendeksel eraf haalt direct bij de kleppen. | |
dennisreijbroek | donderdag 20 januari 2011 @ 17:35 |
Mooi project. dit ga ik volgen | |
Coupe | donderdag 20 januari 2011 @ 18:46 |
Simpel, met die OHV motoren met onderliggende nokkenas kan dat zowiezo makkelijk. Klepdeksel demonteren, motor starten en de voelermaatjes tussen de stoters halen en vaster of losser draaien. Gewoon met lopende motor dus. Zijn meer autos waarbij dit is, mijn eigen mustang voor ik hem omgebouwd had naar roller rockers moest dit ook zo. Alleen dan luisteren naar het geluid van de stoters en daar vandaan los of vast zetten. | |
Herr.Flick | donderdag 20 januari 2011 @ 18:51 |
Kleppendeksel eraf, vacuum slangetje afdoppen, spatkap over het nokkenastandwiel plaatsen, extra kartonnetje plaatsen langs de tuimelaars tegen het lekken op de uitlaat, starten, stationair zo laag mogelijk zetten, en je voelermaat ertussen zetten. Stellen doe je met de grote centrale moer die boven op de tuimelaar zit. Het klinkt erg raar, maar zo moet het echt, ook met de ouwe 1.0, 1,2, 1.6,1.9, 2.0 De 3.0E heeft dan wel hydrolische klepstoters, maar je moet hem eerst een goede basisafstelling geven, dit door de tuimelaar steeds losser te draaien totdat de klep echt tikt, daarna zet je de centrale moer langzaam 3/4e slag vaster. Bij al deze motoren dien je de motor warm te stellen. | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 19:06 |
Maar gaat dat dan niet gigantisch hard op en neer..? ![]() En hydraulische stoters stellen..? ![]() Allemaal nieuw voor me, sorry voor me nieuwschierigheid.. ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 20 januari 2011 @ 19:42 |
Nee, valt reuze mee, is wel eens lollig om te doen, alleen wel koppijn verwekkend ivm carterdampen waar je met je snuit vol in mag hangen.. ![]() Wel heb je met die ouwe auto's veel eer van je werk, het verschil voor en na alles afgesteld te hebben is gigantisch, dan heb je tegenwoordig helemaal niet meer.. ![]() | |
Coupe | vrijdag 21 januari 2011 @ 10:09 |
last van die carterdampen nog nooit gehad, denk dat ik er imuun voor geworden ben in de loop der jaren ![]() | |
robertzone | zondag 23 januari 2011 @ 22:41 |
Leuk projecttopic! Monza ook een leuk model van opel. Ik vroeg me trouwens af, is er nog geen centraal Opel-fantopic? ![]() | |
TheThirdMark | maandag 24 januari 2011 @ 01:43 |
Ik vraag mij eerder af of TS nog iets gaat zeggen ![]() | |
Asgard | maandag 24 januari 2011 @ 02:18 |
Vetttttttt ik lees zeker mee! | |
superl | woensdag 26 januari 2011 @ 00:19 |
leuk project! ik ben zelf ook opel fan, heb een corsa a met 2.0 turbo (sinds kort) dat gaat me toch een partij af ![]() | |
Bananenbennie | zondag 30 januari 2011 @ 00:33 |
Ouwe Lasulec gebouw in groningen, is een anti-kraak pand. Kleppen stellen is niet nodig, heb het nieuwe blok horen draaien, klonk echt heel mooi nog. Pakkingen zijn al besteld, volgend weekend gaat het dan eindelijk gebeuren ![]() Afgelopen donderdag nieuwe striping erop geplaatst. ![]() Eerst ouwe eraf föhnen. ![]() Vetvrij maken. ![]() ![]() Nieuwe er weer netjes op plakken. ![]() ![]() Als nieuw! ![]() Komende week wat oppervlakkige (they better be :swear ) roestblaasjes aan de carrosserie aanpakken. En ja dat hadden we beter kunnen doen voordat we die striping erop plakten, maar deze 2 werkloze Harrie in de Warries doen graag dubbel werk ![]() (waarom doen die fotos het niet?) [ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 30-01-2011 14:45:41 ] | |
vannelle | zondag 30 januari 2011 @ 01:07 |
Edit: rare toestanden met die foto's idd. Andere host proberen? En tussen [img] [/img ] zetten, jij gebruikte [url=] | |
Bananenbennie | zondag 30 januari 2011 @ 01:21 |
heb alles al geprobeerd, met [img][/img], met de hulptool van het forum, niks werkt, heb die andere fotoos ook gewoon met deze host gedaan ![]() | |
Anne | zondag 30 januari 2011 @ 01:39 |
Om de een of andere reden vindt imageshack FOK! niet altijd even lief.. Ze werken iig wel buiten FOK om. Moet ik ze even hosten anders? ![]() | |
vannelle | zondag 30 januari 2011 @ 02:12 |
Klopt idd, als ik de url plakte in de browser zag ik ze wel. Maar ik zou ze ook graag hier zien. Monza..... ![]() | |
Bananenbennie | zondag 30 januari 2011 @ 14:35 |
als je wil ![]() | |
Anne | zondag 30 januari 2011 @ 14:56 |
Bij deze. Ze doen het allemaal weer ![]() | |
Bananenbennie | zondag 30 januari 2011 @ 16:33 |
thanx ![]() | |
Bananenbennie | maandag 14 februari 2011 @ 20:03 |
Vorige week de nieuwe motor opgehaald:![]() ![]() ![]() Ouwe blok eruit. ![]() Kleppendeksel van de 3 liter gepolijst en letters opnieuw rood geverfd. ![]() ![]() Motorcompartiment ook maar meteen even zwart gemaakt nu we overal goed bijkunnen. ![]() Morgen verder met inlaatspruitstuk polijsten. ![]() Als het goed is komen woensdag de nieuwe koppelingsplaten binnen, dan hebben we alles en zou die moeten lopen ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Anne op 14-02-2011 20:20:20 ] | |
FalleNk810i | maandag 14 februari 2011 @ 20:14 |
plaatjes doen t niet ![]() | |
Anne | maandag 14 februari 2011 @ 20:15 |
Ik zal ze wel weer even uploaden ![]() | |
FalleNk810i | maandag 14 februari 2011 @ 20:23 |
Nice update ![]() | |
Bananenbennie | woensdag 16 februari 2011 @ 12:48 |
![]() ![]() | |
maickeltje | woensdag 16 februari 2011 @ 14:17 |
upload deze ook ff ![]() Brute bak! | |
Meike26 | woensdag 16 februari 2011 @ 17:16 |
Wow, wat is dit beestje toch heerlijk fout !! Er zijn voor mij geen opels op mijn wishlist, maar zo'n Monza is toch wel errug leuk !! Ben benieuwd naar je volgende Youtube materiaal ![]() | |
Kalebatz | donderdag 17 februari 2011 @ 22:52 |
VET! | |
zeeeend | vrijdag 18 februari 2011 @ 15:54 |
Waarom zwart onder de kap ,dan kan je de olielekkages makkelijker vinden ? | |
Herr.Flick | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:16 |
Waarschijnlijk omdat er al aan de binnenschermen flink is gelast.. | |
zeeeend | vrijdag 18 februari 2011 @ 20:13 |
Als je wil zien dat iets niet strak is moet je het zwart spuiten . ![]() Als je 3M bodyschutz neemt (antisteenslag ) in wit grijs of zwart ,kan je het mooi opbouwen ,hebje al je slijp en laswerk verzopen en kan je het in elke kleur aflakken . Het is nog te schuren ook wil je het echt glad hebben . P.S Toplagertje nog vervangen in je krukas? ,OPEL kwaal . Anders trilt je pook . P.S II Diplomat motor past ook he ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 18 februari 2011 @ 21:35 |
Als de nieuwe motor van een automaat af komt dan zal hij zeker een toplager moeten plaatsen, die zit er nl. niet in bij een automaat! Maar goede tip, toplagertje vervangen is idd geen overbodige luxe.. ![]() | |
zeeeend | vrijdag 18 februari 2011 @ 23:02 |
Als Opel guru zijnde ,niet verstandig om de centrale moeren van de tuimelaars te vernieuwen ? In het verleden liepen ze bij mij nog wel eens terug,en je had te weinig draad voor zelfborgende . Nieuwe scheelde een stuk,en een nieuwe distributieketting en geleider tegen het rammelen . | |
Herr.Flick | vrijdag 18 februari 2011 @ 23:59 |
Ik heb nog nooit problemen gehad met die moeren, wel met kleppen die door de llodvrij of LPG geen zitting meer hadden, en hierdoor kon je dan maar blijven stellen. Ketting/geleiders vervangen als ie rammelt, maar dat komt bij zo'n 3ltr zelden voor. ![]() | |
xplosion666 | dinsdag 22 februari 2011 @ 00:03 |
Ben niet de topic starter maar wel partner in crime. Vandaag blok weer overal op aangesloten. Komt een nieuw toplager in (blok had ooit een automaat) en alle keerringen worden vervangen (ook van de aandrijflijn). Die lasrupsen van het binnen scherm zijn voor latere zorg ![]() ![]() Zoals het blokje er nu in ligt. Let niet op de radiator, deze moet nog even worden gesoldeerd. (links is ie wat los) Morgen levenssappen er in en aanslingeren! [ Bericht 5% gewijzigd door xplosion666 op 22-02-2011 00:06:45 (ff andere host gepakt) ] | |
xplosion666 | dinsdag 22 februari 2011 @ 00:04 |
Hmm imageshack doet weer eens moeilijk... | |
Dengaman | dinsdag 22 februari 2011 @ 12:07 |
Nice... | |
Bananenbennie | woensdag 2 maart 2011 @ 03:38 |
![]() | |
vannelle | woensdag 2 maart 2011 @ 06:25 |
Nice!! Waarom knippert je olielampje eigenlijk? | |
Herr.Flick | woensdag 2 maart 2011 @ 07:15 |
Waarschijnlijk omdat er nog een andere sensor gemonteerd moet worden. | |
Bananenbennie | dinsdag 8 maart 2011 @ 11:54 |
ja er waren 2 draden van de oliesensor omgewisseld , nu knippert ie niet meer vandaag de bak + koppeling eronder zetten ![]() | |
Bananenbennie | donderdag 17 maart 2011 @ 22:09 |
hij loopt! en hoe ![]() | |
Koepert | donderdag 17 maart 2011 @ 22:17 |
De tering wat n geluidje ![]() Dat blijft zo? (uitlaat en alles af ed) | |
Bananenbennie | donderdag 17 maart 2011 @ 22:36 |
Nee dit was even een testritje zonder einddemper ![]() Er komt nog een complete rvs uitlaat onder, zit er aan te denken om dan de middendemper weg te laten om dat brute geluid er wat in te houden, want daar hou ik ook wel van ![]() | |
Koepert | donderdag 17 maart 2011 @ 22:39 |
Dat vermoeden had ik al ![]() ![]() | |
Meike26 | vrijdag 18 maart 2011 @ 10:30 |
Mannen krijgen een harde plasser bij zo'n lekker geluid... Ik voel nog niks aan m'n lichaam veranderen ![]() ![]() ![]() | |
T42 | vrijdag 18 maart 2011 @ 21:45 |
kotm beetje blauwe rook uit? | |
T42 | vrijdag 18 maart 2011 @ 21:45 |
neej hoor niet van deze ![]() | |
zeeeend | vrijdag 18 maart 2011 @ 21:50 |
http://speed-eng.com/store/images/QTEC40CP.jpg Herrie op bestelling | |
laucas | vrijdag 18 maart 2011 @ 23:01 |
tvp Wat een gave tellers op je dashboard zeg ![]() ![]() | |
Bananenbennie | dinsdag 24 mei 2011 @ 00:13 |
ja toen wel een beetje idd, zat misschien iets teveel olie in het carter, doet ie nou niet meer iig.. wel een ander soort rook ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 24 mei 2011 @ 00:24 |
uche uche ![]() Looks good ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 24 mei 2011 @ 00:27 |
lekker huilend geluid! ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 24 mei 2011 @ 04:03 |
No effing way dat daar een V8 283/327 (diplomat) in past Je bedoelt de Senator? | |
zeeeend | dinsdag 24 mei 2011 @ 11:05 |
http://forums.justcommodo(...)-efi-opel-monza.html http://www.flickr.com/photos/velden/3527740066/ Citaat:If you can fit it in a Robin,shoehorning a V8 in a Monza will be as a walk in the park. Zou een lijn 6 in de basis al niet langer zijn dan een V8 ? [ Bericht 3% gewijzigd door zeeeend op 24-05-2011 11:12:48 ] | |
ellevehC86 | dinsdag 24 mei 2011 @ 11:21 |
Je had het over een diplomat V8 motor, ik dacht al ![]() ![]() | |
JJH | dinsdag 24 mei 2011 @ 15:17 |
rwd ftw ![]() | |
Rensjebree | vrijdag 3 juni 2011 @ 18:09 |
GEIL GEIL GEIL GEIL! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
powerflux | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:09 |
supervet! die V6'en hebben mij altijd wel geinterreseerd. helaas heb ik ze in het echt alleen nooit gereden, alleen naast gestaan.. wat voor velgen zijn dat trouwens? | |
Kriegel | zaterdag 4 juni 2011 @ 14:15 |
Schitterende bak! ![]() | |
zeeeend | zaterdag 4 juni 2011 @ 14:44 |
Opel heeft overal V6-en in geparkeerd ,maar een Monza is toch echt een lijn 6 | |
powerflux | zaterdag 4 juni 2011 @ 14:52 |
stom stom, een tikfout. ik bedoelde ook in-lijn 6 cylinder ![]() | |
Palomar | zaterdag 4 juni 2011 @ 14:54 |
Coole bak ![]() ![]() | |
loeki_de_leeuw | zaterdag 4 juni 2011 @ 16:59 |
Best een aparte optie, een verwarming die vanzelf aangaat als je achteruit rijdt? ![]() Toch leuke auto's, die oude Opels. Ik kwam gisteren tijdens het werk een paar keer langs het evenemententerrein waar momenteel een Kadett-C meeting gehouden wordt. Ik had geen tijd om te gaan kijken, maar dat ga ik morgen maar eens doen. | |
D. | zaterdag 4 juni 2011 @ 18:22 |
Zo fout dat ie weer leuk is ![]() | |
Opa_vertelt | zaterdag 4 juni 2011 @ 18:25 |
Toffe wagen! ![]() | |
Bananenbennie | donderdag 7 juli 2011 @ 00:13 |
borbet velgen, 17 inch, 8j voor, 9,5j achter, met lekkere brede sloffen achter, 255, rijdt voor geen meter maar alles voor de looks he ![]() | |
Bananenbennie | donderdag 7 juli 2011 @ 00:15 |
dat moet ik geweest zijn ja! volgende keer wel even toeteren he ![]() | |
Bananenbennie | donderdag 15 september 2011 @ 02:38 |
Wat is er nou mooier dan een Monza? Twee Monza's! ![]() http://img821.imageshack.us/img821/3454/20110913221251.jpg (copy/paste deze link) http://img155.imageshack.us/img155/6661/20110913225547.jpg (copy/paste deze link) edit: waarom doen die foto's het nou weer niet...? | |
Kriegel | donderdag 15 september 2011 @ 02:47 |
Imageshack = homosex. | |
Bananenbennie | woensdag 23 november 2011 @ 15:30 |
![]() ![]() | |
invine | woensdag 23 november 2011 @ 15:51 |
Heb je de achtergrond nou wazig gemaakt? ![]() | |
WarPuppy | vrijdag 25 november 2011 @ 16:58 |
Wat een vette bak. Moet er nog veel gebeuren? | |
Palomar | vrijdag 25 november 2011 @ 17:42 |
hehe idd ![]() | |
vannelle | vrijdag 25 november 2011 @ 18:26 |
Is er volgens mij idd ingeshopt, kijk maar eens naar de schaduw van die paal achter de auto. Maar maakt niet uit, blijft een prachtige wagen! |