's Avonds kijk ik vaak een filmpje met m'n wederhelft. Ik kies 9 van de 10 keer, zoals het hoort.
Nu zeg ik eerlijk dat mijn keuzes niet de meest geweldige zijn. Ik ben een fan van horror en vaak zijn dat toch niet de beste films.
Ik vind die films ook niet goed, maar wel vermakelijk. Zo'n film waar het niet uitmaakt als je een stuk mist want het is toch een baggerfilm.
Als vriendje mag kiezen kijken we goede films, zoals; Brooklynns finest, Shutter Island en laatst nog over zo'n wapenhandelaar.
Als ik mag kiezen komen we uit op; slither

The mist

of The new daughter

Maar vanavond was toch echt de klap op de vuurpijl. 'Open Water' was het geworden. Spannende beschrijving op achterkant dus goed...
Het begon met een beroerd staaltje camerawerk
Een kwartier lang shotjes van een stel dat op vakantie is
Een willekeurige naaktscene
Vervolgens gaan ze duiken en laat de boot hen achter
Het uur daarna zie je ze ronddobberen op de oceaan en bekvechten. Zij word een keer gebeten door een kwal. Hij door een kleine haai.
De volgende dag is hij opeens dood. Het reddingsteam rukt uit met 5 boten, helikopters etc. Je ziet verder niets van de zoekactie..
Maar zij besluit zichzelf te verdrinken.
Het einde.
Ik weet niet waar ik het hardst om moest huilen. Het acteerwerk, het camerawerk of de verhaallijn.
Om maar te zwijgen over de scene waar je opeens willekeurige shots te zien kreeg van o.a. een kabbelend beekje, een woeste oceaan, en kraanwater

Godverdomme, die 3 euro mogen ze houden. Maar ik wil dat anderhalve uur van m'n leven terug