Ook bij de fastfood ketens gaat mij dat niet lukken, als ik vol zit, zit ik vol en kap ik met eten.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, maar je eet niet zo snel 4 borden piepers op, een menu van welke keten dan ook gaat dat wel bij lukken, vrees ik.
Af en toe vind ik het best lekker hoor, pizza idem dito.
Ik ben helemaal niet dik, eerder pezig en lang. En toch ben ik menschquote:
Heb je gelijk in. Zo heb ik nog wel een anekdote van onze Vamolquote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook bij de fastfood ketens gaat mij dat niet lukken, als ik vol zit, zit ik vol en kap ik met eten.
Je kunt het ook bewaren in de koelkast.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef Vronsky het volgende:
Nja, vol is vol.
Maar eten weggooien is zonde!
De gamel moet leeg!!!!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Zo heb ik nog wel een anekdote van onze Vamol
daarom zit ik 8kilo onder mn ideale gewicht en heb ik een bf meeting van onder de 6%? Moet echt eens serieuzer gaan letten op mn voeding en de oefeningen die ik op de sportschool doequote:
Idd, ik heb die al eens aan je verteld geloof ikquote:
Oh dat is nog zoiets wat ik in NLD zou missen, doggie bags.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je kunt het ook bewaren in de koelkast.
Dat is dan heel erg jammer, maar als ik in een restaurant zit en ik bestel een bord proviand en ik krijg het niet weg, dan wordt dat prima weggegooid. Tegen mijn zin eten heb ik een bloedhekel aan, want dan wordt alles uiteindelijk weggegooidquote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef Vronsky het volgende:
Nja, vol is vol.
Maar eten weggooien is zonde!
hehehe ja, als je dat vraagt kijken ze je schaapachtig aanquote:Op maandag 17 januari 2011 23:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Oh dat is nog zoiets wat ik in NLD zou missen, doggie bags.
zelf meegemaakt met 1 gamel vol met boerenkool 2 met snert en wat doosjes met bananenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, ik heb die al eens aan je verteld geloof ik
Ging dan over 2 gamellen dan, met pasta.
Tegenwoordig valt dat ook wel weer mee hoor, dat word dan deels verwerkt tot veevoeder.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dan heel erg jammer, maar als ik in een restaurant zit en ik bestel een bord proviand en ik krijg het niet weg, dan wordt dat prima weggegooid. Tegen mijn zin eten heb ik een bloedhekel aan, want dan wordt alles uiteindelijk weggegooid
Hier kan je in elk restaurant er omvragen en word er niet gek gekekenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe ja, als je dat vraagt kijken ze je schaapachtig aan
Klopt, die van mij ging over vermicelli soep...quote:Op maandag 17 januari 2011 23:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, ik heb die al eens aan je verteld geloof ik
Ging dan over 2 gamellen dan, met pasta.
Je hebt het ook omgekeerd, ik snapte er geen fuck van waarom je eten mee zou nemen naar huis..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe ja, als je dat vraagt kijken ze je schaapachtig aan
Ja, en klagen dat het nog te weinig is voor 1 peloton? Mooi, de instructeurs dwingen je dan alles schoon op te vreten.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
zelf meegemaakt met 1 gamel vol met boerenkool 2 met snert en wat doosjes met bananen
Dat kon ik in Brazilië ook ja. Erg handig als je later op de avond nog eens trek krijgt.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hier kan je in elk restaurant er omvragen en word er niet gek gekeken
Hangt ook een beetje van de persoon af. Ik ken figuren die eten een stuk gezonder dan mij en sporten 8X zoveel als mij, maar worden toch heel snel dikker dan mij.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:33 schreef Clan het volgende:
Op zich is het niet erg dat je iets vets eet, zolang je maar die calorieën verbrand door veel beweging.
idd :p en sowieso al het fruit in je rugzak wat dat is goed voor je! Mooie dingen waren dat! Ohja en gelijk een zware mars erachteraan zodat alles weer in het zijterrein lagquote:Op maandag 17 januari 2011 23:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, en klagen dat het nog te weinig is voor 1 peloton? Mooi, de instructeurs dwingen je dan alles schoon op te vreten.
"jullie klagen dat er niet genoeg is? Nou, doe je best, alles moet op, en ga maar op linie staan en alles moet leeg zijn binnen 15 minuten"
Succes
Jii vreet best veul ja, van wat ik zo zag, maar jij heb het lichaam van een zgn "sportspier"quote:Op maandag 17 januari 2011 23:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van de persoon af. Ik ken figuren die eten een stuk gezonder dan mij en sporten 8X zoveel als mij, maar worden toch heel snel dikker dan mij.
Zoiets jaquote:Op maandag 17 januari 2011 23:35 schreef Thaboel het volgende:
[..]
idd :p en sowieso al het fruit in je rugzak wat dat is goed voor je! Mooie dingen waren dat! Ohja en gelijk een zware mars erachteraan zodat alles weer in het zijterrein lag
Dat is ook zo, één van mijn kinderen eet vijf borden achter elkaar en komt niets aan, en de ander eet een half bord leeg en komt heel snel aan, Heeft met de speisvertering te maken.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van de persoon af. Ik ken figuren die eten een stuk gezonder dan mij en sporten 8X zoveel als mij, maar worden toch heel snel dikker dan mij.
Ik eet over het algemeen maar een keer per dag, en als ik dan ergens eet blijft er eigelijk niks over. (ook omdat ik meestal weet hoeveel ik eten kan). Maar mijn vrouwtje heeft altijd wel iets over omdat ze niet zo veel eet en vaak ook ivm de lekkere honger teveel besteld. En dan vind ik dat als "Hollander" toch weer fijn dat iets waar ik voor betaald heb niet in de vuilnisbak beland.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat kon ik in Brazilië ook ja. Erg handig als je later op de avond nog eens trek krijgt.
Ja bij onbeperkte maaltijden gaat die vlieger dus (jammer genoeg) niet opquote:Op maandag 17 januari 2011 23:39 schreef Clan het volgende:
Doggybags mogen ze hier in Nederland ook wel invoeren, vooral als je onbeperkt spareribs kan eten
Dat is eigenlijk hetzelfde hierzo. Ik eet ook maar 1 substantiele maaltijd per dag, en dan wel vers bereid. De rest is eigenlijk gewoon snacken, of wat eten als ik trek heb.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik eet over het algemeen maar een keer per dag, en als ik dan ergens eet blijft er eigelijk niks over. (ook omdat ik meestal weet hoeveel ik eten kan). Maar mijn vrouwtje heeft altijd wel iets over omdat ze niet zo veel eet en vaak ook ivm de lekkere honger teveel besteld. En dan vind ik dat als "Hollander" toch weer fijn dat iets waar ik voor betaald heb niet in de vuilnisbak beland.
Bij een wok arrangement ofzo. Na de tijd met de vuilniszak langs het buffet!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:39 schreef Clan het volgende:
Doggybags mogen ze hier in Nederland ook wel invoeren, vooral als je onbeperkt spareribs kan eten
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja en jij hebt poep in je ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij speelt met je leven vriend!!
quote:
Er was eens....
POEP! poep poep poep...quote:
1 goede maaltijd?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:43 schreef Thaboel het volgende:
Elke dag 1 goede maaltijd in de ochtend en een flinke maaltijd rond 6/7 uur
Ik heb een keer meegemaakt dat we met familie ergens onbeperkt biefstuk zaten te eten, en iemand van ons ging voor, ik meen, de negende keer biefstuk halen, toen kwam iemand van de zaak even melden dat dat niet de bedoeling was!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja bij onbeperkte maaltijden gaat die vlieger dus (jammer genoeg) niet op
Ja het is hier bijna 18:00 en toen ik nog een klein jochie was mocht ik van mijn oma voor het avond eten altijd even heel snel poep en pies zeggenquote:
Ik kreeg altijd een tik op m'n fikkenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:45 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja het is hier bijna 18:00 en toen ik nog een klein jochie was mocht ik van mijn oma voor het avond eten altijd even heel snel poep en pies zeggen
Dan eet ik alleen nog buiten huisquote:Op maandag 17 januari 2011 23:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij een wok arrangement ofzo. Na de tijd met de vuilniszak langs het buffet!
Je wilt niet weten waar het hier aan tafel over gaat als we aan het eten zijnquote:Op maandag 17 januari 2011 23:45 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja het is hier bijna 18:00 en toen ik nog een klein jochie was mocht ik van mijn oma voor het avond eten altijd even heel snel poep en pies zeggen
Dat kreeg ik enkel als ik mijn zusje maar weer eens met haar gezicht in de Brinta druktequote:Op maandag 17 januari 2011 23:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd een tik op m'n fikken
Met de lepel eens aardappelpuree geschoten tegen de muur, had het geweten, mocht gelijk naar m'n kamer, en kreeg geen avondeten meer. (toen had m'n moeke 4 kinderen onder haar hoede, en hadden we het best krap).quote:Op maandag 17 januari 2011 23:47 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat kreeg ik enkel als ik mijn zusje maar weer eens met haar gezicht in de Brinta drukte
Of... "ruik is aan je vla met slagroom" ...quote:Op maandag 17 januari 2011 23:47 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat kreeg ik enkel als ik mijn zusje maar weer eens met haar gezicht in de Brinta drukte
Maitje bidt niet veur bruune boonen!f Maitje wil prak!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:46 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je wilt niet weten waar het hier aan tafel over gaat als we aan het eten zijn![]()
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maitje bidt niet veur bruune boonen!f Maitje wil prak!
Bartje een tranny?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maitje bidt niet veur bruune boonen!f Maitje wil prak!
Smorgens 7/8 boterhammen waarvan 4 hartig en de rest pindakaas!!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:44 schreef Maitje het volgende:
1 goede maaltijd?
Wat verstaan jullie onder 1 goede maaltijd?
beste god, ik hou het kort anders is m'n vreten van m'n bord. Amenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:50 schreef Maitje het volgende:
[..]
![]()
"heren deze zegen spijse amen, gooi het bestek maar door de ramen" .. zoiets?
7 tot 8 boterhammen!!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:51 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Smorgens 7/8 boterhammen waarvan 4 hartig en de rest pindakaas!!
Smiddags nog wat bammetjes :p
'S avond vaak rijst + ander spul wat moeders in de wok gooit :p of een flink bord met aardappellen vlees en groenten
Zo zeg, waar laat je het?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:51 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Smorgens 7/8 boterhammen waarvan 4 hartig en de rest pindakaas!!
Smiddags nog wat bammetjes :p
'S avond vaak rijst + ander spul wat moeders in de wok gooit :p of een flink bord met aardappellen vlees en groenten
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:52 schreef Thaboel het volgende:
[..]
beste god, ik hou het kort anders is m'n vreten van m'n bord. Amen
Ben ik blij dat ik niet in een gristelijk gezin in Brazilië woonquote:Op maandag 17 januari 2011 23:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Gelukkig hebben we nooit dit voor het eten moeten zeggen:
Pater noster,
Qui es in caelis,
Sanctificetur nomen tuum.
Adveniat regnum tuum.
Fiat voluntas tua, sicut in caelo et in terra.
Panem nostrum quotidianum da nobis hodie,
Et dimitte nobis debita nostra,
Sicut et nos dimittimus debitoribus nostris.
Et ne nos inducas in tentationem:
Sed libera nos a malo.
Quia tuum est regnum,
Et potestas,
Et gloria in saecula. Amen
Doe je er dan nog beleg op je geroosterde boterhammen?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:52 schreef Maitje het volgende:
[..]
7 tot 8 boterhammen!!Ow lord! Hoe doe je dat!
Ik moet die 2 er al in proppen.. laat staan 8!
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:53 schreef Maitje het volgende:
Ben ik blij dat ik niet in een gristelijk gezin in Brazilië woon
Ho eens ff, ben gewoon opgeroeid in NL hoorquote:Op maandag 17 januari 2011 23:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik niet in een gristelijk gezin in Brazilië woon
Melk is ook erg vet, ik kende iemand die gewoon een dikke buik had van elke dag een liter of twee volle melk drinken.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Doe je er dan nog beleg op je geroosterde boterhammen?
Hier 2 gebakken eitjes op bruin brood, spek, liter melk
Ja..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oew.. das wel lekker.. Alleen melkquote:Hier 2 gebakken eitjes op bruin brood, spek, liter melk
Er was eens....
Rare jongens die Romeinen Katholiekenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Gelukkig hebben we nooit dit voor het eten moeten zeggen:
Pater noster,
Qui es in caelis,
Sanctificetur nomen tuum.
Adveniat regnum tuum.
Fiat voluntas tua, sicut in caelo et in terra.
Panem nostrum quotidianum da nobis hodie,
Et dimitte nobis debita nostra,
Sicut et nos dimittimus debitoribus nostris.
Et ne nos inducas in tentationem:
Sed libera nos a malo.
Quia tuum est regnum,
Et potestas,
Et gloria in saecula. Amen
Ach, ik heb een strakke buik, zit aan 3 liter per dag ofzo..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Melk is ook erg vet, ik kende iemand die gewoon een dikke buik had van elke dag een liter of twee volle melk drinken.
????quote:
Oow.. het is latijns?!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ho eens ff, ben gewoon opgeroeid in NL hoor
Moeders was fel tegen de kerk, oma en opa ook.
Hadden dat gelukkig ook nooit hoeven te bidden voor het eten.
Hoeveel hardgekookte eitjes kan je op je nuchtere maag eten Vronsky?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hier 2 gebakken eitjes op bruin brood, spek, liter melk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onzevaderquote:Op maandag 17 januari 2011 23:55 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Rare jongens die Romeinen Katholieken
uhmmmmm, met respect:quote:Op maandag 17 januari 2011 23:56 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hoeveel hardgekookte eitjes kan je op je nuchtere maag eten Vronsky?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry Vronsky, kon het ff niet laten
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Hoeft niet, je kan maar een hardgekookt eitje op je nuchter maag eten, daarna heb je namelijk geen nuchter maag meerquote:Op maandag 17 januari 2011 23:57 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb geen flauw idee.. morgen ochtend proberen?
Heb een holle kies zodat ik de rest van de dag kan herkauwenquote:
Is het nu 1 hemel of meerdere? Want ik zie dat daar ook twijfel over bestaat.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onzevader
Slaap ze Maitjequote:Op maandag 17 januari 2011 23:59 schreef Maitje het volgende:
Ga maar is mijn grot in.
Morgen klote dag, hond van m'n tante wordt ingeslapen... ff afscheid nemen in de ochtend. Daarna werk aan de winkel!
Truste deffers
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:59 schreef Maitje het volgende:
[..]
Het is gewoon ranzig, geen discussie..
Welterustenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:59 schreef Maitje het volgende:
Ga maar is mijn grot in.
Morgen klote dag, hond van m'n tante wordt ingeslapen... ff afscheid nemen in de ochtend. Daarna werk aan de winkel!
Truste deffers
Vast meerdere, als er maar 1 was zou het er nu wel schandalig druk zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:00 schreef Clan het volgende:
[..]
Is het nu 1 hemel of meerdere? Want ik zie dat daar ook twijfel over bestaat.
Ik houd het er maar op dat ik blond ben.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:58 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hoeft niet, je kan maar een hardgekookt eitje op je nuchter maag eten, daarna heb je namelijk geen nuchter maag meer
Trustequote:Op maandag 17 januari 2011 23:59 schreef Maitje het volgende:
Ga maar is mijn grot in.
Truste deffers
nu zit er een schuimkraag op mn pilsje!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:03 schreef Clan het volgende:
'Meer mans met melk', of 'met melk meer mans' was vroeger zo'n slogan, maar toen zat er iook altijd zo'n vette schuimkraag op je melk.
Je komt eerst in het voorportaal, en daar worden al je zonden en daden afgewogen. Ik neem aan dat daar Petrus woont.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vast meerdere, als er maar 1 was zou het er nu wel schandalig druk zijn.
Ik drink dus ik zondig niet, want als ik drink word ik dronken. En als ik dronken ben word ik moe. En als ik moe ben ga ik slapen. En als ik slaap zondig ik niet, dus drink ik en ga naar de hemel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Je komt eerst in het voorportaal, en daar worden al je zonden en daden afgewogen. Ik neem aan dat daar Petrus woont.
Ja, die ken ik nog, ik vond vroeger Andre van Duin leuker dan nu.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:07 schreef ErwinRommel het volgende:
whehehe, AchJa, Clan, Sine_Pari en Cobra, jullie moeten deze wel kennen!!
Een officier van de Koninklijke Marine, een officier van de Koninklijke Landmacht en een sergeant majoor landmacht zijn onderweg naar de hemel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Je komt eerst in het voorportaal, en daar worden al je zonden en daden afgewogen. Ik neem aan dat daar Petrus woont.
Die LP waar die op staat heb ik volgens mij nog wel op zolder liggen...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:07 schreef ErwinRommel het volgende:
whehehe, AchJa, Clan, Sine_Pari en Cobra, jullie moeten deze wel kennen!!
Ik zag laatst een Belgische film; "De helaasheid ter dingen" ofzo, en daar zei iemand, "God schiep de dag, en wij feesten er ons vrolijk doorheen"quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:08 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik drink dus ik zondig niet, want als ik drink word ik dronken. En als ik dronken ben word ik moe. En als ik moe ben ga ik slapen. En als ik slaap zondig ik niet, dus drink ik en ga naar de hemel.
Leg jij de jeugd hier even uit wat een LP (langspeel Plaat) isquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die LP waar die op staat heb ik volgens mij nog wel op zolder liggen...
Long-Player toch?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:11 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Leg jij de jeugd hier even uit wat een LP (langspeel Plaat) is![]()
Nee een liedje aan elke kantquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Singles waren die kleintjes, met twee liedjes aan elk 1 kant.
Dat zullen ze wel weten toch?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:11 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Leg jij de jeugd hier even uit wat een LP (langspeel Plaat) is![]()
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel weten toch?
Het was wel grappig dat mijn oudste laatst op zolder aan het grasduinen was en naar beneden kwam met een LP... Papa, wat is dit??? Nou jongen, dat zijn de CD's van vroeger en die kon je NIET zelf maken.
Dan moet je dat ook zeggen/schrijvenquote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel weten toch?
Het was wel grappig dat mijn oudste laatst op zolder aan het grasduinen was en naar beneden kwam met een LP... Papa, wat is dit??? Nou jongen, dat zijn de CD's van vroeger en die kon je NIET zelf maken.
Die is leuk jaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een officier van de Koninklijke Marine, een officier van de Koninklijke Landmacht en een sergeant majoor landmacht zijn onderweg naar de hemel.
De sergeant majoor loopt voorop en geeft het tempo aan.
De beide heren officieren volgen vol vertrouwen. Dat wil zeggen zij hebben het volste vertrouwen in de sergeant majoor.
Aan de andere kant moeten zij nog even wennen aan de nieuwe situatie.
De officieren zijn niet gewend te reizen zonder dat zij het reisdoel kennen, terwijl de sergeant majoor daar geen last van heeft.
Hij marcheert als vanouds met vertrouwen in zichzelf en in het tempo van de gewone pas.
Bij de poort aangekomen, laat de sergeant majoor de beide heren voorgaan.
Ene Petrus blijkt hier de wacht te hebben.
Deze richt zich tot de marine-officier met de woorden; 'Broeder, waar komt u vandaan? En ... als ik vragen mag wat doet u vermoeden dat u zal worden toegelaten tot de hemel?'
'Waarde meneer Petrus, ik kom uit Nederland. Misschien sta ik wel aan de verkeerde poort, maar de sergeant majoor heeft onderweg de leiding op zich genomen. Hij leek me nogal zeker van zijn zaak. Ik hoop dat ik u niet lastig val. Om uw vraag te beantwoorden: ik heb de Koninklijke Marine gediend; ik heb dus meegeholpen met het openhouden van de zeewegen voor de vrije wereld. Overal ter wereld heb ik mijn bemanning in de gelegenheid gesteld de kerkdienst te bezoeken.
En wanneer aan boord God's naam werd misbruikt, ben ik daar tegen opgetreden. Hoewel, nu ik erover nadenk, wellicht niet consequent genoeg.'
'Genoeg, mijn broeder. U lijkt mij een goed mens. Mijn personeel zal echter uw antwoorden moeten controleren, want wij gaan niet over één nacht ijs. Kom intussen de wacht binnen en neem gerust plaats in die stoel links van mij.
Daarna wendde Petrus zich tot de collega van de Landmacht.En u broeder, waar komt u vandaan? En welk recht denkt u te hebben de hemel te mogen betreden? Ík om uit Nederland, maar ik heb altijd in de Duitse laagvlakte gezeten om de christelijke wereld te beschermen tegen het communisme.Tot heden met succes, zoals u wellicht zult weten.
De pater, die God in mijn onderdeel vertegenwoordigt, is een persoonlijke vriend van mij. Ik heb mijn vader en mijn moeder ..... ' 'Genoeg, genoeg, treed binnen en neem tot nader order rechts van mij plaats.'
Petrus richt zich tenslotte tot de sergeant majoor. 'En u broeder, die zo dapper voorop liep. Bent u wel aan de goede poort?'
'Tegen mij hoef je niet te ouwehoeren, Peter. In de eerste plaats ben ik je broer niet en dat weet je donders goed. Ten tweede, maak ik zelf wel uit door welke poort ik ga en tenslotte zou ik als ik jou was maar eens opstappen, want je zit in mijn stoel!
Die nog oudere LP's van vroeger konde best goed brandenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kon je die niet branden dan??? Hoogst verbaasd gezicht.
En je moest ze ook niet te lang in de zon leggen, dan waren ze een beetje krom...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:18 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Die nog oudere LP's van vroeger konde best goed branden
Wat heb je je bed verstopt? En maak even een photo als ze op twee oren ligt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Anyway heren en evt dames, ik ga m'n nest opzoeken. Lotusss ligt al op 1 oor, en zij moet er morgen redelijk op tijd uit ivm eerste werkdag
Goede nachtrustquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Anyway heren en evt dames, ik ga m'n nest opzoeken. Lotusss ligt al op 1 oor, en zij moet er morgen redelijk op tijd uit ivm eerste werkdag
hehe.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Wat heb je je bed verstopt? En maak even een photo als ze op twee oren ligt.Snurk ze ER
Bakkeliet op de sturen van fietsen wou ook zo leuk in de fik als je er een tijdje een vergrootglas bij hield.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:20 schreef Clan het volgende:
Vroeger waren de LP's en 78 toeren nog van Bakkeliet, als je die uit je tengels liet vallen was het einde oefening van de LP, begin jaren 60 kreeg je gelukkig d MC ( Muziek Casette ) van Philips, alleen was na 20 keer draaien de geluiskwaliteit een ramp, en als je ze open in de auto liet liggen was het geluid ook al vervormd.
Truste!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe.
Trusten Sine en alle anderen. Snurkse voor jullie laters!
Bakeliet fikt toch niet?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bakkeliet op de sturen van fietsen wou ook zo leuk in de fik als je er een tijdje een vergrootglas bij hield.
Dat stonk flink, bakkeliet was echt een ramp, ook de lichtschakelaars ed maakten ze van bakkeliet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bakkeliet op de sturen van fietsen wou ook zo leuk in de fik als je er een tijdje een vergrootglas bij hield.
En het stof er voor de ogen van je audiofiele oom eraf poetsen met je vinger... Door het lint ging hij altijd!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:22 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja en om de zoveel tijd een nieuwe naald kopen.
In het huis van een oudtante van mij waren alle schakelaars (type draai) ook nog van bakeliet, maar ook de wanden zaten nog in de witkalk en ze kookte nog op petroleum (gas wilde ze niet). Elke keer als ik daar binnenstapte dacht ik echt dat ik terug was in 1800.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat stonk flink, bakkeliet was echt een ramp, ook de lichtschakelaars ed maakten ze van bakkeliet.
Ja was bij mijn oma niet anders, had een petroleum vat in de tuin die eens in de zoveel tijd gevuld werd, en had nog een ouwe zinke teil waar ik in de zomer in de tuin in mocht spelen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
In het huis van een oudtante van mij waren alle schakelaars ook nog van bakeliet, maar ook de wanden zaten nog in de witkalk en ze kookte nog op petroleum (gas wilde ze niet). Elke keer als ik daar binnenstapte dacht ik echt dat ik terug was in 1800.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja was bij mijn oma niet anders, had een petroleum vat in de tuin die eens in de zoveel tijd gevuld werd, en had nog een ouwe zinke teil waar ik in de zomer in de tuin in mocht spelen.
Die zwarte bakkelieten draaischakelaars die hadden wij ook in huis, en zo'n fornuis met van die stangen er langs waar de theedoeken te drogen hingen, en de strijkbout stond ook altijd op het fornuis te warmen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
In het huis van een oudtante van mij waren alle schakelaars (type draai) ook nog van bakeliet, maar ook de wanden zaten nog in de witkalk en ze kookte nog op petroleum (gas wilde ze niet). Elke keer als ik daar binnenstapte dacht ik echt dat ik terug was in 1800.
Dit type zeker, daar heb ik ook nog in gezeten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja was bij mijn oma niet anders, had een petroleum vat in de tuin die eens in de zoveel tijd gevuld werd, en had nog een ouwe zinke teil waar ik in de zomer in de tuin in mocht spelen.
Ja precies ding was zo groot dat als ik me benen introk mijn nichtje er ook nog inpastequote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit type zeker, daar heb ik ook nog in gezeten.
[ afbeelding ]
Die ja, daar waste wij ons in, met van die vieze zeep.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit type zeker, daar heb ik ook nog in gezeten.
[ afbeelding ]
Laat me raden, Ossegal.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:35 schreef Clan het volgende:
[..]
Die ja, daar waste wij ons in, met van die vieze zeep.
Ik ken nog iemand die Sergeant Presley in Duitsland heeft zien rondlopen op de NAVO basis waar hij zat, dat was rond dezelfde tijd dat ik ook in dienst zat.quote:
Ik maakte daar later cement in klaar, nog steeds eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:30 schreef Thaboel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]en als vaders zin had om te scheppen werd het een zandbak
Ja moet er niet aan denken weer levertraan te moeten slikken bij een bord Brinta die zo dik was dat je je lepel er overrijnd in kon zetten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Die witte ja
Ik zal de laatste zijn die zegt dat het vroeger beter was![]()
Levertraan heb ik gelukkig nooit gehad (heb er eens een keer aan geroken...) Maar Brinta... wie is er niet groot mee geworden...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:40 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja moet er niet aan denken weer levertraan te moeten slikken bij een bord Brinta die zo dik was dat je je lepel er overrijnd in kon zetten.
Brinta kende ik pas in de jaren 60, thuis heb ik dat nooit gegeten, gewoon zelf gesneden brood met kaas of spek, spek was het goedkoopste dat je kon krijgen, en op vrijdag vis.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:40 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja moet er niet aan denken weer levertraan te moeten slikken bij een bord Brinta die zo dik was dat je je lepel er overrijnd in kon zetten.
Zag dreft voorbij komen, maar moeders had van die grote tonnen all met afbeeldingen van de fabeltjes krant onder het etiket welke na het gebruik er afgehaald werden en het een ton voor het speelgoed werd.quote:
Wees blij dat spul smaakte nog erger dan dat het stonkquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Levertraan heb ik gelukkig nooit gehad (heb er eens een keer aan geroken...) Maar Brinta... wie is er niet groot mee geworden...
Ja kreeg je op je linker schouder, heb nog het litteken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:44 schreef Clan het volgende:
Hebben jullie nog de Pokkenspuit gehad? kreg je zo'n litteken van, mijn kinderen hoefden die niet meer.
Dat was eind jaren 60. had je ook die beschuitblikken etc met opdrukken van de Fabeltjeskrantquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:44 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Zag dreft voorbij komen, maar moeders had van die grote tonnen all met afbeeldingen van de fabeltjes krant onder het etiket welke na het gebruik er afgehaald werden en het een ton voor het speelgoed werd.
[..]
.
Wees blij dat spul smaakte nog erger dan dat het stonk
Ja precies, oogjes dicht en snaveltjes toe, en dan was het afmars naar bed.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was eind jaren 60. had je ook die beschuitblikken etc met opdrukken van de Fabeltjeskrant
Tegen die tijd spaarde ik al voor de uitzet en werkte ik al, televisie hebben wij nooit thuis gekend, alleen de radio.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja precies, oogjes dicht en snaveltjes toe, en dan was het afmars naar bed.
Ik was toen nog een jong en knap ventje, nu ben ik enkel nogmaar "en".quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:49 schreef Clan het volgende:
[..]
Tegen die tijd spaarde ik al voor de uitzet en werkte ik al, televisie hebben wij nooit thuis gekend, alleen de radio.
Och, hoe 'ouder' en 'charmanter'quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik was toen nog een jong en knap ventje, nu ben ik enkel nogmaar "en".
Bij de supermarkt was het toch?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:52 schreef Thaboel het volgende:
Geen onderwerp waar ik over kan meepraten?
vandaag trouwens tehoren gekregen dat ik een halfjaar contract heb gekregen
Volgens mij heb ik die niet gehad, was ook gebiedsafhankelijk meen ik begrepen te hebben.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:44 schreef Clan het volgende:
Hebben jullie nog de Pokkenspuit gehad? kreg je zo'n litteken van, mijn kinderen hoefden die niet meer.
jup maar zat nog inmn proeftijd. Nu wel ff lekker een halfjaartje zekerheidquote:
Dat weet ik niet meer, is al zolang geleden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die niet gehad, was ook gebiedsafhankelijk meen ik begrepen te hebben.
Tenminste genoeg tijd dan om wat fatsoenlijks te vinden nuquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
jup maar zat nog inmn proeftijd. Nu wel ff lekker een halfjaartje zekerheid
Ja denk ook enkel dat ik hem toen kreeg omdat we naar de West vertrokken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die niet gehad, was ook gebiedsafhankelijk meen ik begrepen te hebben.
Hoe ouder hoe beter was het toch?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoe goedkoper des te meer kans op azijn?
Snij eens wat aan dan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:52 schreef Thaboel het volgende:
Geen onderwerp waar ik over kan meepraten?
idd! Maar eerst ff zorgen dat ik weer naar school kan! verdien niet slecht en kan lekker mn uurtjes makenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:54 schreef Royyy het volgende:
[..]
Tenminste genoeg tijd dan om wat fatsoenlijks te vinden nu
Maar toen waren de kratten ook nog van hout, toen moest je nog doorzuipen om de kachel aan te houden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:56 schreef Clan het volgende:
Ik kan me ook herinneren dat je vanaf eind jaren 60 ineens kreeg dat mensen thuis bier gingen consumeren, toen kwamen de kratten en dronken mensen ineens 's avonds een pilsje thuis, terwijl je dat alleen dronk als je uitging.
Een Corbier kun je niet echt lang bewaren, Pinot Noir of Chateau Neuf du Pape, of een dure Bordeaux of Merlot. Niet alle wijnen kun je lang bewaren, en dan nog moet je ze binnen een bepaalde tijd opdrinken, anders raken ze overrijp en kun je ze nog weggooien.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:56 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hoe ouder hoe beter was het toch?
Oldskool, was vandaag op een ander militair forum ook een die over old skool begon had het toen over eind 80'tiger, begin 90'tiger. Heb hem toen maar even uitgelegt dat ik al old skool was toen hij nog niet eens naar school gingquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:59 schreef Thaboel het volgende:
kijk daar gaat mn kennis over wijn al weer![]()
trouwens gaan jullie 'old skoolers' nog wel eens een cafetje in ofzo?
Ik heb bij Materieel bekeken de WALS neergezet, die zal jij wel kennen. Ik ben nu de OnderOfficiren van 1995 tot 2000 aan het inscannen, dus dat is materieel dat nu nog dienst doer. De getrokken houwitzer FH 70 kende ik niet, wel een mooi getrokken stuk.quote:
Niet vaak, ben ook weinig thuis. Maar als ik op pad ben dan weer wel... Het is ondertussen al zo erg dat mijn stamkroeg in Chania ligt... (El Mundo) Misschien dat Sine die tent ook wel kent, komen een hoop Amerikanen daar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:59 schreef Thaboel het volgende:
Daar hoor ik ook bij, zo "old skool" ben ik nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:02 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Oldskool, was vandaag op een ander militair forum ook een die over old skool begon had het toen over eind 80'tiger, begin 90'tiger. Heb hem toen maar even uitgelegt dat ik al old skool was toen hij nog niet eens naar school gingJa en ik ga zo nu en dan nog eens naar een cafe.
Bijna overal wel eens geweest, van leuk tot ronduit kl0te, maar nog nooit op Kreta geweest (moest het trouwens even googlen.)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet vaak, ben ook weinig thuis. Maar als ik op pad ben dan weer wel... Het is ondertussen al zo erg dat mijn stamkroeg in Chania ligt... (El Mundo) Misschien dat Sine die tent ook wel kent, komen een hoop Amerikanen daar.
Restaurantje wel, cafe heb ik nooit echt bezocht, wel ging ik vroeger in de buurt van Venlo naar een café waar de rijinstructeuren van de SchoolCie van de Rijschool van Venlo kwamen, maar tegenwoordig niet meer. Ik heb sowiso vorig jaar een blaasoperatie gehad, dus dat bier hijsen is niets meer voor mij.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:59 schreef Thaboel het volgende:
Met 250km voor de boeg? Nee, dan tak ik liever op tijd af.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:05 schreef Thaboel het volgende:
Ook geen vrijdagmiddag/avond afdrinken van de week?
Ja ik ook niet, maar begin 90'tiger jaren had ik toch al een paar t-shirts.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar hoor ik ook bij, zo "old skool" ben ik nou ook weer niet.
aaah oke dan. Wij gingen nog wel eens vrijdag na dienst ff met een man of 10/15 eindhoven in om samen ff de week te bespreken en lekker te eten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met 250km voor de boeg? Nee, dan tak ik liever op tijd af.
Begin 90 was ik een drafter. Daarna beroeps geworden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:06 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja ik ook niet, maar begin 90'tiger jaren had ik toch al een paar t-shirts.
Waar heb jij je dienstplicht vervuld?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Begin 90 was ik een drafter. Daarna beroeps geworden.
Waar zaten jullie?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:07 schreef Thaboel het volgende:
[..]
aaah oke dan. Wij gingen nog wel eens vrijdag na dienst ff met een man of 10/15 eindhoven in om samen ff de week te bespreken en lekker te eten.
Deed ik vroeger ook hoor, alleen als je een vrouw en kinderen hebt wordt dat vanzelf minder.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:07 schreef Thaboel het volgende:
[..]
aaah oke dan. Wij gingen nog wel eens vrijdag na dienst ff met een man of 10/15 eindhoven in om samen ff de week te bespreken en lekker te eten.
Begin 80'tiger beroeps geworden. Nooit dienstplichtig geweest.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Begin 90 was ik een drafter. Daarna beroeps geworden.
Seedorf. 41 afdva....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar heb jij je dienstplicht vervuld?
Hij begint te aftakelen he. Vergeet dat nietquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Seedorf. 41 afdva....
Dat had je moeten weten Clan.
Roger. Maar speelde de dienstplicht in Amerika een rol van betekenis?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:10 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Begin 80'tiger beroeps geworden. Nooit dienstplichtig geweest.
Daar heb ik ook begin jaren 90 gezeten, bij de Ssv Cie van het 17e PainBat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:10 schreef Thaboel het volgende:
Oirschot dus maar 10 minuutjes met de auto! Reed gelukkig altijd met iemand mee dus wat biertjes maakte voor mij niet uit
We beginnen gewoon weer opnieuw!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:13 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hij begint te aftakelen he. Vergeet dat niet
Nee die was toenal afgeschaft.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Roger. Maar speelde de dienstplicht in Amerika een rol van betekenis?
Oja, dat had je idd al eens vermeld.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Seedorf. 41 afdva....
Dat had je moeten weten Clan.
Okee, hier in 1995 pas, en nog niet eens afgeschaft, maar hij is opgeschort. Dus als ze zeggen, dipli's melden, dan staan ze er weer.quote:
Zat vorige maand hier in een cafe, en vertelde een mop die ietsje negatief over de USAF ging toen een iemand zei pas je even op ik zit toevallig bij de USAF. Vond het toen niet leuk toen ik antwoorde dan vertel ik hem nog eens zodat je hem snapt.quote:
Ja hier bestaat het wettelijk ook nog, maar niemand word meer opgeroepen. Als ik me niet vergis moet ieder man boven 18 zich namelijk nog wel voor de dienstplicht laten inschrijven.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee, hier in 1995 pas, en nog niet eens afgeschaft, maar hij is opgeschort. Dus als ze zeggen, dipli's melden, dan staan ze er weer.
Precies, die kregen allemaal een brief dat ze op keuring mochten komen en erna een brief dat ze niet meer hoefden te komen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee, hier in 1995 pas, en nog niet eens afgeschaft, maar hij is opgeschort. Dus als ze zeggen, dipli's melden, dan staan ze er weer.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:16 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Zat vorige maand hier in een cafe, en vertelde een mop die ietsje negatief over de USAF ging toen een iemand zei pas je even op ik zit toevallig bij de USAF. Vond het toen niet leuk toen ik antwoorde dan vertel ik hem nog eens zodat je hem snapt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:13 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hij begint te aftakelen he. Vergeet dat niet
Nee wij antwoorden meestal dat we als burger werkzaam zijn voor defensie. Is namelijk niet intressant genoeg en mensen houden dan over het algemeen op met vragen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Trouwens een standaart andwoord op de vraag: Wat voor werk doe je. Was het bij ons peloton standaard altijd hondentrimmer
Jullie ook dat soort geintjes?
Ik heb een beetje rot toetsenbord, ik moet hier hard op de toetsen drukken, en dan nog staat het bericht vol met fouten, tegen die tijd als ik alles heb gecorrigeerd zijn jullie zoveel posts verder dat ik het bericht niet meer op mijn scherm ziequote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:22 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Moet wel iets van kloppen, duurde namelijk een eeuwigheid voor je er op reageerde![]()
Toen ik nog op de KMS zat studeerde ik militair recht op het van Horne College.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Trouwens een standaart andwoord op de vraag: Wat voor werk doe je. Was het bij ons peloton standaard altijd hondentrimmer
Jullie ook dat soort geintjes?
Smoesjes, zwak..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb een beetje rot toetsenbord, ik moet hier hard op de toetsen drukken, en dan nog staat het bericht vol met fouten, tegen die tijd als ik alles heb gecorrigeerd zijn jullie zoveel posts verder dat ik het bericht niet meer op mijn scherm zie
Jij bent ook nog van de typemachine generatie, toen moest je pas goed doordrukken!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb een beetje rot toetsenbord, ik moet hier hard op de toetsen drukken, en dan nog staat het bericht vol met fouten, tegen die tijd als ik alles heb gecorrigeerd zijn jullie zoveel posts verder dat ik het bericht niet meer op mijn scherm zie
Bij Paresto was het brandalarm al 4 keer afgegaan....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:28 schreef Clan het volgende:
Om de topicnaam eer aan te doen;
Dit zal wel geen Paresto zijn
Dat ligt daar, ik geloof, niet ver vandaan, genoemd naar de Graaf van Horne, die had daar zijn buiten residentie, daarom kom je in Weert nog die drie hoorns in het wapen tegen. Ik woon in de buurt van de burcht van Van Horne.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen ik nog op de KMS zat studeerde ik militair recht op het van Horne College.
ik had speciaal voor mijn stageverslagen voor de KMS zo'n elektrisch toetsenbord aangeschaft, maar Tipex of hoe dat heette werd veelvuldig gebruikt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent ook nog van de typemachine generatie, toen moest je pas goed doordrukken!
Vandaar dat ik nog steeds een oud klik klak IBM toetsenbord heb
Had Cobra kunnen inrukkenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij Paresto was het brandalarm al 4 keer afgegaan....
Je kan niet alles op papier doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:35 schreef Thaboel het volgende:
Vertikte het om voor mn vorige opleiding een laptop aan te schaffen voor aantekeningen... Werd me bijna verplicht.
Over het eten schreef Von Clausewitz heel mooi; "Wer diese kümmerliche Ernährung des Soldaten für eine gleichgültige Sache ausgeben will und nur daran denkt, was Friedrich der Große mit seinen so verpflegten Soldaten getan hat, der sieht den Gegenstand nicht mit voller Unbefangenheit an." Vom Kriege. General Carl vom Clausewitz, Fünftes Buch, 14. Kapital "Der Unterhalt"quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:28 schreef Clan het volgende:
Om de topicnaam eer aan te doen;
Dit zal wel geen Paresto zijn
Mooi om te weten dat ik destijds toch geloofwaardig overkwam dan!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat ligt daar, ik geloof, niet ver vandaan, genoemd naar de Graaf van Horne, die had daar zijn buiten residentie, daarom kom je in Weert nog die drie hoorns in het wapen tegen. Ik woon in de buurt van de burcht van Van Horne.
Dat delegeer ik naar Esses en zijn collega's.quote:Militair recht, doe je daar nog iets mee?
Aantekeningen maken... Presentatie's maak ik thuis wel!quote:
Ah, nee, ben met DVD5 bezig... Loopt tot DVD7.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:44 schreef Clan het volgende:
@Ach ja
Heb je John Adams nog afgekeken?
Hier heb je het boek waar alle brieven die John aan zijn vrouw Abigail schreef en andersom, vanaf blz 386, heb je de brieven die hij schreef vanuit Amsterdam, ton zijn zoon John Quincy in Leiden studeerde.
http://www.archive.org/st(...)oft#page/n5/mode/2up
Moet ik een opzoeken, ik heb namelijk ook dat boek over Vom Kriege.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Over het eten schreef Von Clausewitz heel mooi; "Wer diese kümmerliche Ernährung des Soldaten für eine gleichgültige Sache ausgeben will und nur daran denkt, was Friedrich der Große mit seinen so verpflegten Soldaten getan hat, der sieht den Gegenstand nicht mit voller Unbefangenheit an." Vom Kriege. General Carl vom Clausewitz, Fünftes Buch, 14. Kapital "Der Unterhalt"
Vind het wel een goed boek, zeker als je ziet dat veel wat hij in die tijd schreef deels nog toegepast/aanwending vinden. Heb je ook zijn memoirs over de diverse veldslagen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Moet ik een opzoeken, ik heb namelijk ook dat boek over Vom Kriege.
Ik had toen al kinderen dus ik pilste niet meer af, op de Van Horne reed ik gewoon weer naar huis, Hilversum zaten we intern.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat ik destijds toch geloofwaardig overkwam dan!
[..]
Dat delegeer ik naar Esses en zijn collega's.
Nee, was de standaard grap van ons (KMS) in dat dorp. Miepse: "Wat doe je?" KMS leerling: "Ik studeer militair recht op het van Horne College." Oh cool!
Dan werd je iig niet meteen aan de kant gezet als "kut soldaat", dat kwam meestal later wel.
God, hoe heten die kroegen ook alweer, je had de Kardinaal en de tent ertegenover... Werd het te laat dan was het afpilsen langs het kanaal.
Edit: FF gegoogled, Carte Blanche en Casa Chica...
Van Creveld gelezen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vind het wel een goed boek, zeker als je ziet dat veel wat hij in die tijd schreef deels nog toegepast/aanwending vinden. Heb je ook zijn memoirs over de diverse veldslagen?
Mooie plaatjes van Amsterdam, lijkt net een schilderij van Johannes Vermeerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, nee, ben met DVD5 bezig... Loopt tot DVD7.
Nu zit ik als interne ook niet in de kroeg. Heb een biertje op de kamer staan en daar red ik me wel mee. Heb geen behoefte meer om mezelf in de kroeg te schaken en een feestje te vieren terwijl ik weet dat iemand thuis er wat harder aan moet trekken elke avond en ochtend.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik had toen al kinderen dus ik pilste niet meer af, op de Van Horne reed ik gewoon weer naar huis, Hilversum zaten we intern.
Klopt, die aflevering heb ik gezien... "Mijnheer Adams, mijnheer Adams!"quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Mooie plaatjes van Amsterdam, lijkt net een schilderij van Johannes Vermeer
Het boek is interessant om te lezen, hij heeft veel opgedaan over hoe in de Republiek de politiek werkte, en de Verklaring van onafhankelijkheid heeft dan ook veel weg van de Unie van Utrecht.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, die aflevering heb ik gezien... "Mijnheer Adams, mijnheer Adams!"
Hij heeft weer een nieuw boek, maar Transformation of war heb ik zelf ook.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:54 schreef Sine_Pari het volgende:
Jij bedoeld "The Transformation of War"? Nee nog niet, maar zit op het ogenblik naast de gewone werkzaamheden, en vrijwiliggers werk in een cursus en dan heb dan op het moment weinig zin in zware litratuur.
Heb jij pruimtabak?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
* Sine_Pari Stopt nog wat tabak in zijn mond
Jij als ervaringsdeskundige? Is pruimen iets wat je van het roken af kan helpen? Of kan het niet in de schaduw staan van een echt saffie?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
* Sine_Pari Stopt nog wat tabak in zijn mond
K, dat wist ik dus nog niet, maar eerst beperk ik me kwa boeken tot les stof.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Hij heeft weer een nieuw boek, maar Transformation of war heb ik zelf ook.
Ja zijn hier een legio mensen die dip (kauwtabak) als een overstap gebruiken om van het roken (en de nicotine in algemeen) af te komen. Maar ik deed het al toen ik nog rookte op de plaatsen en ter tijden dat ik niet kon roken. (Tijdens ops/oefeningen of rodeo etc). Maar ik vind het gewoon nog te lekker om er mee te stoppen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij als ervaringsdeskundige? Is pruimen iets wat je van het roken af kan helpen? Of kan het niet in de schaduw staan van een echt saffie?
Kun je ook beter doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:59 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
K, dat wist ik dus nog niet, maar eerst beperk ik me kwa boeken tot les stof.
zeker weten! Morgen vrij dus filmpje kijkenquote:
I HAVE A DREAM!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:05 schreef Sine_Pari het volgende:
Wij hebben hier vandaag vrij MLK Day, met dank aan President Reagan.
Die kant ging mijn vraag een beetje op nl. Ik word al knap chagrijnig als ik langer als 6 uur in een vliegtuig moet zitten... Als ik dan een alternatief heb anders dan nicotine kauwgom dan hou ik me aanbevolen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:02 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zijn hier een legio mensen die dip (kauwtabak) als een overstap gebruiken om van het roken (en de nicotine in algemeen) af te komen. Maar ik deed het al toen ik nog rookte op de plaatsen en ter tijden dat ik niet kon roken. (Tijdens ops/oefeningen of rodeo etc). Maar ik vind het gewoon nog te lekker om er mee te stoppen.
Ja dip is een goed alternatief.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die kant ging mijn vraag een beetje op nl. Ik word al knap chagrijnig als ik langer als 6 uur in een vliegtuig moet zitten... Als ik dan een alternatief heb anders dan nicotine kauwgom dan hou ik me aanbevolen.
Laat wat bomen staan.quote:
Ja hier zie je het nog wel, alhoewel men het in het noorden weiniger ziet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:13 schreef Clan het volgende:
Ik heb vroeger wel mensen zien kauwen toen dat hier in Nederland nog veel werd gedaan, maar hier zie je dat helemaal niet meer.
Olá! Trouwens ik vond dat pak toch minder dan verwachtquote:
trusten clanquote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:19 schreef Clan het volgende:
[..]
Wisseling van de wacht, ik duik mijn bed in
Allemaal goede nacht toegewenst
ja ik ook, heb hem ook gewoon uit gedaan toen in binnen wasquote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:16 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Olá! Trouwens ik vond dat pak toch minder dan verwacht
Vanaf begin 80'iger jaren met onderbrekingen ivm uitzendingen. En ja kreeg in het begin wel eens vragen over hoe wie en wat er zo is met NLD. Maar heb bijna geen accent meer dus is eigelijk geen mens die hoort (weet) dat ik NLD ben opgegroeid.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:18 schreef Thaboel het volgende:
Sine hoelang zit je trouwens al in de us of a? En toen je daar in dienst ging nog tegen dingen aangelopen omdat je in nederland bent geboren?
Gaat wel beter met hem?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:23 schreef m.k het volgende:
[..]
ja ik ook, heb hem ook gewoon uit gedaan toen in binnen was
oke dus nooit echt problemen mee gehad dusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:24 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vanaf begin 80'iger jaren met onderbrekingen ivm uitzendingen. En ja kreeg in het begin wel eens vragen over hoe wie en wat er zo is met NLD. Maar heb bijna geen accent meer dus is eigelijk geen mens die hoort (weet) dat ik NLD ben opgegroeid.
ja hij ligt er nu alleen nog omdat ze niet zeker weten of hij besmettelijk isquote:
Nee, heb er nooit ook maar wat voor problemen mee gehad, denk ook dat het van jezelf afhangt hoe mensen je zien accepteren.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
oke dus nooit echt problemen mee gehad dus
Ja met wat andere dingen bezig, en ondertussen af en toe hier alles bijlezen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:35 schreef Sine_Pari het volgende:
Stiekum meegelezen de hele tijd?
Slaap ze
heb je een hele truck lading laten komen of ben je heel zuinig?quote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste punt, of wel?
Je moet wat je van Clan hoort met betrekking over de u.S. met een schepje zout nemen. (On)Wijsheid komt uit boekjes of van zijn zoon, waar die zich dan ook mag ophouden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:06 schreef Thaboel het volgende:
Als ik Clan mag geloven is Sine nu net als elke amerikaan 200+ kilo dus ben niet zo bang
To assume id to make an ASS out of you (U) and ME.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zocht op youtube naar swedish dus ging daarvanuit
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:10 schreef m.k het volgende:
nu ff voor de stomste vraag voor vandaag, in welke taal denk je sine?
ik dacht ik maak het lijstje ff compleetquote:
in dat geval: Sine als je de stop uit het bad trek draait het water dan met de klok mee of tegen de klok inquote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:11 schreef m.k het volgende:
[..]
ik dacht ik maak het lijstje ff compleet
cool nu weten we echt alles over Nederlanders in Amerika.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:12 schreef Sine_Pari het volgende:
Dat hangt er maar vanaf welke taal ik opdat moment spreek/schrijf. Maar meestal is het Engels
En wat denk je nu?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:12 schreef Thaboel het volgende:
[..]
in dat geval: Sine als je de stop uit het bad trek draait het water dan met de klok mee of tegen de klok in
aan een broodje dönerquote:
Dank hé!quote:
geen dank meidquote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:21 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dank hé!![]()
dan gaat ik ook maar eens slapen Toedels
Heb je Pietje Bell in Amerika nooit gelezen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:13 schreef m.k het volgende:
[..]
cool nu weten we echt alles over Nederlanders in Amerika.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |