Agenten zijn tegenwoordig ook maar eenvoudige mensen, die desnoods overtredingen kunnen verzinnen of iets kunnen aandikken. De goeden niet te na gesproken, maar die gaan meestal elders werken. Agenten krijgen ook een extra (half of heel) maandsalaris als ze een X aantal boetes hebben uitgeschreven maar dat bonnenquotum willen ze van af.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:02 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Tsja ik vind het echt gewoon een groot onrecht.
Ik hou me netjes aan alle regels, en nu word ik gewoon "gepakt" door zoiets kinderachtigs.
Juist het feit van op de stoep parkeren vind ik het terecht dat TS de boete heeft ontvangen. Had ze in een speciaal parkeervak voor laden en lossen gestaan, dan maakt het mij eerlijk gezegd geen kut uit dat ze daaro staat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Voor de stoep parkeren zou misschien nog redelijkheid kunnen uitlokken, doelbewust op de stoep parkeren en deze voor je eigen gemak opeisen is wat anders.
Wat als er een klein kind aan komt lopen en daardoor zonder erbij na te denken opeens over de straat gaat lopen om de auto te passeren en zodoende wordt aangereden?
Dit soort onbeschoft gedrag is juist hetgeen wat uitgeroeid moet worden.
Als ts inlevingsvermogen in anderen zou hebben dan zou ze er geeneens over nadenken om op de stoep te gaan parkeren.
En zo verschrikkelijk moeilijk zijn die verkeersregels nu ook weer niet.
Inderdaad in een laden en loszone is het zeker als het kort duurt jammerlijk dat ze dan bekeuren, nu is het gewoon terecht.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:47 schreef Hiya het volgende:
[..]
Juist het feit van op de stoep parkeren vind ik het terecht dat TS de boete heeft ontvangen. Had ze in een speciaal parkeervak voor laden en lossen gestaan, dan maakt het mij eerlijk gezegd geen kut uit dat ze daaro staat.
Op de stoep hoor je gewoon niet te parkeren.
Geen enkele agent krijgt een extra maandsalaris op basis van uitgeschreven boetes...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Agenten zijn tegenwoordig ook maar eenvoudige mensen, die desnoods overtredingen kunnen verzinnen of iets kunnen aandikken. De goeden niet te na gesproken, maar die gaan meestal elders werken. Agenten krijgen ook een extra (half of heel) maandsalaris als ze een X aantal boetes hebben uitgeschreven maar dat bonnenquotum willen ze van af.
Verkeerd verwoord door schaal_9, het is geen bonus maar periodiek, ofwel de agent krijgt geen periodiek erbij ofwel wordt deze ingehouden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen enkele agent krijgt een extra maandsalaris op basis van uitgeschreven boetes...
Tenzij het een laad- en loszone is en je aan het laden of lossen bent (die plaatsen komen soms wel eens op de stoep voor). Als er echter zo'n vak ligt en TS gaat dan alsnog op de stoep staan (maar waarom doet TS dat dan?), dan vraag je er natuurlijk wel om.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:47 schreef Hiya het volgende:
Op de stoep hoor je gewoon niet te parkeren.
Volgens mij krijgen ze een wat minder positieve beoordeling, en dus mogelijk een periodiekje minder, als ze hun quota niét halen. Ze krijgen echt geen xx euro per boete hoor.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Agenten zijn tegenwoordig ook maar eenvoudige mensen, die desnoods overtredingen kunnen verzinnen of iets kunnen aandikken. De goeden niet te na gesproken, maar die gaan meestal elders werken. Agenten krijgen ook een extra (half of heel) maandsalaris als ze een X aantal boetes hebben uitgeschreven maar dat bonnenquotum willen ze van af.
Klopt, er zit geen bonus systeem aan gekoppeld, maar een inhoudingssysteem.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze een wat minder positieve beoordeling, en dus mogelijk een periodiekje minder, als ze hun quota niét halen. Ze krijgen echt geen xx euro per boete hoor.
Het wordt volgens mij wat uit proporties geblazen, ze krijgen bij mijn weten geen korting op hun salaris als ze het aantal niet halen. Het is alleen een onderdeel van hun beoordeling, en in die zin van invloed op op hun salarisgroei. Vanuit een P&O standpunt snap ik het wel, het is een mooie smart doelstelling om op te kunnen beoordelen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, er zit geen bonus systeem aan gekoppeld, maar een inhoudingssysteem.
Als jij daar last van hebt, ja dan zou je ze kunnen bellen inderdaad. Misschien dat men dan eens het parkeerbeleid in de wijk onder de loep neemt, samen met het bestuur van die moskee.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:41 schreef TimeJumper het volgende:
Oef wat een tegenstandHet lijkt wel een heropvoedingskamp
Ik sta buiten de maatschappij met mijn opvattingen en meer van dattum.
Eigenlijk zou ik een ommekeer moeten maken, met mijn ongehoorzame gedrag, foei.
Parkeren op helft van de stoep mag niet, waar zat ik met mijn gedachten?
Ik kan mezelf niet geloven dat ik zo tekeer ging voor die 70 euro. Ik moet maatschappelijk gerehabiliteerd worden. Ik ga daarvoor hard aan het werk.
Maar dat roept dan een tweede dilemma bij mij op eigenlijk.
Moet ik de rest van de maatschappij ook niet helpen met hun gedragsverandering?
In het korte straatje waar ik woon staat ook een moskee.
Dus elke vrijdag, zaterdag en vaak zondag staan hier auto's dubbel geparkeerd, half op de stoep, en dan bedoel ik dus over heel de lengte van dit straatje.
Wat denk je, want dat kan toch niet dat mensen ongegeneerd zich deze vrijheid toeeigenen, terwijl het bij de wet gewoon NIET mag.
Zal ik parkeerbeheer hiervoor bellen? Zodat ze op die tijdstippen kunnen pattrouileren?
Ikzelf heb er eigenlijk niet zo'n problemen mee, maar dat komt omdat ik nog moet werken aan mijn rehabilatie om mij aan de maatschappij aan te passen.
Maar andere mensen wil ik zeker deze ergenis besparen!
Het moet eens klaar zijn om de wet naar eigen hand te zetten!!!!!
Of je hebt een bord voor je kop van heb ik jou daar of je bent echt zo dom als een deurknop...quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:41 schreef TimeJumper het volgende:
Oef wat een tegenstandHet lijkt wel een heropvoedingskamp
Ik sta buiten de maatschappij met mijn opvattingen en meer van dattum.
Eigenlijk zou ik een ommekeer moeten maken, met mijn ongehoorzame gedrag, foei.
Parkeren op helft van de stoep mag niet, waar zat ik met mijn gedachten?
Ik kan mezelf niet geloven dat ik zo tekeer ging voor die 70 euro. Ik moet maatschappelijk gerehabiliteerd worden. Ik ga daarvoor hard aan het werk.
Maar dat roept dan een tweede dilemma bij mij op eigenlijk.
Moet ik de rest van de maatschappij ook niet helpen met hun gedragsverandering?
In het korte straatje waar ik woon staat ook een moskee.
Dus elke vrijdag, zaterdag en vaak zondag staan hier auto's dubbel geparkeerd, half op de stoep, en dan bedoel ik dus over heel de lengte van dit straatje.
Wat denk je, want dat kan toch niet dat mensen ongegeneerd zich deze vrijheid toeeigenen, terwijl het bij de wet gewoon NIET mag.
Zal ik parkeerbeheer hiervoor bellen? Zodat ze op die tijdstippen kunnen pattrouileren?
Ikzelf heb er eigenlijk niet zo'n problemen mee, maar dat komt omdat ik nog moet werken aan mijn rehabilatie om mij aan de maatschappij aan te passen.
Maar andere mensen wil ik zeker deze ergenis besparen!
Het moet eens klaar zijn om de wet naar eigen hand te zetten!!!!!
Leg eens uit..ik wil graag lerenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Of je hebt een bord voor je kop van heb ik jou daar of je bent echt zo dom als een deurknop...
Don`t bother.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Of je hebt een bord voor je kop van heb ik jou daar of je bent echt zo dom als een deurknop...
QFTquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
probleem is dat iedereen dat roept , Ik stond hier net , even snel iets doen etcquote:Op maandag 17 januari 2011 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Tsja maar je hebt toch ook enige menselijkheid, het is toch niet zo dat ik daar een kwartier of langer stond.
Je kan je toch voorstellen als iemand daar woont en die paar dingen maar thuis moet doen, geen tijd ervoor heeft om te wachten tot die poort open is.
En verder is het allemaal betaald parkeren in de straat of met vergunningen.
Ze hadden toch net zo goed een waarschuwing kunnen geven. Ik stond er maar 2 minuten.![]()
Ik vind het zeer onredelijk!!!! Kijk als ik daar nou elke weet sta om iets te halen uit mijn appartement.
Nah ik ga zowieso dan bezwaar indienen, dan kunnen ze nog wat doen voor dat geld
Dat maakt weinig uit. Op het moment dat je naar binnen gaat en pas later weer er uit komt, was je op dat moment niet aan het laden of lossen wordt dan de redenering. Zelfs wanneer je een dagparkeerkaart hebt gekocht voor even verderop kom je er dan niet onderuit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:56 schreef einschtein het volgende:
Je had beter kunnen zeggen dat je een zware doos bij je had en die hebt afgeleverd.
Moeten hun maar bewijzen dat het iets anders is.
Het moment waarop je er weer uitkomt, valt toch altijd later dan het moment waarop je naar binnen ging? Ik ken niemand die naar binnen gaat en er vóór het moment van binnentreding al weer uit komt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit. Op het moment dat je naar binnen gaat en pas later weer er uit komt, was je op dat moment niet aan het laden of lossen wordt dan de redenering.
Iemand anders merkte op dat onder laden en lossen wordt verstaan dat je het uit de auto mag halen en op de stoep meot zetten, de auto wegzetten en dan pas naar boven.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Het moment waarop je er weer uitkomt, valt toch altijd later dan het moment waarop je naar binnen ging? Ik ken niemand die naar binnen gaat en er vóór het moment van binnentreding al weer uit komt.
Einschteins beschrijving is toch niet anders dan als 'lossen' te kenmerken: je gaat naar binnen mét een vracht en even later kom je naar buiten zónder vracht. Dat heet 'lossen'. Uit het combo 'laden en lossen'.
Of krijgen we nu de discussie dat het dan 'lossen én leveren' is?![]()
Zie mijn voetnootquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Iemand anders merkte op dat onder laden en lossen wordt verstaan dat je het uit de auto mag halen en op de stoep meot zetten, de auto wegzetten en dan pas naar boven.
Strict genomen heb je gelijk, maar het ging mij er om dat je niet alleen naar binnen loopt om er een doos neer te zetten, maar langer binnen blijft.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:16 schreef r_one het volgende:
Het moment waarop je er weer uitkomt, valt toch altijd later dan het moment waarop je naar binnen ging? Ik ken niemand die naar binnen gaat en er vóór het moment van binnentreding al weer uit komt.
Dat niet, maar de vraag is wel hoe lang dat is. Ik denk toch dat dat niet langer dan een paar seconden duren mag en dat ook een dichte deur iets is wat je situatie daarin niet makkelijker maakt..quote:Einschteins beschrijving is toch niet anders dan als 'lossen' te kenmerken: je gaat naar binnen mét een vracht en even later kom je naar buiten zónder vracht. Dat heet 'lossen'. Uit het combo 'laden en lossen'.
Of krijgen we nu de discussie dat het dan 'lossen én leveren' is?![]()
TS woont 8 hoog en de lift was buiten bedrijfquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Strict genomen heb je gelijk, maar het ging mij er om dat je niet alleen naar binnen loopt om er een doos neer te zetten, maar langer binnen blijft.
[..]
Dat niet, maar de vraag is wel hoe lang dat is. Ik denk toch dat dat niet langer dan een paar seconden duren mag en dat ook een dichte deur iets is wat je situatie daarin niet makkelijker maakt..
Het is natuurlijk te proberen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:36 schreef r_one het volgende:
TS woont 8 hoog en de lift was buiten bedrijf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |