abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 19:32:47 #1
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91478242
Bij mijn appartement zit een parkeerplaats met een hek wat electrisch afgesloten kan worden.
Maar omdat ik haast had parkeerde ik mijn auto voor mijn appartement, half op de stoep.

Ik moest hoognodig naar het toilet en mijn mobiel ophalen.
Daarna wilde ik gelijk weer vertrekken, dus daarom vond ik het teveel moeite om eerst die electrische poort te openen om de auto achter te zetten.

Ik ben net op weg naar buiten zie ik door het raam 2 van die parkeerwachters naar mijn auto kijken.
Dus ik vlieg naar buiten en zeg dat ik gelijk vertrek en dat ik hier nog maar 1 minuutje stond.

Die vent vraagt me waarom ik daar stond, ik zeg in alle eerlijkheid (en achteraf domme naiviteit) dat ik nodig naar het toilet moest en mijn mobiel moest ophalen en dat ik het teveel tijd vond kosten om de auto helemaal achter te zetten.

Aha zegt die vent, dan krijg je een boete want dat is niet de juiste reden om hier te staan.

Ik draag nog aan dat ik weet dat er wetgeving hierover bestaat maar dat je toch alles met een bepaald redelijkheid moet bekijken.
Het is niet zo dat ik rustig binnen koffie zat te drinken.

Maar die pennenlikker hield natuurlijk vol.

Als ik bezwaar maak, zit er dan een kans in dat ik mijn gelijk krijg?
Wat denken jullie?
(ik neem aan dat je tegen elke boete bezwaar kan maken)
Rayen 2½ jaar!
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 19:35:09 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_91478645
Je lade je telefoon in en loste je urine. Ik zeg dat je best een goeie zaak hebt :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_91478715
IJzersterk _O-
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91478732
Het gaat hierbij vooral om het op- of afhalen van pakket van enige omvang of gewicht. Dus ik denk dat je zaak geen nut heeft.
  maandag 17 januari 2011 @ 19:40:47 #6
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91478824
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Je lade je telefoon in en loste je urine. Ik zeg dat je best een goeie zaak hebt :')
Tsja het was dus beetje een "noodgeval" :P
Rayen 2½ jaar!
  maandag 17 januari 2011 @ 19:57:20 #7
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91480191
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:39 schreef Brembo het volgende:
Het gaat hierbij vooral om het op- of afhalen van pakket van enige omvang of gewicht. Dus ik denk dat je zaak geen nut heeft.
Tsja maar je hebt toch ook enige menselijkheid, het is toch niet zo dat ik daar een kwartier of langer stond.
Je kan je toch voorstellen als iemand daar woont en die paar dingen maar thuis moet doen, geen tijd ervoor heeft om te wachten tot die poort open is.
En verder is het allemaal betaald parkeren in de straat of met vergunningen.

Ze hadden toch net zo goed een waarschuwing kunnen geven. Ik stond er maar 2 minuten. :{

Ik vind het zeer onredelijk!!!! Kijk als ik daar nou elke weet sta om iets te halen uit mijn appartement.

Nah ik ga zowieso dan bezwaar indienen, dan kunnen ze nog wat doen voor dat geld :(
Rayen 2½ jaar!
pi_91480363
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:57 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Tsja maar je hebt toch ook enige menselijkheid, het is toch niet zo dat ik daar een kwartier of langer stond.
Je kan je toch voorstellen als iemand daar woont en die paar dingen maar thuis moet doen, geen tijd ervoor heeft om te wachten tot die poort open is.
En verder is het allemaal betaald parkeren in de straat of met vergunningen.

Ze hadden toch net zo goed een waarschuwing kunnen geven. Ik stond er maar 2 minuten. :{

Ik vind het zeer onredelijk!!!! Kijk als ik daar nou elke weet sta om iets te halen uit mijn appartement.

Nah ik ga zowieso dan bezwaar indienen, dan kunnen ze nog wat doen voor dat geld :(
Het gaat ook om de extra inkomsten voor de gemeente. Beetje flauw, maar is weinig dat je kan doen.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:02:10 #9
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91480592
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:59 schreef Adames het volgende:

[..]

Het gaat ook om de extra inkomsten voor de gemeente. Beetje flauw, maar is weinig dat je kan doen.
Tsja ik vind het echt gewoon een groot onrecht.
Ik hou me netjes aan alle regels, en nu word ik gewoon "gepakt" door zoiets kinderachtigs.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 17 januari 2011 @ 20:06:29 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91480883
Het is mij nog nooit gelukt om met bezwaarschriften onder onzin-parkeerboetes uit te komen, helaas..
pi_91481211
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:02 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Tsja ik vind het echt gewoon een groot onrecht.
Ik hou me netjes aan alle regels, en nu word ik gewoon "gepakt" door zoiets kinderachtigs.
Je houdt je niet netjes aan alle regels.

Je parkeert op een laden-en-lossen-plek, zonder te laden of te lossen.

En of je daar nou 20 seconden staat, 5 minuten, of drie dagen, dat maakt (juridisch gezien) niets uit. Ook niet als je heel nodig naar het toilet moet, je goudvis eten moet geven, of je oma op de rand van het balkon wankelt.

Bezwaar maken heeft geen nut in dit geval.
pi_91481437
Iedereen zegt toch dat die daar "net een minuutje" stond.. Is zo'n beetje net zo geloofwaardig als "parkeermeter kapot".
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91481757
quote:
Op welke grond ga je bezwaar maken? SVP kopie bezwaarschrift posten.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_91482977
Waarom zou het pakken van een telefoon niet onder laden- en lossen vallen?
Dag iedereen.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:35:16 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_91483179
Hadden we hier maar van die actieve parkeerwachten. De straat staat hier elke morgen vol met de auto's van figuren als TS, die "even" hun kind moeten laden en lossen.

Overigens is hier wel degelijk sprake van laden en lossen, maar denk ik niet dat de ambtenaar op het stadhuis daar ook zo over denkt.
So we just called him Fred
pi_91483674
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:32 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Waarom zou het pakken van een telefoon niet onder laden- en lossen vallen?
Laden en lossen wil zeggen dat je goederen in of uit je auto laadt, waarvoor het nodig is dat je voertuig zo dichtbij staat. Dus bij veel, zware, of moeilijk verplaatsbare goederen. Een mobieltje (de naam zegt het al) valt daar dus niet onder.

Even snel iets kleins ophalen valt nooit niet onder laden en lossen.
pi_91487209
Kans op gegronding van bezwaar: 0%

Laden en lossen is:

"het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is"

Ten eerste is je telefoon van enig omvang.
Ten tweede deed je dit voortdurig aangezien je in de tussen tijd naar de wc ging :)
pi_91487707
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:33 schreef Hiya het volgende:
Kans op gegronding van bezwaar: 0%

Laden en lossen is:

"het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is"

Ten eerste is je telefoon van enig omvang.
Ten tweede deed je dit voortdurig aangezien je in de tussen tijd naar de wc ging :)
Ik neem aan dat zijn drol wel aardig woog ;)

maar ff serieus...
Onder parkeerboetes is amper uit te komen.
pi_91488955
Jammer dat ze je geen boete hebben gegeven voor het gebruik van de stoep. Je mag op de stoep namelijk zowieso niet komen met je auto, tenzij anders aangegeven of noodzakelijk voor het bereiken van een aanliggend terrein. Had je meteen geen discussie gehad over het wel of niet laden/lossen.
pi_91492504
quote:
8s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef TimeJumper het volgende:

Dus ik vlieg naar buiten en zeg dat ik gelijk vertrek en dat ik hier nog maar 1 minuutje stond.
quote:
In 25 minuten is de tijd dat je daar stond al vermeerderd van 1 minuutje naar 2 minuten...........

Tijd is ook maar relatief, wie weet stonden ze al 5 minuten bij je wagen te kijken.

Je zal in ieder geval langer weggeweest zijn dan je daadwerkelijk toegeeft, anders had je ze heus wel gezien toen je de auto parkeerde.
pi_91494421
En buiten dat, regels zijn regels natuurlijk. Je kan ook niet gaan afdingen bij de politieagent wanneer precies 50 te hard rijd om het toch maar 49 te maken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:14:29 #22
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91500452
Nah, ik vind het gewoon de wet te letterlijk nemen.
De doelen van wetten zijn om de maatschappij ordelijk te laten verlopen.
Dat iemand 1 minuut (of 2 ;) :P ) op de stoep staat, en het dan niet bij een waarschuwing laten, vind ik gewoon kortzichtig.

Ik ga gewoon liegen en zeg in mijn bezwaar dat ik aan het "laden- en lossen" was.

:P
Rayen 2½ jaar!
pi_91500550
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:14 schreef TimeJumper het volgende:
Dat iemand 1 minuut (of 2 ;) :P ) op de stoep staat, en het dan niet bij een waarschuwing laten, vind ik gewoon kortzichtig.

Ik ga gewoon liegen en zeg in mijn bezwaar dat ik aan het "laden- en lossen" was.

en wat ga je als bewijsvoering gebruiken? of doe je dit gewoon voor de lol omdat je tijd over hebt?
pi_91501705
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:14 schreef TimeJumper het volgende:

Maar wel klagen als anderen de wet aan hun laars lappen!!! :r

Jouw auto verkeerd geparkeerd irriteert andere verkeersdeelnemers.
Daarbij moet je de stoep gewoon vrij houden voor voetgangers hetzij met kinderwagens of zonder en gehandicapten, die door dat soort acties opeens veel moeite moeten doen om er langs te komen.

Je kunt inderdaad liegen in je bezwaar maar dit zal je helaas niet helpen.
Voor de stoep stilstaan had je nog kunnen doen maar op de stoep mag alleen indien dit aangegeven wordt.
En zij zullen in hun verweer opnemen dat ze gewacht hebben om te kijken of je inderdaad aan het laden of lossen was en dit niet hebben geconstateerd.
pi_91501744
quote:
Dat is je taak ook als handhaver.
quote:
Dat houdt onder andere in dat je dus niet overal auto's op de stoep hebt staan van tokkies die vinden dat de regels niet voor hen gelden...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')