Tsja het was dus beetje een "noodgeval"quote:Op maandag 17 januari 2011 19:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Je lade je telefoon in en loste je urine. Ik zeg dat je best een goeie zaak hebt
Tsja maar je hebt toch ook enige menselijkheid, het is toch niet zo dat ik daar een kwartier of langer stond.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:39 schreef Brembo het volgende:
Het gaat hierbij vooral om het op- of afhalen van pakket van enige omvang of gewicht. Dus ik denk dat je zaak geen nut heeft.
Het gaat ook om de extra inkomsten voor de gemeente. Beetje flauw, maar is weinig dat je kan doen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Tsja maar je hebt toch ook enige menselijkheid, het is toch niet zo dat ik daar een kwartier of langer stond.
Je kan je toch voorstellen als iemand daar woont en die paar dingen maar thuis moet doen, geen tijd ervoor heeft om te wachten tot die poort open is.
En verder is het allemaal betaald parkeren in de straat of met vergunningen.
Ze hadden toch net zo goed een waarschuwing kunnen geven. Ik stond er maar 2 minuten.![]()
Ik vind het zeer onredelijk!!!! Kijk als ik daar nou elke weet sta om iets te halen uit mijn appartement.
Nah ik ga zowieso dan bezwaar indienen, dan kunnen ze nog wat doen voor dat geld
Tsja ik vind het echt gewoon een groot onrecht.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Het gaat ook om de extra inkomsten voor de gemeente. Beetje flauw, maar is weinig dat je kan doen.
Je houdt je niet netjes aan alle regels.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:02 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Tsja ik vind het echt gewoon een groot onrecht.
Ik hou me netjes aan alle regels, en nu word ik gewoon "gepakt" door zoiets kinderachtigs.
Op welke grond ga je bezwaar maken? SVP kopie bezwaarschrift posten.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
Nah ik ga zowieso dan bezwaar indienen, dan kunnen ze nog wat doen voor dat geld
Laden en lossen wil zeggen dat je goederen in of uit je auto laadt, waarvoor het nodig is dat je voertuig zo dichtbij staat. Dus bij veel, zware, of moeilijk verplaatsbare goederen. Een mobieltje (de naam zegt het al) valt daar dus niet onder.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:32 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Waarom zou het pakken van een telefoon niet onder laden- en lossen vallen?
Ik neem aan dat zijn drol wel aardig woogquote:Op maandag 17 januari 2011 21:33 schreef Hiya het volgende:
Kans op gegronding van bezwaar: 0%
Laden en lossen is:
"het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is"
Ten eerste is je telefoon van enig omvang.
Ten tweede deed je dit voortdurig aangezien je in de tussen tijd naar de wc ging
quote:Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef TimeJumper het volgende:
Dus ik vlieg naar buiten en zeg dat ik gelijk vertrek en dat ik hier nog maar 1 minuutje stond.
In 25 minuten is de tijd dat je daar stond al vermeerderd van 1 minuutje naar 2 minuten...........quote:Op maandag 17 januari 2011 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
Ze hadden toch net zo goed een waarschuwing kunnen geven. Ik stond er maar 2 minuten.![]()
en wat ga je als bewijsvoering gebruiken? of doe je dit gewoon voor de lol omdat je tijd over hebt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:14 schreef TimeJumper het volgende:
Nah, ik vind het gewoon de wet te letterlijk nemen.
De doelen van wetten zijn om de maatschappij ordelijk te laten verlopen.
Dat iemand 1 minuut (of 2![]()
) op de stoep staat, en het dan niet bij een waarschuwing laten, vind ik gewoon kortzichtig.
Ik ga gewoon liegen en zeg in mijn bezwaar dat ik aan het "laden- en lossen" was.
Maar wel klagen als anderen de wet aan hun laars lappen!!!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:14 schreef TimeJumper het volgende:
) op de stoep staat, en het dan niet bij een waarschuwing laten, vind ik gewoon kortzichtig.
Ik ga gewoon liegen en zeg in mijn bezwaar dat ik aan het "laden- en lossen" was.
Dat is je taak ook als handhaver.quote:Nah, ik vind het gewoon de wet te letterlijk nemen.
Dat houdt onder andere in dat je dus niet overal auto's op de stoep hebt staan van tokkies die vinden dat de regels niet voor hen gelden...quote:De doelen van wetten zijn om de maatschappij ordelijk te laten verlopen.
Je gaat dus puur voor de lol het systeem extra belasten met een volledig onterecht en ongegrond bezwaarschrift?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:14 schreef TimeJumper het volgende:
Yep, zij belasten mijn geestelijk systeem door niet gewoon een waarschuwing te gevenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je gaat dus puur voor de lol het systeem extra belasten met een volledig onterecht en ongegrond bezwaarschrift?
Dat hoeft ook niet. Er was gewoon sprake van een overtreding en die is bekeurd zoals het hoort. Niets aan de hand dus.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Iets met leven naar de letter van de wet maar gezond verstand blijven gebruiken en redelijkheid zijn dingen die de gemiddelde bonuitdeler niet zal begrijpen.
mmhmm.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Er was gewoon sprake van een overtreding en die is bekeurd zoals het hoort. Niets aan de hand dus.
Dit zie je bijvoorbeeld bij de camerawagens, die laten mensen die 5 a 10 km/h te hard rijden op de snelweg gewoon gaan, en focussen op de zwaardere overtredingen, oa die uit de ergernis top-10, en de echte wegpiraten. Je moest eens weten hoeveel gepiep en gemauw die parkeerwachters per dag wel niet aan moeten horen, die kunnen wel aan de gang blijven. Wat mij (en de wet!) betreft hebben ze 100% goed gehandeld.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Iets met leven naar de letter van de wet maar gezond verstand blijven gebruiken en redelijkheid zijn dingen die de gemiddelde bonuitdeler niet zal begrijpen.
En wat wil dat zeggen?quote:
Kijk dit is wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kijk dat vetgedrukte noem ik gewoon gezond verstand.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit zie je bijvoorbeeld bij de camerawagens, die laten mensen die 5 a 10 km/h te hard rijden op de snelweg gewoon gaan, en focussen op de zwaardere overtredingen, oa die uit de ergernis top-10, en de echte wegpiraten. Je moest eens weten hoeveel gepiep en gemauw die parkeerwachters per dag wel niet aan moeten horen, die kunnen wel aan de gang blijven. Wat mij (en de wet!) betreft hebben ze 100% goed gehandeld.
Maar natuurlijk, want dan reed je dus gewoon te hard.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:21 schreef TimeJumper het volgende:
Afijn, blijkbaar zit haast hier het hele forum met mensen die bijvoorbeeld een bekeuring van net een paar kilometer over de snelheidslimiet ook heel normaal vinden.
En dat moet gewoon keihard gehandhaafd worden! Gij zult niet te hard rijden. Befehl ist befehl, tenslotte.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:28 schreef karr-1 het volgende:
Maar natuurlijk, want dan reed je dus gewoon te hard.
Ik vind het wel kut maar ben niet onder de illusie dat voor mij een uitzondering gemaakt moet worden en wel even van de regelgeving afgeweken kan worden (ik reed echt maar héél even íets te hard meneer de rechter...) omdat het op dat moment persoonlijk nadeel oplevert.quote:Afijn, blijkbaar zit haast hier het hele forum met mensen die bijvoorbeeld een bekeuring van net een paar kilometer over de snelheidslimiet ook heel normaal vinden
Dat heeft zijn oorsprong in de extra druk die dat geeft doordat mensen menen bij een relatief kleine afwijking direct bezwaar aan te moeten tekenen en de duur waarop de toestemming voor de controle is afgegeven.quote:Dit zie je bijvoorbeeld bij de camerawagens, die laten mensen die 5 a 10 km/h te hard rijden op de snelweg gewoon gaan, en focussen op de zwaardere overtredingen, oa die uit de ergernis top-10, en de echte wegpiraten.
Blijkbaar dringt het niet tot je door dat je niet de bevoegdheid hebt om te bepalen wanneer iemand ergens recht op heeft. Een proces-verbaal uitschrijven is trouwens geen recht maar een plicht van de ambtenaar om mensen binnen de wettelijk vastgestelde kaders te laten acteren.quote:Als die auto daar al een kwartier staat, en ik naar buiten kom van ja ik most plassen en ik wilde daarna gelijk weggaan... dan heb je recht om een boete uit te delen.
De ambtenaar heeft echter tot op zekere hoogte de bevoegdheid om zelf te bepalen wanneer hij wel en wanneer hij niet een PV opstelt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:39 schreef De_Rikster het volgende:
Blijkbaar dringt het niet tot je door dat je niet de bevoegdheid hebt om te bepalen wanneer iemand ergens recht op heeft. Een proces-verbaal uitschrijven is trouwens geen recht maar een plicht van de ambtenaar om mensen binnen de wettelijk vastgestelde kaders te laten acteren.
Een beetje ver doorgetrokken, maar in essentie de waarheid.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
En dat moet gewoon keihard gehandhaafd worden! Gij zult niet te hard rijden. Befehl ist befehl, tenslotte.
Dat zeg ik. De handhaver moet gewoon handhaven en niet ook nog eens zelf gaan nadenken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een beetje ver doorgetrokken, maar in essentie de waarheid.
De ambtenaar wel, ja. De burger mag echter niet de afweging maken of zijn overtreding te rechtvaardigen is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
De ambtenaar heeft echter tot op zekere hoogte de bevoegdheid om zelf te bepalen wanneer hij wel en wanneer hij niet een PV opstelt.
De ambtenaar heeft de plicht te handhaven waarbinnen hij de bevoegdheid heeft om de situatie in te schatten, doet niks af aan het feit dat dit conform de wet is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
De ambtenaar heeft echter tot op zekere hoogte de bevoegdheid om zelf te bepalen wanneer hij wel en wanneer hij niet een PV opstelt.
Precies. Er valt in deze situatie weinig na te denken, het is heel helder.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zeg ik. De handhaver moet gewoon handhaven en niet ook nog eens zelf gaan nadenken.
Juist! En daar komt gezond verstand bij kijken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nou bezorgde burger dan wordt je toch stadswacht, dan kan je mongolen zoals ik lekker aanpakkenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Hoi TS,
Je bent een rasechte mongool en ze zouden je moeten afschieten voor het feit dat je onnodig geld verkwanselt van de belastingbetaler.
Groetjes,
Een bezorgde burger.
Ja ik ga 20 minuten in mijn huis zitten met een dikke sjaal, jas aan en de autosleutels in mijn handquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:19 schreef Cortax het volgende:
En hoe moet een ambtenaar ruiken of jij er 3 minuten staat of 20 minuten?
En die kun je niet aantrekken als je naar buiten komt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:38 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja ik ga 20 minuten in mijn huis zitten met een dikke sjaal, jas aan en de autosleutels in mijn hand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |