Jij bent zeker weten een 'topkoper'quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:56 schreef Revolution-NL het volgende:
![]()
![]()
Mijn woonlasten dalen dit jaar door het oversluiten van mijn hypotheek. Als kado van de bank ontvang ik er een dakkapel gratis bij. In juni ontvang ik van de staat weer 5000euro die rechtstreeks richting mijn deposito gaat.
Als huiseigenaren hebben we het inderdaad heel erg slecht
toe... gun die leenslaafjes ook eens een lolletje... hun leven is al zwaar genoegquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mij krijg je niet snel op de kast.
De kopers die spotgoedkoop wonen hebben daar 20+ jaar lang voor afgelost, nadat ze 20+ jaar geleden de keus maakten om te gaan kopen i.p.v. huren. Er zijn echt geen kopers die minder dan 10 jaar geleden een huis kochten en nu zo goedkoop wonen als mensen in sociale huurwoningen hoor.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef xenobinol het volgende:
Er zijn ook kopers die spotgoedkoop wonen, daar is natuurlijk ook nooit in voorzien. Ik stel voor dat we met wetgeving gaan komen om hun besteding aan de woonlasten te verhogen naar een maatschappelijk geaccepteerde norm.
Ja man, ik ben zooooo in de val gelokt, echt niet normaal. Ik voel me ZO enorm genaaid nu mijn woonlasten niet meer stijgenquote:Het gaat niet over huren of kopen het gaat over een overheid die meent te moeten bepalen wat mensen moeten uitgeven aan woonlasten. Wederom met het doel om mensen in de val te lokken zich te laten slaven door de banken
2008, gekocht met 30k subsidie (bedankt lieve huurders) die ik niet hoef terug te betalen. Ik hoeft er enkel twee jaar te wonen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij bent zeker weten een 'topkoper'![]()
2007 of 2008 was het toch
Huurders die nu 'goedkoop' huren hebben ook jarenlang betaald aan hun woning. Die prijzen zijn gewoon keurig met de inflatie mee gestegen in huurwaarde. Dat de koopwoningmarkt een enorme zeepbel is geworden is niet de schuld van huurders. Het huren van een betaalbare woning is net zo goed een verworven recht van huurders die gewoon trouw hun huur betalen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:
De kopers die spotgoedkoop wonen hebben daar 20+ jaar lang voor afgelost, nadat ze 20+ jaar geleden de keus maakten om te gaan kopen i.p.v. huren. Er zijn echt geen kopers die minder dan 10 jaar geleden een huis kochten en nu zo goedkoop wonen als mensen in sociale huurwoningen hoor.
Auw... you got mequote:Ja man, ik ben zooooo in de val gelokt, echt niet normaal. Ik voel me ZO enorm genaaid nu mijn woonlasten niet meer stijgen![]()
![]()
Met vrienden als Mark, Maxime en Geert heb je geen vijanden meer nodigquote:Maxime: Die HRA he... wat moeten we er nu mee? Ik vind eige... eh Mark? Wat ben je aan het doen?
Mark: ff FoK! checkuh op mijn iPhone
Geert: Lol, hey Mark, heb je het huizenmarkt topic gezien?
Mark: haha jah, die Xeno... het zit hem hoog he?
Geert: Ja man! HahahaHRA dus maar zo laten?
Mark: Jah, en ff de huren +5%? Asociaal huren is... naja... asociaaal!
Maxime: Uh, maar uhh...
Geert: Ok, ik ben voor!
Verzekeraars zien een hoge taxatiewaarde wel zitten, mag jij meer premie betalenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:14 schreef Revolution-NL het volgende:
2008, gekocht met 30k subsidie (bedankt lieve huurders) die ik niet hoef terug te betalen. Ik hoeft er enkel twee jaar te wonen.
Huis is vorige maand getaxeerd 32k boven aanschafwaarde na verbouwing is dit 52k
Als de huizenprijzen 50% zakken is er geen man overboord, dan spreek ik mijn deposito aan met HRA + rente (wederom bedankt lieve xeno)
![]()
Die premie verhoging van een paar euro is niks in vergelijking met jouw huursverhoging.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Verzekeraars zien een hoge taxatiewaarde wel zitten, mag jij meer premie betalen![]()
En ondertussen dalen de prijzen en strijken zij toch de hogere premie op![]()
Maar probeer het maar eens voor die prijs kwijt te raken, succes
Die hebben jarenlang te weinig betaald ja. En daarnaast hebben ze er voor gekozen niets op te bouwen in ruil voor relatieve vrijheid. Geen enkele keus heeft alleen maar voordelen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:19 schreef xenobinol het volgende:
Huurders die nu 'goedkoop' huren hebben ook jarenlang betaald aan hun woning.
En ook niet van de kopers. Als jij zo nodig iemand gestraft ziet worden, waarom stel je dan niet voor dat de banken de HRA gaan betalen?quote:Die prijzen zijn gewoon keurig met de inflatie mee gestegen in huurwaarde. Dat de koopwoningmarkt een enorme zeepbel is geworden is niet de schuld van huurders.
Een verworven recht? Net zoals het ontvangen van HRA een verworven recht is voor mensen die al jaren trouw hun hypotheek betalen?quote:Het huren van een betaalbare woning is net zo goed een verworven recht van huurders die gewoon trouw hun huur betalen.
Sociale huurwoningen worden ook gesponsord door de maatschappij, daarom heet het sociaal huren. Die woningen zijn niet bedoeld voor mensen die ook gewoon op de vrije sector kunnen huren. Die gaan dan maar iets minder betalen dan de gemiddelde koper doet, maar wel veel meer dan de halve huur die ze nu betalen.quote:Dat kopers graag vermogen willen opbouwen via een woning heeft een prijskaartje, eentje die nog dik gesponsord wordt door de maatschappij ook
Dat is ook helemaal mijn punt niet, het is werkelijk lachwekkend om te zien dat jij pocht over de waarde van je huis. Ten eerste hebben ze dat huis enkel kunnen verkopen door een flinke subsidie te verstrekken en ten tweede omdat verzekeraars je het liefst je een overgewaardeerde verzekering aansmeren. Kennelijk slik jij de taxatie voor zoete koek en ben je dus wel een heel makkelijk slachtofferquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Die premie verhoging van een paar euro is niks in vergelijking met jouw huursverhoging.
Als de HRA nog bestaat de komende jaren, overigens is het maar de vraag of die 5k per jaar + rente wel genoeg is om binnen die tijdsschaal de verliezen te dekken. Ik denk dat je dan toch echt met een langere termijn moet gaan rekenen.quote:Daarnaast zit ik de komende 10 jaar prima, zo niet langer. Als ik daarna mijn huis met verlies verkoop is dat geen enkel probleem. Het huis wat ik terugkoop is ook goedkoper en het verlies haal ik uit mijn gratis geld potje wat door jouw gesponsoord is
Te weinig betaald? Dus al die jaren moesten er miljarden bij omdat de corporaties anders allemaal failliet gingen? Het is een wonder dat ze naast hun bestaande woningen dan ook nog nieuwe woningen konden bouwen.... echt een wonderquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:33 schreef Whuzz het volgende:
Die hebben jarenlang te weinig betaald ja. En daarnaast hebben ze er voor gekozen niets op te bouwen in ruil voor relatieve vrijheid. Geen enkele keus heeft alleen maar voordelen.
Bij kopers moet constant geld, bij huurders niet. Vergeet ook niet dat veel kopers van zogenaamde premie woningen en een start premie en HRA kregen.quote:En ook niet van de kopers. Als jij zo nodig iemand gestraft ziet worden, waarom stel je dan niet voor dat de banken de HRA gaan betalen?
Wederom.... een verworven recht wat de overheid geen cent kost dit in tegenstelling tot de HRA.quote:Een verworven recht? Net zoals het ontvangen van HRA een verworven recht is voor mensen die al jaren trouw hun hypotheek betalen?
De bedragen die door de maatschappij zijn betaald staan in geen enkele verhouding tot de kosten van de HRA, deze zijn een veelvoud van de kosten voor sociale huisvesting.quote:Sociale huurwoningen worden ook gesponsord door de maatschappij, daarom heet het sociaal huren. Die woningen zijn niet bedoeld voor mensen die ook gewoon op de vrije sector kunnen huren. Die gaan dan maar iets minder betalen dan de gemiddelde koper doet, maar wel veel meer dan de halve huur die ze nu betalen.
De mensen die écht afhankelijk zijn van sociale huur kunnen daar dan normaal gebruik van maken.
Je maakt jezelf maar van alles wijs om je eigen verdorven gedrag goed te pratenquote:Nogmaals, je hypocrisie is lachwekkend. Topics volspammen met hoe hard je wel niet hoopt dat kopers op hun bek gaan en dat je niet kan wachten tot ze meer moeten betalen of hun huis uit moeten, terwijl je zelf misbruikt maakt van regels die niet voor jou bedoeld zijn. En dan huilie-huilie doen als je zelf als eerste aan de beurt bent.
Een topic of drie geleden waren we het er samen nog over eens dat de kans dat de HRA dusdanig rigoreus wordt afgeschaft dat de normale hypotheken (dus niet 500k+ enzo) er last van hebben verwaarloosbaar klein was. Ben je van mening veranderd? En zo ja, wanneer denk je dat de HRA afgeschaft/aangepast wordt dat een hypotheek van gemiddelde proporties er gevolgen van zal ondervinden?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
Als de HRA nog bestaat de komende jaren
Kun je dit feit dan even onderbouwen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:43 schreef xenobinol het volgende:
Feit is dat jij in sterke mate afhankelijk bent van de HRA...
Kun je onderbouwen waarom mijn leengedrag overdadig is? Wat is jouw definitie van overdadig?quote:het is te hopen dat deze voorziening zo snel mogelijk word afgeschaft en de werkelijke omvang van je overdadige leengedrag je snel duidelijk zullen worden.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal mijn punt niet, het is werkelijk lachwekkend om te zien dat jij pocht over de waarde van je [quote]Op dinsdag 18 januari 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal mijn punt niet, het is werkelijk lachwekkend om te zien dat jij pocht over de waarde van je huis. Ten eerste hebben ze dat huis enkel kunnen verkopen door een flinke subsidie te verstrekken en ten tweede omdat verzekeraars je het liefst je een overgewaardeerde verzekering aansmeren. Kennelijk slik jij de taxatie voor zoete koek en ben je dus wel een heel makkelijk slachtoffer
[..]
Als de HRA nog bestaat de komende jaren, overigens is het maar de vraag of die 5k per jaar + rente wel genoeg is om binnen die tijdsschaal de verliezen te dekken. Ik denk dat je dan toch echt met een langere termijn moet gaan rekenen.
Pochen over de waarde van mijn huisquote:Als de HRA nog bestaat de komende jaren, overigens is het maar de vraag of die 5k per jaar + rente wel genoeg is om binnen die tijdsschaal de verliezen te dekken. Ik denk dat je dan toch echt met een langere termijn moet gaan rekenen.
Ik verwacht ook niet dat de HRA rigoureus word afgeschaft ik heb nog wel enige realiteitsbesef. Ik hoop echter dat dit gezwel met wortel en tak word uitgeroeid net als enkele andere grote misstanden in ons fiscale systeem. Het stimuleren van het aangaan van schulden of het interessant maken van riskante speculaties moet uit het fiscale systeem gehaald worden. Belastingen zijn er om maatschappelijke voorzieningen te bekostigen niet om gedrag te beinvloeden. Een beetje liberaal kan je uitleggen waarom, als ze nog te vinden zijn in de polder.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Een topic of drie geleden waren we het er samen nog over eens dat de kans dat de HRA dusdanig rigoreus wordt afgeschaft dat de normale hypotheken (dus niet 500k+ enzo) er last van hebben verwaarloosbaar klein was. Ben je van mening veranderd? En zo ja, wanneer denk je dat de HRA afgeschaft/aangepast wordt dat een hypotheek van gemiddelde proporties er gevolgen van zal ondervinden?
Als je het niet nodig hebt dan zou je het moeten teruggeven.... want jij hebt geen subsidie nodig. Die zou er enkel moeten zijn voor de sociaal zwakkeren die het niet kunnen betalen.quote:
Dat kan ik niet, tenzij je niet kan rond komen zonder de HRA. Feit is dat mensen die rijk zijn en dus een eigen huis kunnen betalen geen subsidie hoeven te krijgen. Doe ons dan liever allemaal een belastingverlaging.quote:Kun je onderbouwen waarom mijn leengedrag overdadig is? Wat is jouw definitie van overdadig?
En waarom schep je er plezier in wanneer een ander financieel in de problemen zou komen?
Ja.... geloof de taxateur maar....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Pochen over de waarde van mijn huisIk reageer alleen op jouw labiele "2008 topkoper" reactie.
Ik zeg enkel dat de waarde van mijn huis wat in 2008 aanschaft is nog prima op pijl is en dat ik er verder comfortabel bij zit. De maatschappij zorgt goed voor de huizenbezitters![]()
Kijk.... je begrijpt het wel... dus hoe kan jij dan toch spreken van een zekere waarde die niet langer evident isquote:Denk niet dat ik de illusie heb dat ik voor de getaxeerde waarde het huis vandaag de dag kan verkopen. Die kans acht ik namelijk ook zeer klein. Het is wel fijn dat ik basis van de taxatie netjes onder de 100% EW blijf waardoor mijn rente percentage gunstiger is
Kosten koper!? VON bedoel jequote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... geloof de taxateur maar....![]()
Probeer hem maar eens voor die prijs te verkopen want dat is de enige echte pijldatum.... ooh wacht.... je moet eerst je kosten koper nog terugverdienen
[..]
Kijk.... je begrijpt het wel... dus hoe kan jij dan toch spreken van een zekere waarde die niet langer evident is
Prima. Als jij eerst even naar de vrije huursector verhuist en zo plaats maakt voor mensen die afhankelijk zijn van sociale huur. Je houdt hun plek namelijk bezet. Dan doe ik over 15 jaar (ik heb namelijk 15 jaar in de vrije sector gehuurd) afstand van mijn HRA. Deal?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:55 schreef xenobinol het volgende:
Als je het niet nodig hebt dan zou je het moeten teruggeven.... want jij hebt geen subsidie nodig. Die zou er enkel moeten zijn voor de sociaal zwakkeren die het niet kunnen betalen.
Jij wilt wel op grote voet leven... maar dan wel op kosten van de maatschappij.
Precies. Dat kun je niet. Ouwehoer dan ook niet over feiten waar je totaal geen weet van hebt. Ik kan mijn bruto maandlast ook dragen, dat heb ik je al eens eerder uitgelegd. Ik heb mijn hypotheek zo berekend dat ik op één salaris de bruto lasten kan dragen, zodat ik niet in de problemen kom als er iets onverwachts gebeurt.quote:Dat kan ik niet, tenzij je niet kan rond komen zonder de HRA. Feit is dat mensen die rijk zijn en dus een eigen huis kunnen betalen geen subsidie hoeven te krijgen. Doe ons dan liever allemaal een belastingverlaging.
Oke... nieuwbouw.... maar dan weet jij ook dat er voorlopig geen mensenmassa's zich staan te verdringen om jouw huis te 'mogen' kopenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kosten koper!? VON bedoel je
Ik denk niet dat hem dat veel boeit. Als je namelijk ergens lekker rustig woont is zo'n massa mensen voor je deur maar lastig. Gaan op de ramen kloppen en om appeltaart bedelen enzo.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oke... nieuwbouw.... maar dan weet jij ook dat er voorlopig geen mensenmassa's zich staan te verdringen om jouw huis te 'mogen' kopen
Net alsof dat van belang isquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oke... nieuwbouw.... maar dan weet jij ook dat er voorlopig geen mensenmassa's zich staan te verdringen om jouw huis te 'mogen' kopen
Dat was mijn punt... als iets al gesubsidieerd moet worden om verkocht te kunnen worden dan is dat eigenlijk alleen maar een bail out voor de projectontwikkelaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Net alsof dat van belang is
Ik heb geluk gehad met die gratis 30k subsidie. Als ik die niet had gehad dan had ik er inderdaad minder comfortabel bij gezeten.
Nieuwe gelijkwaardige huizen gaan as we speak voor 20k meer over de toonbank dan wat ik in 2008 betaald heb.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat was mijn punt... als iets al gesubsidieerd moet worden om verkocht te kunnen worden dan is dat eigenlijk alleen maar een bail out voor de projectontwikkelaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |