Oo dat is een samentrekking? Ik heb een keer een liveshow gezien met die linker en day9. Supergrappig dat hij het nu weer doet, maar die gast was de hele tijd opzij aan het kijken, wachtend wat day9 zou zeggen. Had zelf weinig stof leek het, en moest steeds "inhaken" ipv "opstarten".quote:Op maandag 17 januari 2011 09:05 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Episch duo. Tasteless & Artosis
meer larven (queen constant pompen, wellicht hatcheries erbij (danwel als expo, danwel in je main))quote:Op maandag 17 januari 2011 23:48 schreef Salamando het volgende:
Speel nu random, heb met zerg altijd het probleem dat ik wel resources heb, maar gewoon te weinig larves heb om ze te gebruiken
Wat doe ik fout.
Ah dat verklaart misschien iets. Kijktie ook zo vaak wachtend opzij als hij met artosis cast?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:35 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Day9 is de broer van tasteless TomPoes
Gewoon geen perfecte macro. Ik heb hetzelfde, en speel eigenlijk zerg als main. Inderdaad proberen om geen larve inject te missen, en eventueel een inbase hatch maken.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:48 schreef Salamando het volgende:
Speel nu random, heb met zerg altijd het probleem dat ik wel resources heb, maar gewoon te weinig larves heb om ze te gebruiken
Wat doe ik fout.
Moet ik overwegen die grid te gaan gebruiken? Of voegt het niet zo heel veel toe?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:47 schreef paintmeester het volgende:
Speel nu sinds gisteren met grid hotkeys... werkt perfect als random speler
Kan iemand mij random account aub toevoegen aan de OP?
Madwit #796
Ik ben ook een random speler, ik heb er zelf niet zoveel moeite mee. Naar mijn idee wennen de hotkeys vanzelf wel. En de enige hotkey die ver van je toetsenbord afstaat is waarschijnlijk L voor liftoff, maarja een enkele key kan je wel ff rebinden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:47 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Moet ik overwegen die grid te gaan gebruiken? Of voegt het niet zo heel veel toe?
ik ookquote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:53 schreef GoodGawd het volgende:
Ik speel afgelopen tijd niet veel ivm tentamens, heb me verslapen voor 1tje dus mis ik brood nodige punten, dus nu 2x zo hard werken
= geen starcraft
Haha dat gaat nog ff niet gebeuren denk ik, doorstuderen ftw.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:21 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
en het wordt nog veel erger als je straks een vaste baan hebt
Ik dacht dat je bonuspool hoger wordt als je niet speelt, maar hij lijkt nu een beetje te dalen :Squote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Heb nu ook een uit de hand gelopen bonus pool. Dat had ik al, heb maar 200 league matches gespeeld ofzo.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:58 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Youth is wasted on the young
Help! Waar? LINK!quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:43 schreef augurkenkoning het volgende:
Yep, beter. Nog ff 2 meepikken voordat in naar de uni moet
Die was super close!quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:24 schreef GoodGawd het volgende:
Idra 6 pool fail hehe. Net aan ook, als die marine van 5 hp niet in de bunker kwam was het over voor Jinro.
Idd, die drop op t begin was ook beter te redden...quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:48 schreef janatwork het volgende:
het was sowieso een beetje raar siegetank spel van Nada, volgens mij is hij 3 gevechten ingegaan in de tank mode die hij makelijk had gewonnen als zijn tanks gesieged waren.
ikquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:31 schreef GoodGawd het volgende:
Weet niet, niet gezien. Weer aan de studie
Als iemand mij cheesed, rek ik het spel ook altijd zo lang mogelijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:13 schreef Salamando het volgende:
Zojuist een potje van 54 minuten gespeeld
Mensen die niet opgeven ook al weten ze dat ze gaan verliezen
Ik zou het knap vinden als je een potje ongeveer 50 minuten kan rekken na cheesequote:Op woensdag 19 januari 2011 16:23 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Als iemand mij cheesed, rek ik het spel ook altijd zo lang mogelijk.
Wat voor cheese/all-in?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:51 schreef Turalyon het volgende:
Net 5x achter elkaar verloren, ik wou een beetje cheesy all-in build gaan, die mensen ook heel vaak op mij gebruiken. Ik verlies er zelf heel vaak van, maar wanneer ik het zelf probeer hebben ze net die extra bunker of net die unit die op t goede moment uitkomt. Ik hou het maar weer bij een normale game, ik verlies te veel zo en die games zijn ook niet leuk.
terran: 3 barracks en dan bijna alle scv's meesturen + marines.quote:
elke keer pech? :p Heb je je replays gechecked? Doe je ze perfect? Lijkt mij juist leuk om ze zo hard door te oefenen tot ze wel lukken...quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:21 schreef Turalyon het volgende:
[..]
terran: 3 barracks en dan bijna alle scv's meesturen + marines.
Zerg: 7 roach rush,
toss: hele snelle 4gate met 20 workers en pylon bij z'n ramp
Niet heeeeel erg cheesy, zoals cannon rush of proxy gateways enzo, maar wel vrij all in. Maarja ik stop ff met dat soort builds. Heb elke keer net pech.
Ja hoor, doe de timings misschien niet helemaal perfect op de seconde, maar vrij goed in de buurt. Ik bedoel dat als ik 7 roach rush doe ze net een siege tank hebben die eruit komt met 8 scv's die dan repairen, zulk soort dingenquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:23 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
elke keer pech? :p Heb je je replays gechecked? Doe je ze perfect? Lijkt mij juist leuk om ze zo hard door te oefenen tot ze wel lukken...
Iets wordt volgens mij niet snel saai als het nog nooit gebeurd isquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:11 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ja hoor, doe de timings misschien niet helemaal perfect op de seconde, maar vrij goed in de buurt. Ik bedoel dat als ik 7 roach rush doe ze net een siege tank hebben die eruit komt met 8 scv's die dan repairen, zulk soort dingen. Maar idd, kan altijd beter, maar zo winnen wordt ook uiteindelijk saai
Ik heb er niet genoeg verstand van denk ik, maar in de reacties vindt de meerderheid het een + voor terran.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=186396
Replay bekijken. Misschien dat je daar wat kan ontdekken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:24 schreef Donderkonijn het volgende:
Iemand al gasten tegen gekomen die hacks gebruiken? ik zeg het niet graag maar kwam net iemand op ST tegen die ik helemaal vast heb staan op 1 base, ik zelf heb main+natural+3th en toch ziet die gast kans om er een leger marauders/marines/ghost van heb ik jou daar eruit te pompen.(dat ik dus 2 keer afgeslacht had, binnen no time weer nieuwe.) Ik weet het niet zeker, maar dat kan toch nooit vanaf 1 base?
Hele map gescout, hij had echt geen andere basis. Ook wist ie steeds precies wat ik ging doen en waar.
Uiteindelijk wel gewonnen, maar irritant was het wel.
Elke keer als ik genakt word terwijl ik denk dat 't kat in't bakkie is kijk ik de replay, en blijkt dat hij toch die island expo heeft, of dat ik door mn fanTASTISCHE micro vergeten ben om meer dan 10 probes per base te mken. Zit ik met 3 base 8 gateways 2 robo en 30 probes, tegen een 1 base fully sat te spelen, en dan ben ik veel meer geld kwijt aan gebouwen etc.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:24 schreef Donderkonijn het volgende:
Iemand al gasten tegen gekomen die hacks gebruiken? ik zeg het niet graag maar kwam net iemand op ST tegen die ik helemaal vast heb staan op 1 base, ik zelf heb main+natural+3th en toch ziet die gast kans om er een leger marauders/marines/ghost van heb ik jou daar eruit te pompen.(dat ik dus 2 keer afgeslacht had, binnen no time weer nieuwe.) Ik weet het niet zeker, maar dat kan toch nooit vanaf 1 base?
Hele map gescout, hij had echt geen andere basis. Ook wist ie steeds precies wat ik ging doen en waar.
Uiteindelijk wel gewonnen, maar irritant was het wel.
Hacks:quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:42 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Elke keer als ik genakt word terwijl ik denk dat 't kat in't bakkie is kijk ik de replay, en blijkt dat hij toch die island expo heeft, of dat ik door mn fanTASTISCHE micro vergeten ben om meer dan 10 probes per base te mken. Zit ik met 3 base 8 gateways 2 robo en 30 probes, tegen een 1 base fully sat te spelen, en dan ben ik veel meer geld kwijt aan gebouwen etc.
idd, ik geloof ook niet dat ze er echt zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:10 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Hacks:
Gebruik je ze in gold of lager: Oeh, je wint gemakkelijk in gold of lager...Nee, dat heeft zin.
Gebruik je ze in platinum of hoger: Je tegenstander weet wat je kan hebben en wat niet kan+ kijkt de replay bij twijfel. Dus gebruik het en je word gebanned.
Ik zie vrij weinig nut van hacks?
O nice, lachen om op een LAN te doen tegen je broertje, (good old CSquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:18 schreef Donderkonijn het volgende:
Het is ook de eerste keer dat ik t meemaakte, en uiteindelijk nog gewonnen maar dat potje duurde zo wel erg lang.
Btw, hacks zijn er wel, maphack zijn al tal van mensen voor gebanned.
quote:
Tot aan diamond vooral werken aan je macro. Dat betekent constant probes maken tot 30 per base, en vervolgens zorgen dat je minerals en gas zo dicht mogelijk bij 0 blijven.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:36 schreef Tom_Poes het volgende:
Ik ben een net gepromote silver protoss trouwens, iemand die wil oefenen/tips geven/krijgen?
Jap! En lijkt me leukquote:Op zondag 23 januari 2011 19:54 schreef Turalyon het volgende:
Aibmi, is zerg je mainrace? Zin in een 1v1 voor fun?
ik pm je wel een keerquote:Op zondag 23 januari 2011 22:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Tot aan diamond vooral werken aan je macro. Dat betekent constant probes maken tot 30 per base, en vervolgens zorgen dat je minerals en gas zo dicht mogelijk bij 0 blijven.
[..]
Jap! En lijkt me leukHeb van de week vast wel wat tijd 's avonds
een fok league?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:02 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Heren (en dames?) , tijd voor een volgende SC2 leaguewie is er voooooor?!
ps, gefeli skamba
Dat probleem had ik ook, tot ik gewoon een paar cannons op high ground begon te maken, en de ramp dicht ging zetten met gateway/forge/cybernetics, 2 cannons ernaast 1 erachter, en je stalkers/imms lekker ervanachter alles laten maaien wat de ramp op komt, forcefield alles wat zich al op de ramp bevind zodat je zijn leger in 2 splitst, , jij weinig losses, hij veel. loopt ie de ramp af, dan met een chargelot/blink stalker erachter aan en ze terug de ramp op lokken in cannon range. Vervolgens zo snel mogelijk tegenaanval plaatsen nu hij zonder units zit.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:44 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
een fok league?
Als ik als protoss tegen terran speel weet ik niet zo goed wat ik moet tegen een bioball :S mijn gateway units worden ge1shot, en ik word bijna altijd opgerold... Colossi zou leuk zijn, maar die zijn altijd te laat.
waarom?
ehh neequote:Op maandag 24 januari 2011 22:13 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Nog een fok league:D:D:D. Dit keer win ik hem ^^
4 gate werkt prima tegen bioball totdat je colossi krijgt. Niet alleen stalkers maken he. Als hij een groter leger krijgt of medivacs dan kan je al colossi of storm hebben.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:44 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
een fok league?
Als ik als protoss tegen terran speel weet ik niet zo goed wat ik moet tegen een bioball :S mijn gateway units worden ge1shot, en ik word bijna altijd opgerold... Colossi zou leuk zijn, maar die zijn altijd te laat.
waarom?
Ik kies jou, marauder ghost viking leger!quote:Op maandag 24 januari 2011 22:53 schreef Turalyon het volgende:
[..]
4 gate werkt prima tegen bioball totdat je colossi krijgt. Niet alleen stalkers maken he. Als hij een groter leger krijgt of medivacs dan kan je al colossi of storm hebben.
haha kom maar =D ghost is idd wel kut.. terran OPquote:Op maandag 24 januari 2011 23:37 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik kies jou, marauder ghost viking leger!
[ afbeelding ]
Ik was opgesloten in mn base, dus ik dacht lekker chillen en colossi knallen om te beuken. FF om hem weg te houden zolang ik nodig had. Hadtie ineens ghostsquote:haha kom maar =D ghost is idd wel kut.. terran OP
Maar als je voor immortals zou gaan 3 gate robo ben je nog kanslozer dan een 4 gate. Ik denk dat je dan toch het beste uit bent met een 4gate, niet dat het veel uitmaakt, maar zijn army is wel iets kleiner als hij voor een ghost gaan en bovendien doen niet veel mensen dat in bronze - Silver league / gold waar hij in zit.
zelfs in master league wordt er nauwelijks een ghost gebruikt
Als je tanks ziet wel immortals meenemen, tegen marauders zijn ze ook goed.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:22 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Ik was opgesloten in mn base, dus ik dacht lekker chillen en colossi knallen om te beuken. FF om hem weg te houden zolang ik nodig had. Hadtie ineens ghosts
Ben wel vaak stalker heavy idd, daar geil ik nog iets te veel op.
immortals tegen al die infantry geloof ik niet echt in,
Blijf vaak ook te lang hangen in de gateway dingen. Zoveel stalkers dat ik geen gas heb voor robo bay enzo :S
Tegen tanks werken charge zealots ook goed. Zealots zonder charge zijn ook goed om te hebben omdat ze veel damage kunnen opnemen, marauders doen minder dps tegen zealots omdat ze light units zijn. Zolang je er stalkers achter heb zitten kan hij ook niet schieten en wegrennen. En als je dan toch weinig gas gebruikt om zealots te maken kan je sentries nemen of de robo units.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:22 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Ik was opgesloten in mn base, dus ik dacht lekker chillen en colossi knallen om te beuken. FF om hem weg te houden zolang ik nodig had. Hadtie ineens ghosts
Ben wel vaak stalker heavy idd, daar geil ik nog iets te veel op.
immortals tegen al die infantry geloof ik niet echt in,
Blijf vaak ook te lang hangen in de gateway dingen. Zoveel stalkers dat ik geen gas heb voor robo bay enzo :S
Leuk met een ghost :pquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:06 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Als je tanks ziet wel immortals meenemen, tegen marauders zijn ze ook goed.
2200 diamond stelt niet zo veel meer voor hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:16 schreef GoodGawd het volgende:
Heb net 6 potjes gespeeld en allemaal zonder gg weg gegaan. Stelletje nubs.
Misschien lag het ook aan mijn rush en nuke tactiekMaarja als zelfs 2200 diamonds daar van verliezen, zijn ze die titel niet waard
Ja hier een paar rush builds:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef Euribob het volgende:
Iemand nog een tip voor deze terran-lovende newb die niet van terran af wil maar wel eens een potje wilt winnen?
Oh maar ik ben pas 1700 dus ik kijk op tegen alles wat hoger is. Onterecht dus :3 Je moet ook beetje naar het aantal games kijken, als iemand hebt met 800 games en 2200 dan is het niet zo boeiend. Dat komt gewoon door het vele spelen. Ik heb nu 1700nogwat met 120 nog iets wins 54, nogwat winrate. Daar zit dus nog heel wat rek in :3quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:18 schreef Aibmi het volgende:
[..]
2200 diamond stelt niet zo veel meer voor hoorIk was 2800 voordat ik gepromote werd naar master..
Ye, ligt natuurlijk sterk aan je bonuspool. Maar als dat allemaal op is stelt 2200 niet zoveel voorquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:19 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Oh maar ik ben pas 1700 dus ik kijk op tegen alles wat hoger is. Onterecht dus :3 Je moet ook beetje naar het aantal games kijken, als iemand hebt met 800 games en 2200 dan is het niet zo boeiend. Dat komt gewoon door het vele spelen. Ik heb nu 1700nogwat met 120 nog iets wins 54, nogwat winrate. Daar zit dus nog heel wat rek in :3
Je friends list openen en dan "add a friend", dan zie je rechtsboven jouw eigen nummer.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:55 schreef Tom_Poes het volgende:
ik heb echt verdomd weinig tijd, zit volle bak aan de studie, maar heb nu gelukkig iets teveel tijd ingepland voor een opdracht, dus het restant mag SC2 :p
maar als je me add (McSilent) zie ik je wel een keer online. (hoe kom ik achter mn id nummer?
gebruik hotkeys om dingen te maken, bijv "BB" om een barracks te maken, en shift linkermuisclick je workers die iets bouwen terug naar een mineral patch. Zo heb je geen idle workersquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef Euribob het volgende:
Iemand nog een tip voor deze terran-lovende newb die niet van terran af wil maar wel eens een potje wilt winnen?
wat is jouw id in sc eigenlijkquote:Op woensdag 26 januari 2011 01:45 schreef Turalyon het volgende:
[..]
gebruik hotkeys om dingen te maken, bijv "BB" om een barracks te maken, en shift linkermuisclick je workers die iets bouwen terug naar een mineral patch. Zo heb je geen idle workersAls je beter wil worden eerst je macro verbeteren, micro en strategie komt nog wel.
Als je potjes wil winnen zal ik focussen om 3 barracks te maken, 2 met een tech lab, en een met een reactor. Daaruit train je dan constant marauders / marines, research ondertussen stimpack en conc shells. Daarmee zal je een hoop potjes winnen, vergeet niet dat je continu scv's moet maken, mules droppen, zorg dat je rond de 27 workers per base zit. Je weet wanneer je goed zit als je scv's van de ene mineral naar de andere mineral patch springen.
Dan ben ik McSilent #542quote:Op woensdag 26 januari 2011 01:32 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Je friends list openen en dan "add a friend", dan zie je rechtsboven jouw eigen nummer.
AH!! Ik ben klaar voor de Fok league, zo goed als warm tegen GoodGawd, 2 x NET aan down gegaan:(quote:
pwwwwndquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:42 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
AH!! Ik ben klaar voor de Fok league, zo goed als warm tegen GoodGawd, 2 x NET aan down gegaan:(
stomme Terran...
zuur, niet gescout? :pquote:Op zondag 30 januari 2011 16:20 schreef Donderkonijn het volgende:
echt jonge. versla ik 2x silver en daarna een gold, laat ik me daarna dom 2x achter elkaar cannon rushen :S
erger nog, wel gescout, maar dom aangepakt.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:34 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
zuur, niet gescout? :p
ik heb bijna weer 2k punten!op naar goud!
quote:Op zondag 30 januari 2011 17:43 schreef Donderkonijn het volgende:
Tom_Poes geef je id eens eigenlijk>? kan m niet vinden inde OP
quote:
Wat Salamando zegt dus. Ik heb jou net toegevoegd. Ik sta 4e nu, protoss gaat best goed nu.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:43 schreef Donderkonijn het volgende:
Tom_Poes geef je id eens eigenlijk>? kan m niet vinden inde OP
quote:Op maandag 31 januari 2011 13:47 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Nou kannie wachten tot ik je mag 4gaten dan
Oh, geen abbo?quote:Op maandag 31 januari 2011 10:44 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Kan em niet meer toevoegen (te lang topic actief), je zou moeten wachten tot de volgende rethread
Zo nu en dan check ik even :p maar niet lang ofzo.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:25 schreef Turalyon het volgende:
Storm of the Imperial Sanctum, wat een bazen spel. Iemand die het speelt?
Best leeg in FOK channel
Nvm, het is: non-stop queens maken. Lijkt me minder leuk, je kan niet goed aanvallen tenzij je een highway maakt, maar verdedigen kan wel natuurlijk, non stop transfusequote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:27 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Iemand Day[9]'s funday monday van gisteren gezien? Bij mij hapert t als een malle, dus ik ben er mee gestopt. Is er een nieuwe opdracht voor volgende week?
Dat klopt, met een abbo mag je langer editten.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:17 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ja ik kan wel editten, maar op een gegeven moment wil dat niet meerdenk limit op dagen ofzo
Heb ik ook gehad voor 3/4 maandquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:48 schreef GoodGawd het volgende:
Geen league meer gedaan sinds de patch, ben beetje uit de starcraft stemming v_v
Ik heb m ook al 3 x gekregen, 1 keer kon ik m verdedigen met genoeg FF, maar denk dat hij iets uit zn timing zat waardoor ik die kans kreeg...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:33 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
aaaaaaaaaaaah wordt gek van die 3 rr
Wat is dat?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:33 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Walloff afmaken met extra gate - zodat je een 2xgate+core walloff hebt en dan 1 sentry+stalkers chronoen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:33 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Hoezo loop je achter? Hij cut drones op 14, en zijn expand daarna is echt te laatquote:Op zondag 6 februari 2011 16:50 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
sja ik weet hetmaar goed uitgevoerd is het dan nog steeds lastig te stoppen. plus dat je gewoon achterloopt aangezien hij kan retreaten en dronen ://
@nifty tis een 3 roach rush met voor de rest speedlings. 3 roaches verneuken je zealot waarna 20 lings je base in flooden. Vaak in combo met een ovie voor highground, zodat een forefield ook niet helpt
Hij hield het tegen tegen mij, maar ik killde aardig wat probes van hem. Dus ik zat binnen een paar minuten met een expo waarnaar ik keihard ging drones en mijn 2de expo pakte en daarna een 200/220 roach hydra army op hem afstuurde. Toen was het GGquote:Op zondag 6 februari 2011 16:54 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Hoezo loop je achter? Hij cut drones op 14, en zijn expand daarna is echt te laat
Jap, snelle speed gevolgd door 3 roach die als bedoeling hebben de zealotblock te killen om de speedlings naar binnen te latenquote:
Klinkt alsof het eigenlijk daar al afgelopen was. Overigens zit er een gat van ongeveer 10 minuten in je verhaalquote:Op zondag 6 februari 2011 20:11 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hij hield het tegen tegen mij, maar ik killde aardig wat probes van hem. Dus ik zat binnen een paar minuten met een expo waarnaar ik keihard ging drones en mijn 2de expo pakte en daarna een 200/220 roach hydra army op hem afstuurde. Toen was het GG
Klopt, ik verneukte ook mn wallin (had probe ready voor pylon maar reageerde te laat) dus lings kwamen mn base al binnen. Daarna was het pheonix voor mij in colossi, maar teveel roaches en hydras. Ik ging voor een void/colo combo maar ik lag in army al tever achter. Vooral toen er 16 corrupters op me af kwamenquote:Klinkt alsof het eigenlijk daar al afgelopen was. Overigens zit er een gat van ongeveer 10 minuten in je verhaal
Ik vind het geen all-in.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:12 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
hele sterke allin build van zerg tegen protoss
Tis niet helemaal all-in, maar als je het fout doet zit je zonder drones. Als je het goed doet tegen een toss die niet scout win je 100%.quote:
Als je het doet en niet wint, heb je dan automatisch verloren? Of heb je kans om weer terug te komen? (op mijn niveau wordt er zoveel opgefokt dat het 50/50 is na een mislukte push.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:11 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Tis niet helemaal all-in, maar als je het fout doet zit je zonder drones. Als je het goed doet tegen een toss die niet scout win je 100%.
Early pool, early extractor, early roach warren en early speed zorgen ervoor dat de zerg echt een grafeconomie heeft. Dat kost hem echt meer dan de 150 minerals die het de protoss kost om z'n eigen gateway te vernietigen.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:11 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Als je het doet en niet wint, heb je dan automatisch verloren? Of heb je kans om weer terug te komen? (op mijn niveau wordt er zoveel opgefokt dat het 50/50 is na een mislukte push.dus ik weet t niet)
en als de protoss de ultrasnelle roach warren ziet, en je ziet dat hij het ziet, en je gaat daarna updronen en voert de push niet uit. Hij moet dan toch reageren met een walloff, istie ook fjoeked ga jij gratis expo-en...
aibmi zegt dus dat de economie al te kut is dan. Lijkt mij niet raar, maar ik zou het niet durven zeggen, ik geloof ook zo maar dat protoss er niet uit komt en zerg snel weer bij gedroned is. Hoe ga je dat vergelijken/testen?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:24 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Klopt, maar als hij een goede walloff ziet rent hij terug en droned...
Wat wil je vergelijken dan? Als die 3rr faalt dan heeft zerg gewoon al zo goed als verloren, ervan uitgaande dat beide spelers even goed zijn. Als zerg units maakt, kan hij geen drones maken, dus income zal uiteindelijk iets van 22-25 probes tegen 14 drones zijn.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:27 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
aibmi zegt dus dat de economie al te kut is dan. Lijkt mij niet raar, maar ik zou het niet durven zeggen, ik geloof ook zo maar dat protoss er niet uit komt en zerg snel weer bij gedroned is. Hoe ga je dat vergelijken/testen?
jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:06 schreef Razilat het volgende:
Zijn er nog meer mensen hooked aan Starjeweled? de paar uurtjes die ik online kon vrij maken zijn direct in de Starjeweled time-sink verdwenen.
kom gewoon in channel FOK en vraag het danquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:40 schreef Simsfan88 het volgende:
Ook weer met Starcraft 2 begonnen, lange tijd geleden. Binnenkort weer eens een 4 vs 4 (of minder) met Fok organiseren? Goeie ouwe tijd
Tja, er worden zat games zonder mind control gespeeld.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:22 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Als je 250 energy hebt en je rechtermuisklikt een unit van hun, heb je permanent mindcontrol.
Dus een colossus is 750 om te maken (zoiets), en met 250 issie van jou
@revje, ja nuST FIGHTINGGGGG
Zitten wel altijd erg weinig mensen inquote:Op donderdag 10 februari 2011 00:23 schreef Turalyon het volgende:
[..]
kom gewoon in channel FOK en vraag het dan
Ja je moet ze altijd een beetje inviten als je online komt, zijn wat schuwe mensenquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:23 schreef CraniuM het volgende:
[..]
Zitten wel altijd erg weinig mensen in
Klintk spannend. Kna ik't egens nakijken?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:39 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
OOOOOh my god!!! Iemand ST_Squirtle tegen IMMvp gezien??? zwaar beste game van het jaar tot zover makkelijk
OMMGGGGGGG en ik heb het einde nog gemist, een klant moest zonodig weer te vroeg op afspraak verschijnen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kleine samenvatting:
Crossspawn
Herass
Expanden
EPICNESSSSSSSSSSSSS
Mothership
Archons
Tanks
EPICNESSSSSSSSSSSSSSSSsss
Mothership (ja sowieso 2)
DTs
ZOMG THE CARNAGE
Immortals
Gatewayunits
Marauders Marines
Drops
AAAAAAAAAAAAAAAAH SO MANY THINGS HAPPENING
GGGGGG
allemaal in een 37 minuten durend jasje
http://sc2armory.com/forums/topic/21583quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:25 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Klintk spannend. Kna ik't egens nakijken?
Spannend is niet eens het goede woordquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:25 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Klintk spannend. Kna ik't egens nakijken?
speel altijd paar potjes tegen docorct, dan speel ik nog 1 ladder en ga ik mn bed opzoekenquote:Op donderdag 10 februari 2011 11:21 schreef Tom_Poes het volgende:
Hebben jullie ook last van opstart problemen? Speel je eerst een (paar) potje(s) tegen de computer om het gevoel weer te krijgen? Of heb je een muscle memory waar je u tegen zegt en ben je altijd even goed tenzij je dronken bent?
EDIT - Of omdat je dronken bent
Weet ik, ik heb de meeste uit Fok al sinds de release in mijn lijst staan. Ben vaak genoeg verslagen door GoodGawd, haat het om 1 vs 1 tegen hem te doen. Heb trouwens nog heel veel oude replays van Fokkers tegen andere Fokkers, mocht iemand interesse hebben.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:23 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Goodgawd is Nifty, die kan je gewoon negeren. Iets met copperleague ofzo
is deze al up ergens?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:39 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
OOOOOh my god!!! Iemand ST_Squirtle tegen IMMvp gezien??? zwaar beste game van het jaar tot zover makkelijk
OMMGGGGGGG en ik heb het einde nog gemist, een klant moest zonodig weer te vroeg op afspraak verschijnen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kleine samenvatting:
Crossspawn
Herass
Expanden
EPICNESSSSSSSSSSSSS
Mothership
Archons
Tanks
EPICNESSSSSSSSSSSSSSSSsss
Mothership (ja sowieso 2)
DTs
ZOMG THE CARNAGE
Immortals
Gatewayunits
Marauders Marines
Drops
AAAAAAAAAAAAAAAAH SO MANY THINGS HAPPENING
GGGGGG
allemaal in een 37 minuten durend jasje
De site SCHREEUWT gemid. download tijd > 6 minuten. Dit doet mij denken aan max 10 minuten :pquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:52 schreef Axeklok het volgende:
[..]
http://www.fileserve.com/file/24ef6wJ/ GSTL02 07 Final STARTALE vs IM M8.flv
Mijne deed er een half uurtje over. Als jij die games ergens anders kan vinden.. let me know!quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:24 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
De site SCHREEUWT gemid. download tijd > 6 minuten. Dit doet mij denken aan max 10 minuten :p
M'n downloader zegt echter nog een uur nodig te hebben -.-
heb m nu binnen :pquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:38 schreef Axeklok het volgende:
[..]
Mijne deed er een half uurtje over. Als jij die games ergens anders kan vinden.. let me know!
Jep. http://sc2armory.com/forums/topic/21583quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:31 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
heb m nu binnen :p
GameS? zijn er meer? heb er nu 1tje...
Het hoeft niet per se met schuw te maken te hebben hoorquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:57 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja je moet ze altijd een beetje inviten als je online komt, zijn wat schuwe mensen
het is 1 druk op de knop om het kanaal weer in te gaan. Ik ben juist blij dat ik er niet direct in zit, precies om de bovengenoemde redenen, mensen gaan er doorgaans namelijk van uit dat je klaar zit als je het kanaal joined.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef Axeklok het volgende:
Wel irritant dat je elke keer als je inlogt al die channels weer moet joinen...
Is bijna al een gewoonte geworden voor mijquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef Axeklok het volgende:
Wel irritant dat je elke keer als je inlogt al die channels weer moet joinen...
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor race je zelf speeltquote:Op zondag 13 februari 2011 14:37 schreef Tom_Poes het volgende:
Vraagje over scouten:
Ik scout bijna altijd, maar ik doe er denk ik te weinig mee. Ik zie dingen, maar alleen bij de obvious shit als een bunker voor mn deur, of 2 gates in het hoekje van mn basis, of de pylon forge in zijn base, of de 6pool, reageer ik echt op wat ik zie.
Te vaak zie ik iets in zn basis, maar weet ik niet wat het betekent. Kan ik ergens een lijst ofzo vinden met scouting info en wat het betekent? Ik snap dat iets wat je ziet niet altijd precies hetzelfde gevolg hoeft te hebben, maar er is vast een soort van lijn in te vinden.
Ik wil m'n late game oefenen, maar heb ik het idee dat ik daar niet vaak genoeg kom omdat ik down ga tegen dezelfde soort early pressure dingen. Als ik wat meer kennis heb over hoe ik dingen af moet houden helpt me dat aardig op weg denk ik.
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:51 schreef King_Merc het volgende:
meestal met de Protoss (rest vind ik een beetje underpowered
????quote:Op zondag 13 februari 2011 16:51 schreef King_Merc het volgende:
Ik speel het ook wel eens , zit nog steeds in de placement league :p ,
nick = Superjori
Je moet ook je char. nummer geven anders kan niemand je toevoegen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:51 schreef King_Merc het volgende:
nick = Superjori
1v1 speel ik Protoss. Ik merk dat ik vooral tegen terran problemen heb met de early timing pushes. soms zie ik het niet aankomen, soms zie ik wel iets, maar niet 100% besef van wat er gaat komen, en bijna ALTIJD heb ik geen idee hoe ik moet reageren, doe ik gewoon mn standaard gateway cyber 2 xtra gates robo en wordt ik genakt. Ik moet dan ergens overschakelen op sentries chrono en veel zealots ofzo denk ik, maar ja.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:57 schreef Turalyon het volgende:
[..]
????
terran OP
@ tom: welke race speel je en welke races vind jij moeilijk in te schatten? Over het algemeen is gas een goede indicatie.
Als ze al snel 2 gas hebben weet je dat ze voor tech gaan, hogere tier units dus geen snelle timing push.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:50 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
1v1 speel ik Protoss. Ik merk dat ik vooral tegen terran problemen heb met de early timing pushes. soms zie ik het niet aankomen, soms zie ik wel iets, maar niet 100% besef van wat er gaat komen, en bijna ALTIJD heb ik geen idee hoe ik moet reageren, doe ik gewoon mn standaard gateway cyber 2 xtra gates robo en wordt ik genakt. Ik moet dan ergens overschakelen op sentries chrono en veel zealots ofzo denk ik, maar ja.
Protoss weet ik bijna altijd wat er moet gebeuren aangezien ik die zelf speel. Als ik dan verlies is het vaak omdat de ander beter speelt. Ik heb wel de juiste reactie maar niet goed genoeg (te traag voornamelijk).
Tegen Zerg heb ik vaak problemen met de roaches. als ze met zn 3en komen met lings eracteraan, maar ook als ze met zn 7en komen iets later.
Is daar een standaard reactie op? (ervanuitgaande dat ik het gezien heb natuurlijk, (toch maar eens die scout iets buiten hun base laten staan)).
-EDIT Ik heb nog NOOIT op gas gelet. Letterlijk. 2 rax? o snel veel mannen zometeen nog een keer kijken of er een techlab op zit :p Techlab? Kut marauders! zo gaat het een beetje
Thnx! ik denk dat ik maar eens een paar potjes Terran ga spelen, zodat ik wat feeling krijg voor de early game en de gasshit daarbij, zodat ik het zelf ook wat beter herken. Ik vind Terran alleen kutquote:Op zondag 13 februari 2011 20:12 schreef Turalyon het volgende:
[..]
2 gas is tech
sentry hotkey
zealot voor
nexus
quote:Op zondag 13 februari 2011 20:29 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Thnx! ik denk dat ik maar eens een paar potjes Terran ga spelen, zodat ik wat feeling krijg voor de early game en de gasshit daarbij, zodat ik het zelf ook wat beter herken. Ik vind Terran alleen kutZe zien er uit als mn buurman, maken geen enge geluiden, en ze kunnen niet blinken. Dat is toch kut!
Hetgeen wat starcraft zo goed maakt is dat 3 volstrekt verschillende rassen en verschillende technologie toch voor 99% is uitgebalanceerd.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:51 schreef King_Merc het volgende:
nick = Superjori
Terranquote:Wat vinden jullie dat het beste ras is voor nieuwe spelers om mee te beginnen? en waarom?
Ik vindquote:Op maandag 14 februari 2011 17:19 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
maar ja de 1ste win verdiende ik niet. Ik deed 3 roach ling all-in
.
Hij scoutte het maar zijn FF failde dus kon ik zijn sentry killenquote:Op maandag 14 februari 2011 18:29 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Ik vind
Als je dat niet eens kan scouten en afhouden verdien je het niet om te winnen.
wel een goede redenering :p
incorrupt? nieuw woord?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:05 schreef TwenteFC het volgende:
Pfffffffffff gamefiles incorrupt dankzij een custom game.
Alle units worden langzaam geintroduceerd wanneer een campaign ermee gespeeld wordt. Ik denk eigenlijk dat Zerg ook best goed zou zijn, al je tech is maar 1 gebouw dus wanneer je de verkeerde composition hebt is het heel makkelijk te corrigeren (er vanuitgaand dat de noob weet welke units als counters te makenquote:Op maandag 14 februari 2011 12:14 schreef GoodGawd het volgende:
Terran is gewoon logisch. Elke nub kan verzinnen dat uit een rax marines komen en uit een factory tanks. Bij Zerg en protoss ligt dat wat anders.
Sja maar mij kan je nog niet goed hebbenquote:Op maandag 14 februari 2011 17:18 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Op naar diamond. Net een 2.6k diamond protoss verslagen en daarna een 2.7k diamond zerg xD
Master?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat ik de fucking master ben natuurlijk wat een vraag
quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben een master maar zit niet in de master league. Moet ik weer ff gaan spelen. Vond m'n 4x diamond net zo mooi staan, maar dat moet nu dus 4x master league worden. Zucht, piece of cake voor mij, maar geen zin in eigenlijk.
veel succes met de masterleague behalen voor 2v2 3v3 en 4v4!quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben een master maar zit niet in de master league. Moet ik weer ff gaan spelen. Vond m'n 4x diamond net zo mooi staan, maar dat moet nu dus 4x master league worden. Zucht, piece of cake voor mij, maar geen zin in eigenlijk.
tussen diamond en master zit een groot verschilquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha is dat je hoogste ranking? Wie was jij ook alweer?quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:59 schreef Simsfan88 het volgende:
Yoshi, dankzij jou sta ik nog steeds Gold op 2 vs 2, deden we toen samen
Bestaat dat alleen voor 1v1 dan? Wist ik niet... ik hoor ook pas net dat er een nieuwe league isquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:02 schreef Razilat het volgende:
[..]
veel succes met de masterleague behalen voor 2v2 3v3 en 4v4!
misschien volgende keer ff nadenken voor je typt.
Gaat denk ik niet lukken inderdaad, dan moet ik weer ff wat meer spelen. M'n rating is ook best laag, ik speel vaak random maar bak er niks van met protoss en terran eigenlijk ook niet zo.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:51 schreef Turalyon het volgende:
[..]
tussen diamond en master zit een groot verschil, ben benieuwd of je dat haalt.
Een heleboelquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:00 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Master?
Zerg Yoshi #981 Diamond 876 points
Master Diamond
Ennuh orcto wat is er mis met toss
Huh? Hoezo?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef Agiath het volgende:
Wtf, met die patch kan ik niet verder met mn campaign.....
Fixt!quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:21 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
Een heleboel. zoals: Kijk mij ik kan 2 base colussus maken en dan roflstompe zonder dat zerg ik er iets aan kan doen
Goeie fix, niet zo miepen hoor. Je bent gewoon voor zerg:quote:
Oude savegames kan je niet openen nee, als je gewoon de missie overnieuw begint waarmee je bezig bent zou het geen problemen op moeten leveren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef Agiath het volgende:
Wtf, met die patch kan ik niet verder met mn campaign.....
ik rushte ook geen collosus. Die early robo was om een immortal klaar te hebben voor zijn early marauder push, die mij altijd de das omdoet. Toen kwamen er dus vooral marines en ik miste mn FF.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:35 schreef GoodGawd het volgende:
Dat is nou ook niet bepaald een save/doordachte build order. Je moet niet direct voor een collosus gaan. Je zegt tegen jezelf ik wil dit bereiken en daar werk ik op zon manier naartoe dat je in de periode dat je er naartoe werkt rekening houdt met wat er allemaal op je af kan komen. En dat doe je door je ogen open te houden en kijken wat die kerel uitspookt.
ach man, 1 basing, DTs, air, 4gate, alles ga je tegen tenonderquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:21 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
Een heleboel. zoals: Kijk mij ik kan 2 base colussus maken en dan roflstompe zonder dat zerg er iets aan kan doen
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:23 schreef GoodGawd het volgende:
In that case zie laatste regel en je replay!
Dat je moet scoutenquote:
Ja maar die savegame kan ik ook niet openen... De laatste die ik kan openen is echt 6/7 missies geleden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:42 schreef Salamando het volgende:
[..]
Oude savegames kan je niet openen nee, als je gewoon de missie overnieuw begint waarmee je bezig bent zou het geen problemen op moeten leveren.
Duidelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:50 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Dat je moet scouten, trouwens 4gate werkt ook prima tegen marine marauder rushes hoor, uiteraard met sentries. Je hoeft niet perse robo te gaan om marauders te counteren.
Wat ook goed werkt is 2 gateway stargate, en dan void rays / zealots stalkers maken.. erg sterke build tegen terran en zeker in lower brackets. Als je 2 void rays heb aanvallen, is helemaal leuk als hij een walloff maakt
Dat zijn ook dingen die elke getrainde aap kan uitvoerenquote:Op donderdag 17 februari 2011 08:50 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
ach man, 1 basing, DTs, air, 4gate, alles ga je tegen tenonder
Omfg een protoss die dit vraagt? Wat dacht je van een observer? beste scout van heel de game -.-quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:46 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Duidelijk.
Hoe scout ik een afgewallde terran?
Als je mijn uitleg van het probleem had gelezen had je gezien dat ik eraf ging door early pushes. Op dat moment heb ik nog geen observer, en als ik die wel (net) heb, is het te laat om goed te kunnen reageren omdat hij er dan al aankomt. Dan kan ik als antwoord op zijn mannen die eraan komen nog 1 x een cycle sentries nemen ipv stalkers oid.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:00 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
Omfg een protoss die dit vraagt? Wat dacht je van een observer? beste scout van heel de game -.-
Een afgewallde terran of een early push ;s? afgewalld gewoon met je scouting probe zien of hij een supp depot maakt bij zijn voorkant dat bedoel ik. Early push is lastig, maar als je gewoon een sentry hebt en die hebt gehotkeyd, evt nog een zealot onder je ramp laat zodat je 100% zeker op tijd bent met forcefielden, je ziet zijn units immers aankomen. Lijkt mij een early push niet zo'n probleem totdat je hem hebt gescout met hallucinated phoenix of observers. Observer is altijd goed ivm basnhee'squote:Op donderdag 17 februari 2011 18:46 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Duidelijk.
Hoe scout ik een afgewallde terran?
Aangezien je toch sentries moet maken kan je net zo goed in hallucination researchen en met phoenixes scouten. Altijd wanneer ik een robo maak komt er als eerst een CB obs uit voor ik een immortal danwel colossus bouw.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:34 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Als je mijn uitleg van het probleem had gelezen had je gezien dat ik eraf ging door early pushes. Op dat moment heb ik nog geen observer, en als ik die wel (net) heb, is het te laat om goed te kunnen reageren omdat hij er dan al aankomt. Dan kan ik als antwoord op zijn mannen die eraan komen nog 1 x een cycle sentries nemen ipv stalkers oid.
Bedankt dus Cpt. Obvious
Er zijn meerdere dingen:quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:34 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Als je mijn uitleg van het probleem had gelezen had je gezien dat ik eraf ging door early pushes. Op dat moment heb ik nog geen observer, en als ik die wel (net) heb, is het te laat om goed te kunnen reageren omdat hij er dan al aankomt. Dan kan ik als antwoord op zijn mannen die eraan komen nog 1 x een cycle sentries nemen ipv stalkers oid.
Bedankt dus Cpt. Obvious
Dat doe ik idd nooit. Als hij dicht zit scout ik niet meer want mn probe gaat dood. Als ik zn muur zie komt dat omdat hij trager is dan ik en ik gewoon "mijn aanval" doe. Ik zal volgende potjes eens proberen wat etteren met een zealot en stalker me oplevert. Dat doe ik nooit, lijkt me idd verstandig.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:11 schreef andrew.koster het volgende:
Sidharta's tweede punt is erg belangrijk. Als hij een muur heeft gebouwd dan kun je nog altijd de voorkant van zijn base scouten.
[...]
Maar leer dingen te herkennen aan de voorkant van zijn base.
speel een 1v1 tegen mij, geef ik je nog wat tips achteraf, ben master league. ponkie #680quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:40 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Dat doe ik idd nooit. Als hij dicht zit scout ik niet meer want mn probe gaat dood. Als ik zn muur zie komt dat omdat hij trager is dan ik en ik gewoon "mijn aanval" doe. Ik zal volgende potjes eens proberen wat etteren met een zealot en stalker me oplevert. Dat doe ik nooit, lijkt me idd verstandig.
Thnx, en ik kom terug :p
nice thnx. Ik voeg je toe zodra ik weer tijd heb om te spelen, als je dan online bent schiet ik je aanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:56 schreef Turalyon het volgende:
[..]
speel een 1v1 tegen mij, geef ik je nog wat tips achteraf, ben master league. ponkie #680
wat voor units als er allemaal marines aankomen? gateway mix? Of heb je 1 unit duidelijk meer?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:56 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Mijn standaard vs terran is:
Scouten op 9pylon
- Marines en geen gas nog? -> 3gate 2gas
- 1 Gas 1 Rax -> Std game
Mijn std game is 2gate 1robo, eerst immortal, dan obs. Klinkt gek maar de standaard stim timingattack komt net als immortal anders halverwege klaar is, nu staatie te wachten bovenaan de ramp
Bouw je dus een vliegtuig? en als je dat doet, transfer je dan ook probes?quote:Tijdens 1e push expand ik vaak dubbel (waar kan naar island , <3 island expos)
Bij marines, met sentry splitten, zealots en paar stalkers. Std gatewayunits is genoeg, als je maar blijft forcefielden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:33 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
wat voor units als er allemaal marines aankomen? gateway mix? Of heb je 1 unit duidelijk meer?
[..]
Bouw je dus een vliegtuig? en als je dat doet, transfer je dan ook probes?
haha ik gebruik m zo weinig, ik weet niet eens binnen 5 sec hoe hij heet.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:56 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Bij marines, met sentry splitten, zealots en paar stalkers. Std gatewayunits is genoeg, als je maar blijft forcefielden.
Een warpprism inderdaad, transfer doe ik later pas, als mn main ran out is (als islandnexus klaar is meestal)
Meestal split ik em op 2 rijen marines. Dus 6 tot 8 marines, als ik genoeg zealots heb. Marines kunnen nergens heen en zealots slashen ze kapot. Als je een army buiten wil houden, altijd net iets onder het midden, dan deny je ook direct scouting. Vs toss moet je echt goed mikken tegen een 4gate, anders warpen ze erbovenin alsnogquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:07 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Is het trouwens beter om bovenaan de ramp te FF'en, of onderaan? Ik heb het gevoel dat ik meer dmg vang als ik het onderaan doe, omdat de rest er dan in een mooie arc omheen kan staan en mijn zealots naar de verdoemins schiet, maar bovenaan is voor mn gevoel risicovoller.
aight. Ik ben licht stalkergeil, dus daar wil ik ook nog wel eens wat op verliezen. te weinig zealots/sentries.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Meestal split ik em op 2 rijen marines. Dus 6 tot 8 marines, als ik genoeg zealots heb. Marines kunnen nergens heen en zealots slashen ze kapot. Als je een army buiten wil houden, altijd net iets onder het midden, dan deny je ook direct scouting. Vs toss moet je echt goed mikken tegen een 4gate, anders warpen ze erbovenin alsnog
Als ik een zerg proxy of warpgate ziek, stuur ik er minstens 3. Maar 1 zealot wint al van een queen??quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:34 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Bijvoorbeeld een zealot 1v1 met een queen wint een zealot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |