abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91450609
hier verder
pi_91450635
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:40 schreef freecell het volgende:
hier verder
Hoeveel uitbreidingen van Carcasonne zijn er eigenlijk dan?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_91450754
mogguh! spellen leuk alleen jammer dat de meeste altijd voor meer als 2 personen zijn om het leuk te houden.
Maar spellen spelen blijft leuk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91450831
Risk ^O^ Carcasonne nog nooit gespeeld wel een keer kado gegeven.

Brrr, Helsinki -22? Bij familie van mij die in Zweden woont is het ook zo koud in de winter. Op kerstavond was het daar -27! :o
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_91450893
quote:
11s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:41 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hoeveel uitbreidingen van Carcasonne zijn er eigenlijk dan?
Best veel! Wij hebben er 5 ofzo.... onafhankelijk leuk, maar allemaal samen wordt het ingewikkeld...
Even kijken 'de uitbreiding' (algemene uitbreiding) de toren, de rivier 2 en nog twee wazige.... Minstens 5.
De toren is leuk én handig, want er zit een dispencer bij.
pi_91450911
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:59 schreef freecell het volgende:
Best veel! Wij hebben er 5 ofzo.... onafhankelijk leuk, maar allemaal samen wordt het ingewikkeld...
Even kijken 'de uitbreiding' (algemene uitbreiding) de toren, de rivier 2 en nog twee wazige.... Minstens 5.
De toren is leuk én handig, want er zit een dispencer bij.
Hmm. De Toren hebben wij niet. Wij hebben een donkerbruin doosje.. iets met een rivier.
Maar altijd leuk voor op een verlanglijstje zo'n uitbreiding :D.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:10:13 #7
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91451096
Mogguh :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:11:13 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451112
Ik heb iig gisteren de 'Rivieren' uitbreiding oid besteld, dat hadden die vrienden van ons ook, en dan heb je net even wat meer kaartjes en die superhorige, dat speelt wel prettig. ;) :D

Verder wachten we idd maar met de uitbreidingen, want zoals het nu is, is het ook prima om te spelen. :Y
pi_91451154
Mogge TF!
  maandag 17 januari 2011 @ 09:20:54 #10
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_91451323
Goedemorgen :W :W
Make love, not war ☮
pi_91451850
Goeiemorgen! *O*
spelletjes O+ we hebben er hier heel veel staan, idd carcassone en catan enzo zijn erg leuk O+
Machiavelli vind ik ook leuk om te spelen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 januari 2011 @ 09:46:11 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451901
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
Goeiemorgen! *O*
spelletjes O+ we hebben er hier heel veel staan, idd carcassone en catan enzo zijn erg leuk O+
Machiavelli vind ik ook leuk om te spelen.
Dat laatste hebben we ooit eens bij vrienden gespeeld ook, maar dat pakte me toen niet terwijl zij er heel enthousiast over waren.
Mss nog eens proberen. ;)
pi_91451911
Wij hebben ook reteveel bordspellen. Vooral veel Ticket To Ride. Supertof spel O+.
pi_91451915
Ik heb zaterdagavond Catan gespeeld...
Tis wel geinig, maar ook niet echt mijn spel ofzo..
Nja k speel t 2 keer per jaar ofzo en dan moet ik altijd weer erinkomen.
Oh en laatst stond ik heel stom, dus was niks aan...Enige getallen die ik had waren 4 en 5 en 9...Ik heb geloof een uur lang niks gedaan.
pi_91451923
Carcassonne is ook leuk met zn 2-en. En Catan kaartspel O+
Machiavelli is ook leuk, maar dan moet je wel met meer zijn.
Clans is ook een leuk spel.

Ik mag vanmiddag naar de huisarts, mn oren zitten dicht en een heel weekend otrivin heeft nog geen zoden aan de dijk gezet... :{
Fake it till you make it...
  maandag 17 januari 2011 @ 09:47:18 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451939
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb zaterdagavond Catan gespeeld...
Tis wel geinig, maar ook niet echt mijn spel ofzo..
Nja k speel t 2 keer per jaar ofzo en dan moet ik altijd weer erinkomen.
Oh en laatst stond ik heel stom, dus was niks aan...Enige getallen die ik had waren 4 en 5 en 9...Ik heb geloof een uur lang niks gedaan.
ja precies, dat is dan zo jammer, want dan is er echt geen fluit aan en hang je er maar bij...
pi_91452018
Goeiemorgen!

Carcasonne is leuk! Met 3 uitbreidingen geloof ik (de rivieren2, de uitbreiding en kooplieden & bouwmeesters). Mijn zusje heeft ook een paar uitbreidingen. Daar was de laatste keer de eettafel te klein :P

We spelen hier meestal met het monopoly-kaartspel. Lekker snel voor tussendoor..
  maandag 17 januari 2011 @ 09:51:07 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91452042
Oh wij spelen echt heel erg veel Catan. We hebben nu de Steden en Ridders uitbreiding en dat maakt eht wel leuker. En tja, met hoe je staat: laatst stond ik echt heel goed (dacht ik) veel bij 6 en 8 en toen werden 11 en 9 het meest gegooid. }:| dus dat zegt niks.
Ik ken het gevoel eigenlijk niet zo van een uur niets te doen hebben.
Maar Carcasonne is dus wel een aanrader *op lijstje zet*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91452096
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

ja precies, dat is dan zo jammer, want dan is er echt geen fluit aan en hang je er maar bij...
precies, helemaal omdat de rest allemaal zo'n beetje bij de 6 en 8 stond...en raad s wat alleen maar gegooid werd..
Als 5 gegooid werd had ik wel geluk dan had ik een steen en hout, dus ik heb maar straten neergelegd :')
Mja was dus pas na een uur dat dat 2 keer achter elkaar gegooid werd...
pi_91452156
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat laatste hebben we ooit eens bij vrienden gespeeld ook, maar dat pakte me toen niet terwijl zij er heel enthousiast over waren.
Mss nog eens proberen. ;)
Ik begreep er geen hol van de eerste 3 rondes ofzo :D
of nouja er is weinig te snappen natuurlijk, maar wie doet nou wat en wie mag wat enz enz. dat overzicht pff.
Maar met een borrel op was het best vermakelijk >:O

Wij hebben van Catan de jubileumversie staan en steden & ridders en de zeevaarders uitbreiding. Carcassone ook met een uitbreiding. Puerto Rico en Maharadja hebben we ook staan, zijn ook wel aardig, beetje hetzelfde idee met grondstoffen verzamelen enzo. En nog wat spellen. B. heeft een spellenverslaving :D en ik doe vrolijk mee :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91452292
Ik ben dol op gezeslschapsspellen O+ O+
pi_91452301
volgens mij is steden en ridders vooral leuk als je t vaak speelt...
wij spelen t dus niet vaak en dan duurt alles zoooolang. We hadden een keer die uitbreiding, toen waren we nog langer bezig (echt 3 of 4 uur met 1 spelletje,..en dat vind ik dus niet leuk)
  maandag 17 januari 2011 @ 10:02:55 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91452373
groot voordeel is dat er een kaartje inzit waarmee je cijferfishes mag omdraaien 8-)
Maar goed,als je niet van lange spelletjes houdt dan is het niks nee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91452449
Oh! Ik houd ook zo van spelletjes, maar P. niet. ;(
En hier in de buurt ook geen vrienden die van spelletjes houden.
Dus ik speel alleen als mijn familie in de buurt is.
En ik wacht smart tot Ko spelletjes kan spelen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91452474
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:
groot voordeel is dat er een kaartje inzit waarmee je cijferfishes mag omdraaien 8-)
Maar goed,als je niet van lange spelletjes houdt dan is het niks nee.
haha ja dat is t enige dat ik me er nog van kon herinneren :D
pi_91452876
Ik heb Catan nog nooit gespeeld. Lijkt me wel erg leuk.

Mini flower1 heeft op Sinterklaas het spel Elefun gekregen. Dat is het niveau van de spellen hier in huis op het moment :D .

Ik dacht het helpt wel dat de tv (nog steeds) kapot is. Maar ook dan lijkt er geen tijd voor spelletjes. Jammer hoor.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:33:09 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91453176
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:06 schreef oeke het volgende:
Oh wat jammer! :Y
F. en ik hebben heel wat avonden af-gemah-jongt toen we elkaar net kenden! Echt, daar ben ik echt blij om dat hij spelletjes net zo leuk vindt als ik. :Y
pi_91454173
Machiavelli is ook leuk! :D

En ik moet even kwijt dat ik woensdag een sollicitatiegesprek heb *O* WAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 17 januari 2011 @ 11:11:18 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91454294
WOOHOO! Twinks, wat super! *schiet meteen in duimstand*
3!
pi_91454304
Tof Twinkly! Veel succes alvast :Y.
  maandag 17 januari 2011 @ 11:22:04 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91454659
Wat goed Twinkly! *O*
pi_91454714
Twinkly gaaf zeg *O*
  maandag 17 januari 2011 @ 11:31:41 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91454966
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
volgens mij is steden en ridders vooral leuk als je t vaak speelt...
wij spelen t dus niet vaak en dan duurt alles zoooolang. We hadden een keer die uitbreiding, toen waren we nog langer bezig (echt 3 of 4 uur met 1 spelletje,..en dat vind ik dus niet leuk)
Catan met steden en ridders en nog zeevaarders erbij :9 heerlijk :D speel het wel met een vaste groep vrienden eigenlijk en redelijk aan elkaar gewaagd dat scheelt :)

Hier kan ik gelukkig meer en meer spellen doen met Arwen.. ze maakt me nu in met monopoly dezer dagen :+ en binnenkort eens catan junior doen *O* is eigenlijk voor 6+ maar kinderen van catan vond ik echt te knullig.. en als ik kijk hoe arwen me inmaakt met monopoly.. en dan niet de junior monopoly.. en ze doet alles zelf lezen tellen etc. maak ik me geen zorgen ofdat het haar gaat lukken :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91455072
Ooooh twinkly wat goed!!! wat fijn zeg! *O* ik duim voor je.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91456286
Whaaa gaaf Twink!!

Ik hou ook van spelletjes! Catan vind ik superleuk maar dat heb ik alheel lang niet mer gespeeld, heb ik wel weer een keer zin in.
Mijn moeder heeft Phase10 en dat is ook zo leuk. Oh en Wobble is ook zo leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:35:17 #36
114177 Diaan73
pi_91457374
Twinkly wat spannend *O* *O*

Spelletjes hebben wij heel veel gedaan, de laatste tijd een stuk minder omdat we WII party doen ipv bordspelletjes. :@ Op vakantie gaan wel spelletjes mee. Ik heb nog maar 1x catan gespeeld en dat was met allemaal Friezen, die in het Fries praattten waar ik met veel moeite dingen kon begrijpen... was geen echt succes.

Wat goed van Arwen!! :Y

Net even mn verlofkaart bekeken... na aftrek van de vakantie nog maar 4 dagen vrij in te plannen. -O- Gelukkig kunnen we uren bijkopen en de betaling verdelen over het restant van het jaar, dus meteen even 16 uur bijgekocht. Dan zou het moeten lukken dit jaar. :Y
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 12:46:31 #37
5428 crew  miss_sly
pi_91457802
Twinkly, wat goed en spannend *O* Succes alvast *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91457843
*O* Twinks, wat goed! Spannend zeg! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 12:50:14 #39
5428 crew  miss_sly
pi_91457948
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:06 schreef oeke het volgende:
schaap is ook niet zo van de spelletjes. Wel op de WII of nu de Kinect, maar niet echt bordspelletjes. Soms doet hij wel mee, en op vakantie met mijn ouders hebben we de hele vakantie 's avonds gekaart :D

Ik vind ook veel spelletjes echt iets voor meer dan 2 personen, of valt dat wel mee?
  maandag 17 januari 2011 @ 12:55:34 #40
114177 Diaan73
pi_91458208
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

schaap is ook niet zo van de spelletjes. Wel op de WII of nu de Kinect, maar niet echt bordspelletjes. Soms doet hij wel mee, en op vakantie met mijn ouders hebben we de hele vakantie 's avonds gekaart :D

Ik vind ook veel spelletjes echt iets voor meer dan 2 personen, of valt dat wel mee?
Dat vind ik eigenlijk ook wel een beetje.

Wij kaarten of dobbelen ook meer dan dat we spelletjes doen. Twan vindt kaarten soms ook leuker.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 12:57:58 #41
43556 miss_dynastie
pi_91458313
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:35 schreef Diaan73 het volgende:
Spelletjes hebben wij heel veel gedaan, de laatste tijd een stuk minder omdat we WII party doen ipv bordspelletjes. :@
Haha, ik wou net zeggen, bij ons eindigen gezelschapsspelletjes ook vaak op de pc of Wii _O-
Al vind ik het wel wat hebben, écht monopoly spelen i.p.v. digitaal, maar 't komt er niet zo vaak van.
pi_91458486
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wel gezelliger met meer mensen of hoe zeg je dat, t is wat grootser en op een bepaald punt ook spannender/leuker om te spelen enzo; maar B. en ik hebben ook wel eens gewoon allemaal hapjes gemaakt en een hele avond bordspellen gedaan en dat was erg leuk :D

Alleen ik verlies altijd van hem omdat hij veul meer strategisch inzicht heeft dan ik :')
Dingen als schaken is ook zoiets, vind ik erg leuk maar ik leg het enorm af tegen hem :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 januari 2011 @ 13:18:54 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91459159
Dan is dat een van de voordelen van het niet hebben van een WII, bedenk ik me dan nu.
Ik zou er wel een willen hoor, daar niet van, maar ik zou het zonde vinden als het spelletjes doen dan minder zou worden. Dat vind ik nou juist zo leuk. Idd samen aan tafel, muziekje aan, lichtjes een beetje gedimd enzo. O+

En niet alle spellen zijn leuk. Catan met een heel groot veld met z'n 2-en is niet leuk, dan kan je doen wat je wil zonder elkaar in de weg te zitten.
Maar Carcassonne was gisteren echt leuk samen. :Y
Maar met meer is het wel zo dat je een beetje af kan wisselen met wie je samen werkt enzo bijvoorbeeld. :Y
  maandag 17 januari 2011 @ 13:23:47 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91459366
Wij doen samen vaak Go of Backgammon. Ook wel Yahtzee of dammen of schaken. Overzichtelijke spellen die je niet een hele middag bezig houden. Yahtzee is ook een geliefd vakantiespel. En dan op een theedoek omdat het anders zoveel lawaai maakt. :D
pi_91459475
oh ja vakantiespellen O+ wij hebben veel van die reisedities, zeeslag, stratego en mastermind zijn favoriet O+

B. speelt wel altijd vals bij mastermind eh, na 12 rijtjes ineens aankomen met oh wacht, bij rijtje 2 had je er 3 goed ipv 1 }:| tsk! :P

Ik krijg dr helemaal zin van om vanavond een spel te spelen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 januari 2011 @ 13:48:57 #46
114177 Diaan73
pi_91460538
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij doen samen vaak Go of Backgammon. Ook wel Yahtzee of dammen of schaken. Overzichtelijke spellen die je niet een hele middag bezig houden. Yahtzee is ook een geliefd vakantiespel. En dan op een theedoek omdat het anders zoveel lawaai maakt. :D
Herkenbaar :D Ik verlies alleen altijd van Peaceman, niet leuk. Zelfde geldt voor Monopoly.. of andere spellen. Ik ben altijd de laatste met spelletjes doen. Ook het Monopolyspel op de WII kan ik niet winnen en wint Peace altijd. Daarom doe ik niet meer mee. Voordeel van op de WII Monopoly spelen, is dat je kunt instellen met hoeveel mensen je wilt spelen. Dat is wel leuker dan met zn tweetjes. Peace speelt nu dus vaak "alleen" Monopoly op de WII.

Het is ook best knus om met zn tweetjes naast elkaar op de bank spel op de WII te doen hoor. :Y
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 13:56:26 #47
7074 moussy
kuttekop
pi_91460930
Als wij op vakantie gaan, gaan alleen jenga en grolsch mastergame mee. Dat grolsch mastergame is een mix van allerlei bekende spelletjes, zoals pictionary, hints, triviant enz enz.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 13:59:14 #48
5428 crew  miss_sly
pi_91461093
We leuk als we met kerst bij de schoonfamilie zijn, dan worden er ook wel spelletjes gespeeld. Het is wel sterk competitief en eht zijn altijd kennisspelletjes :')
Met het mes op tafel hadden we afgelopen kerst, maar ook Buzz (op de ps2 geloof ik, triviant-achtig). vooral schaaps broer wil heel graag winnen. Schaap en mij boeit het niet zo, maar we winnen toch regelmatig :D
  maandag 17 januari 2011 @ 14:00:04 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91461127
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:48 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Ik verlies alleen altijd van Peaceman, niet leuk. Zelfde geldt voor Monopoly.. of andere spellen. Ik ben altijd de laatste met spelletjes doen. Ook het Monopolyspel op de WII kan ik niet winnen en wint Peace altijd. Daarom doe ik niet meer mee. Voordeel van op de WII Monopoly spelen, is dat je kunt instellen met hoeveel mensen je wilt spelen. Dat is wel leuker dan met zn tweetjes. Peace speelt nu dus vaak "alleen" Monopoly op de WII.

Het is ook best knus om met zn tweetjes naast elkaar op de bank spel op de WII te doen hoor. :Y
Deze foto is voor ons echt classic:

F. zijn woorden waren: Kom maar bij mij poes... ik heb geld.
Kijk die inhalige blik! :o :D :')
Mannen en monopoly... :+

Dat je dan in je eentje monopoly kan spelen vind ik dan idd weer wel een toffe feature! :Y
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 14:01:07 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_91461166
Ik speel wel eens online monopoly :') P. wil niet meer met me spelen, omdat ik altijd van hem win :7
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')