abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91450609
hier verder
pi_91450635
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:40 schreef freecell het volgende:
hier verder
Hoeveel uitbreidingen van Carcasonne zijn er eigenlijk dan?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_91450754
mogguh! spellen leuk alleen jammer dat de meeste altijd voor meer als 2 personen zijn om het leuk te houden.
Maar spellen spelen blijft leuk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91450831
Risk ^O^ Carcasonne nog nooit gespeeld wel een keer kado gegeven.

Brrr, Helsinki -22? Bij familie van mij die in Zweden woont is het ook zo koud in de winter. Op kerstavond was het daar -27! :o
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_91450893
quote:
11s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:41 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hoeveel uitbreidingen van Carcasonne zijn er eigenlijk dan?
Best veel! Wij hebben er 5 ofzo.... onafhankelijk leuk, maar allemaal samen wordt het ingewikkeld...
Even kijken 'de uitbreiding' (algemene uitbreiding) de toren, de rivier 2 en nog twee wazige.... Minstens 5.
De toren is leuk én handig, want er zit een dispencer bij.
pi_91450911
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:59 schreef freecell het volgende:
Best veel! Wij hebben er 5 ofzo.... onafhankelijk leuk, maar allemaal samen wordt het ingewikkeld...
Even kijken 'de uitbreiding' (algemene uitbreiding) de toren, de rivier 2 en nog twee wazige.... Minstens 5.
De toren is leuk én handig, want er zit een dispencer bij.
Hmm. De Toren hebben wij niet. Wij hebben een donkerbruin doosje.. iets met een rivier.
Maar altijd leuk voor op een verlanglijstje zo'n uitbreiding :D.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:10:13 #7
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91451096
Mogguh :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:11:13 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451112
Ik heb iig gisteren de 'Rivieren' uitbreiding oid besteld, dat hadden die vrienden van ons ook, en dan heb je net even wat meer kaartjes en die superhorige, dat speelt wel prettig. ;) :D

Verder wachten we idd maar met de uitbreidingen, want zoals het nu is, is het ook prima om te spelen. :Y
pi_91451154
Mogge TF!
  maandag 17 januari 2011 @ 09:20:54 #10
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_91451323
Goedemorgen :W :W
Make love, not war ☮
pi_91451850
Goeiemorgen! *O*
spelletjes O+ we hebben er hier heel veel staan, idd carcassone en catan enzo zijn erg leuk O+
Machiavelli vind ik ook leuk om te spelen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 januari 2011 @ 09:46:11 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451901
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
Goeiemorgen! *O*
spelletjes O+ we hebben er hier heel veel staan, idd carcassone en catan enzo zijn erg leuk O+
Machiavelli vind ik ook leuk om te spelen.
Dat laatste hebben we ooit eens bij vrienden gespeeld ook, maar dat pakte me toen niet terwijl zij er heel enthousiast over waren.
Mss nog eens proberen. ;)
pi_91451911
Wij hebben ook reteveel bordspellen. Vooral veel Ticket To Ride. Supertof spel O+.
pi_91451915
Ik heb zaterdagavond Catan gespeeld...
Tis wel geinig, maar ook niet echt mijn spel ofzo..
Nja k speel t 2 keer per jaar ofzo en dan moet ik altijd weer erinkomen.
Oh en laatst stond ik heel stom, dus was niks aan...Enige getallen die ik had waren 4 en 5 en 9...Ik heb geloof een uur lang niks gedaan.
pi_91451923
Carcassonne is ook leuk met zn 2-en. En Catan kaartspel O+
Machiavelli is ook leuk, maar dan moet je wel met meer zijn.
Clans is ook een leuk spel.

Ik mag vanmiddag naar de huisarts, mn oren zitten dicht en een heel weekend otrivin heeft nog geen zoden aan de dijk gezet... :{
Fake it till you make it...
  maandag 17 januari 2011 @ 09:47:18 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451939
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb zaterdagavond Catan gespeeld...
Tis wel geinig, maar ook niet echt mijn spel ofzo..
Nja k speel t 2 keer per jaar ofzo en dan moet ik altijd weer erinkomen.
Oh en laatst stond ik heel stom, dus was niks aan...Enige getallen die ik had waren 4 en 5 en 9...Ik heb geloof een uur lang niks gedaan.
ja precies, dat is dan zo jammer, want dan is er echt geen fluit aan en hang je er maar bij...
pi_91452018
Goeiemorgen!

Carcasonne is leuk! Met 3 uitbreidingen geloof ik (de rivieren2, de uitbreiding en kooplieden & bouwmeesters). Mijn zusje heeft ook een paar uitbreidingen. Daar was de laatste keer de eettafel te klein :P

We spelen hier meestal met het monopoly-kaartspel. Lekker snel voor tussendoor..
  maandag 17 januari 2011 @ 09:51:07 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91452042
Oh wij spelen echt heel erg veel Catan. We hebben nu de Steden en Ridders uitbreiding en dat maakt eht wel leuker. En tja, met hoe je staat: laatst stond ik echt heel goed (dacht ik) veel bij 6 en 8 en toen werden 11 en 9 het meest gegooid. }:| dus dat zegt niks.
Ik ken het gevoel eigenlijk niet zo van een uur niets te doen hebben.
Maar Carcasonne is dus wel een aanrader *op lijstje zet*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91452096
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

ja precies, dat is dan zo jammer, want dan is er echt geen fluit aan en hang je er maar bij...
precies, helemaal omdat de rest allemaal zo'n beetje bij de 6 en 8 stond...en raad s wat alleen maar gegooid werd..
Als 5 gegooid werd had ik wel geluk dan had ik een steen en hout, dus ik heb maar straten neergelegd :')
Mja was dus pas na een uur dat dat 2 keer achter elkaar gegooid werd...
pi_91452156
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat laatste hebben we ooit eens bij vrienden gespeeld ook, maar dat pakte me toen niet terwijl zij er heel enthousiast over waren.
Mss nog eens proberen. ;)
Ik begreep er geen hol van de eerste 3 rondes ofzo :D
of nouja er is weinig te snappen natuurlijk, maar wie doet nou wat en wie mag wat enz enz. dat overzicht pff.
Maar met een borrel op was het best vermakelijk >:O

Wij hebben van Catan de jubileumversie staan en steden & ridders en de zeevaarders uitbreiding. Carcassone ook met een uitbreiding. Puerto Rico en Maharadja hebben we ook staan, zijn ook wel aardig, beetje hetzelfde idee met grondstoffen verzamelen enzo. En nog wat spellen. B. heeft een spellenverslaving :D en ik doe vrolijk mee :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91452292
Ik ben dol op gezeslschapsspellen O+ O+
pi_91452301
volgens mij is steden en ridders vooral leuk als je t vaak speelt...
wij spelen t dus niet vaak en dan duurt alles zoooolang. We hadden een keer die uitbreiding, toen waren we nog langer bezig (echt 3 of 4 uur met 1 spelletje,..en dat vind ik dus niet leuk)
  maandag 17 januari 2011 @ 10:02:55 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91452373
groot voordeel is dat er een kaartje inzit waarmee je cijferfishes mag omdraaien 8-)
Maar goed,als je niet van lange spelletjes houdt dan is het niks nee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91452449
Oh! Ik houd ook zo van spelletjes, maar P. niet. ;(
En hier in de buurt ook geen vrienden die van spelletjes houden.
Dus ik speel alleen als mijn familie in de buurt is.
En ik wacht smart tot Ko spelletjes kan spelen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91452474
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:
groot voordeel is dat er een kaartje inzit waarmee je cijferfishes mag omdraaien 8-)
Maar goed,als je niet van lange spelletjes houdt dan is het niks nee.
haha ja dat is t enige dat ik me er nog van kon herinneren :D
pi_91452876
Ik heb Catan nog nooit gespeeld. Lijkt me wel erg leuk.

Mini flower1 heeft op Sinterklaas het spel Elefun gekregen. Dat is het niveau van de spellen hier in huis op het moment :D .

Ik dacht het helpt wel dat de tv (nog steeds) kapot is. Maar ook dan lijkt er geen tijd voor spelletjes. Jammer hoor.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:33:09 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91453176
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:06 schreef oeke het volgende:
Oh wat jammer! :Y
F. en ik hebben heel wat avonden af-gemah-jongt toen we elkaar net kenden! Echt, daar ben ik echt blij om dat hij spelletjes net zo leuk vindt als ik. :Y
pi_91454173
Machiavelli is ook leuk! :D

En ik moet even kwijt dat ik woensdag een sollicitatiegesprek heb *O* WAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 17 januari 2011 @ 11:11:18 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91454294
WOOHOO! Twinks, wat super! *schiet meteen in duimstand*
3!
pi_91454304
Tof Twinkly! Veel succes alvast :Y.
  maandag 17 januari 2011 @ 11:22:04 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91454659
Wat goed Twinkly! *O*
pi_91454714
Twinkly gaaf zeg *O*
  maandag 17 januari 2011 @ 11:31:41 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91454966
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
volgens mij is steden en ridders vooral leuk als je t vaak speelt...
wij spelen t dus niet vaak en dan duurt alles zoooolang. We hadden een keer die uitbreiding, toen waren we nog langer bezig (echt 3 of 4 uur met 1 spelletje,..en dat vind ik dus niet leuk)
Catan met steden en ridders en nog zeevaarders erbij :9 heerlijk :D speel het wel met een vaste groep vrienden eigenlijk en redelijk aan elkaar gewaagd dat scheelt :)

Hier kan ik gelukkig meer en meer spellen doen met Arwen.. ze maakt me nu in met monopoly dezer dagen :+ en binnenkort eens catan junior doen *O* is eigenlijk voor 6+ maar kinderen van catan vond ik echt te knullig.. en als ik kijk hoe arwen me inmaakt met monopoly.. en dan niet de junior monopoly.. en ze doet alles zelf lezen tellen etc. maak ik me geen zorgen ofdat het haar gaat lukken :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91455072
Ooooh twinkly wat goed!!! wat fijn zeg! *O* ik duim voor je.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91456286
Whaaa gaaf Twink!!

Ik hou ook van spelletjes! Catan vind ik superleuk maar dat heb ik alheel lang niet mer gespeeld, heb ik wel weer een keer zin in.
Mijn moeder heeft Phase10 en dat is ook zo leuk. Oh en Wobble is ook zo leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:35:17 #36
114177 Diaan73
pi_91457374
Twinkly wat spannend *O* *O*

Spelletjes hebben wij heel veel gedaan, de laatste tijd een stuk minder omdat we WII party doen ipv bordspelletjes. :@ Op vakantie gaan wel spelletjes mee. Ik heb nog maar 1x catan gespeeld en dat was met allemaal Friezen, die in het Fries praattten waar ik met veel moeite dingen kon begrijpen... was geen echt succes.

Wat goed van Arwen!! :Y

Net even mn verlofkaart bekeken... na aftrek van de vakantie nog maar 4 dagen vrij in te plannen. -O- Gelukkig kunnen we uren bijkopen en de betaling verdelen over het restant van het jaar, dus meteen even 16 uur bijgekocht. Dan zou het moeten lukken dit jaar. :Y
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 12:46:31 #37
5428 crew  miss_sly
pi_91457802
Twinkly, wat goed en spannend *O* Succes alvast *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91457843
*O* Twinks, wat goed! Spannend zeg! *O*
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 12:50:14 #39
5428 crew  miss_sly
pi_91457948
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:06 schreef oeke het volgende:
schaap is ook niet zo van de spelletjes. Wel op de WII of nu de Kinect, maar niet echt bordspelletjes. Soms doet hij wel mee, en op vakantie met mijn ouders hebben we de hele vakantie 's avonds gekaart :D

Ik vind ook veel spelletjes echt iets voor meer dan 2 personen, of valt dat wel mee?
  maandag 17 januari 2011 @ 12:55:34 #40
114177 Diaan73
pi_91458208
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

schaap is ook niet zo van de spelletjes. Wel op de WII of nu de Kinect, maar niet echt bordspelletjes. Soms doet hij wel mee, en op vakantie met mijn ouders hebben we de hele vakantie 's avonds gekaart :D

Ik vind ook veel spelletjes echt iets voor meer dan 2 personen, of valt dat wel mee?
Dat vind ik eigenlijk ook wel een beetje.

Wij kaarten of dobbelen ook meer dan dat we spelletjes doen. Twan vindt kaarten soms ook leuker.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 12:57:58 #41
43556 miss_dynastie
pi_91458313
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:35 schreef Diaan73 het volgende:
Spelletjes hebben wij heel veel gedaan, de laatste tijd een stuk minder omdat we WII party doen ipv bordspelletjes. :@
Haha, ik wou net zeggen, bij ons eindigen gezelschapsspelletjes ook vaak op de pc of Wii _O-
Al vind ik het wel wat hebben, écht monopoly spelen i.p.v. digitaal, maar 't komt er niet zo vaak van.
pi_91458486
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wel gezelliger met meer mensen of hoe zeg je dat, t is wat grootser en op een bepaald punt ook spannender/leuker om te spelen enzo; maar B. en ik hebben ook wel eens gewoon allemaal hapjes gemaakt en een hele avond bordspellen gedaan en dat was erg leuk :D

Alleen ik verlies altijd van hem omdat hij veul meer strategisch inzicht heeft dan ik :')
Dingen als schaken is ook zoiets, vind ik erg leuk maar ik leg het enorm af tegen hem :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 januari 2011 @ 13:18:54 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91459159
Dan is dat een van de voordelen van het niet hebben van een WII, bedenk ik me dan nu.
Ik zou er wel een willen hoor, daar niet van, maar ik zou het zonde vinden als het spelletjes doen dan minder zou worden. Dat vind ik nou juist zo leuk. Idd samen aan tafel, muziekje aan, lichtjes een beetje gedimd enzo. O+

En niet alle spellen zijn leuk. Catan met een heel groot veld met z'n 2-en is niet leuk, dan kan je doen wat je wil zonder elkaar in de weg te zitten.
Maar Carcassonne was gisteren echt leuk samen. :Y
Maar met meer is het wel zo dat je een beetje af kan wisselen met wie je samen werkt enzo bijvoorbeeld. :Y
  maandag 17 januari 2011 @ 13:23:47 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91459366
Wij doen samen vaak Go of Backgammon. Ook wel Yahtzee of dammen of schaken. Overzichtelijke spellen die je niet een hele middag bezig houden. Yahtzee is ook een geliefd vakantiespel. En dan op een theedoek omdat het anders zoveel lawaai maakt. :D
pi_91459475
oh ja vakantiespellen O+ wij hebben veel van die reisedities, zeeslag, stratego en mastermind zijn favoriet O+

B. speelt wel altijd vals bij mastermind eh, na 12 rijtjes ineens aankomen met oh wacht, bij rijtje 2 had je er 3 goed ipv 1 }:| tsk! :P

Ik krijg dr helemaal zin van om vanavond een spel te spelen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 januari 2011 @ 13:48:57 #46
114177 Diaan73
pi_91460538
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij doen samen vaak Go of Backgammon. Ook wel Yahtzee of dammen of schaken. Overzichtelijke spellen die je niet een hele middag bezig houden. Yahtzee is ook een geliefd vakantiespel. En dan op een theedoek omdat het anders zoveel lawaai maakt. :D
Herkenbaar :D Ik verlies alleen altijd van Peaceman, niet leuk. Zelfde geldt voor Monopoly.. of andere spellen. Ik ben altijd de laatste met spelletjes doen. Ook het Monopolyspel op de WII kan ik niet winnen en wint Peace altijd. Daarom doe ik niet meer mee. Voordeel van op de WII Monopoly spelen, is dat je kunt instellen met hoeveel mensen je wilt spelen. Dat is wel leuker dan met zn tweetjes. Peace speelt nu dus vaak "alleen" Monopoly op de WII.

Het is ook best knus om met zn tweetjes naast elkaar op de bank spel op de WII te doen hoor. :Y
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 13:56:26 #47
7074 moussy
kuttekop
pi_91460930
Als wij op vakantie gaan, gaan alleen jenga en grolsch mastergame mee. Dat grolsch mastergame is een mix van allerlei bekende spelletjes, zoals pictionary, hints, triviant enz enz.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 13:59:14 #48
5428 crew  miss_sly
pi_91461093
We leuk als we met kerst bij de schoonfamilie zijn, dan worden er ook wel spelletjes gespeeld. Het is wel sterk competitief en eht zijn altijd kennisspelletjes :')
Met het mes op tafel hadden we afgelopen kerst, maar ook Buzz (op de ps2 geloof ik, triviant-achtig). vooral schaaps broer wil heel graag winnen. Schaap en mij boeit het niet zo, maar we winnen toch regelmatig :D
  maandag 17 januari 2011 @ 14:00:04 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91461127
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:48 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Ik verlies alleen altijd van Peaceman, niet leuk. Zelfde geldt voor Monopoly.. of andere spellen. Ik ben altijd de laatste met spelletjes doen. Ook het Monopolyspel op de WII kan ik niet winnen en wint Peace altijd. Daarom doe ik niet meer mee. Voordeel van op de WII Monopoly spelen, is dat je kunt instellen met hoeveel mensen je wilt spelen. Dat is wel leuker dan met zn tweetjes. Peace speelt nu dus vaak "alleen" Monopoly op de WII.

Het is ook best knus om met zn tweetjes naast elkaar op de bank spel op de WII te doen hoor. :Y
Deze foto is voor ons echt classic:

F. zijn woorden waren: Kom maar bij mij poes... ik heb geld.
Kijk die inhalige blik! :o :D :')
Mannen en monopoly... :+

Dat je dan in je eentje monopoly kan spelen vind ik dan idd weer wel een toffe feature! :Y
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 14:01:07 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_91461166
Ik speel wel eens online monopoly :') P. wil niet meer met me spelen, omdat ik altijd van hem win :7
pi_91461174
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:59 schreef miss_sly het volgende:
We leuk als we met kerst bij de schoonfamilie zijn, dan worden er ook wel spelletjes gespeeld. Het is wel sterk competitief en eht zijn altijd kennisspelletjes :')
Met het mes op tafel hadden we afgelopen kerst, maar ook Buzz (op de ps2 geloof ik, triviant-achtig). vooral schaaps broer wil heel graag winnen. Schaap en mij boeit het niet zo, maar we winnen toch regelmatig :D
Buzz is hilarisch :D. Tot grote frustratie van JD win ik altijd :7.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:01:28 #52
114177 Diaan73
pi_91461187
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:56 schreef moussy het volgende:
Als wij op vakantie gaan, gaan alleen jenga en grolsch mastergame mee. Dat grolsch mastergame is een mix van allerlei bekende spelletjes, zoals pictionary, hints, triviant enz enz.
ow dat klinkt als een leuk spel. Eens naar op zoek gaan voor de vakantie.

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Deze foto is voor ons echt classic:

[ afbeelding ]

F. zijn woorden waren: Kom maar bij mij poes... ik heb geld.
Kijk die inhalige blik! :o :D :')
Mannen en monopoly... :+

Dat je dan in je eentje monopolie kan spelen vind ik dan idd weer wel een toffe feature! :Y
:D Op de één of andere manier kunnen ze het ook gewoon goed. :( Muv Moussy. *) ^O^
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 14:06:17 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_91461417
Diaan, gewoon hier oefenen met 'vuil' onderhandelen :P
  maandag 17 januari 2011 @ 14:10:28 #54
114177 Diaan73
pi_91461602
:D daar ga ik thuis eens naar kijken. Wat bij mij vooral het probleem is, is het gooien... ik kom altijd op de verkeerde vakjes. -O- :(
Make love, not war ☮
pi_91462410
Van de week stond dit artikel over huilbaby's in het Parool. Vond het wel een interessant artikel en wist niet goed waar ik het het beste kon posten. Zou het werkelijk werken? :o

quote:
donderdag 13 januari 2011
Een baby heeft een uitknop
Uw wijsheid komt van Harvey Karp,
pediatrician of the stars
.
Hij is inderdaad de kinderarts van Madonna. Twee jaar geleden sprak hij op een congres van de beroepsvereniging van Amerikaanse kinderartsen AAP. Ieder jaar ga ik daar heen, met twee vriendinnen uit Nederland. We waren nogal sceptisch. Want hoezo kun je binnen een minuut een huilbaby stil krijgen?
Op zon Amerikaans kinderartsencongres kun je je ook als familie inschrijven. Dus je zit daar in een zaal met artsen die ook hun baby bij zich hebben. Natuurlijk begon er een te huilen tijdens zijn lezing. Hij deed zijn trucje. En ja, het werkte echt.
Hij heeft er een heel commerciële toestand van gemaakt, met een boek, een dvd en een trainingsprogramma voor professionals. En hij staat dat in de congreshal ook te verkopen, tussen de fabrikanten van medische apparatuur en luiers. Achter zon tafeltje, ja. Dan koop je inderdaad een boek en een dvd en denk je: laat ik dat thuis ook maar eens proberen.
Het trucje van Harvey Karp, bestaat uit vijf stappen. Eén: je kind in bakerdoeken wikkelen. Twee: op je onderarm op de zij leggen. Drie: heel hard
shhh
roepen in het oor. Vier: zachtjes met het hoofdje wiebelen. Vijf: een speen geven.
Ik kreeg al snel een huilbaby op mijn spreekuur. Ik deed het. Toen ik bij
shhh
was, merkte ik dat hij zich helemaal ontspande. Het is een soort klik, je ziet het in de ogen. Je doet die vijf dingen en je zet het huilen als het ware uit. Als ze moe zijn, vallen ze in slaap. Als ze wakker zijn, dan blijven ze gewoon rustig bij je en kijken.
Ter illustratie laat Lasham een dvdtje zien. Een magere man
die de handelingen verricht
. De babys stoppen met huilen en staren vervolgens in het niets.
Leg eens uit hoe het werkt.
Babys kunnen al horen vanaf de 28ste week dat ze in de baarmoeder zitten. Dat
shhh
is het geluid van het ruisen van het bloed. Het is een heel hard geluid, zoals van een föhn of een stofzuiger. Vandaar dat
shhh
in alle culturen wordt gebruikt om babys stil te krijgen. Alleen in het Westen houden we er niet zo van. Wij vinden het onbeleefd om
shhh
te roepen.
Normaal is dat babys vanaf twee weken veel gaan huilen, met een piek naar zes weken en na ongeveer twaalf weken is het over. In andere culturen weet iedereen dat. Hier staan volwassenen ver van babys af. Karp heeft in een onderzoekje jonge, aanstaande ouders een pasgeboren baby laten zien en eentje van zes weken oud, die kon lachen en je aankeek. De meesten dachten dat de lachende baby de pasgeboren baby was. Dit was wel in Amerika, hè?!
U zegt dat het komt doordat een baby nog niet af is als hij geboren wordt.
Eigenlijk worden babys drie maanden te vroeg geboren. Die eerste maanden noemen we nu ook het vierde trimester. In sommige andere culturen is het strikt verboden je baby de eerste honderd dagen weg te leggen. Daar kennen ze ook geen huilbabys. Ook niet in landen waar ze kinderen in doeken dragen. Dat voelt voor een baby net als de baarmoeder.
Wat moet er dan nog worden afgemaakt aan een pasgeboren baby?
Als een baby wordt geboren, heeft hij vooral primaire reflexen. In die eerste drie maanden rijpen zijn hersenen en zenuwstelsel. Het grijpreflex is het bekendste. Je denkt, wat leuk, hij kan al iets pakken. Maar eigenlijk is het een teken dat het zenuwstelsel niet rijp is. Als een baby gericht iets gaat pakken, is hij pas af.
Het zuigreflex is nodig om te overleven, anders komt de baby nooit aan voedsel. Je hebt ook het Mororeflex. Als je een baby stukje laat vallen, dan gaan zijn handjes omhoog. Hij schrikt. Als je een baby op zijn rug legt, dan heeft hij het gevoel dat hij valt. Je kunt het zelf ook hebben, vlak voor je in slaap valt. Babys die daar gevoelig voor zijn, schrikken daardoor steeds en gaan huilen. Leg je een kind op zijn zij, dan heeft hij dat gevoel niet.
Karp heeft het ook nog over een troostreflex. Wat is dat dan?
Het is hoe een baby zichzelf kan troosten. De meesten hebben daarvoor niet veel nodig. Het kan een speentje zijn of inbakeren. Of het geluid van de stofzuiger. Iedere ouder past eigenlijk wel iets toe uit de methode van Karp. Maar sommigen hebben al die vijf dingen nodig van het trucje van Karp. Dat zijn de huilbabys.
Wanneer is een kind een huilbaby?
Vroeger hadden we daar een maatstaf voor. Dan moest het kind drie dagen achter elkaar langer dan drie uur huilen, gedurende drie weken. Nu geldt dat je moet vinden dat je kind te veel huilt. Omdat er geen definitie meer is voor huilbabys, is het moeilijk de oorzaken te onderzoeken.
Kan het kwaad als een baby een huilbaby is?
Nee, 95 procent van deze babys is gezond. Wat er ongezond aan is, is dat iedereen om de baby heen gestrest is. Een baby voelt dat.
Ouders denken dat het kind pijn heeft en vaak ligt de focus op de buik. Dan denken ze dat het aan de voeding ligt, dat het kind te weinig krijgt of ergens allergisch voor is. Ze stoppen met borstvoeding en stappen over op voeding voor hongerige babys. Of ze gaan hypoallergene flesvoeding geven, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Of men geeft medicijnen voor reflux, een aandoening waarbij maagzuur omhoog komt. Je gaat dus onnodig medicijnen geven aan een gezond kind.
Men zegt ook dat er gevaar is voor kindermishandeling.
Ja, er is een groter risico op
shaken baby syndrome
bij babys die extreem veel huilen. Ouders worden zo wanhopig van hun kind dat ze het inderdaad heen en weer gaan schudden. Het hoofd van een kind is relatief zwaar en groot en de bloedvaten in het hoofd zijn fragiel. Daardoor kunnen hersenbloedingen ontstaan.
Wanneer komen ouders bij u terecht?
Als de richtlijnen van het consultatiebureau niet meer werken. Officieel luiden die: veel rust en regelmaat, inbakeren. Bij driekwart van de babys werkt het. De rest is niet in staat zichzelf te troosten. Die komt bij mij.
Ik doe natuurlijk eerst grondig onderzoek en vraag de ouders uit. Als ik niets kan vinden, hoef ik niet meer te zeggen er is niets aan de hand, met drie maanden is het over. Ik heb nu een trucje en leer dat die ouders ook.
Bij de kinderen die zijn opgenomen werkt het niet. Die zijn ziek en huilen omdat ze pijn hebben. Als ze herstellen, gebruiken we het wel.
Zou ik het thuis kunnen proberen?
Ja, maar er zijn wel een paar dingen waar je op moet letten. Leg nooit je kind op zijn zij in bed. Als hij slaapt dan moet je het op zijn rug leggen. Op de rug laten slapen vermindert aantoonbaar het risico op wiegendood. Dat roept wel dat Mororeflex op. Een baby schrikt wakker van zichzelf en gaat huilen. Ik hoorde laatst iemand die al 25 jaar bij een consultatiebureau werkt zeggen dat er vroeger
toen kinderen nog op de buik te slapen werden gelegd
er minder huilbabys waren. Zou kunnen.
Bij het inbakeren moet je opletten dat wanneer de baby wakker is, je zijn handjes vrijlaat. Ik heb hier een kind gehad dat vijf maanden lang steeds ingebakerd werd. Dat kind had een achterstand. Hij pakte nog niets. Met inbakeren moet je na drie maanden ophouden. Verder: gebruik een flink grote flanellen doek van ongeveer één vierkante meter. En verder is het een kwestie van oefenen, omdat het zo veel handelingen achter elkaar zijn.
Tenslotte: dit werkt alleen maar bij kinderen van drie maanden of jonger. Daarna zijn al die elementaire reflexen verdwenen en gaat een kind zelf van alles leren.
Als dit zo goed werkt, waarom doet heel Nederland het dan nog niet?
Hier in de Gooi- en Vechtstreek zijn we al zo ver dat we de kinderen bij wie de consultatiebureaurichtlijn voor huilbabys niet werkt, op deze manier helpen. De vriendinnen die mee waren naar Boston werken in Hardenberg en in Woerden en passen het in hun praktijk toe. Hier in de buurt houd ik voorlichtingspresentaties voor huisartsen. Ouders zeggen altijd: Had ik dat maar geweten, dan was mij veel ellende bespaard gebleven. Dus:
spread the word
.
Zien hoe de methode van Harvey Kaap werkt? Zoek in YouTube op
The happiest baby on the block
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 17 januari 2011 @ 14:30:26 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91462590
Er heeft een hele tijd terug ook zoiets in het babietjes topic gestaan en ik ben dat heel hard shhhhh en goed stevig vasthouden toen gaan proberen en het werkte bij Oscar iig wel ook heel goed, hij werd er heel snel rustig van.
En van de week heb ik mezelf ook nog bijna hyperventilatie staan Shhhh-en toen hij moeite had met gaan slapen. Hij in zijn bedje, ik stevig (zonder hem plat te drukken uiteraard) mijn hand op zijn rugje en maar heel hard Shhhhh en idd werd hij uiteindelijk wel rustig. :Y
pi_91462701
:D misschien dan toch beter de stofzuiger aanzetten :P
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 14:33:02 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_91462746
Mooi, de droger op de kinderkamer dus :P
pi_91462780
tot ze 3 maanden zijn Mous -O-
  maandag 17 januari 2011 @ 14:33:45 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91462781
Op zich wel, ware het niet dat Oscar daar verliefd op is en ik hem dan wrsch helemaal niet meer in slaap had gekregen!
Laatst stortte hij zich als een ware dramaqueen op het ding toen ik het snoer in rolde en toen ik hem eenmaal in de gangkast had opgeborgen ging hij met zijn hoofd op zijn armpjes heel hard staan huilen bij de deur! :o :') O+
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 14:34:40 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_91462836
quote:
12s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:33 schreef snoopy het volgende:
tot ze 3 maanden zijn Mous -O-
daarna mag je ze er in proppen?
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 14:38:56 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_91463055
Dat filmpje op youtube :D Waten nemen we er voor om te demonstreren, een heerlijke slapend klein tevreden wurmpie O+

Ik had het wel leuk gevonden als ze een krijzerd in hadden gezet, om te zien of het echt werkt.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:45:47 #63
114177 Diaan73
pi_91463403
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:33 schreef Brighteyes het volgende:
Op zich wel, ware het niet dat Oscar daar verliefd op is en ik hem dan wrsch helemaal niet meer in slaap had gekregen!
Laatst stortte hij zich als een ware dramaqueen op het ding toen ik het snoer in rolde en toen ik hem eenmaal in de gangkast had opgeborgen ging hij met zijn hoofd op zijn armpjes heel hard staan huilen bij de deur! :o :') O+
:D zou Lennon kunnen zijn. Ik kan niet stofzuigen met hem erbij... dan wil hij ook.. en als we klaar zijn, huilen dat de stofzuiger weg moet.

Maar bijzonder verhaal en zeker de moete waard om te proberen indien nodig. Geldt natuurlijk niet meer peuters.. -O-
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 14:59:31 #64
7074 moussy
kuttekop
pi_91464090
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:45 schreef Diaan73 het volgende:

Maar bijzonder verhaal en zeker de moete waard om te proberen indien nodig. Geldt natuurlijk niet meer peuters.. -O-
jammer dat het bij 11jarige dramaqueens ook niet meer werkt -O-
pi_91464255
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:59 schreef moussy het volgende:

[..]

misschien moet je het eens proberen :D
inbakeren, schuin onder je arm en SSSSSHH roepen

kijken wat ze doet :+

en doe me een lol, maak er wel een filmpje van dan :
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 15:05:58 #66
7074 moussy
kuttekop
pi_91464429
Ik denk dat ze me opvreet :D

Vanavond proberen, als P. thuis is, alleen kan ik dat lange ding niet aan volgens mij :P
  maandag 17 januari 2011 @ 15:06:19 #67
114177 Diaan73
pi_91464450
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:59 schreef moussy het volgende:

[..]

:D

Kunnen we niet zelf iets ontwikkelen... ik heb ook nog bijna 9-jarige dramaking. 8)7
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 15:07:12 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_91464493
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:06 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

:D

Kunnen we niet zelf iets ontwikkelen... ik heb ook nog bijna 9-jarige dramaking. 8)7
het enige wat tot nu toe heeft gewerkt is toegeven.. volgens P.

:')
  maandag 17 januari 2011 @ 15:13:18 #69
114177 Diaan73
pi_91464798
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:07 schreef moussy het volgende:

[..]

het enige wat tot nu toe heeft gewerkt is toegeven.. volgens P.

:')
-O- En dat is niet echt de bedoeling. :N
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 15:20:08 #70
5428 crew  miss_sly
pi_91465119
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:02 schreef huuphuup het volgende:

[..]

misschien moet je het eens proberen :D
inbakeren, schuin onder je arm en SSSSSHH roepen

kijken wat ze doet :+

en doe me een lol, maak er wel een filmpje van dan :
_O-

Ik kende het, heb het wel eens bij Oprah of Dr Phil gezien :D En met echte huilende baby's! Ik vond het alleen wat eng, dat schudden enzo. En ik had het niet nodig, dat scheelt ook :P
pi_91465555
Als je hard genoeg schudt houden ze ook op met huilen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 januari 2011 @ 15:28:36 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91465560
Roy werd rustig door hem in de keuken onder de afzuigkap neer te zetten, bij m'n pa werd hij in de buurt van de droger gezet en ook daar werd hij rustig en ging hij braaf slapen.

De stofzuiger werkte ook wel om hem rustiger te laten worden maar niet om in te slapen.

Meiden waar doen we verstandig aan een vakantie naar Italie regelen, of toch wat dichter bij huis en naar de ardennen gaan?
Zitten al een paar dagen in dubio, voor de kerst hadden we al eens laten vallen dat Italie wel een mooie en leuke bestemming zou zijn voor de zomervakantie.
Maar nu twijfelen we omwille Roy en niet eerder dan in mei weten hoe hij hieruit gekomen is.
Lastig dus ivm boeken
pi_91465815
Brings back memories....
Wij hebben die techniek destijds geleerd van een kinderarts toen Lars zo ontzettend veel en hard huilde. Toen zij het voor het eerste toepastte op Lars had ik echt zoiets van: "gek! je laat hem vallen man!"
Maar.....Het werkte wel! De afzuigkap ook trouwens. ging ik eten voorbereiden, Lars erbij in de wipstoel op het aanrecht en de afzuigkap op volle toeren. Dat waren nog eens tijden :{

Gezelschapsspellen, leuk! Kolonisten doen wij ook regelmatig. Erg leuk!
Wij spelen het met 2 uitbreidingen door elkaar, steden en ridders en kooplieden en barbaren.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_91465823
Ik zou niet boeken bar...
  maandag 17 januari 2011 @ 15:38:58 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91466092
Nee, ik ook niet.
Italie loopt niet weg, dat kan volgend jaar ook nog. Zou zonde zijn als je moet annuleren of als je heel nerveus zou zijn tijdens je vakantie.
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 15:43:56 #76
5428 crew  miss_sly
pi_91466320
En afhankelijkv an in welke periode dat je wil gaan, kun je ook op laat nog boeken, als alles goed blijkt. Dat zal in de bouwvak/scholvakantiie wat moeilijker zijn.
pi_91466519
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou niet boeken bar...
dat dus en wat BE ook zegt!
  maandag 17 januari 2011 @ 15:50:41 #78
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91466699
Ben blij dat jullie datgene zeggen waar ik aan dacht.
Last minute kan altijd nog, eerst maar eens zien hoe het met Roy gaat zijn.
pi_91474785
Ik zou het ook niet doen Bar... wat BE zegt!

Twinkly, succes! *O*

Spelletjes O+
Ik wil trouwens even iedereen het Ik Hou Van Holland spel afraden. Wat een stom spel zeg. Er zitten zo weinig vragenkaartjes in dat je na één keer spelen al alle vragen hebt gehad. En veel vragen zijn stom. Er zit een cd bij met liedjes die je moet raden (maar er is iets fout gegaan in de productie, dus de nummers op de kaartjes komen niet overeen met de cd, en dan hebben ze een rekenmethode bedacht waardoor het wel zou moeten lukken maar degene die dat bedacht heeft kan écht niet rekenen), en ze hadden volgens mij geen geld voor de licenties van leuke liedjes, want er staan alleen maar smartlappen uit de jaren '70 op die niemand in ons gezelschap kende. :')
Echt, zonde van het geld.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 17 januari 2011 @ 18:46:51 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91475277
Mijn man heeft laatst dit gekocht. En dat hebben met oud en nieuw met de vriendengroep gespeeld.
Grappig om te zien hoe goed/slecht je elkaar kent.
Het lijkt heel erg op ranking the stars
Bepaalde dingen op volgorde zetten (a tm e ) bijv politieke voorkeur
En dat moet je dan invullen voor de 'hoofdspeler'
En die vult het ookvoor zichzelf in.
En als je dezelfde antwoorden in de goede volgorde hebt staan, krijg je punten.

maandag 17 januari 2011 @ 19:38:05 #81
114177 Diaan73
pi_91478629
quote:
Op maandag 17 januari 2011 18:46 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft laatst dit gekocht. En dat hebben met oud en nieuw met de vriendengroep gespeeld.
Grappig om te zien hoe goed/slecht je elkaar kent.
Het lijkt heel erg op ranking the stars
Bepaalde dingen op volgorde zetten (a tm e ) bijv politieke voorkeur
En dat moet je dan invullen voor de 'hoofdspeler'
En die vult het ookvoor zichzelf in.
En als je dezelfde antwoorden in de goede volgorde hebt staan, krijg je punten.

[ afbeelding ]
Ow, dat klinkt erg leuk... :Y
Make love, not war ☮
pi_91478941
Klinkt inderdaad leuk zeg!
  maandag 17 januari 2011 @ 19:49:09 #83
114177 Diaan73
pi_91479504
Wat leuks voor de kinderen op iPad of iPhone: http://nl.appevent.com/01/17/vandaag-gratis-ikidz-pro-iphoneipad/ alleen vandaag gratis...
Make love, not war ☮
pi_91480979
Wat suf, dat ik hou van holland spel....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_91482601
Amaranta, dat klinkt ook als een leuk spel!
  maandag 17 januari 2011 @ 20:29:30 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91482691
Het is ook erg leuk.
Ik kende sommige vrienden beter dan mijn eigen man.
Maarja, het verschilt welke vraag je hebt.
En als je bijv je 1e en 2de antwoord net andersom hebt, dan laat je al veel punten liggen.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:59:59 #87
95408 Incantrix
pi_91484987
Oh, spelletjes O+ Wij hadden nog wel eens spelletjesavonden met vrienden, maarja.. Toen kregen we allemaal kindjes enzo :P Maar ik heb mijn lief wel mijn huis ingelokt toen we nog niks hadden op zo'n spelletjesavond: "Ja hoor, ik wil wel graan ruilen tegen erts.. Maar dan moet je vandeweek wel mijn fietsband komen plakken" :D It worked :D Hij ging pas om 2 uur naar huis..

Ricochet Robot vind ik ook echt superleuk, het is alleen niet leuk dat in mijn eentje met lief te spelen, hij heeft een veel beter ruimtelijk inzicht.. Maar dat is denk ik mijn favoriete spel :)
3!
pi_91493698
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:34 schreef innepin het volgende:
Ik zou het ook niet doen Bar... wat BE zegt!

Spelletjes O+
Ik wil trouwens even iedereen het Ik Hou Van Holland spel afraden.
Echt, zonde van het geld.
Inderdaad! Het is echt een stom spel met allerlei liedjes waarvan wij nog nooit gehoord hadden en stomme vragen.

Aanrader : top 2000 spel, ook een muziekspel maar dan wel met erg leuke vragen en muziekfragmenten!
Ik heb het nou al 3x kort achter elkaar gedaan en het blijft leuk

Die van Amaranta ga ik onthouden, klinkt erg leuk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91495864
Lego Creationary is ook leuk :) Alleen jammer dat je met minimaal 3 spelers moet zijn.

Carcassonne spelen we ook graag, met familie. Wij houden van pesten. Zij niet. >:)
pi_91502330
Hmmmm, dat spel ziet er leuk uit :D
Even onthouden! Maar wat is nu de titel? :D Ik ie 3 opties op de doos ;)

Ik ben echt nog niet wakker geloof ik :? Heel diep geslapen ook vannacht...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:38:54 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91502363
:O Oscar was aan het donderjagen. -O-
Ik heb dus maar 4 uurtjes slaap gehad. :')
En ik dacht toen ik wakker werd dat het er 5 waren en dat we ons dus al wat verslapen hadden, snel mijn bed uit, heb ik gisterenavond blijkbaar mijn wekker 1 uur vooruit gezet.
Dus gewoon onze normale tijd eruit. -O- :') Jammer wel. :+
pi_91502386
Misschien stond je wekker al vooruit en heb je dus wel 5 gehad? ;)
Wel balen trouwens... Ergens rond die 4 uur ligt zo'n grens dat je niet meer lekker kan functioneren overdag..
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:45:19 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91502457
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:40 schreef freecell het volgende:
Misschien stond je wekker al vooruit en heb je dus wel 5 gehad? ;)
Wel balen trouwens... Ergens rond die 4 uur ligt zo'n grens dat je niet meer lekker kan functioneren overdag..
Nee, want de tijd voor ik ging slapen was de tijd van de tv-ontvanger, die staat dus wel goed. Jammer, wel slim gedacht van je! :Y :D
Maar nee, ik zie het nog voor me staan, om 02.23 heb ik hem terug in zijn bedje gelegd. :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:06:16 #94
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91502802
Ow BE dat is echt niet grappig.

Ik heb niet zoveel met bord- en kaartspelletjes. Ik krijg meestal ruzie met J. Het lijkt wel alsof we er allebei het geduld niet voor hebben. Ik moet me er ook echt toe zetten om met Anna een spelletje te doen, meestal laat ik dat aan opa en oma...
Het enige dat ik echt leuk vind is Triviant, maar dat is volgens mij al weer zoooo last season.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_91502966
Wij vinden spelletjes geweldig, ook samen.
Soms, héél soms, zijn we zelfs te betrappen op scrabble ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:20:20 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91503054
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:06 schreef Memmel het volgende:

Ik heb niet zoveel met bord- en kaartspelletjes. Ik krijg meestal ruzie met J. Het lijkt wel alsof we er allebei het geduld niet voor hebben. Ik moet me er ook echt toe zetten om met Anna een spelletje te doen, meestal laat ik dat aan opa en oma...
Het enige dat ik echt leuk vind is Triviant, maar dat is volgens mij al weer zoooo last season.
Dan ben ik ook soooo last season, ik hou er van, heb geloof ik iets van 4 versies :+ jaren 80 trivia, triviant met DVD, de gewone en Lord of the rings trivia :+
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 09:29:51 #97
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91503237
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:38 schreef moussy het volgende:
Dat filmpje op youtube :D Waten nemen we er voor om te demonstreren, een heerlijke slapend klein tevreden wurmpie O+

Ik had het wel leuk gevonden als ze een krijzerd in hadden gezet, om te zien of het echt werkt.
Het wurmpie deed bij alles wat de dokter demonstreerde zijn oogjes open :D
ik zou het bij dragen in een draagdoek, zingen en voeden houden
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:38:24 #98
114177 Diaan73
pi_91503389
Triviant is leuk, alleen al heel lang niet meer gedaan.

Enne tijd voor taart:

Ik ben vandaag 12,5 in dienst en werd vanmorgen door mn collega's verrast met slingers, bos bloemen en twee stukken (lievelings) chocolade. O+ En bij mn salaris krijg ik deze maand een extraatje. *O*
Make love, not war ☮
pi_91503542
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:06 schreef Memmel het volgende:

Oeh, avondje trivianten met de dames? En een fles wijn, onder invloed ben ik nog genialer dan normaal :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:44:02 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91503560
Diaan proficiat *O*
pi_91503575
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Het wurmpie deed bij alles wat de dokter demonstreerde zijn oogjes open :D
ik zou het bij dragen in een draagdoek, zingen en voeden houden
Als Leyla echt huilt moet ik haar niet in een doek opknopen... Dat vindt ze echt vreselijk ontof. Stevig vasthouden en wiegen werkt hier beter.
pi_91503615
Diaan, gefeliciteerd!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:06:04 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91504082
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oeh, avondje trivianten met de dames? En een fles wijn, onder invloed ben ik nog genialer dan normaal :D
Oh, dat lijkt me leuk! *O*
*voor!
pi_91504127
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt me leuk! *O*
*voor!
ook voor!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91504133
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 09:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik ben voor!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:14:22 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91504293
Ja ik ben ook voor. }:| ;( Is mijn lievelings Triviant. :+
pi_91504309
Ook voor!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:18:20 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91504390
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Je mag blijven slapen! :Y O+
pi_91504637
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Dan kom je toch gewoon? Kun je mooi bij mij baby komen knuffelen :D als het datum-technisch en beval-technisch handig uitkomt that is :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:28:06 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91504666
Nou! zet mij op die lijst dan! *O*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:30:16 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91504744
Oh ja, we kunnen natuurlijk ook gewoon een middag doen. Wijn kan ook na 3 uur toch? :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:32:21 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91504816
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, we kunnen natuurlijk ook gewoon een middag doen. Wijn kan ook na 3 uur toch? :')
Nou ja, als champagneontbijt kan, kan er meer. :+ ergens in de wereld is het 5 uur toch?
pi_91504894
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Desnoods doe je baco, dan ziet niemand dat er alcohol in zit...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:39:52 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91505025
Oh, daarom drink ik wijn uit limonadeglazen :+ Mijn moeder noemt het al de alcoholistenglaasjes. Was ooit heel hip. :')

hmmz, kan geen plaatje vinden.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:40:56 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91505063
ah, die van die stevige 'camping'-glaasjes? die gebruik ik ook altijd hoor. >:O

of bedoel je niet zoiets als deze? picardie glazen blijken ze te heten, zie ik nu.
in de haak.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:42:31 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91505105
Jaaaaa van die picardi-glaasjes toch? Is heel hip. Grote voor water, kleine voor da boozzz.

Kom ook buuvje, kom ook!

Als ik heb gedronken gaan met name de muziekvragen een stuk beter.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:46:21 #117
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91505238
Ja, Picardieglazen :o :D Maar ben nu toch maar weer over op glas-op-voet. Mijn grote volgeling was nu ineens overgestapt (heb ze al jaren, dacht dat ze eindelijk iets níet nadeed jammer maar helaas).

Buiten het feit dat ik bang was dat mijn kind dacht dat er cassis in zou zitten en een ferme slok zou nemen. ;(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:48:53 #118
114177 Diaan73
pi_91505327
Leuk idee... :Y Ik wil ook wel op de lijst...
Make love, not war ☮
pi_91505565
Diaan gefeliciteerd!

Weet iemand of je ontstoken tenen in biotex groen of blauw moet weken? Of zal dat geen hol uitmaken? Was toch bij de dokter met K en T, gelijk laten checken. Maar vergeten te vragen.
pi_91505599
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan gefeliciteerd!

Weet iemand of je ontstoken tenen in biotex groen of blauw moet weken? Of zal dat geen hol uitmaken? Was toch bij de dokter met K en T, gelijk laten checken. Maar vergeten te vragen.
Groen, want in blauwe biotex zit iets om je was wit te maken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:56:19 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91505613
Krijg je dan wel lekker witte tenen van.
Gewoon driehoek Soda kan ook.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:57:53 #122
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91505666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan gefeliciteerd!

groene biotex, want daar zitten van die enzymendingen in ofzo. Of geen witmakers. iig groene. :P
pi_91505732
Tuurlijk, net degene die ik niet heb. Had ik al gedacht. :D Soda is ook ineens foetsie. Tnx
Er hangt er nu een klein jongetje over me heen mee te kijken en te :W
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:02:32 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91505818
maar ontstoken tenen? klinkt niet fijn. beterschap ermee!
in de haak.
pi_91505847
Groen inderdaad, maar wij gebruiken liever soda.
pi_91505853
Stom he, 1 door nagel te die inscheurde en de grote teen vond het leuk om ineens een bult te krijgen aan de zijkant. Loopt irritant.

@tico werking ongeveer hetzelfde zeker?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:06:14 #127
114177 Diaan73
pi_91505942
Ingrid, dat klinkt niet lekker. Beterschap!
Make love, not war ☮
pi_91505993
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Stom he, 1 door nagel te die inscheurde en de grote teen vond het leuk om ineens een bult te krijgen aan de zijkant. Loopt irritant.

@tico werking ongeveer hetzelfde zeker?
Ja maakt schoon..
pi_91506008
Oh en mijn man is heel erg van als er pus bij komt kijken dat hij het zelf open maakt met een mesje.. GADVER!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:08:18 #130
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91506017
oei Bah Ingrid... :o beterschap er maar mee.
pi_91506866
Auw @teen

Van dat snijden ben ik trouwens ook :@ Altijd leuk :@
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:36:04 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_91507034
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:08 schreef Ticootje het volgende:
Oh en mijn man is heel erg van als er pus bij komt kijken dat hij het zelf open maakt met een mesje.. GADVER!
die van mij gaat zitten peuren met een passerpunt }:|
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:39:43 #133
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91507173
Triviant *O* Picardiglaasjes *O* Wijn *O* De kassajuf van de Kruidvat achter de kassa vandaan trekken om 9 uur `s ochtends *O* :@

Ik was niet op m`n best vanmorgen, zeg maar :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:40:26 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91507204
oops. wat had ze gedaan? :o
in de haak.
pi_91507205
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Triviant *O* Picardiglaasjes *O* Wijn *O* De kassajuf van de Kruidvat achter de kassa vandaan trekken om 9 uur `s ochtends *O* :@

Ik was niet op m`n best vanmorgen, zeg maar :')
Wat dan? :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:40:50 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91507225
oh! do tell! c_/
pi_91507235
Whaha TF _O-
Ben benieuwd naar de rest van het verhaal :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:47:25 #138
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91507487
Kom je daar..hele winkel is verlaten. Niemand van het personeel zichtbaar. Ben een kwartier binnen, heb 2 dingen gepakt en ga naar de kassa. Deur van het magazijn gaat open en er komt iemand naar buiten. Met een jas aan. Blaft een 'mijn collega komt zo hoor' naar me.
-Niks-....
Er staat een bel daar geef ik maar eens een paar lellen op...nog niks..
Komt er iemand eindelijk het magazijn uit, sleurt een kar spullen achter zich aan..loopt op haar dooie akkertje naar die kassa toe en gaat dan staan zeuren dat ik nog een extra artikel moet nemen omdat het 3 halen 2 betalen is.
Ik zeg dat er staat aangegevevn dat et 33 procent korting is, maar nee hoor..ik moet er nog iets bijnemen anders geldt het niet.
Toen kwam de stoom uit m`n oren :(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:59:19 #139
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91507977
:D :*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:05:46 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91508262
Volgens mij hadden zij daar hun dag niet. WAt is dat toch met het personeelsbeleid van kruidvat? hier ook echt de allerhorkerigste onnozele dombo's aller tijden. }:|
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:42:00 #141
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91509642
Nou echt he..alsof je hun tijd compleet komt verdoen door iets te kopen. Ga hodfr een echt vak leren :r
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:44:59 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91509766
écht hè. en een air! sinds mijn kinders uit de luiers zijn kom ik er bijna niet meer. bespaar me de ergernis. :P
Misschien als ik eens écht stinkend chagerijnig ben. :9

Maar ben je het nu helemaal kwijt?
pi_91509830
Hier is de trekpleister zo :+

Sta je *taptaptaphaasthaast* te wachten voor de kassa. Gaat de kassamiep een gesprek beginnen met die van de andere kassamiep over mascara :?
En daar mag je dan lekker op wachten :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:47:40 #144
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91509881
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:44 schreef debuurvrouw het volgende:
écht hè. en een air! sinds mijn kinders uit de luiers zijn kom ik er bijna niet meer. bespaar me de ergernis. :P
Misschien als ik eens écht stinkend chagerijnig ben. :9

Maar ben je het nu helemaal kwijt?
Nou ik zou het best nog wel een keer over willen doen, met alle dingen die ik nu heb verzonnen om te zeggen :P
Maar het is goed, ik heb haar gezegd dat ze in die troep kon stikken terwijl ze haar sleeploopje deed. Dat was wel wraak genoeg :P
pi_91510002
Haha TF _O- Lekker begin van de dag zo!

Triviant, ik hou d'r van! O+ Alleen ben ik de enige in de familie hier. En ben ik volgens de overige mensen te betweterig. Ofzo. Of eigenlijk weet ik gewoon meer dan zij en kan ik dat niet goed verbergen :7
pi_91510168
Ik had een goed poepbegin van de dag... Ik had Jen echt nog geen 5 minuten ervoor op de wc gezet... En toen stond ze opeens in haar poephoekje... Dus ik nog wat sta je daar nou in hoekje moet je poepen of heb je al gepoept? Toen kwam er een zielige ja, want dr kittybroek was nu vies... Morgen weer een kans met de kittybroek, hij kon meteen de was in.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:00:32 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91510418
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Nou ik zou het best nog wel een keer over willen doen, met alle dingen die ik nu heb verzonnen om te zeggen :P
Maar het is goed, ik heb haar gezegd dat ze in die troep kon stikken terwijl ze haar sleeploopje deed. Dat was wel wraak genoeg :P
Whahaha! :D :o :D
pi_91510523
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:46 schreef freecell het volgende:
Hier is de trekpleister zo :+

Sta je *taptaptaphaasthaast* te wachten voor de kassa. Gaat de kassamiep een gesprek beginnen met die van de andere kassamiep over mascara :?
En daar mag je dan lekker op wachten :')
oh daar ben ik echt een kuttekop in :@
Ik wil best op mn beurt wachten en ik heb ook zelden haast enzo en áls ik haast heb dan is dat mijn probleem, maar je weekend met elkaar bespreken doe je maar lekker in je pauze ofzo. Als ik iets onbeschoft naar een klant toe vind dan is het dat wel. Zo volledig langs me heen kijken en alleen het bedrag noemen enzo :r

En dan die Sire-spotjes over mensen die bellend aan de kassa staan en daarmee ongemerkt asociaal zijn... jaja, t kassapersoneel is anders vaak niet veel beter.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91510653
Kassapersoneel is ook vaak van dat onder-de-puisten-zittende-ongeinteresseerde-pubers.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:08:40 #150
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91510719
pi_91511432
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik had een goed poepbegin van de dag... Ik had Jen echt nog geen 5 minuten ervoor op de wc gezet... En toen stond ze opeens in haar poephoekje... Dus ik nog wat sta je daar nou in hoekje moet je poepen of heb je al gepoept? Toen kwam er een zielige ja, want dr kittybroek was nu vies... Morgen weer een kans met de kittybroek, hij kon meteen de was in.
Een poephoekje? :?
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 13:30:11 #152
43556 miss_dynastie
pi_91511488
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:06 schreef Ticootje het volgende:
Kassapersoneel is ook vaak van dat onder-de-puisten-zittende-ongeinteresseerde-pubers.
Hier ook vaak van die levensmoeie herintreders :X
En ik ben heus niet altijd even vrolijk in de winter, maar een beetje fatsoenlijk kan best, denk ik dan :Y)
pi_91511532
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:28 schreef innepin het volgende:

[..]

Een poephoekje? :?
Ja een hoekje waar ze altijd gaat staan als ze moet poepen... Vaak een eerste teken dat een kindje zindelijk gaat worden, ze voelen het aankomen en lopen dan naar hun vaste plekje daarvoor...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00:18 #154
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91512880
potje in het hoekje? zou dat helpen?

Ik mag niet van de zijde wijken van mijn zieke zoon :') nou is hij ook wel goed ziek maar ik denk, hij slaapt even een uurtje, ga ik even naar de voorstelling van zijn grote broer kijken. Die voeren een toneelstuk op in het frans. De drie biggetjes :P en hij is het derde biggetje. Vindt ie leuk. :N Maar er viel een stroom frans uit het kind vanochtend! schrok er van. :o cést un maison brique méchant loup! muh.

Ik kon het redelijk verstaan (zit je met je twee jaar mavo-frans ;( ) maar jeutje zeg! Jammer dus, ik rasp appel voor de zieke man patient
pi_91513503
Nee ik heb geen potje.
pi_91525016
*plof* HOIII :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:07:41 #157
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91525281
Helloooouuuwwwww!
pi_91526950
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:03 schreef huuphuup het volgende:

En dan die Sire-spotjes over mensen die bellend aan de kassa staan en daarmee ongemerkt asociaal zijn... jaja, t kassapersoneel is anders vaak niet veel beter.
Hear hear!

Echt, vanmiddag hier ook weer in de plus...
cassiere: "wilt u zegels?"(met de kop weggedraaid)
ikke:" nee dank u"
cassiere:" dat is dan xx euro " (met de kop weggedraaid)
Ik geef geld... "alstublieft" :)
Cassiere pakt geld aan, pakt daarna wisselgeld en met dat ze me dat geeft gaat ze in gesprek met een collega.
Ikke: "en bedankt he! }:|
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_91527149
En, hoe ist nu met zieke zoon buuf?
En ging het biggetje goed op school met het toneelstuk?

Ik moet zo chinees bestellen, en ik heb een blaar in m'n mond ;( , dan glijd bami wel lekker weg toch? :P
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:41:31 #160
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91530008
*ploft naast Vicky neer*

Hoe was je chinees buuf?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:06:42 #161
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_91531447
Goedenavond allen :W

Iemand een tip waar ik voor een leuk prijsje goede foto op canvassen kan bestellen?
pi_91532097
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:06 schreef mikoxx het volgende:

Iemand een tip waar ik voor een leuk prijsje goede foto op canvassen kan bestellen?
ik ben zeer groot fan van Canvassite. Digidoek vind ik minder prettig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91533355
Mikoxx, ik heb ze altijd van canvasenco, goede kwaliteit en snelle, nette levering.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91536756
Nee he...ik had gisteren nog wel snel wat besteld bij Wehkamp voor het sollicitatiegesprek morgenochtend, maar dat past niet }:| Nu ga ik dus in spijkerbroek terwijl het wel een werkplek is waar je netjes gekleed hoort te zijn -O-
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91536852
Twinkly, geen rokje in de kast hangen? Of een netter jasje? Blouse er bij, dan ben je ook netjes!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:41:31 #166
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_91536883
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:06 schreef mikoxx het volgende:

Ik bestel bij Herinneringenoplinnen.nl :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_91537104
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Twinkly, geen rokje in de kast hangen? Of een netter jasje? Blouse er bij, dan ben je ook netjes!
Nee, rokje past niet meer, jasje heb ik niet en een blouse had ik besteld maar het is een model dat in de broek gedragen moet worden en dat staat echt niet bij mij omdat ik geen heupen heb (ik lijk net een man dan: helemaal recht)
Ik heb een nette donker blauwe en lichtbruine broek, maar die passen nergens bij :(
pi_91537304
ehhh
en hoe laat is het gesprek? Geen kans meer om nog even snel de stad in te schieten?
Heb je ook geen spijkerjasje? Lastig hoor! Van de andere kant, ze moeten je op je inhoud beoordelen niet op je uiterlijk.
pi_91537328
Heb je geen grote riem? Of je vriend? Dat je een afleidaccent op je heupen legt? Of bv een ketting ofzo? Zodat een aandacht weg is van je geen-heupen?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:49:04 #170
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91537414
Als je je vriend om je heupen legt is er gegarandeerd niemand die het opvalt dat je geen heupen hebt :P
pi_91537464
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:47 schreef oeke het volgende:
Heb je geen grote riem? Of je vriend? Dat je een afleidaccent op je heupen legt? Of bv een ketting ofzo? Zodat een aandacht weg is van je geen-heupen?
Ik heb al een riem geprobeerd, maar dat was een strakke en dat stond ook niet. De hele brede wijde riem die ik heb staat er denk ik niet bij.
pi_91537478
Twinkly waar woon je en welke maat heb je??
pi_91537489
Oh jee, en morgenaochtend al. Geen vriendinnen in de buurt waar je wat van zou kunnen lenen?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:50:11 #174
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_91537490
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als je je vriend om je heupen legt is er gegarandeerd niemand die het opvalt dat je geen heupen hebt :P
:D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_91537498
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dan zien ze ook niet dat ik een spijkerbroek aan heb :P
pi_91537536
Haha! :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:51:09 #177
14746 k_i_m
pi_91537567
Als ik mijn vriend om mijn heupen leg kan ik niet meer door de deur _O-.
In my life
Why do I smile
pi_91537584
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Twinkly waar woon je en welke maat heb je??
Wageningen en broeken grote 34/ kleine 36, bovenkleding 36
pi_91537587
He ja, je vriend om je middel. Ik zie het mezelf niet doen, niet te tillen.
Lastig hoor, 't wordt tijd om te winkelen denk ik.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:51:36 #180
14746 k_i_m
pi_91537601
En ook niet meer van mijn plek, gok ik :').
In my life
Why do I smile
pi_91537610
Ik vraag me af of mijn vriend om mijn heupen past. :D
pi_91537669
Oeke, mijn man pas niet om mijn heupen, daar is ie niet lenig genoeg voor
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:53:08 #183
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91537723
Mijn man kan 2x om mijn heupen. En dat is helaas niet omdat mijn heupen zo klein zijn :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:53:43 #184
14746 k_i_m
pi_91537760
Ik heb ineens allemaal bijzondere mental images :').
In my life
Why do I smile
pi_91537822
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:53 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn man kan 2x om mijn heupen. En dat is helaas niet omdat mijn heupen zo klein zijn :P
Die is lang :D

deze blouse is het, qua kleur past hij wel bij de donker blauwe en lichtbruine broeken...
pi_91537833
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 21:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wageningen en broeken grote 34/ kleine 36, bovenkleding 36
Jammer das dik een uur rijden. Anders had ik wat uit de kast van cil voor je kunnen plukken.
pi_91537880
Twinkly, doe es aan met de broek en laat eens zien. Wie weet valt het wel mee joh.
pi_91537919
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jammer das dik een uur rijden. Anders had ik wat uit de kast van cil voor je kunnen plukken.
:*
pi_91538007
In feite heb je dus alleen een blazer/jasje/vestje nodig.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:56:58 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91538016
Heb je niet een bolerootje ofzo wat als tailleaangeef kan dienen? Euh, een jasje, een vest?

En anders gewoon netjes maar tailleloos zou ik denken. :P

En man om heupen. euh. -O- kweenie, spagaatachtig voor hem benkbang. :+
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:57:51 #191
14746 k_i_m
pi_91538089
Een getailleerde blouse hoeft toch helega niet in je broek? Kan prima los hoor :).
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:58:19 #192
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91538132
Ik wilde net zeggen..die blouse hoeft toch niet ín je broek? zou mijn keuze niet zijn iig :)
pi_91538208
Foto dus!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:59:31 #194
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91538239
Zou ik ook niet doen nee. Maar misschien dat ie te lang is dan? ik heb teckelbouw dus ken dat probleem niet zo, maar dan kan ik me voorstellen dat je het in je broek wil dragen, die bloes.

En dan los, met riem voor het accent.
pi_91538256
nou ja, dat dus.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:01:16 #196
14746 k_i_m
pi_91538379
Teckelbouw. Daar ga ik even overna denken! :7.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:02:01 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91538442
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:01 schreef k_i_m het volgende:
Teckelbouw. Daar ga ik even overna denken! :7.
Laaaaaaaaaaaaaaange rug, korte pootjes. ;(
pi_91538532
Ja, hij is heel lang!
Foto komt zo
pi_91538539
O, is dat teckelbouw. Dan heeft Driekus ook teckelbouw. Net als zijn papa.
Ik ben van de lange benen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:04:12 #200
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91538584
Teckelbouw _O-
Dat is mij helaas onbekend.
Ik ben een appel op pootjes. Varkenspootjes welteverstaan :'(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:04:13 #201
14746 k_i_m
pi_91538585
Achso! Dat is een stuk minder spannend dan ik zelf fantaseerde :D.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:04:55 #202
14746 k_i_m
pi_91538623
Maar daar heb ik wel vaker last van :'(.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:05:26 #203
14746 k_i_m
pi_91538662
Ik ben een peer op pootjes ;(.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:05:41 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91538679
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:04 schreef k_i_m het volgende:
Maar daar heb ik wel vaker last van :'(.
M'a'ar: je hebt wel lol in je eentje ^O^ alhoewel, qua beharing... :7 <- ik de teckel hè :o
pi_91538695
Figuur? Dat is een tijdje geleden dat ik dat had.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:06:19 #206
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91538725
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Ticootje het volgende:
Jij mag niet praten met je slanke taille en je dikke tetten :'(
pi_91538738
o, dan ben ik normale doen een appel op stelten. Of meer een rechthoek op stelten. Als in: ik heb geen taille en wel brede schouders.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:07:15 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91538774
ja, kiwi op pootjes, check. :'(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:07:20 #209
14746 k_i_m
pi_91538779
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

M'a'ar: je hebt wel lol in je eentje ^O^ alhoewel, qua beharing... :7
Vanmiddag maakte mijn chef me aan het lachen toen ik net de laatste slokken uit mijn blikje cola dronk. Zo met achterover geknikt hoofd in de nek enzo. Ik was net een cola fontein, geen idee dat ik nog zo'n bereik zou hebben ;(.
In my life
Why do I smile
pi_91538830
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Ticootje het volgende:
anders ik wel ;(

En ben t verder wel eens met tf over jou :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:08:27 #211
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91538851
Ow Kim....komt het ooit nog goed tussen jou en je chef? :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:08:57 #212
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91538894
nou ja, lachen is goed? toch? :o al dan niet met colafontein
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:09:28 #213
14746 k_i_m
pi_91538930
Jawel, morgen flik ik hem hetzelfde als hij zijn blikje leegmaakt (wat ik dan speciaal voor hem gehaald heb O-). )
In my life
Why do I smile
pi_91538956
joh, zolang de cola niet uit je neus komt....
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:09:48 #215
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91538960
beter een colafontein dan dat het door je neus komt. rrrrillll
pi_91538982
Oh en mag ik mn vent achter het behang plakken?? Ik ben in staat om de deur op de knip te doen zodat ie er lekker niet in kan en dan zeggen "oh vergeten". Pfffff
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:10:20 #217
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91538999
goed, ik geef het op. Ga morgen wel weer verder scannen. Nu slapen na een brakachtige nacht met ziek kind.

kweenie wat er aan de hand is, maar er draaien geen zichtbare processen en toch heb ik 100 % CPU gebruik :? loeien joh, die computer,
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:10:37 #218
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91539018
dames en mensen, er liggen een quest en een LINDA op mij te wachten. Ik ga een zak popcorn pakken en mijn nest in!
pi_91539039
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 22:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Jij mag niet praten met je slanke taille en je dikke tetten :'(
Correctieondergoed :(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:11:55 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91539122
oeh! deze maand is Fox de zender van de maand, en ik ben accuut verslaafd aan Tori en Dean inn love :') zij verbrande haar correctieondergoed nadat ze veel afgevallen was. _O-
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:12:15 #221
14746 k_i_m
pi_91539146
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef debuurvrouw het volgende:
goed, ik geef het op. Ga morgen wel weer verder scannen. Nu slapen na een brakachtige nacht met ziek kind.

kweenie wat er aan de hand is, maar er draaien geen zichtbare processen en toch heb ik 100 % CPU gebruik :? loeien joh, die computer,
Stof erin? Dattie te warm wordt?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:12:37 #222
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539165
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef debuurvrouw het volgende:

Mijn man zegt;

Je moet 'laat alle processen' laten zien, dan zzie je wel wat er draait. Als je windows7 of vista hebt zit linksonderin die knop.
Ylana
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:12:59 #223
14746 k_i_m
pi_91539184
Dag memmel!
In my life
Why do I smile
pi_91539215
buuf, doet mijn werkcomputer ook ineens. En echt bij sites dat ik denk :? en dan ook gewoon vastlopen...ik bedoel ed.nl is niet zo moeilijk, zeker als je brabantsdagblad.nl wel kan.
pi_91539236
Ik zeg herstarten.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:14:30 #226
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539295
Zeggen de pc-experts inmiddels allemaal wat anders :D
Ylana
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:15:48 #227
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91539378
Ik zeg zet dat ding uit en laat een ander het opknappen :P
pi_91539393
Ik had ook nog deze besteld trouwens, die staat leuk maar is niet echt sollicitatieachtig en past alleen bij een spijkerbroek.

Ik ben trouwens zooooo slecht in kleding uitzoeken en combineren ;(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:16:07 #229
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539398
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zeg zet dat ding uit en laat een ander het opknappen :P
Ik ook :7
Ylana
pi_91539402
Ik zeg ding het raam uit.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:16:49 #231
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91539449
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik zeg ding het raam uit.
Mijn buurvrouw offline maken, ben je gek ofzo? :o
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:17:07 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91539473
Nou, ik slaap er wel een nachtje over. :7 d'r zal wel wat inzitten ergens herken het alleen niet nu. Komt wel goed. }) bedankt voor de tips en truste!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:17:19 #233
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539492
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:16 schreef Twinkly het volgende:
Ik had ook nog deze besteld trouwens, die staat leuk maar is niet echt sollicitatieachtig en past alleen bij een spijkerbroek.
[ afbeelding ]

Ik ben trouwens zooooo slecht in kleding uitzoeken en combineren ;(
Leuk is die!!
Heb je niet een wit hempje/hogergesloten shirt voor eronder? En dan die nette blauwe broek?
Ylana
pi_91539504
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 22:12 schreef Saffier het volgende:

[..]

Mijn man zegt;

Je moet 'laat alle processen' laten zien, dan zzie je wel wat er draait. Als je windows7 of vista hebt zit linksonderin die knop.
Zegt mijn ICT-echtgrnoot ook.
Of dat je koeling het niet (goed) doet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91539524
Lekker gek..
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:18:15 #236
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91539563
ik neem het morgen allemaal even mee. Dank voor de tips O+
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:18:24 #237
14746 k_i_m
pi_91539576
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat zegt ik 8-).
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:18:57 #238
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539610
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn M.; als je ventilator zo hard gaat draaien, zitten we te lang op Fok! :')
Ylana
pi_91539686
Whahah

Oh kut.. Foon bijna leeg!! *kabeljacht geopend*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91539735
Twinkly, waarom niet die ja op een blauwe broek, prima toch.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:20:50 #241
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539736
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:20 schreef Vicky het volgende:
Whahah

Oh kut.. Foon bijna leeg!! *kabeljacht geopend*
Schiet eens op met dat kabeltje!
Ik wil naar bed.......
Ylana
pi_91539836
Ik ben weer ingeplugd!
Damn, ik moet echt een (goedwerkende) laptop!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:23:37 #243
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91539926
Te lang op Fok? Onmogelijk!

tenminste...

dinsdag 18 januari 2011 @ 22:23:51 #244
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539941
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef Vicky het volgende:
Ik ben weer ingeplugd!
Damn, ik moet echt een (goedwerkende) laptop!
Of zo'n Ipad!

HEt was weer fijn vanavond, ik ga sluiten :W
Ylana
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:24:40 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91539998
TF dat gaat over (te) vaak, niet over hoe lang ;)
Ylana
pi_91540008
Ipad is btje duur! Ik wil ook een ander en groter bed!

Truste piertje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:25:33 #247
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91540050
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:24 schreef Vicky het volgende:
Ipad is btje duur! Ik wil ook een ander en groter bed!

Truste piertje
:*
Ylana
pi_91540118
Gelukkig heb ik meerdere apparaten waarmee ik fok. Dan heb ik niet zulk hardnekkig bewijs dat mijn leven volkomen kansloos is.
pi_91540160
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 22:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Te lang op Fok? Onmogelijk!

tenminste...

[ afbeelding ]
_O- :o
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91540176
IPad is duurder dan m'n auto.
pi_91540212
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 22:26 schreef Ticootje het volgende:
Gelukkig heb ik meerdere apparaten waarmee ik fok. Dan heb ik niet zulk hardnekkig bewijs dat mijn leven volkomen kansloos is.
Me too :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:28:02 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91540228
Mijn man z`n jeep is nog altijd 100x duurder dan al mijn gadgets bij elkaar, dus ik mag nog ff :P
pi_91540293
Ga voor die chiwawa dan.
pi_91540364
Die heeft ze al gejat. Nieuwsbericht niet gezien?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91540393
Twinkly, ik vind die ook leuk. Waarom zou dat niet sollicitatiewaardig zijn. Casual en toch netjes.
pi_91540493
M'n kind ligt scheten te laten naast me! <3 Ze lijkt op dr vader.
pi_91540511
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 22:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Twinkly, ik vind die ook leuk. Waarom zou dat niet sollicitatiewaardig zijn. Casual en toch netjes.
Afhankelijk van de bedrijfssfeer.. Als het een formeel bedrijf is sta je toch voor aap in een spijkerbroek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91540671
Die outfit ga ik even testen, blauwe broek was ik zelf nooit opgekomen!

Dat roze blousje is gewoon te groot... kijk maar. Ik zie het nu pas want we hebben geen passpiegel :') die is stuk gegaan met verhuizen.

&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91540757
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

Afhankelijk van de bedrijfssfeer.. Als het een formeel bedrijf is sta je toch voor aap in een spijkerbroek.
Ja, klopt

Nou, ik dacht geen breisels, zoiets stond op Intermediair :P
pi_91540790
Waar istie te groot dan? Wat ik zo kan zien zit in netjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:37:15 #261
14746 k_i_m
pi_91540833
Ik ga voor de bovenste foto :Y.
In my life
Why do I smile
pi_91540898
Me too! Blouse eruit staat minder 'truttig'
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:38:52 #263
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91540942
Bovenste foto! En een ander kleur hemd :)
pi_91540959
Maar ik vind dit ook mooi. Zowel de bovenste als de ondeste versie.

Aan mij heb je ook niks.

Veel succes morgen. ^O^ Spannend zeg.

Ik ga de boel aflsuiten. :W
pi_91541115
Idd ander hempje.. Wit ofzo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91541175
:D Ik vind de onderste mooier, geeft je wat meer lijn. Maar de riem vind ik niet zo mooi.
Dus hier heb je niks aan. :')
pi_91541199
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bovenste foto! En een ander kleur hemd :)
owja, dat inderdaad ook nog :P
pi_91541215
inclusief vetrol die mooi uitkomt onder het lint :Y) :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:44:32 #269
14746 k_i_m
pi_91541294
Af! Niks meer aan doen! Dat wordt em! ^O^.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:45:16 #270
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91541331
Die onderste :Y de laatste nieuwste foto :Y

jajajajaja, nu ga ik echt naar bed :O
Ylana
pi_91541344
Oh dat vind ik ook leuk! Zou best kunnen toch?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:45:33 #272
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91541348
Met Kim eens ^O^
pi_91541349
*O*
Die broek past tenminste :P
pi_91541360
Hmmpff leuk die nieuwe mobiele versie maar hij laat lang niet alle pics
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:46:21 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91541399
prima zo twinkly! ^O^ en zet 'm op morgen he! :*
in de haak.
pi_91541426
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Met Kim eens ^O^
dat dus!

enne succes twinkly!
pi_91541434
Senksjoes allemaal!!!!! :*
Nu moet ik nog een bh zoeken die niet door het witte hemdje heen te zien is (dat is een stretch ding)
pi_91541525
Geen huidskleur bh?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91541570
Jawel, maar ik weet niet of ik die nog pas :P
pi_91541623
Oeh Twinks, Succes morgen! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91541734
Dat met dat vestje is leuk Twinks O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91541785
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:51 schreef huuphuup het volgende:
Dat met dat vestje is leuk Twinks O+
Ik vond het echt een huup-vestje met die stipjes :D
pi_91541903
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:52 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik vond het echt een huup-vestje met die stipjes :D
:D ik vind hem echt leuk O+
Staat je goed :Y

t zou mij niet staan geloof ik, die strik hangt dan net zo mn meest nadelige kant te benadrukken :') :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91541960
Haha, hier ook, boven of onder de vetrol! :Y)
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 22:56:24 #285
5428 crew  miss_sly
pi_91542034
twinkly, dat setje met vestje is goed! Succes vast morgen :*
pi_91542154
Ja, maar dat is bij mij toch ook zo! Zou ik de strik dan losser of juist strakker moeten doen zodat hij hoger komt :? Of ik ga gewoon direct zitten, dicht tegen de tafel aan :P
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 22:59:09 #287
5428 crew  miss_sly
pi_91542181
Heel bevallig een arm ervoor :P
pi_91542217
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:59 schreef miss_sly het volgende:
Heel bevallig een arm ervoor :P
Of een stapel papieren van alles wat ik natuurlijk al voorbereid heb :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:00:00 #289
14746 k_i_m
pi_91542224
Tas aan de arm 8-). Zo doen ze dat in Hollywood ook!
In my life
Why do I smile
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:00:28 #290
14746 k_i_m
pi_91542240
Ik doe het ook wel eens, maar ik dek er dan mijn kont mee af :o.
In my life
Why do I smile
pi_91542356
Jouw vetrolletje is schattig vergeleken met de mijne. :P
Nee hoor, ij valt me niet op, die rol, misschien wel door die strik, juist. Volgens mij zit hij goed. En tijdens dat gesprek zit je toch? Dat is ook weer anders.
Is het een leuke baan?
Spannend! En succes alvast! *O*
pi_91542496
Maar zonder strik is niet leuk toch?
Het is een baan als secretaresse/ management assistent
Ik moet ook maar eens naar bed gaan, ik moet om 6 uur op :o (gesprek om 9 uur).
pi_91542561
Nee, die strik is juist goed! Als bliksemafleider! O+
Oeh, vroeg op!
pi_91542652
geez wat is 9292ov traag :(

Bedankt allemaal en slaap lekker :*
pi_91543657
Twinkly heel veel succes morgenvroeg! En ik vind het een schitterend outfit :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 19 januari 2011 @ 06:36:54 #296
95408 Incantrix
pi_91549244
Succes zodadelijk, Twinks! Ik duim! :*
3!
  woensdag 19 januari 2011 @ 07:04:14 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91549321
Twinkly goeie outfit! Veel succes voor straks! *duimt*
pi_91549351
Succes Twinks!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91549366
Succes!
  woensdag 19 januari 2011 @ 07:16:57 #300
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_91549372
Twinkly, dat je daarover getwijfeld hebt! Check je blik op die eerste foto en op de laatste! Hoppa, zelfverzekerd! Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')