Ik heb al eerder hulp gezocht, en ben (zoals ik lees) net als Murmeli ook ADHD-er.. En wat nu wat in de hand werkt is nog niet helemaal duidelijk, maar dat ik zelf een depressie erken is relatief nieuw

het ligt niet allemaal aan mij, en dat ik dat denk is niet reel, maar waarom denk ik dat? Das de grote vraag.
Ik gebruik Buspiron (30 mg per dag) en Wellbutrin 150 per dag.. Bijwerkingen vallen reuze mee, wel wat suffer, en emotioneler natuurlijk, transpiratie wil ook nogal, maar geen gejaagd angstgevoel door de Buspiron (Slikte ik al enkele weken)
Waar ik nu met mn psych achter wil komen is niet zozeer waarom ik depri ben, want ik weet wel waar het in wortelt, maar hoe leer ik bijvoorbeeld weer sociaal te zijn, interesse te HEBBEN (in plaats van te faken) voor mijn omgeving, en dat dus ook vol te houden?
Vorig jaar is mijn leven zowat ingestort, heb er vrij weinig mensen aan overgehouden.. En de mensen die ik eraan overhield waren ook een deel van die wortels van depressie.
Oftewel mijn depressie komt uit mijn heel vroege jeugd, heel onzeker, alles goed willen doen, maar nooit het gevoel erkend te worden en de aandacht te krijgen die ik verdiende. Vraag is nu dus, heb ik ADHD omdat ik nooit genoeg aandacht kreeg (vooral emotionele aandacht) of ben ik al heel lang depressief en heb daarom een soort van ADHD ontwikkeld? Het zit er tesamen, het blijven 2 stoffen die ik tekort kom, maar waarom??
Vroeger werd ik ook veel gepest, ik was makkelijk slachtoffer, maar nu merk ik dat ik geen respect meer kan opbrengen voor mijn medemens. Ik lijk alle regeltjes te volgen, ik word niet erkent,iemand anders volgt die regeltjes niet, en word wel gezien? Voelt heel onrechtvaardig, en ik denk dat ik jaloers ben op de mensen die wel aandacht krijgen (zij het verdiend of niet verdiend)
Is dit dan bv Borderline?
[ Bericht 6% gewijzigd door Swiffer op 08-02-2011 12:35:42 (typo) ]