Zelfs dat is niet de meest recentequote:
quote:Op zondag 16 januari 2011 14:26 schreef ranja het volgende:
Deep Dish, had die niet iets met Stevie? Dat was wat, 2007 ofzo?
Nee, het was nogal, eh, verrassendquote:Op zondag 16 januari 2011 15:00 schreef peaceman het volgende:
Niet gezien dus ik moet gokken: Outsiders en Neil Young?
Anne Soldaat-lookalike Joling inderdaadquote:
Jup, mij ook, zij hebben ook zo'n geel hoesje, maar die hadden toen nog geen albums uit.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef ranja het volgende:
Doet me ook denken aan Belle & Sebastian maar dan mist er 1 dame
die wel aanwezige dame kan ook een man met baard zijn trouwens als ik wat langer kijkquote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef ranja het volgende:
Doet me ook denken aan Belle & Sebastian maar dan mist er 1 dame
Het is een dame. Naja dame, er staan een jongetje en een meisje op de hoes.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:34 schreef ranja het volgende:
[..]
die wel aanwezige dame kan ook een man met baard zijn trouwens als ik wat langer kijk
quote:Op zondag 16 januari 2011 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
edit: Al heb ik natuurlijk geen idee welke vlek je voor wat aanziet, natuurlijk
Preciesquote:Op zondag 16 januari 2011 15:44 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Je moet je hoof wat naar rechts draaien voor die foto.
Nou zie ik het ook, ik dacht dat hij voor Jan goed vastgehouden werd, maar dat is dus niet zo.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:44 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
De bovenkant is op de foto ook naar boven gericht, ik heb blijkbaar de hele tijd verkeerd zitten kijken op de foto. Anders had ik hem wel herkend.
Waarschijnlijk kende Jan 'm welquote:Op zondag 16 januari 2011 15:47 schreef Mark het volgende:
Nou zie ik het ook, ik dacht dat hij voor Jan goed vastgehouden werd, maar dat is dus niet zo.
Stellage met 3 keyboards zakte in elkaarquote:Op zondag 16 januari 2011 16:16 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ja, ik heb het maar half meegekregen, maar het keyboard ging kapot, of viel weg ofzo toch?
Ik moet wegquote:Op zondag 16 januari 2011 16:28 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Je bent wel erg mild, Mark, dat je het zo snel goed rekent.Ik heb alleen gezien dat ze erover praatten dus wat er precies gebeurd was, wist ik niet.
Fantastische coverquote:
Norrage +1quote:Op zondag 16 januari 2011 18:30 schreef Norrage het volgende:
Spinvis!
edit: oh kut, ook nog een nummer...hmm...even denkenGewoon bagagedrager?
Mwah, in 1987 was-ie erg modern. Geen idee wat die na die tijd heeft gedaan. Sowieso ken ik geen andere levende jazz trompettist.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:05 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
"Moderne jazz-trompettist"
Ik gok dat het geen Herb Alpert is.
1987, da's ook alweer 23 jaar geleden. Maargoed, eerlijk is eerlijk ik ken eigenlijk alleen jaren 60 werk van hem.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Mwah, in 1987 was-ie erg modern. Geen idee wat die na die tijd heeft gedaan. Sowieso ken ik geen andere levende jazz trompettist.
En niet te vergeten alle franstalige zangeressenquote:Op zondag 16 januari 2011 23:38 schreef Norrage het volgende:
Een beetje muziekliefhebber behoort toch de, ook hedendaagse, bekendste jazz-artiesten te kennen vind ik!
Ik vind van niet...quote:Op zondag 16 januari 2011 23:38 schreef Norrage het volgende:
Een beetje muziekliefhebber behoort toch de, ook hedendaagse, bekendste jazz-artiesten te kennen vind ik!
Ik zou een scheiding overwegenquote:Op zondag 16 januari 2011 23:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind van niet...
Opgezocht en het zegt me dan ook niets, noch de uitvoering, noch de uitvoerende...
Mijn echtgenote, die de muziek nu hoort spelen, reageert met 'Wat een truttig muziekje'...![]()
Ik ben binnenkort 12,5 jaar getrouwd, wat denk je wat me dat gekost heeft.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zou een scheiding overwegen
(al moet ik zeggen dat vooral het vorige album van deze goede jazz-artiest de moeite waard is)
En mensen, het is niet de bedoeling hier het jazz-genre te lopen afkraken
Ik heb wel een top 5 ingeleverd toen op fok vorig jaar ofzo een jazzlijst werd gemaaktquote:Op zondag 16 januari 2011 23:45 schreef Norrage het volgende:
En mensen, het is niet de bedoeling hier het jazz-genre te lopen afkraken
Mwah, er zijn een hoop hippe bandjes die zichzelf ook folk noemen (Fleet Foxes, Mumford&Sons etc.)quote:Op maandag 17 januari 2011 08:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Bestaat er dan andere?modern folk klinkt als een contradictie
Haha, ik weet ook wel dat ik misschien weinig reactie krijg en zo. Ik vind het gewoon wel leuk om eens een vraag over een genre te stellen dat wat minder bekend is hier! En ik vind het juist wel leuk dat er nu een discussietje over ontstaatquote:Op maandag 17 januari 2011 00:38 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Tja, ik heb ook niet veel met een hoop jazz, maar ben er toch wel achter gekomen dat er genoeg goede jazz is. En laat die jongen toch een vraag over jazz doen zeg, ik vind het een leuke afwisseling al weet ik hem niet. Z'n kop komt me ergens wel bekend voor...
Dat is inderdaad wel grappig. Ik had dat tot pakweg 2 jaar terug ook...De nieuwe jazz-artiesten zijn relatief ongelooflijk onbekend. Alleen de artiesten die al jaren meegaan (en dat zijn er ook veel in de jazz) worden goed onarmd. Maar er zijn, kwam ik al snel tot de conclusie, een paar fantastische nieuwe jazzartiesten. ik noem een Brad Mehldau, Chris Potter, Bad Plus, Medeski, Martin & Wood, etc...en bovengevraagdequote:Op maandag 17 januari 2011 10:13 schreef Grobbel het volgende:
Helaas. Ik ben redelijk goed bij met 'authentieke jazz' (van de jaren 20 tot pakweg 1970 of zo), maar daarna houdt het in grote lijnen ook gewoon op. Ken wat Nederlanders, de familie Marsalis en Cuong Vu, en dat is het wel zo een beetje.
quote:Op maandag 17 januari 2011 10:17 schreef Grobbel het volgende:
Van dat rijtje ken ik alleen Bad Plus nog, rest helaas niet.
Alles na omstreeks 1985 vind ik "moderne" jazzquote:Op maandag 17 januari 2011 10:22 schreef OVchipkaart het volgende:
Medeski, Martin & Wood gaan ook al weer een tijd mee
Tsja, ik had niet meer de indruk dat het geraden ging worden. Dus ik maakte er maar een loterij van. En wellicht herkent iemand wel ineens de naam, dat vind ik dan al heel wat!quote:Op maandag 17 januari 2011 11:06 schreef MadMaster het volgende:
OK, maar wat doen we nu met de vraag:
Wachten tot er iemand toevallig een goede naam uit een rijtje van 10 pikt (terwijl een groot aantal al gechecked heeft wie de gezochte trompetist is of geen idee heeft, qua naam waarschijnlijk dus ook niet) of dat er zich iemand aandient die vers de vraag ziet en het toevallig wel weet?
Of wachten we nog eventjes en gaat dan de 'uur'-regel in?
Heb je een beter idee?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:48 schreef Mark het volgende:
Nu wordt het een beetje teveel "Noem een getal onder de 10".
Ja: een nieuwe vraag stellenquote:
Okee als dat de methode is om een moeilijke vraag goed te makenquote:
hier heb ik weleens van gehoord, iig de beschrijving.. ik weet nog dat het op Mogwai leek kwa naam, daarom heb ik het onthoudenquote:Op maandag 17 januari 2011 12:14 schreef Blogman het volgende:
Even een ander genre: noem de beroemde band uit Tuva (een Russische republiek nabij Mongolië), die beroemd is vanwege hun keelzang, waarmee ze met één stem twee of meer tonen tegelijk voortbrengen.
Moderne Mongoolse keelzang-jazz niets voor jou?quote:Op maandag 17 januari 2011 12:58 schreef Norrage het volgende:
Als er meer mensen zijn die deze mongools keelzang kennen dan dat er mensen zijn die moderne jazz kennen, dan vlucht ik maar eventjes uit dit topic
Ik zeg: doen!quote:Op maandag 17 januari 2011 08:57 schreef cafca het volgende:
Zal binnenkort eens wat classic folk-vragen overwegen........
quote:Uitvaart Trompettist
Live trompet muziek bij een uitvaart- of crematie dienst
www.uitvaart-trompettist.nl
Fantastischquote:Op maandag 17 januari 2011 13:52 schreef MadMaster het volgende:
Wat die vragen allemaal niet doen met de Google ad's:
[..]
IS het Hu Hu Hu dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 14:10 schreef Blogman het volgende:
Hu = goed en in het tweede woord hu ook.
Dan zijn er nog 18*7 ofzo(hoeveel klinkers zijn er precies?:@) opties over (medeklinkers met klinkers erachterquote:Op maandag 17 januari 2011 16:43 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
De laatste lettergreep begint niet met een h.
Het kan ook uit drie letters bestaan, of vier. In mijn alfabet zijn er maar zes klinkers. (a,e,i,u,y,o)quote:Op maandag 17 januari 2011 16:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan zijn er nog 18*7 ofzo opties over (medeklinkers met klinkers erachter)
Ja ok, ik wist dat iemand me ging verbeterenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het kan ook uit drie letters bestaan, of vier. In mijn alfabet zijn er maar zes klinkers. (a,e,i,u,y,o)
Huh huh...quote:Op maandag 17 januari 2011 19:04 schreef cafca het volgende:
Hu hu wei zegt me heel vaag iets, Maar dat kan net zo goed een japanse schaatser zijn.....
Jammer dat jullie het nu daar over gehad hebbe, anders was dat een mooie vervolgvraag geweestquote:Op maandag 17 januari 2011 19:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Huh huh...
Wat een dag zo hier, maar ben er inmiddels wel achter welke band met welk nummer verantwoordelijk is voor die Ha Hoe Hoe Ha-kreet...
?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Huh huh...
Wat een dag zo hier, maar ben er inmiddels wel achter welke band met welk nummer verantwoordelijk is voor die Ha Hoe Hoe Ha-kreet...
; )quote:Huh? Hu Hu was toch goed? Zullen vast een soort keelklanken zijn danHungg hurrr tu
(dit is, in mijn beleving van Trivia, wel de vreemdste vraag ooit
)
quote:Op maandag 17 januari 2011 20:51 schreef Blogman het volgende:
[..]
; )
Als je met Hungg hurr tu Huun Huur Tu bedoelt, heb je je punt nu wel echt verdiend !
Norrage +1
Nee, deze:quote:
Nou, welk nummer staat op #1 in mijn last.fm meest geluisterde nummers lijst?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:43 schreef Felagund het volgende:
Bruce Springsteen is duidelijk, maar ik twijfel tussen Racing in the Street en Darkness on the edge of town. Of nog iets anders.maar volgens mij is het een van deze twee.
Sorry, ik zou me schamen als ik hem fout zou hebben.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou, welk nummer staat op #1 in mijn last.fm meest geluisterde nummers lijst?
Maar het is Racing in the Street dus. Ik reken hem goed, maar kom de volgende keer even met 1 antwoord
Felagund +1
Prachtige plaat is dat, Darkness On The Edge of Town.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou, welk nummer staat op #1 in mijn last.fm meest geluisterde nummers lijst?
Maar het is Racing in the Street dus. Ik reken hem goed, maar kom de volgende keer even met 1 antwoord
Felagund +1
Anais was mijn #2 van 2010! Leuk album, maar je moet er wel van houdenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:21 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Prachtige plaat is dat, Darkness On The Edge of Town.
Meteen even je Last.fm bekeken, en goede, interessante smaak. Die Anais Mitchell bijvoorbeeld, nooit van gehoord. Ga ik maar eens opzoeken.
ik zie inderdaad meer Royo orbison in als Cash of Presleyquote:
Ligt wel redelijk in mijn straatjequote:Op maandag 17 januari 2011 22:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Anais was mijn #2 van 2010! Leuk album, maar je moet er wel van houden
Nou, je kan hem normaal gezien herkennen aan zijn eeuwige zonnebril, maar op deze leeftijd had ie die nog niet.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:34 schreef Norrage het volgende:
Ik heb persoonlijk niet echt een beeld bij Roy OrbisonKen alleen zijn muziek (en dat hij een van de inspirators van Bruce was, wat wellicht de aanleiding was voor Fela om deze vraag te stellen...)
The screen door slamsquote:Op maandag 17 januari 2011 22:34 schreef Norrage het volgende:
Ik heb persoonlijk niet echt een beeld bij Roy OrbisonKen alleen zijn muziek (en dat hij een van de inspirators van Bruce was, wat wellicht de aanleiding was voor Fela om deze vraag te stellen...)
Preciesquote:Op maandag 17 januari 2011 22:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
The screen door slams
Marys dress sways
Like a vision she dances across the porch
As the radio plays
Roy orbison singing for the lonely
De eerste vijf regels van Thunder Road.
zijn hoofd heeft wel een beetje aparte vorm, dat geeft ook wel wat weg hoorquote:Op maandag 17 januari 2011 22:35 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Nou, je kan hem normaal gezien herkennen aan zijn eeuwige zonnebril, maar op deze leeftijd had ie die nog niet.
quote:
Als we het wel doen, dan zien we je morgen niet weer ??quote:Als jullie dit topic niet nog meer vol spammen met non-antwoorden en zinloze smiley-posts, dan zie ik jullie hier morgen weer...
Is dat Balthazar? (ik mis alleen de vrouw...:P) maar ze lijken me iig wel belgisch of nederlands, klopt dat?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:23 schreef MadMaster het volgende:
Wie heb ik onlangs zien voorprogrammeren?
[ afbeelding ]
quote:
http://www.theworldofmirrors.com/quote:(nog nooit van gehoord, hadden we dit kunnen weten?)
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:44 schreef cafca het volgende:
Wel een intrigerend plaatje, maar geen idee
quote:
Maxime Verhagen???quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:20 schreef Grobbel het volgende:
Het is iemand die veel tweet. Zijn reactie: "Holy shit!"
Niet iedere vraag hoeft toch 12 uur open te staan.quote:
Nee, niet gezien, maar wel gehoord dat dat de grote winnaar was.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:44 schreef Grobbel het volgende:
Nope.
Als ik zeg dat het de soundtrack voor 'The Social Network' betreft, gaat er dan wel een belletje rinkelen?
Als je op mijn last.fm kijkt nu dan is het ook het laatste wat ik geluisterd heb vandaagquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:05 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Norrage +1
Ik had al verwacht dat jij hem meteen zou weten...
Geeft niet, ik had deze nog staan.quote:
Vier fouten in het jaren 60 werk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:51 schreef cafca het volgende:
Hulde voor de vraag!
Gokje:
7.Meisje van 16
2.Picknick
5.Strand
10.Verdronken Vlinder
4.Jimmy
9.Tip van de sluier
3.?
8.Vanmorgen vloog ze nog
1.Avond
8.Vondeling van Ameland
Absoluut, zo heb je hem.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:00 schreef cafca het volgende:
Hm, kwam voor de overlevenden voor Picknick?
Strand
Meisje van 16
Verdronken Vlinder
Picknick
?
Strand kwam van een van de geflopte EP's, dat was allemaal een beetje Jaap Fisherachtig cabaret. Pas later kwam hij met 'echte liedjes'. Die EP's hebben ze later inderdaad op cd toegevoegd aan het eerste album.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:02 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ja, ik weet dus niet of Strand of Meisje van 16 ouder is, want die heb ik allebei op dezelfde cd staan. Wat betreft die andere twee, weet ik het niet precies.
Billy Bragg en geniaal...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:34 schreef Norrage het volgende:
Cafca is waarschijnlijk een geniale Billy bragg vraag aan het bedenken![]()
Okee, van wie jatte Billy de openingszin: "I was twenty one years when I wrote this song, I'm twenty-two now, but I won't be for long? "quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:34 schreef Norrage het volgende:
Cafca is waarschijnlijk een geniale Billy bragg vraag aan het bedenken![]()
Iets met klok en klepel denk.quote:
ik las het woord duo dus dan denk ik meteen aan ze met elkaarquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, sorry Norrage. Helft van een duo was duidelijk genoeg, leek me
Belsen +1
Dan zijn ze wel ongeveer manshoog.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik las het woord duo dus dan denk ik meteen aan ze met elkaar
Nee, beter.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:06 schreef Norrage het volgende:
Hmm...Dat album van de Editors? (enige waar ik aan kan denken van 2003...)
Nee, ranja vindt niks van Radiohead goed.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:11 schreef Norrage het volgende:
Huh, toch niet Hail to the Thief? (ranja is toch zo'n Radiohead hater?:P)
(edit: zucht, laat maar...ik lees en reageer weer eens te snel... slechtste album van ze, niet alles slecht dus..hmm)
Qua stijl zit je dan wel weer een beetje goed.quote:Kan misschien nog Flaming Lips zijn? ...maar weet niet welk album precies uit 2003 is
Het is een zeer buigzame stem, hij verschil nog wel eens van kleur, zeg maar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:19 schreef Norrage het volgende:
Dat stukje stem is net te kort om te herkennen
De zanger ligt op het puntje van mijn tong, ik herken er echt wel iets in nu ik het echt 50x achter elkaar gerepeat heb...maar ik kom er dus niet op. Aan iemand anders maar de kans!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:19 schreef belsen het volgende:
[..]
Het is een zeer buigzame stem, hij verschil nog wel eens van kleur, zeg maar.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:31 schreef Norrage het volgende:
Ja fucking hell wat ik vandaag geluisterd heb: http://www.last.fm/user/Norrage/tracks?page=2
Kende ze nog niet echt goed, dus dit is echt waanzinnig toevallig![]()
(Dandy Warhols dus)
Maar de albumnaam zou ik zo niet weten...tenminste...als het ze uberhaupt zijn......:P
Dat vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:33 schreef Norrage het volgende:
Dat zou ik op moeten zoeken in mijn albumlijstjedat telt zeker als cheaten?
(waar is de rest van de trivia-gangers uberhaupt?)
Neh.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:37 schreef Norrage het volgende:
Nou dan ga ik gewoon gokken.
Self-titled?
Ik heb echt geen idee. Dus of je moet hele goede hints geven of heel erg wachten op anderenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:38 schreef belsen het volgende:
[..]
Neh.
Qua voorkant is er een link met een legendarisch album uit 1967.
Nou, vooruit dan maar. Ik hoop altijd dat halve antwoorden afgestraft worden. Welcome to the monkey house dus.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Dus of je moet hele goede hints geven of heel erg wachten op anderen
tquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:43 schreef belsen het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan maar. Ik hoop altijd dat halve antwoorden afgestraft worden. Welcome to the monkey house dus.
Norrage +1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |