ja dat kan, daarom moeten we van een HRA aftrek, naar een algemene woonlasten toeslag voor de mensen die het echt nodig hebbenquote:Op zondag 16 januari 2011 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Kan zomaar iemand zijn die 20 jaar geleden dat huis heeft gekocht en inmiddels in de WAO zit.
Dan wordt er dus vrolijk gezegd: verkoop eerst uw huis maar.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
ja dat kan, daarom moeten we van een HRA aftrek, naar een algemene woonlasten toeslag voor de mensen die het echt nodig hebben
Waarschijnlijk krijg je het niet als je al veel hebt afgelost.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan wordt er dus vrolijk gezegd: verkoop eerst uw huis maar.
Ik voel de bui al hangen. Jij ook?
nee iedereen krijgt minder terug, alleen als de bijtelling hoger is dan de teruggaaf dan stop het, en dan door naar een huurwaardeforfait van 3 % van de WOZ, dan krijgt niemand meer iets en gaan we over op de woontoeslag voor de krepeer gevallenquote:Op zondag 16 januari 2011 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan wordt er dus vrolijk gezegd: verkoop eerst uw huis maar.
Ik voel de bui al hangen. Jij ook?
Ja de koopkracht zal er niet op vooruit gaan komende jaren, ook pensioenen zijn onzeker gewordenquote:Op zondag 16 januari 2011 21:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als eenderde van de bevolking afhankelijk is van toeslagen om rond te komen is er iets goed mis!
Dit betekent dat de lonen structureel te laag zijn of de prijzen te hoog. Ik denk het laatste en de oorzaak is de belastingdruk. Deze komt namelijk in alle prijzen tot uiting.
De oorzaak is overheidsingrijpen, waardoor er oneindig veel geld betaald, rondgepompt en uitgekeerd wordt. Netto zijn we met z'n allen natuurlijk uitstekend in staat om onszelf te bedruipen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als eenderde van de bevolking afhankelijk is van toeslagen om rond te komen is er iets goed mis!
Dit betekent dat de lonen structureel te laag zijn of de prijzen te hoog. Ik denk het laatste en de oorzaak is de belastingdruk. Deze komt namelijk in alle prijzen tot uiting.
Het gevaar is als je in die toeslagen valt, dat de overheid er simpel op kan en zal sturen / bezuinigen, dus het is wel zaak om niet in de toeslagen-afdeling te komen, maar soms kun je er niets aan doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
De oorzaak is overheidsingrijpen, waardoor er oneindig veel geld betaald, rondgepompt en uitgekeerd wordt. Netto zijn we met z'n allen natuurlijk uitstekend in staat om onszelf te bedruipen.
Ik denk dat ik (met mijn gezin) zo'n 1200 euro per maand aan toeslagen ontvang. (Terwijl ik óók in het 51%'s tarief zit).quote:Op zondag 16 januari 2011 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gevaar is als je in die toeslagen valt, dat de overheid er simpel op kan en zal sturen / bezuinigen, dus het is wel zaak om niet in de toeslagen-afdeling te komen, maar soms kun je er niets aan doen.
Momenteel krijg ik geen enkele toeslag., en dat bevalt prima, maar het kan verkeren
Weet je wat grappig is? Als je een huis koopt krijg je nog meer toeslag en betaal je minder belasting. Het wordt minder grappig als je je beseft dat je, ondanks je goede inkomen, afhankelijk bent van de overheid.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat ik (met mijn gezin) zo'n 1200 euro per maand aan toeslagen ontvang. (Terwijl ik óók in het 51%'s tarief zit).
Het hele gedoe met belasting heffen en het vervolgens weer uitkeren is dat je de mensen kunt dwingen het jouw 'gewenste' gedrag te vertonen. Uiteindelijk een inperking van de vrijheid dus.
Fris mijn geheugen eens op..... welke toeslag krijg je ook al weer als je een huis koopt?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:00 schreef Prutzenberg het volgende:
Weet je wat grappig is? Als je een huis koopt krijg je nog meer toeslag en betaal je minder belasting. Het wordt minder grappig als je je beseft dat je, ondanks je goede inkomen, afhankelijk bent van de overheid.
Hoe zit dat dan met die Linkse grachtengordel ?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:12 schreef longinus het volgende:
pak je de HRA aan dan pak je de mensen die er het meest van profiteren aan, en dat zijn de mensen met dikke salarissen en grote huizen.
en laten die nou net VVD stemmen
Ja, ben ook benieuwdquote:Op zondag 16 januari 2011 22:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Fris mijn geheugen eens op..... welke toeslag krijg je ook al weer als je een huis koopt?
welke toeslagen dan in godsnaamquote:Op zondag 16 januari 2011 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat ik (met mijn gezin) zo'n 1200 euro per maand aan toeslagen ontvang. (Terwijl ik óók in het 51%'s tarief zit).
Het hele gedoe met belasting heffen en het vervolgens weer uitkeren is dat je de mensen kunt dwingen het jouw 'gewenste' gedrag te vertonen. Uiteindelijk een inperking van de vrijheid dus.
Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, gratis in de zorgverzekering. Dan ben ik er al.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
welke toeslagen dan in godsnaam
Ik ben niet afhankelijk van de overheid. De overheid is afhankelijk van mij. Alleen heeft de overheid het geweldsmonopolie.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:00 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Weet je wat grappig is? Als je een huis koopt krijg je nog meer toeslag en betaal je minder belasting. Het wordt minder grappig als je je beseft dat je, ondanks je goede inkomen, afhankelijk bent van de overheid.
Heb je 18 kinderen dan? Ik bedoel ik krijg met 3 kinderen 200 euro per maand kinderbijslag. En de waarde van een gratis zorgverzekering is ongeveer 250 euro (hetgeen geen toeslag is). Kom ik nog 750 euro te kort om aan 1200 te komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, gratis in de zorgverzekering. Dan ben ik er al.
De kinderopvang is het grote geld natuurlijk. Vooral vanaf 2.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je 18 kinderen dan? Ik bedoel ik krijg met 3 kinderen 200 euro per maand kinderbijslag. En de waarde van een gratis zorgverzekering is ongeveer 250 euro (hetgeen geen toeslag is). Kom ik nog 750 euro te kort om aan 1200 te komen.
Kinderopvangtoeslag?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je 18 kinderen dan? Ik bedoel ik krijg met 3 kinderen 200 euro per maand kinderbijslag. En de waarde van een gratis zorgverzekering is ongeveer 250 euro (hetgeen geen toeslag is). Kom ik nog 750 euro te kort om aan 1200 te komen.
Ja. Afhankelijk van hoe lang kinderen op de opvang zitten. Ik kreeg met 2 kinderen 4 dagdelen op de opvang ongeveer 600 euro. En das al 4 jaar geleden.quote:
Hoe lang zitten ze op de opvang dan? Want als ik je andere topics lees werk je toch maar iets van 4 dagen?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De kinderopvang is het grote geld natuurlijk. Vooral vanaf 2.
Met twee à drie dagen opvang voor twee kinderen kom je wel aan het genoemde bedrag.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe lang zitten ze op de opvang dan? Want als ik je andere topics lees werk je toch maar iets van 4 dagen?
Met 2 dagen zeker niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Met twee à drie dagen opvang voor twee kinderen kom je daar wel aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |