abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:41:10 #151
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91375674
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

dan is dat heel mooi voor dat kind.
Inderdaad, maar dat was mijn vraag niet. Ik zal het maar even voorkauwen dan: Als we dat kind per se hier moeten laten sterven, wat gaan we dan doen als hij nog 20 jaar leeft?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:43:55 #152
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91375801
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens met feiten.
Het mensenrechtencircus verhindert hier een snelle beslissing zonder beroepsmogelijkheid (iets wat dringend gewenst is bij grote aantallen zaken en terugdringen van onzekerheid; wat we bv ook kennen in arbeidszaken). Het mensenrechtencircus is links. QED.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_91375817
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, lieve schat, alle asielzoekers hebben een tijdelijke verblijfsvergunning. Anders zijn ze immers illegaal. Als hun aanvraag is afgerond en er een positief oordeel over is geveld, dan wordt de tijdelijke verblijfsvergunning omgezet in een permanente. :)
Huh? De meeste asielzoekers krijgen toch een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, dat is dus voor 5 jaar maximaal? Dan wordt er dus periodiek gekeken of het in het land van herkomst nog steeds onveilig is, en zo niet wordt je vergunning niet verlengd en moet je terug. Pas als na die 5 jaar blijkt dat je nog steeds niet terug kan keren kan je een permanente verblijfsvergunning aanvragen.

quote:
Ik vraag me vooral af wat ze zelf zou willen en of het uitmaakt. Direct na de dood lijkt me inderdaad onmenselijk, maar ik zie verder ook weinig reden (op de uitgelopen procedure na) waarom ze hier zou moeten blijven.
Ik kan me wel voorstellen dat je na zoveel ellende op een rij on ieder geval voorlopig zo murw bent dat het je niet echt interesseert waar je nou doodgaat ..
pleased to meet you
pi_91376057
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat was mijn vraag niet. Ik zal het maar even voorkauwen dan: Als we dat kind per se hier moeten laten sterven, wat gaan we dan doen als hij nog 20 jaar leeft?
wat mij part mag hij hier lekker blijven.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het mensenrechtencircus verhindert hier een snelle beslissing zonder beroepsmogelijkheid (iets wat dringend gewenst is bij grote aantallen zaken en terugdringen van onzekerheid; wat we bv ook kennen in arbeidszaken). Het mensenrechtencircus is links. QED.
oh maar "een snelle beslissing zonder beroepsmogelijkheid" krijg je er ook bij de gewone rechtse partijen niet door. De IND is bepaald niet onfeilbaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:52:11 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_91376202
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Het lijkt jou een beter idee om de wet zo aan te passen dat iedereen die hierheen vlucht met een baby hier sowieso mag blijven?
Nee, natuurlijk niet. Maar je kunt het ook niet maken om na 7 jaar opeens aan te komen met het uitzetten van een kind wat geen ander land kent dan Nederland.
pi_91376324
Het is zeer triest om te zien hoe Gerd Leers is verworden tot het schoothondje van Wilders. Terwijl hij het een paar jaar geleden nog wel begreep...

http://www.nieuwsfeit.nl/(...)rs-over-wilders.html
pi_91376332
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat voor reden zou ze dan nog hebben om te blijven?
Wat voor reden zou ze hebben om terug te gaan? We weten voor de rest niets van haar en haar situatie, we weten alleen dat het land tegenwoordig veilig wordt geacht, maar of het voor haar persoonlijk ook veilig zou zijn weten we niet. Of zij daar überhaupt nog iets of iemand heeft om naar terug te keren is ook nog maar de vraag, en om als alleenstaande vrouw van middelbare leeftijd in dat land aan de kost te komen, echt makkelijk lijkt me dat niet. In een humane samenleving laat je deze vrouw dat zelf beslissen, en in haar eigen tempo ..
pleased to meet you
pi_91376400
Zielig hoor, maar wat van al die andere mensen wiens asielverzoek word afgewezen? Vind dit soort dingen altijd maar een beetje simpel. Gaat iedereen weer schande roepen zodat het e.e.a. versoepeld word als het aankomt op immigratie en dan een paar jaar laten zeuren over de hoeveelheden buitenlanders en de problemen die ze veroorzaken.

Trap er niet in. :)
pi_91376473
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zwakke onderbouwing.
Desalniettemin denk ik dat de stelling wel correct is. Maar wat dan nog?
Dit 1000x liever dan een arbeidmarkt die volgens het "voor jou 10 anderen" principe werkt of een almachtige immigratiedienst waar reeds op schiphol door één ambtenaar binnen 5 minuten beslist wordt.
-
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:00:31 #160
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91376592
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja want hij staat in de krant en dan is het zielig. Zullen we anders maar gelijk alle asielzoekers direct een Nederlands paspoort geven?

quote:
4s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar je kunt het ook niet maken om na 7 jaar opeens aan te komen met het uitzetten van een kind wat geen ander land kent dan Nederland.
7 Jaar is misschien een beetje erg lang, maar dat krijg je als iedereen maar hun uitzetting aanvecht. Je kan simpelweg niet iemand laten blijven omdat hij Nederland beter kent dan zijn land van herkomst anders krijg je wel degelijk dat iedereen die hier met een baby komt sowieso mag blijven. Een asielprocedure duurt nou eenmaal een paar jaar.
pi_91376621
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ja want hij staat in de krant en dan is het zielig. Zullen we anders maar gelijk alle asielzoekers direct een Nederlands paspoort geven?

[..]
Wat een bizarre gevolgtrekking :).
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:01:26 #162
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91376636
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]

oh maar "een snelle beslissing zonder beroepsmogelijkheid" krijg je er ook bij de gewone rechtse partijen niet door. De IND is bepaald niet onfeilbaar.
Dat is een keuze. Daarbij is er vooral door het slappe beleid en het bewust traineren van de zaak door betrokkenen een overvloed aan zaken, waardoor er geen goed werk geleverd kan worden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:07:18 #163
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91376886
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een bizarre gevolgtrekking :).
Niks bizarre gevolgtrekking. Als je deze jongen laat blijven is het hypocriet om dat niet met alle andere asielzoekers te doen. Ik zeg dan ook niet dat dit het gevolg is van deze jongen en zijn moeder laten blijven, maar dat het hypocriet zou zijn om dit niet te doen als je ze laat blijven.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:08:27 #164
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_91376937
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

7 Jaar is misschien een beetje erg lang
Ja, vind je? Voor een kind van 8? Mwah.

quote:
maar dat krijg je als iedereen maar hun uitzetting aanvecht.
Het kàn niet zo zijn dat het de schuld van een asielzoeker zelf is, dat 'ie hier langer verblijft dan 'ie ooit ergens anders is verbleven. Nederland hanteert hier de procedures en als het mogelijk is voor een asielzoeker om hier 7 jaar te blijven wachten op de uitslag, dan is er iets mis met onze manier van werken.

quote:
Je kan simpelweg niet iemand laten blijven omdat hij Nederland beter kent dan zijn land van herkomst anders krijg je wel degelijk dat iedereen die hier met een baby komt sowieso mag blijven. Een asielprocedure duurt nou eenmaal een paar jaar.
Bezopen dat het een paar jaar zou moeten duren om de simpele vraag te beantwoorden of je hier wel of niet mag blijven. Dàt is het probleem. Schrijnende gevallen als deze zijn daar een gevolg van, niet de oorzaak van een probleem.
pi_91377110
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat voor reden zou ze hebben om terug te gaan? We weten voor de rest niets van haar en haar situatie, we weten alleen dat het land tegenwoordig veilig wordt geacht, maar of het voor haar persoonlijk ook veilig zou zijn weten we niet. Of zij daar überhaupt nog iets of iemand heeft om naar terug te keren is ook nog maar de vraag, en om als alleenstaande vrouw van middelbare leeftijd in dat land aan de kost te komen, echt makkelijk lijkt me dat niet. In een humane samenleving laat je deze vrouw dat zelf beslissen, en in haar eigen tempo ..
En dat is de zorg van de Nederlanders? Jij wilt gewoon iedereen die hier asiel aanvraagt laten blijven? Hoe wil je dat doen? Ik denk dat iedereen die hier naartoe komt een schrijnend verhaal heeft, anders zouden ze niet komen, maar blijven in het land waar ze geboren zijn.
Dus nemen ze de gok. En als ze dan uiteindelijk afgewezen worden en het land van herkomst veilig is moeten ze gewoon vertrekken.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:21:17 #166
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91377434
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, vind je? Voor een kind van 8? Mwah.

[..]

Het kàn niet zo zijn dat het de schuld van een asielzoeker zelf is, dat 'ie hier langer verblijft dan 'ie ooit ergens anders is verbleven. Nederland hanteert hier de procedures en als het mogelijk is voor een asielzoeker om hier 7 jaar te blijven wachten op de uitslag, dan is er iets mis met onze manier van werken.

[..]

Bezopen dat het een paar jaar zou moeten duren om de simpele vraag te beantwoorden of je hier wel of niet mag blijven. Dàt is het probleem. Schrijnende gevallen als deze zijn daar een gevolg van, niet de oorzaak van een probleem.
Je maakt het allemaal veel te simpel, rechtszaken kosten nou eenmaal tijd. Aangezien iedere asielzoeker zijn uitzetting aanvecht worden rechters extra zwaar belast. 7 Jaar is overdreven, maar het is onrealistisch om te denken dat het allemaal binnen een jaartje te doen is. De meesten (waaronder ikzelf) zullen er namelijk ook weinig in zien om asielzoekers zonder gedegen onderzoek terug te sturen. Het slaat trouwens nergens op dat je wat ik typte splitst om zo op allemaal uit hun verband getrokken opmerkingen te reageren.
pi_91378096
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is de zorg van de Nederlanders? Jij wilt gewoon iedereen die hier asiel aanvraagt laten blijven? Hoe wil je dat doen? Ik denk dat iedereen die hier naartoe komt een schrijnend verhaal heeft, anders zouden ze niet komen, maar blijven in het land waar ze geboren zijn.
Dus nemen ze de gok. En als ze dan uiteindelijk afgewezen worden en het land van herkomst veilig is moeten ze gewoon vertrekken.
En waar zeg ik dat ik iedereen die hier asiel aanvraagt wil laten blijven? Ga nou toch eens zouten met die holle retoriek van je en dat achterlijke argumenteren door dingen in het extreem te trekken

We hebben het hier over een vrouw die met haar baby gevlucht is nadat haar echtgenoot is vermoord, en nu ligt haar kind op sterven na dood in het ziekenhuis .. snap je dat? Haar kind is nu doodziek, en ze moeten nu het land uit .. jij wil haar nu het land uitschoppen, of kort na het overlijden van haar kind? Staat je netjes, in een 'humane' samenleving die zich op de borst zit te kloppen over hoe humaan en beschaafd wij zijn vergeleken met anderen, de haat taz van vreemdelingen heeft inmiddels blijkbaar zulke proporties aangenomen dat elke vorm van menselijkheid als sneeuw voor de zon verdwenen is.
pleased to meet you
  Eindredactie Games zaterdag 15 januari 2011 @ 19:42:30 #168
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_91378251
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

dan is dat heel mooi voor dat kind.
Kan ie die 20 jaar mooi doorbrengen bij zijn familie in sri lanka
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_91378304
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:38 schreef moussie het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat ik iedereen die hier asiel aanvraagt wil laten blijven? Ga nou toch eens zouten met die holle retoriek van je en dat achterlijke argumenteren door dingen in het extreem te trekken

We hebben het hier over een vrouw die met haar baby gevlucht is nadat haar echtgenoot is vermoord, en nu ligt haar kind op sterven na dood in het ziekenhuis .. snap je dat? Haar kind is nu doodziek, en ze moeten nu het land uit .. jij wil haar nu het land uitschoppen, of kort na het overlijden van haar kind? Staat je netjes, in een 'humane' samenleving die zich op de borst zit te kloppen over hoe humaan en beschaafd wij zijn vergeleken met anderen, de haat taz van vreemdelingen heeft inmiddels blijkbaar zulke proporties aangenomen dat elke vorm van menselijkheid als sneeuw voor de zon verdwenen is.
Mens, overdrijf toch niet zo, dramaqueen :D
Haal diep adem en lees eens terug. Zal je zien dat je weer véél te snel moord en brand schreeuwt.
Als die vrouw terugmoet naar een veilig aangemerkt land, heeft ze te gaan, net zoals de andere afgewezen asielzoekers. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten, ze zal heus wel mogen blijven tot na het overlijden van haar zoontje, zo humaan is Nederland wel, en zéker na dit opgeklopte bericht wat bij veel mensen toch een snaar raakt.
En wat heeft die vrouw hier verder te zoeken als ze én haar man én haar kind kwijt is? Dan ben je toch liever bij mensen die je kent ipv in een vreemd land?
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2011 @ 19:45:11 #170
137949 Disana
pi_91378360
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Haal diep adem en lees eens terug. Zal je zien dat je weer véél te snel moord en brand schreeuwt.

Nee, lees jij liever eens je eigen bericht terug. Je vindt snoeihard dat zulke schrijnende gevallen ons probleem niet zijn en schuift moussie in de schoenen dat ze iedereen wil laten blijven. Wie overdrijft er dan? En als je het zo niet bedoelde? Dan had je meteen maar moeten nuanceren.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:49:43 #171
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91378542
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Begrijp nou dat ze je probeert uit te leggen dat iedereen die hierheen vlucht een verhaal heeft waar je een deel van de bevolking mee in tranen krijgt. Elke keer dat zo'n verhaal in de media komt gaan er mensen roepen dat we als humaan land ze moeten laten blijven maar dan zouden we net zo goed alle asielzoekers kunnen laten blijven.

Het Nederlandse asielbeleid is er niet op gericht om zo zielig mogelijke mensen een paspoort te geven, maar om mensen die niet veilig naar het land van herkomst terug kunnen een plek te geven. De rechtbank heeft geoordeeld dat deze 2 gewoon veilig terug kunnen en als ze het bij de uitspraak in februari hiermee eens zijn, dienen ze gewoon terug te gaan. Het moet niks uitmaken of die zoon nou ziek is of niet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als die vrouw terugmoet naar een veilig aangemerkt land, heeft ze te gaan, net zoals de andere afgewezen asielzoekers. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten, ze zal heus wel mogen blijven tot na het overlijden van haar zoontje, zo humaan is Nederland wel, en zéker na dit opgeklopte bericht wat bij veel mensen toch een snaar raakt.
En wat heeft die vrouw hier verder te zoeken als ze én haar man én haar kind kwijt is? Dan ben je toch liever bij mensen die je kent ipv in een vreemd land?
Sterker nog, ik denk dat die moeder uiteindelijk sowieso mag blijven. Het is namelijk ook weer zo zielig om een vrouw waarvan haar man en kind zijn overleden weg te sturen uit Nederland.
pi_91378561
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, lees jij liever eens je eigen bericht terug. Je vindt snoeihard dat zulke schrijnende gevallen ons probleem niet zijn en schuift moussie in de schoenen dat ze iedereen wil laten blijven. Wie overdrijft er dan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, lees jij liever eens je eigen bericht terug. Je vindt snoeihard dat zulke schrijnende gevallen ons probleem niet zijn en schuift moussie in de schoenen dat ze iedereen wil laten blijven. Wie overdrijft er dan? En als je het zo niet bedoelde? Dan had je meteen maar moeten nuanceren.
Ik bedoel het precies zoals ik het schrijf. Misschien eens goed lezen?
pi_91378593
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Kan ie die 20 jaar mooi doorbrengen bij zijn familie in sri lanka
Aha bij z'n doodgeschoten pa?
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2011 @ 19:52:59 #174
137949 Disana
pi_91378683
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel het precies zoals ik het schrijf. Misschien eens goed lezen?
Aan mijn leesvermogen mankeert niets anders had ik niet gereageerd. Bovendien is het een zwaktebod een ander voor dramaqueen uit te maken, tenzij je er plezier in hebt mensen op hun nummer te zetten. Jullie verschillen van mening, jij wilt al dit soort mensen weg hebben en moussie is voor coulantie in schrijnende gevallen. Dat kun je ook uitpraten zonder rare betitelingen.
  Eindredactie Games zaterdag 15 januari 2011 @ 19:53:16 #175
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_91378696
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 19:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha bij z'n doodgeschoten pa?
En dat zal vast zijn enige familie zijn ja :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')