quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 21:09 schreef Greys het volgende:Het eerste dat ik je op het hart wil drukken:
Sta open voor het advies van de asielmedewerkers.
Zij weten bijvoorbeeld prima welke kat zich ongelukkig zal voelen als hij/zij nooit naar buiten zal kunnen en welke kat dat juist geen enkel probleem vindt.
En ten tweede, maar ik weet niet of dat voor jullie een optie is...
Als je allebei overdag weg bent en de kat kan niet naar buiten, neem er twee!

Dan hebben ze overdag elkaar om mee te spelen. Kijk dus ook eens uit naar een setje katten dat al bij elkaar hoort, die zitten ook wel eens in het asiel.
of neem er een die gewend is om alleen te zijn en dat niet zo erg vind

een kat in het asiel in utrecht kost trouwens wel 75-100 euro dus daar moet je ook rekening mee houden

dan issie wel gechipt, geholpen en gevaccineerd!
ik heb zelf een kitten uit het asiel gehaald 3 jaar terug maar ben ook bij de grote katten gaan kijken. er zitten hele lieve beesten die niet altijd een 'verleden' hebben in de negatieve zin van het woord. er zitten ook veel dieren die daar gekomen zijn door het overlijden van baasjes of geldproblemen van baasjes. die beestjes verdienen het echt om een nieuw huisje te krijgen.
in het asiel in utrecht wisten ze heel veel te vertellen over de diertjes, welke wel en welke niet naar buiten willen, welke goed bij kinderen kunnen en welke niet, welke van knuffelen houden en welke niet.. laat je gewoon goed door hen informeren.
wat ook veel gezegd is: in het asiel heb je vaak een proefperiode.
ik vond dit bijvoorbeeld op site van het asiel in utrecht:
Voor het geval dat een plaatsing toch niet succesvol is en het dier teruggebracht wordt naar het asiel krijgt u NIET uw geld terug. Als de reden van het mislukken van de plaatsing bij ons dier ligt krijgt u een tegoedbon waarmee u tezijnertijd een ander dier kunt uitzoeken. Dit is geheel ter beoordeling van onze medewerkers! Als het dier binnen 4 maanden na plaatsing wordt teruggebracht naar het asiel bent u geen afstandskosten verschuldigd.
dus mocht het nou toch echt niet klikken tussen jullie en de kat dan mag je volgens mij gewoon een ander dier uitzoeken. klinkt echter wel verschrikkelijk al zeg ik het zelf, net of je een speelgoedje gaat ruilen bij de bartsmit ofzo.
en de tip die al eerder gegeven is: ga als het even kan bij die beestjes in de ruimte zitten en kijk wie er op je af komt.. echter ook de katjes die niet op je af komen kunnen hele lieve beestjes blijken te zijn.
ik zou er zelf gewoon een kiezen die me qua uiterlijk aanspreekt (gekozen uit de diertjes die niet per se naar buiten willen dus). ik denk dat de klik vanzelf wel komt.
en laat hem inderdaad even nakijken door de dierenarts. blijkt er nou echt iets mee te zijn dan kan je er volgens mij mee terug naar het asiel. op de site van utrecht staat ook als de kat ziek wordt vlak na aanschaf dat je dan terug kan komen naar de dierenarts van het asiel.
twee katten zou natuurlijk tof zijn als ze dat gewend zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat in een klein huis een drukke boel wordt. daarom heb ik zelf ook maar 1 kat genomen. zorg dan gewoon voor voldoende speeltjes in ieder geval. en neem in de avond als je thuis bent even flink de tijd om met de kat te spelen!
heel veel plezier met het vinden van een nieuw vriendje
[ Bericht 24% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 15-01-2011 13:56:06 ]