abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91349604
Tot het allerlaatste moment gewacht, maar ik moet a.s. zondag mijn huis uit, dus geen tijd te verliezen.
Afgelopen maandag (10 jan.) kreeg ik per e-mail van de gemeente Koggenland te horen dat ik tot uiterlijk 17 januari de tijd heb om mijn vakantiewoning te verlaten.

Zie topic: Ik moet mijn huis (chalet) uit. Terecht?

Momenteel ben ik druk bezig om woonruimte te krijgen, maar ik kom verdorie voor helemaal niks in aanmerking, want TS verdient teveel voor een sociale huurwoning en verder kom ik met mijn salaris alleen maar in aanmerking voor een bezemkast in A'dam :(

Ik wil ze echt niet kwijt, maar mogelijk voor tijdelijk onderdak gezocht voor:

Naam huisdier:
Nolleke
Soort: Kat
Ras: Maine Coon
Leeftijd: 7 jaar
Gechipt: Ja
Gecastreerd: Ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): Nov. 2010
Datum laatste dierenartsbezoek: Nov. 2010
Reden laatste dierenartsbezoek: Gewoon controle
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Schizofreen, compleet gek, lief, aanhankelijk, sloopt alles wat heel is.
Omgang met kinderen: Top, heel erg lief!
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Geen
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: FOK!
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Geen onderdak meer.
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): Nope

Naam huisdier:
Fokke
Soort: Poes
Ras: onbekend
Leeftijd: 8 jaar
Gechipt: Ja
Gesteriliseerd: Ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): Nov. 2010
Datum laatste dierenartsbezoek: Nov. 2010
Reden laatste dierenartsbezoek: Gewoon controle
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Ontzettend lieve poes, nicotine verslaafd, ligt het liefst de hele avond bij haar baasje/bazinnetje op de bank.
Omgang met kinderen: Top, heel erg lief!
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Geen
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: FOK!
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Geen onderdak meer.
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): Nope

:'(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 00:16:13 ]
pi_91350204

Het huisje waar ik momenteel in zit heb ik nog tot volgende week zondag de 23e, dus tot die tijd kunnen ze hier blijven.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 00:19:11 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:21:04 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_91350921
Indien tijdelijk, dan kunnen ze bij mijn paps en mams wonen. Zij willen ab-so-luut geen dieren meer van zichzelf, maar logeren mag altijd.

Heb je enig zicht op hoe lang het zou zijn?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_91352500
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:21 schreef ElisaB het volgende:
Indien tijdelijk, dan kunnen ze bij mijn paps en mams wonen. Zij willen ab-so-luut geen dieren meer van zichzelf, maar logeren mag altijd.

Heb je enig zicht op hoe lang het zou zijn?
Ik heb a.s. zondag een bezichtiging voor een andere woning (soort van tuinhuisje) waar geen huisdieren zijn toegestaan.
Dus als ik een termijn zou moeten geven: Onbekend, dus ik zou je ouders hier niet mee gaan lastig vallen Elisa.
Ik zit momenteel letterlijk klem :(
Voor huren verdien ik teveel (sociale huurwoning is niet mogelijk), en kopen kan ook niet, daarvoor zit ik weer net onder de grens.

Mocht het huisje a.s. zondag niet doorgaan, dan sta ik letterlijk op straat, maar dan heb ik nog een week om iets anders te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 01:03:33 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 januari 2011 @ 01:04:12 #5
163650 Greys
pi_91353526
Wat erg dat ze misschien bij je weg moeten, het was zo'n succesverhaal hier destijds...

Ik las in je andere topic dat je 6 maanden de tijd kreeg een andere woning te vinden. Waarom dan tot 2 dagen van te voren wachten om je katten onder dak te krijgen? :@ (Geen aanval, ik snap alleen de situatie niet zo).
Of is het dus in die 6 maanden niet gelukt een huisje te krijgen waar je wel katten mag houden? Krijg je geen urgentie oid in zo'n situatie? Je hebt toch kinderen, dan kunnen ze je toch niet op straat gooien?

Oh en in je OP staat dat je nog twee dagen hebt (t/m a.s. zondag) maar in je post er onder staat tot volgende week zondag.

Geen enkel zicht op een huisje/appartement waar je wel met katten mag?
Die twee zijn net zo gelukkig bij je en helemaal gewend ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_91353878
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:04 schreef Greys het volgende:
Wat erg dat ze misschien bij je weg moeten, het was zo'n succesverhaal hier destijds...

Ik las in je andere topic dat je 6 maanden de tijd kreeg een andere woning te vinden. Waarom dan tot 2 dagen van te voren wachten om je katten onder dak te krijgen? :@ (Geen aanval, ik snap alleen de situatie niet zo).
Of is het dus in die 6 maanden niet gelukt een huisje te krijgen waar je wel katten mag houden? Krijg je geen urgentie oid in zo'n situatie? Je hebt toch kinderen, dan kunnen ze je toch niet op straat gooien?

Oh en in je OP staat dat je nog twee dagen hebt (t/m a.s. zondag) maar in je post er onder staat tot volgende week zondag.

Geen enkel zicht op een huisje/appartement waar je wel met katten mag?
Die twee zijn net zo gelukkig bij je en helemaal gewend ;(
Ik had inderdaad 6 maanden de tijd om iets anders te vinden, maar ik kom niet in aanmerking voor een sociale huurwoning i.v.m. mijn salaris dat boven de 33600,00 op jaarbasis ligt.
Urgentie is daardoor niet van toepassing. Ik ben verplicht om een huurwoning te vinden in de particuliere sector.
In de e-mail die ik van de burgemeester (wethouder namens de burgemeester) heb ontvangen, kom ik nergens voor in aanmerking en ze hebben aangegeven dat ze me niet kunnen helpen.

Wel hebben ze aangegeven dat ik nog precies 6 dagen heb om te verhuizen, op straffe van een dwangsom van ¤ 20.000,00.
Verder verleent de gemeente Koggenland geen enkele medewerking.
Natuurlijk zijn ze ook op de hoogte van het feit dat ik 2 kinderen heb die hier om de 14 dagen een weekend verblijven en ook in de vakanties. Maar dat boeit ze verder niet. :(

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 01:16:15 ]
pi_91354093
Uit de e-mail van de gemeente:

- gezinsomstandigheden noch medische omstandigheden kunnen voor de overheid geen rol spelen bij de beoordeling of sprake is van permanente bewoning van een recreatiewoonverblijf
- het handhavingsbeleid van het college van burgemeester en wethouders van Koggenland is geaccordeerd door de gemeenteraad
- slechts voor een beperkt deel van de bewoners was het mogelijk een zgn persoons- en objectgebonden gedoogbeschikking te verkrijgen
- voor zover bekend is door u geen aanvraag ingediend, dan wel is een ingediende aanvraag afgewezen
- het ware verstandig geweest, alvorens domicilie te kiezen op een camping in Koggenland, bij de gemeente te informeren, wat wel en niet mogelijk is/was op de campings.

Tenslotte:
- ik heb geconstateerd, dat de begunstigingstermijn op heden 10 januari 2011 eindigt
- dit betekent, indien vandaag of op enig moment deze week formeel door één onzer controleurs wordt geconstateerd, dat u daar (nog steeds) permanent woont en dit aan mij wordt gemeld, de feitelijke verbeuring van ¤ 20.000,-- een formeel feit is
- een afzonderlijk besluit is in dit stadium daartoe niet nodig; slechts indien u onwillig zou zijn dit bedrag uit eigener beweging te betalen, kan de gemeente een invorderingsbeschikking uitvaardigen
- betaling van de dwangsom maakt geen einde aan de illegale situatie; oplegging van een nieuwe, jog zwaardere dwangsom behoort tot de wettelijke mogelijkheden.
pi_91354153
Kort samengevat: Fuck you en je ziet maar hoe je jezelf redt.
Met vriendelijke groet,
De gemeente Koggenland.
pi_91354201
En is het ook een beetje te doen daar? De particuliere huur?
Wat is je budget zo'n beetje?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_91354304
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:20 schreef vamperotica het volgende:
En is het ook een beetje te doen daar? De particuliere huur?
Wat is je budget zo'n beetje?
Mijn max. budget ligt zo rond de 750 euro excl.
pi_91354498
En hier zitten geen vrije sectorw woningen bij?
Of werkt dat bij jullie niet zo...
Hier kun je daar vrij op reageren..

https://www.huurwoningwestfriesland-koggenland.nl/actueelaanbod
pi_91354580
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:28 schreef vamperotica het volgende:
En hier zitten geen vrije sectorw woningen bij?
Of werkt dat bij jullie niet zo...
Hier kun je daar vrij op reageren..

https://www.huurwoningwestfriesland-koggenland.nl/actueelaanbod
Ik heb op al die woningen al gereageerd, daar kijk ik wekelijks op de maandagavond :Y
Helaas ligt de huurprijs van de meeste woningen onder de grens van ¤ 653,00 per maand en dan mogen ze die niet aan mij verhuren i.v.m. mijn inkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 01:35:22 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 01:37:31 #13
33954 ElisaB
pi_91354796
Het aanbod ligt er in elk geval; voor een paar weken is het geen probleem.

En verder: klote-situatie! Hebben ze je ooit verteld wat permanent / niet permanent is? Mijn ouders hadden ook een huisje op een park en ook daar waren er mensen die er permanent woonden. Maar die gingen elke 9 maanden voor drie weken ergens anders heen en dan was het goed.

Zou het oke zijn als jij nu voor drie weken elders kon vertoeven, zodat je daarna weer terug zou kunnen? Bijvoorbeeld :@
pi_91354858
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:31 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik heb op al die woningen al gereageerd, daar kijk ik wekelijks op de maandagavond :Y
Helaas ligt de huurprijs van de meeste woningen onder de grens van ¤ 653,00 per maand en dan mogen ze die niet aan mij verhuren i.v.m. mijn inkomen.

Ow ja... da's ook weer nieuw sinds januari he?!
pi_91354868
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:37 schreef ElisaB het volgende:
Het aanbod ligt er in elk geval; voor een paar weken is het geen probleem.

En verder: klote-situatie! Hebben ze je ooit verteld wat permanent / niet permanent is? Mijn ouders hadden ook een huisje op een park en ook daar waren er mensen die er permanent woonden. Maar die gingen elke 9 maanden voor drie weken ergens anders heen en dan was het goed.

Zou het oke zijn als jij nu voor drie weken elders kon vertoeven, zodat je daarna weer terug zou kunnen? Bijvoorbeeld :@
Zou mooi zijn als dat kon!
pi_91355156
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:39 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als dat kon!
Nee, dat is niet mooi. Ik heb geen behoefte om steeds maar weer te moeten verhuizen omdat er weer een wet wordt gewijzigd.
Ik heb een prima baan, goed salaris. Maar ik mag nergens wonen, omdat ik nergens voor in aanmerking kom.
pi_91355243
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:49 schreef Papabear het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mooi. Ik heb geen behoefte om steeds maar weer te moeten verhuizen omdat er weer een wet wordt gewijzigd.
Ik heb een prima baan, goed salaris. Maar ik mag nergens wonen, omdat ik nergens voor in aanmerking kom.
nee, dat snap ik.. Maar het zou voor nu wel een redelijke, tijdelijke oplossing zijn... :*
  zaterdag 15 januari 2011 @ 01:51:55 #18
33954 ElisaB
pi_91355258
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:49 schreef Papabear het volgende:
Uiteraard. Maar het zou de druk er voor nu even af kunnen halen. Gebruikmaken van de mazen in de wet om jezelf wat extra maanden te geven om een goede oplossing te vinden. Want het zal toch te bezopen zijn dat je nergens kunt wonen :?
pi_91355293
- edit: not even close to funny :{ -

[ Bericht 90% gewijzigd door ElisaB op 15-01-2011 01:54:17 ]
pi_91355321
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:52 schreef FeestBoek het volgende:
- edit: not even close to funny :{ -
FY
:*

[ Bericht 22% gewijzigd door ElisaB op 15-01-2011 01:54:52 ]
pi_91355414
Back to reality: Feit is en blijft dat ik hier per 17-01 officieel niet meer mag wonen. Zo staat het er nu voor.
Komende zondagmiddag heb ik een bezichtiging voor een huisje, maar daar mag ik geen huisdieren hebben.

uiteraard zal ik wel even met de huisbaas gaan babbelen en wie weet....
Maar mocht dat op niets uitlopen, dan zien we wel verder.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 02:00:25 ]
pi_91355611
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:39 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ow ja... da's ook weer nieuw sinds januari he?!
ja, jammer genoeg wel.
Zie http://www.bndestem.nl/al(...)-voor-Jan-Modaal.ece

Huren is onmogelijk geworden:

Sociale huurwoningen mogen vanaf 2011 alleen nog maar worden verhuurd aan mensen met een jaarinkomen van maximaal 33.614 euro. Een werkend stel als Jolanda en Lars zit daar vaak net boven, met als gevolg dat ze alleen nog maar in de particuliere sector kunnen huren waar de prijzen flink hoger liggen. Kopen is dan al gauw een betere optie.

Veel woningcorporaties vrezen dat door de nieuwe EU-maatregel mensen met een bescheiden middeninkomen straks tussen wal en schip op de woningmarkt vallen. Niet alleen omdat ze geen sociale huurwoning (tot 652 euro) meer krijgen. Maar ook omdat het voor deze groep nagenoeg onmogelijk wordt nog een hypotheek voor een eigen woning te krijgen. Dat komt omdat banken, overheid en de Nationale Hypotheekgarantie de hypotheekregels per 1 januari aanscherpen. Bovendien is de hyptheekrente alweer een tijdje aan het stijgen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 02:08:21 ]
pi_91355866
Ik zit daar inderdaad net boven, maar ook in de particuliere sector is momenteel niets te vinden.
Desondanks zegt de gemeente Koggenland (dhr. Roelf van der Woude namens de burgemeester van de gemeente Koggenland) dat ik het maar fijn mag uitzoeken en per 17 januari op straat sta.

Ik ben inderdaad ook op zoek geweest naar een alternatief, maar juist vanwege het feit dat ik net een paar centen meer verdien dan Jan Modaal, vis ik op alle gebieden buiten het net. Ook heb ik vandaag de gemeente telefonisch benaderd met de mededeling dat ik 2 kinderen heb met een verstandelijke handicap.
"Jammer meneer, wij kunnen niets voor u doen"

Ze hebben GVD nog niet eens iets gedaan :(

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 12:42:54 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 02:25:45 #24
33954 ElisaB
pi_91355977
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 02:18 schreef Papabear het volgende:
Ik zit daar inderdaad net boven, maar ook in de particuliere sector is momenteel niets te vinden.
Desondanks zegt de gemeente Koggenland (dhr. Roelf van der Woude namens de burgemeester van de gemeente Koggenland) dat ik het maar fijn mag uitzoeken en per 17 januari op straat sta.
Heb je - gezien de nieuwe wet- en regelgeving - al gekeken of een advocaat nog iets voor je kan betekenen? Het mag en kan toch niet zo wezen dat de gemeente je op straat zit, terwijl er geen alternatief voor je is?
pi_91356088
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 02:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heb je - gezien de nieuwe wet- en regelgeving - al gekeken of een advocaat nog iets voor je kan betekenen? Het mag en kan toch niet zo wezen dat de gemeente je op straat zit, terwijl er geen alternatief voor je is?
Ik heb geen advocaat, maar ze mogen me blijkbaar wel degelijk gewoon op straat zetten.
In de betreffende e-mail geeft dhr. van der Woude expliciet aan dat hij mij niet op straat zet, maar in dezelfde mail geeft hij aan dat ik per a.s. maandag 17 januari een boete riskeer van 20.000 euro. Dus wat nou, niet op straat zetten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')